• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Peugeot 308. Lew pokazał pazur

Michał Jelionek
27 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
Nowy Peugeot 308. Nowy Peugeot 308.

Peugeot to jedna z tych marek, która w ostatnich latach bardzo pozytywnie zaskoczyła motoryzacyjny świat. Francuzi wypuścili na rynek nową serię swoich - trzeba przyznać - bardzo atrakcyjnie prezentujących się modeli. Najnowszym lwiątkiem ze stajni Peugeota, z zupełnie nowym logo na grillu, jest kolejna generacja 308.



Czy podoba ci się nowy Peugeot 308?

Niespełna rok temu informowaliśmy o nowym logo Peugeota. Już wówczas Francuzi zapowiedzieli, że pierwszym modelem, który zostanie "ubrany" w nowe emblematy będzie kolejna odsłona 308. Jak powiedzieli, tak zrobili. 308 zostało hojnie obdarowane w nowe logo, które widnieje na atrapie chłodnicy, na obu przednich błotnikach, na klapie bagażnika i na alufelgach.

Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy zobaczyłem materiały reklamowe z nowym Peugeotem 308 we flagowym kolorze lakieru "zielony olivine" - byłem zauroczony jego wyglądem. Nic a nic nie zawiodłem się, gdy w końcu zobaczyłem go na żywo. Kompaktowy "lew" prezentuje się świetnie, i nie tylko w zielonym kolorze, ale również w wyrazistym niebieskim "vertigo" (jak na zdjęciach).

Do jazd testowych przekazano naszej redakcji egzemplarz w topowej wersji GT Pack, w której projektanci zastosowali kilka zabiegów dodających zadziorności hatchbackowi. To chociażby poszerzenia progów, nakładki na przedni zderzak, efektywniejsze i nieco inaczej wyglądające światła z przodu (Peugeot Matrix LED Technology) i z tyłu (Full LED 3D), a także większe, 18-calowe felgi. Mocny kolor w połączeniu z czarnymi wstawkami robi wrażenie i sprawia, że ten samochód wyróżnia się w tłumie.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
To, z czym kojarzyła mi się poprzednia generacja 308, to przede wszystkim... ciasne wnętrze. Dobra informacja jest taka, że nowe 308 urosło względem poprzednika o 114 mm, a rozstaw osi zwiększono o 55 mm. Niestety jest też ta gorsza - miejsca w drugim rzędzie wciąż nie jest dużo, a większe osoby podczas podróży będą mogły odczuwać dyskomfort. Rekompensatą mogą być pewne udogodnienia - projektanci wyprowadzili kratki wentylacyjne do drugiego rzędu, a także dwa porty USB-C.

W wersji hybrydowej, którą przetestowałem, bagażnik oferuje 361 litrów pojemności.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił układ hybrydowy typu Plug-in, który znamy z innych modeli. Składa się z "benzyniaka" o pojemności 1,6 litra i mocy 180 KM, który wspierany jest przez 110-konną jednostkę elektryczną. Moc systemowa wynosi 225 KM (360 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 s. Układ został zestrojony z 8-biegowym automatem.

Jak jeździ Peugeot 308 w topowej odmianie hybrydowej? Bardzo przyjemnie. Nie brakuje mu mocy. Jest lekki i zwinny. Przy silniku i właściwościach jezdnych stawiam plus.

Dodam tylko, że podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i obwodnica) komputer pokładowy wskazał średnie spalanie na poziomie 6,8 l paliwa na 100 km. A to bardzo przyzwoity wynik.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Zaglądamy do przyjemnego i nieco futurystycznego wnętrza 308. Centralny ekran dotykowy o przekątnej 10 cali z wirtualnymi przyciskami i-Toggles, Peugeot i-Cockpit 3D z konfigurowalnym wyświetlaczem także o przekątnej 10 cali, no i w końcu sportowa, spłaszczona u góry i u dołu kierownica - to wyróżnia wnętrze Peugeota 308. Do tego dodać trzeba minimalistyczną, nieprzekombinowaną kolumnę środkową. W fotelu kierowcy jest naprawdę przyjemnie, a sam kierowca czuje, że ma wszystko to, co potrzebuje pod ręką.

Niestety, minusem jest mało intuicyjna obsługa systemu multimedialnego. Wciąż nie rozumiem, dlaczego Francuzi nie potrafią tego uprościć.

Kabina została wykonana z niezłej jakości materiałów, a te nieco gorsze zostały dobrze ukryte. To, co spodobało mi się w wersji GT Pack, to ciekawie prezentujące się obszycie tapicerki nićmi w żarówiastym kolorze. To dobry kontrast dla ciemnego, sportowego wnętrza.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Na sam koniec zostawiłem - tradycyjnie - cenę. Cennik nowego Peugeota 308 otwiera kwota 90 300 zł za bazową wersję Active Pack ze 110-konnym silnikiem benzynowym pod maską i manualną skrzynią biegów. Testowany egzemplarz w topowej wersji GT Pack (225-konna hybryda Plug-in) to już wydatek dwukrotnie większy. Auto ze zdjęć kosztuje bagatela 188 800 zł. To zdecydowanie największy minus tego modelu. Cena. Jeśli chcesz mieć mocną i dobrze doposażoną "trzystaósemkę", musisz się liczyć z takim wydatkiem. A to - powiedzmy sobie szczerzę - jak na kompakt od Peugeota to zdecydowanie za dużo.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Peugeot JD Kulej.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.

Miejsca

Opinie (142) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (8)

    Za 180 to mam wolniejsze auto, ale skrzypiec nie będzie

    • 23 8

    • (5)

      A skończy się na pasku b5 lub maks b6.

      • 6 1

      • B6, diesel TDI PD 140KM 2005 rok, Kto zna, to wie, czym był ten krążownik szos ze stajni VAG (4)

        To był samochód, który pokazał kierowcom, kto rządzi w motoryzacji, Zgrillował nie jednego (w tym mnie) fascynata samochodów spod znaku VW. Znany z pękających głowic, nietrwałych pompowtrysków no i awaryjnej pompy oleju, która mogła nagle się zepsuć i silnik bez smarowania spokojnie mógł zejść z tego ziemskiego padołu, w krainę pławających się w kąpieli olejowej Castrol Edge 5W30 silników diesla. Pewnego dnia, w styczniu, kiedy znowu nie chciał odpalić, dałem ogłoszenie w necie, że sprzedam potwora za połowę ceny w stanie, jakim jest. Tyle telefonów to nie miałem od czasów mojej 18-tki. Odjechał w siną dal w Wielkopolskę, by tam unieszcześliwiać kolejnych fascynatów VW ;)

        • 8 3

        • Hehehe

          • 2 0

        • B5 chłopie B5! (1)

          ten diesel jeśli chodzi o trwałość równie dobrze mógłby wyjść ze stajni Toyoty. B6 było słabe, ale B5 to legenda którą zna każdy, na równi z dieslami od Mercedesa z czasów W123

          • 2 0

          • Miałem ale trochę mnie zasmucił fakt, że przy 330000 tys dwie pompki nadają się do regeneracji. Jak kupiłem miał 167000. Turbo (czyszczenie łopatek geometrii przy 200000)(wymiana gruszki przy 330000) skrzynia, maglownica, przekładnia czy wspomaganie nic nie ruszane. EGR wymieniony na nowy przy 330000 zbyt mocno olejem leciało :-) miałem problem z mocą, był mułem, czujniki ciśnienia, gruszka i EGR przez to wymienione zostało aż w końcu na hamowni okazało się, że jednak pompki do regeneracji. Poszedł na Podlasie do szwagra rolnika dokończyć żywot. Ale auto świetne ;)

            • 0 0

        • technologia rodem z ubotów lekko podrasowana

          • 1 0

    • no i działa elektronika a nie się wyłacza bez powodu w środku lasu, żanych peugotów - nie lubie mieć problemu z zaskoczenia

      • 3 9

    • A po co ci skrzypce?

      • 4 0

  • (6)

    Peugeot z pazurem? A to dobre hahahahaha. No może cena jest z pazurem.

    • 21 10

    • (5)

      Francuskich marek nikt nie potrafi naprawiać.

      • 6 9

      • (3)

        co 3 miesiące inne częsci do tego samego modelu bo wieczne korekty do pierwotnego projektu

        • 2 3

        • (2)

          przecież wszędzie tak jest, dlatego jakiego auta byś nie miał zawsze pytają o rocznik mimo że podałeś model. Wszystko się modyfikuje, nie tylko motoryzację, ale sprzęt agd, rtv, dźwigi, linie montażowe itd. itp. Wszystko w etapie życia jednego modelu przechodzi kolejne rewizje. Bo jak na przygotowanie modelu były 2 lata, a klepie się go 4 to sporo jeszcze można poprawić. Gdyby od razu wyprodukowano model idealny to od 100 lat jeździli byśmy tym samym modelem

          • 4 1

          • (1)

            mam auto 20 letnie i wymieniałem tylko tarcze i klocki, rdzy lekkie punkciki od kamieni , ale produkcja USA

            • 1 2

            • no i co to ma do rzeczy?

              model twojego auta przeszedł wiele modyfikacji tylko się nie orientujesz

              • 1 0

      • Generalnie ten tred zanikł i francuskie auta już nie są tak skomplikowane ale inny tred się zachował że mechanicy nie potrafią naprawiać aut :) to się zgodzę

        • 0 0

  • Ładny, fajny, ale za cenę max 120k. 180k to za dużo na takie auto (6)

    • 46 0

    • (5)

      Teraz samochody tyle kosztują. Nie kupi się kompakta poniżej 100 tys. oprócz Dacii.

      • 6 1

      • (3)

        pazerność koncernów

        • 5 2

        • taaaa, mądry się odezwał, ceny wynikają z zupełnie czego innego (2)

          a pazerność jest blokowana przez konkurencję. Ostatnie podwyżki cen to zasługa EU która dowaliła podatki emisyjne. Przez to nawet VW Up zdrożał z 33k do 50, a nawet do 57 ale to już przez utratę wartości złotówki.

          • 4 0

          • (1)

            wieśwagen ? nigdy ! oszustwo bo technologii nie ma a FSI to klapa

            • 3 2

            • mówię w zupełnie innym kontekście

              nie wiem do czego nawiązujesz

              • 1 0

      • 100 tysięcy

        to za dużo na kompakt w każdym przypadku. Koncerny z cenami powaliło do szczętu.

        • 1 1

  • Za 188 tyś (26)

    To można już kupić auto premium mb, bmw, volvo, Audi, Lexus, lub toyote camry.
    Stoparę to max za perzocinę, jaka by nie była

    • 30 13

    • (24)

      Premium obecnie za 188k?
      Bueheheheh
      Chyba fury kupujesz w komisach w Starogardzie.

      • 22 6

      • Mercedes C180 za 160 tyś- nowy z salonu (23)

        Zatkało kakało?
        Nie masz wiedzy to się nie wypowiadaj

        • 3 11

        • Taaa (9)

          Po pierwsze ceny od 176 200
          Po drugie bez lakieru nie sprzedają więc dopłata
          Po trzecie wersja podstawowa ma tylko kierownicę i koła

          Jak ma to być w miarę użyteczne to dorzuć pakiety za 50 000

          • 11 5

          • Negocjuj, nie idz do pierwszego lepszego salonu, weź ofertę od konkurencji. (3)

            Obniżyć cenę o 10% to żaden problem. O 20% trzeba się postarać.

            • 3 9

            • (2)

              Kupowałeś ostatnio nowy samochód?
              Wiesz co się teraz dzieje na rynku?

              • 5 2

              • No co sie dzieje ? Klienci się biją o nowe mercedesy po 180k ? (1)

                A może sprzedawcy Ci wmówili 'bierz pan, bo jak nie to mam 2 chętnych w kolejce' :)))

                • 7 5

              • W mercedesie za 180 tys nie ma składanych lusterek czy kluczyka zbliżeniowego. Czyli czegoś co w kii masz w podstawie

                • 6 0

          • przesadzasz (2)

            C już w bazie ma wszystko czego potrzebujesz, jasne nie będzie tak wycacana w gadżety jak ten Pug ale właśnie w tym tkwi cały myk, że wartość gadżetów podwoiła samochód, a cały czas jest to jedno auto.

            • 4 8

            • (1)

              Przejdz przez konfigurator, potem bierz się za komentarze

              • 3 2

              • przeszedłem i ma wszystko czego potrzebuję

                • 1 0

          • No tak, (1)

            Bo bez kamer 360 i innych d*pereli żyć się nie da.
            Czujnik, asystenty, wspomagacze dla upośledzonych.
            I musi być moc, wiadomo, min 200KM żeby sąsiad zzieleniał z zadrości.
            A ogólnie lewym pasem 80km/h po AK.

            • 8 5

            • Stont

              • 5 4

        • (6)

          Mercedes C z silnikiem 1.5 od Renault. Wersja bazowa - GOŁA.

          • 7 2

          • B.dobry motor

            Minimalne spalanie

            • 0 1

          • (4)

            sam jesteś goły, a jak ci merol przeszkadza to weź audi A4, podstawa od 142 tys PLN. W podstawie 2 litry turbo i 150 koni. Lusterka i szyby elektryczne, klimatronic, 8 głośników, tempomat, kamera cofania, czujniki, xenony, nawet klapa bagażnika otwierana automatycznie. Co jeszcze chcesz? Merol ma więcej bajerów

            • 4 4

            • (1)

              Co jeszcze? Matrycowe LEDy, HUD projekcyjny, tapicerkę skórzaną, podgrzewaną kierownicę i fotele, wentylowane fotele, regulację foteli elektryczną z pamięcią. Kamera 360 i czujniki martwego pola. I amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Nie potrzebuję natomiast wnętrza pełnego tabletów ani "asystentów" przeszkadzających w prowadzeniu.
              O większej mocy i AWD przez skromność nie wspomnę.

