• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Peugeot 208: lwiątko wypiękniało

Michał Jelionek
25 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Agresywna i atrakcyjna stylistyka nowego Peugeota 208. To aktualnie jeden z ładniejszych przedstawicieli segmentu B. Agresywna i atrakcyjna stylistyka nowego Peugeota 208. To aktualnie jeden z ładniejszych przedstawicieli segmentu B.

Po premierze zjawiskowego Peugeota 508 nasze apetyty zdecydowanie urosły. Teraz, nareszcie w trójmiejskich salonach francuskiej marki zawitały długo zapowiadane lwy, a w zasadzie lwiątka, bo mowa o najmniejszym w stadzie modelu 208. Jego cennik startuje od kwoty 53 900 zł. Poznajcie go, bo naprawdę warto.



Czy podoba ci się nowy Peugeot 208?

Rynkowa ofensywa Peugeota trwa w najlepsze. I bardzo nas to cieszy. Przypomnijmy, najpierw Francuzi pozytywnie przypomnieli motoryzacyjnemu światu o swojej marce, prezentując odświeżoną stylistykę SUV-ów, a następnie odpalili prawdziwą racę w postaci kapitalnego modelu 508. Po flagowej limuzynie przyszła kolej na trójmiejski debiut najmniejszego lwa - 208.

To zdecydowanie jedna z ciekawszych premier tego roku. Spoglądając na aktualną gamę modelową Peugeota gołym okiem widać potężną metamorfozę. Po latach rynkowej posuchy i nudy wiejącej z oferty francuskiego producenta, w końcu doczekaliśmy się polotu i delikatnej brawury. To bardzo istotne, tym bardziej, że w ostatnich latach, francuska motoryzacja raczej nie cieszyła się dobrą sławą.

  • W nowym 208 łatwo dostrzec podobieństwo do flagowego modelu 508.
  • Nowy Peugeot 208
Druga odsłona Peugeota 208 powstała na nowoczesnej platformie CMP (Common Modular Platform), na której zbudowano także nowego Opla Corsę. Na tej płycie powstawać będą kolejni przedstawiciele Grupy PSA w segmentach B i C.

Nową platformę - w porównaniu do tej z pierwszej generacji 208 - odchudzono o 30 kg, a dzięki wyrównaniu płaszczyzny podwozia poprawiono aerodynamikę. Zastosowanie nowej płyty wpłynęło także na zwiększenie komfortu w kabinie. Jest przede wszystkim ciszej i nie czuć nieprzyjemnych drgań. Trzeba dodać, że - jak na samochód z segmentu B - podróżuje się nim naprawdę wygodnie.

Miejski Peugeot jest lżejszy, ale i większy od swojego poprzednika. Mierzy teraz 4055 mm długości (to aż o 90 mm więcej), 1765 mm szerokości (więcej o 26 mm) i 1430 mm wysokości (mniej o 30 mm). Rozstaw osi pozostał niemal identyczny - mierzy 2540 mm (urósł o 2 mm). Bagażnik pomieści 311 litrów (to o 26 litrów więcej niż w poprzedniej generacji).

  • Zgrabny tył Peugeota 208 z charakterystycznym czarnym pasem, który łączy obie lampy.
W stylistyce nowego Peugeota 208 łatwo odnaleźć nawiązania do topowego modelu 508, który przecież tak bardzo zachwycił świat podczas swojej premiery. To przede wszystkim agresywny pas przedni z charakterystycznymi "kłami lwa" w postaci reflektorów LED do jazdy dziennej (sam układ świateł ma przypominać ślady trzech pazurów), przetłoczenia na masce, emblemat z oznaczeniem modelu tuż nad grillem, czy w końcu czarny pas łączący tylne oświetlenie. Zresztą lampy z tyłu - podobnie jak w 508 - są lekko przydymione i mają wzór "lwich pazurów". Moim skromnym zdaniem Peugeot 208 to aktualnie jeden z ładniejszych, o ile nie najładniejszy, przedstawiciel segmentu B.

Dzięki odważnej palecie kolorów mały lew będzie się wyróżniał na drodze jeszcze bardziej. Klienci mogą konfigurować swoje 208 w żywych barwach, jak chociażby żółte Faro, niebieskie Vertigo czy czerwony Elixir. Niestety, wspomniane kolory nie są dostępne we wszystkich opcjach wyposażenia. A tych Peugeot oferuje w sumie pięć: Like, Active, Allure, GT Line i GT (wyłącznie dla napędu elektrycznego). Egzemplarz ze zdjęć posiada pakiet GT Line. Łatwo go rozpoznać po charakterystycznych, czarnych nadkolach.

  • Wygodna, niewielka i spłaszczona u góry i u dołu kierownica.
Zaglądamy do futurystycznego wnętrza Peugeota 208. Zasiadamy w wygodnym fotelu i już po kilku chwilach wiemy, że kabina została skrojona pod kierowcę. Rewelacyjna, spłaszczona u góry i u dołu mała kierownica, którą bardzo przyjemnie się manewruje, 10-calowy, dotykowy ekran multimedialny skierowany w stronę kierującego, no i oczywiście bardzo efektowny i-Cockpit 3D, czyli trójwymiarowy wyświetlacz pełniący funkcję zegarów. Takie rzeczy w małym mieszczuchu... Niespotykane.

W panelu wirtualnych zegarów wyświetlane informacje ukazują się na dwóch poziomach. Są dynamiczne i pokazują się w zależności od stopnia ich znaczenia - bliżej lub dalej oczu kierowcy. Przyznam szczerze, że ten efekt robi duże wrażenie. Niestety, jest mały szkopuł. Gdy ustawimy koło kierownicy wyżej - jej górna część przysłania nieco zegary.