              • 4 3

              • i za te HUDy i podgrzewaną kierownicę chcesz dopłacić drugie tyle? Spoko, to twoje pieniądze, ale to są rzeczy drugiej potrzeby. Nie sprawią że auto będzie 2 razy lepsze. I o tym właśnie piszę.

                • 2 2

            • 150 KM to nie są 2 litry tylko 1,5 na trzech garach (1)

              Montują to w Fabii, Polo i lepszych kosiarkach do trawy.

              • 1 2

              • bzdura, w audi do są właśnie 2 litry i 4 gary

                ale to nie ma znaczenia bo skrzynia korbowo tłokowa i tak się zużywa ostatnia. Nigdy tego nie zajedziesz.

                • 1 0

        • (3)

          Pomijając inne rzeczy to przed wszystkim nie jest klasa premium

          • 4 1

          • To co jest wg cb (2)

            Klasą premium? Opel a może vw? Czy Dacia?

            • 0 4

            • (1)

              Aston Martin, BMW 7, Mercedes s, audi A8 itd.

              • 1 4

              • To nie są samochody z klasy premium, tylko lux. To jest zasadnicza różnica.

                • 2 1

        • (1)

          Ten mercedes, tak jak i cla w podobnej kwocie nie ma kompletnie żadnego wyposażenia. Za pakiet na poziomie średniego focusa dopłacić trzeba ok. 100 tys

          • 0 4

          • tak tak, tam wiatr chula bo nawet drzwi nie ma :D :D :D

            • 1 0

    • Co to za waluta ten tyś?

      • 1 1

  • Najbrzydszy Peugeot w historii (1)

    Sam jeździłem 206....poprzedniczka 308 wyglądała świetnie...a ta wygląda jak wiesiowoz dla chłopaków z pod Malborka

    • 8 36

    • od Malborka proszę się odfajkować...

      • 1 1

  • Prawie 190 000 za kompakta na F? (6)

    W 2012 za tyle płaciłem w salonie za nowe Audi A6. Kumpel w tym samym czasie 185 000 płacił za nowego Porsche 718 Boxster

    • 18 11

    • (1)

      wart góra 40 tysięcy

      • 4 4

      • 40 TYS...

        odezwał się ekspert !!!

        • 0 0

    • (2)

      'data klucz' - 2012. przez 10 lat wartość pieniądza trochę się zmieniła. Popatrz na aktualną cenę A6 jeżeli już

      • 4 1

      • Nadal nie uzasadnia to takich wzrostów cen. (1)

        Wartość pieniądza nie wzrosła dwukrotnie przez ostatnie 10 lat.

        • 5 2

        • unia dowaliła podatki emisyjne które mocno podrożyły produkcję

          do tego spadek wartości złotówki o 15% względem euro no i inflacja przez te 10 lat. Teraz A6 masz w cenie od 220, aż takiej różnicy nie ma bo wtedy startowały z okolic 170k. Jak sobie to poskładasz to wyjdzie właśnie taka różnica na poziomie 50k

          • 2 2

    • W 2012 za 150k kupiłem kawalerkę.
      I co z tego?

      • 8 0

  • Nie hybryda, nie elektryk? kolejne tony gazów do atmosfery, i to nie za darmo (9)

    takie koncerny powinny dawać przykład, i wprowadzać nowe modele wyłącznie w klasie samochodów elektrycznych ewentualnie hybryd.
    Wtedy infrastruktura pojawiła by się błyskawicznie i nikt by nie marudził, że nie ma gdzie ładować w trasie. Najlepiej usmażmy się wszyscy w tych LUX carach

    • 8 49

    • a na urlop szybowcem? (3)

      • 3 4

      • transport zbiorowy wychodzi bardziej ekologicznie (2)

        dlaczego wszyscy musimy mieć w rodzinie po 3-4 auta, bo inaczej czujemy się jakoś biedakami?
        że się w życiu nie dorobiliśmy, może lepiej jedno (średnio), za bardziej eko, tańsze w eksploatacji i częściej wykorzystywane.
        W systemie car shareing-u nawet mniej samochodów wystarczy

        • 2 3

        • taaa bo mamy po 15 aut :D :D :D co ty bredzisz gamoniu? (1)

          przelicznik jest taki że mamy niespełna 0,75 auta na osobę a realnie mniej bo 0,65, reszta nie uczestniczy w ruchu. Poza tym transport publiczny dobry jest dla singli i emerytów a nie dla rodzin. I te właśnie rodziny kupują auta. Gdyby im to ciążyło na pewno by tego nie robiły.

          • 1 0

          • 0,75 na każdego mieszkańca

            biorąc pod uwagę, że prawie 20% to dzieci i z 10% ma ponad 70 lat, to wychodzi znacznie ponad 1 bryka na osobę w wieku produkcyjnym

            • 0 0

    • Elektryk w zimie?? (1)

      Jak przyjdzie śnieżyca i mocny mróz elektryka sobie wsadzić w tyłek można.Wyłączysz ogrzewanie by baterie nie padły stojąc w korku??

      • 3 6

      • w korku baterie? co ty ćpasz?

        Ogrzewanie zżera niewiele prądu w porównaniu do samego napędu. Elektrykom można wiele zarzucić ale nie akurat to.

        • 2 7

    • oj, problemy z czytaniem czy z językiem polskim?

      "Pod maskę testowanego egzemplarza trafił układ hybrydowy typu Plug-in, który znamy z innych modeli".

      • 3 1

    • Sprawdź sobie proces wytwarzania baterii do elektryków, czy hybryd. Jest niebywale ekologiczne

      • 0 0

    • Elektryk

      Durny jesteś jak Wałęsa.

      • 0 0

  • Za 140 tys. można mieć Camry o 2 klasy wyższe auto z lepszym wyposażeniem, tak samo przyśpieszające. (8)

    Camry spala tyle samo, a komfortu porównać się nie da ... bez sensu ta cena, może 100-110 tys.

    • 13 5

    • zasymuluj ubezpieczenie tego camry, się zdziwisz (6)

      • 0 2

      • (4)

        co ma ubezpieczenie do tego co napisał powyżej? Niemniej Camry nie będzie tak dobrze wyposażona jak ten Pug za 180 koła. Nie zmienia to faktu że wyposażenie dodatkowe podwoiło wartość pojazdu, a to tylko gadżety.

        • 7 0

        • Możesz podać 3 elementy wyposażenia których brakuje w Camry ? (3)

          • 1 2

          • mogę i są to tylko gadżety, przecież napisałem powyżej (2)

            gadżety które wywindowały cenę Peugeota do dwukrotności jego wartości, a które same w sobie kosztują fortunę gdy je się dobiera, zupełnie nie wartą ich ceny

            • 2 1

            • Czyli wg ciebie peżot lepszy bo ma z tyłu gniazo usb-c ? (1)

              • 0 2

              • czyli wg ciebie jesteś analfabetą bo nie zrozumiałeś tego co napisałem

                • 1 0

      • Ubezpieczenie dla nowego auta za 180k zawsze będzie droższe od tego za 140k.

        I tak będzie przez 3-4 lata od nowości. Chcesz z tym dyskutować?

        • 2 0

    • Camry to bieda w porównaniu z Peugeotem

      Camry za 140 tys. nie ma nawet nawigacji, tapicerki z alcantary, podgrzewanych foteli z masażem, matrycowych reflektorów czy kamery 360. Peugeot to wszystko ma.

      • 0 0

  • (7)

    No i koniecznie tablet z aliexpress na środku deski oraz prostokątna kierownica:) Jak ja to kocham:)

    • 12 4

    • Samochód (6)

      Dla gadżeciarzy i PH na troche wyższych stanowiskach aby poczuli prestiż.Ogólnie kupa z włosem

      • 4 5

      • (5)

        raczej na kartuski odpust by sonsiadom oko bielało

        • 4 4

        • O wlasnie

          Tam pasuje

          • 3 2

        • (3)

          W Kartuzach to kupują tylko niemieckie.
          Zazwyczaj stare, chyba że ktoś sprzedał ojcowiznę.
          Nic, że Niemcy kilkadziesiąt lat temu zamordowali jakieś 6 milionów polskich obywateli

          • 2 4

          • (2)

            Kilkadziesiąt lat temu. Od Dajków z Borneo też nic nie kupisz tylko dlatego bo 36 lat temu zanotowano oficjalnie ostatni przypadek kanibalizmu na ich wyspie?

            • 4 1

            • (1)

              Ale raczej nie jedli przemysłowo Polaków, tak jak Niemcy mordowali.
              Poza tym nie produkują samochodów

              • 0 2

              • jacy oni? Wg ciebie każdy Niemiec mordował Polaków?

                • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Liftback to:

 

Najczęściej czytane