Drugim minusem wnętrza Peugeota 208 jest mało intuicyjna obsługa multimediów, ale to raczej kwestia przyzwyczajenia. Trzecim, niezbyt przemyślanym rozwiązaniem jest mało korzystne umiejscowienie przycisku do zmiany trybu jazdy. Jak w większość aut znajdziecie go w kolumnie środkowej, pod ręką. Problem w tym, że w Peugeocie 208, gdy wysuniecie podłokietnik do przodu, ten prawie całkowicie przysłoni wspomniany przycisk. Dobra, koniec z tym czepialstwem. Pomijając te trzy wady - kabina 208 jest po prostu świetna. Nie przypominam sobie, żebym tak zachwalał wnętrze któregokolwiek modelu z segmentu B.

  • Przyciski do obsługi klimatyzacji i multimediów.
W gamie silnikowej 208 znajduje się całkiem sporo pozycji. Klienci mają do wyboru jednostki benzynowe, wysokoprężne i elektryczne. Pod maskę testowanego przez nas egzemplarza trafił "benzyniak" o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM oraz 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 208 km/h.

Silnik jest całkiem żwawy i dość elastyczny, nieźle radzi sobie zarówno w mieście, jak i na trasie. Kierowca do wyboru ma trzy tryby jazdy: ekonomiczny, normalny i sportowy. Niestety, pomimo niezbyt imponującej pojemności 208 lubi paliwo. Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym, przy dość ciężkiej stopie, średnie spalanie przekroczyło 11 litrów benzyny na 100 km. A to - umówmy się - jak na segment B, bardzo dużo.

  • Tylne lampy z "pazurami lwa".
Francuzi zadbali o bezpieczeństwo osób podróżujących Peugeotem 208. Małego lwa można doposażyć w szereg systemów wspomagających prowadzenie auta, jak chociażby w adaptacyjny tempomat, utrzymywanie środka pasa ruchu (LPA), pełny pakiet asystenta parkowania z funkcją kontroli otoczenia, automatyczne hamowanie awaryjne przed pieszymi i rowerzystami (AEBS), aktywne monitorowanie pasa ruchu (LKA Road-Edge), wykrywanie zmęczenia u kierowcy (DAA3) czy monitorowanie ograniczeń prędkości (SLI-ISA).


  • Charakterystyczne "kły lwa", czyli pionowe lampy LED do jazdy dziennej.
Na koniec - tradycyjnie - cena. Cennik nowego Peugeota 208 w wersji Like z benzynowym silnikiem o mocy 75 KM startuje od kwoty 53 900 zł. Za najtańszego diesla (102 KM) zapłacicie co najmniej 67 900 zł. Natomiast 208 z napędem elektrycznym to już dużo większy wydatek. Ceny 208 na prąd rozpoczynają się od 124 900 zł.

Testowany przez nas egzemplarz, który użyczyła firma JD Kulej, został wyceniony na kwotę 106 700 zł.

Miejsca

Opinie (89) 2 zablokowane

  • Peżot jest dobry do 100 tyś...potem na szrot bo szkoda kasy ładować

    jw

    • 1 2

  • A mi się marzy Mercedes GLA.....

    Cudne auto,

    • 1 1

  • Czy wypiękniał? Według mnie nie. Poprzednia generacja ładniejsza.

    • 0 1

  • 106 tyś za 1,2 turbo srurbo z automatem ?

    .. w segmencie B ( nawet mocno wyrośniętym) ? Kogoś zdrowo pogięło.
    Co do tekstu - jeżeli pierwsze 508 z roku 2011 lub wersja lift z roku 2015 były dla autora " nudne", to chyba był CV wtedy wielbicielem Skodilaka i Passeratti w tedeiku.

    Zużycie paliwa tego 1,2 to jakiś absurd - wczoraj kasowałem licznik w 208 mojej Pani ( silnik 1,6 115 KM) wolnossący i spalanie z tysięcy km , głównie po mieście to 7,8 l/ 100.
    Aha, też ma światła tylne w kształcie pazurów,mimo że to auto z roku 2015.
    Co do e-cockpitu, to chciałbym aby ktoś z zachwyconych dziennikarzy zwrócił wreszcue uwagę, jak bardzo tą feeria kolorów i animacji zegarów jest nieergonomiczna i rozprasza kierowcę.

    Nt nowego 508 nie wypowiem się bo sam koncept tego auta ( Audi A5 dla mniej zamożnych) mi się nie podoba.

    • 4 0

  • Mnie to lwiątko nie przekonuje. Bardziej podoba mi się koreański tivoli. A do tego działa bardzo dobrze na gazie, więc jest oszczędnie

    • 0 1

  • Ja tam do miasta mam już swój typ. Jak dla mnie nie ma nic lepszego jak hybrydowy yaris. Auto małe, zwrotne, niezawodne a przy tym spala niewiele ponad 4l.

    • 0 1

  • Wooow to chyba Lexus

    • 0 0

  • Na to musi być amator, mi nie leży całkowicie, już lepiej prezentuje sie toyota ze swoją flotą premier jak corolla

    • 1 0

  • tylko alllee

    autko ladne tylko jest jedno ale zey wygladalo tak ja na zdjeciach to trza wywalic prawie 90 tys zł
    wiec chocby jak piekne byuly i trwale to i tak beda na drogach widywane w ilosciach jak porsche czy podobne czyli znikomo za 95 mam prawie ful wyposazona mazde 3 wiec chyba wolanie na jelenie z lasu tak chyba o nas mysla

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane