• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Sprinter: teraz także z napędem na przód

mJ
26 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ceny nowego Sprintera rozpoczynają się od 85 700 zł. Ceny nowego Sprintera rozpoczynają się od 85 700 zł.

Produkowany od 1995 roku Mercedes-Benz Sprinter to jeden z najpopularniejszych dostawczaków na rynku europejskim. W ubiegłym roku zadebiutowała trzecia generacja tego modelu, a my sprawdziliśmy, czy faktycznie jest tak dobra, jak się o niej mówi.



Mercedes-Benz Sprinter to popularny, a zarazem najlepiej sprzedający się w naszym kraju model z całej oferty koncernu Daimler. Ot, taka ciekawostka na wstępie.

Rzadko zdarza nam się brać pod lupę samochody dostawcze. Tym bardziej byliśmy ciekawi, jaki komfort jazdy aktualnie oferują producenci furgonetek.

Rewolucyjną zmianą w Sprinterze jest napęd na przednią oś. Rewolucyjną zmianą w Sprinterze jest napęd na przednią oś.
Mercedes-Benz Sprinter po raz pierwszy w 24-letniej historii modelu oferowany jest w wariancie przednionapędowym. Oczywiście takie rozwiązanie nie jest żadną nowością w dostawczakach, ale w ofercie Mercedesa tak. I właśnie testowany przez nas egzemplarz posiada napęd na przednią oś.

Wprowadzenie przedniego napędu to strzał w dziesiątkę. Takie rozwiązanie pozwoliło obniżyć cenę bazowych wersji Sprintera o około 7 proc., a do tego zwiększyć ładowność i przestrzeń ładunkową.

Oczywiście klienci mają do wyboru także dwa pozostałe warianty napędu - na tył i cztery koła. Przednionapędowy Sprinter z racji na różnice wynikające z konstrukcji, może przewieźć ładunek cięższy o 50 kg w porównaniu do wersji tylnonapędowej. Pewnym ułatwieniem i udogodnieniem przy załadunku jest obniżona o 80 mm podłoga ładowni.

Co istotne, przy napędzie na przednią oś dostępna jest 6-biegowa skrzynia manualna bądź 9-stopniowy automat (przy napędzie na tył lub obie osie oferowana jest nie 9-, a 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów).

  • W Sprinterze z napędem na przód o 80 mm obniżony został próg załadunkowy.
  • Nowy Mercedes-Benz Sprinter.
Testowany przez nas egzemplarz posiada rozstaw osi wynoszący 3923 mm i DMC 3500 kg. A to oznacza, że przestrzeń ładunkowa ma wymiary: 3397 mm długości, 1787 mm szerokości i 1789 mm wysokości przy dachu normalnym (2079 mm przy dachu wysokim).

Pod maską demonstracyjnego Sprintera pracuje silnik 314 CDI, czyli czterocylindrowy diesel o pojemności 2,1 litra i mocy 143 KM (330 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Nie jest to oczywiście najmocniejsza jednostka w ofercie Sprintera (wciąż dostępne jest 3-litrowe V6), ale przy tej konfiguracji pojazdu, to zdecydowanie wystarczający motor. W trasie radzi sobie naprawdę dobrze, a spalanie wynosi nieco ponad 10 litrów oleju napędowego na 100 km. Trzeba podkreślić, że silnik bardzo efektywnie współpracuje z nowym, 9-biegowym automatem.

Dodajmy, że powiększony do 22 litrów został zbiornik płynu AdBlue. W drugiej generacji tego modelu mieściło się zaledwie 18 litrów.

Nowy Mercedes-Benz Sprinter. Nowy Mercedes-Benz Sprinter.
Poprzednia odsłona Sprintera produkowana była od roku 2006. W ciągu tych 12 lat w motoryzacji zmieniło się bardzo wiele, dlatego też Niemcy musieli wydać fortunę na udoskonalenia wdrożone w najnowszą generację swojego dostawczaka. Mówi się o kwocie 2,5 mld euro.

Nowy Sprinter otrzymał szereg nowoczesnych udogodnień i systemów bezpieczeństwa. To chociażby asystent bocznego wiatru, aktywny asystent hamowania, asystent martwego pola, asystent pasa ruchu czy adaptacyjne światło hamowania. Opcjonalnie furgonetkę Mercedesa można doposażyć w system trzech kamer - od kamery cofania z funkcją wyświetlania obrazu w lusterku wstecznym, po kamerę 360 stopni. Przy takich gabarytach pojazdu kamery są bardzo przydatne.

W ofercie pojawiły się także m.in. reflektory LED High Performance oraz w sumie pięć poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera.

  • Żywcem wyjęta z osobowych Mercedesów kierownica wielofunkcyjna.
  • Nowy Mercedes-Benz Sprinter.
  • Nowy Mercedes-Benz Sprinter.
  • Nowy Mercedes-Benz Sprinter.
  • Nowy Mercedes-Benz Sprinter.
Sporą metamorfozę przeszło wnętrze nowego Sprintera. Na użytkowników czeka zaprojektowana od podstaw deska rozdzielcza, której najbardziej wyeksponowanym elementem jest zestaw multimedialny MBUX z ekranem dotykowym o przekątnej nawet 10,25 cala (w testowanym egzemplarzu ekran ma przekątną 7 cali). Sam system został zapożyczony od nowej Klasy A. W oczy rzuca się także wielofunkcyjna kierownica, żywcem wyjęta z osobówek Mercedesa.

Na funkcjonalność kabiny składają się oczywiście liczne schowki (m.in. w kanapie pasażera, nad szybą czy z funkcją bezprzewodowego ładowania smartfonów), podłokietnik, uchwyty na kubki czy gniazda usb i 12V. Małym zaskoczeniem i chyba niedociągnięciem w kabinie jest brak jednego z ważniejszych schowków w aucie, czyli tego zamykanego przed fotelem pasażera.

Podróżowanie w kabinie nowego Sprintera, głównie za sprawą wygodnych foteli i pozycji za kierownicą, jest naprawdę komfortowe.

Trójmiejskie salony samochodowe


Teraz Sprinter jest dostępny z napędem na przód, tył albo na cztery koła. Teraz Sprinter jest dostępny z napędem na przód, tył albo na cztery koła.
Sprinter, jak na samochód użytkowy przystało, można dostosować do własnych potrzeb na wiele sposobów. Klient ma do wyboru w sumie cztery rodzaje nadwozia Sprintera, sporo rozwiązań do zabudowy i przebudowy, cztery długości, trzy wysokości oraz liczne warianty masowe z DMC do 5500 kg i DMC zestawu do 8750 kg. Ponadto, na liście wyposażenia opcjonalnego znalazło się aż 600 pozycji.

Osoby, które nie mają na co dzień styczności z autami dostawczymi, po przejechaniu się Sprinterem będą mile zaskoczone oferowanym komfortem i łatwością prowadzenia. Tak naprawdę oprócz kilku niedociągnięć w kabinie, trudno jest się do czegokolwiek przyczepić.

Cennik Mercedesa Sprintera otwiera kwota 85 700 zł. Testowany egzemplarz został wyceniony na 150 322 zł.

Sprintera do testów użyczyła firma BMG Goworowski.

  • Nowy Mercedes-Benz Sprinter.
  • Nowy Mercedes-Benz Sprinter.
mJ

Miejsca

Opinie (30) 1 zablokowana

  • A jak szybko zaczynają się rozkładać ? Szybciej niż starsze modele? (5)

    • 19 1

    • (2)

      Mam Sprintera 1996 rok. Rdza tylko na tylnych drzwiach i troszkę z boku. 600.000 przebiegu!

      • 5 0

      • malowany 5x (1)

        przebieg z reszta tez x2 minimum

        • 3 2

        • Gdyby był malowany to cały by już był pordzewiały. Znawco co pisze "z resztą".

          • 1 0

    • Zdziwisz się Janusz bo jest ocynk karoserii (1)

      Nie masz wiedzy to wpierw się dowiedz

      • 0 0

      • Nie całej...

        Nie całej karoserii, tylko połowy (mniej więcej do wysokości okien).

        • 0 0

  • 150.000zł...mój boże,to pojeżdżę jeszcze Żukiem a tego kupię za 20 lat.

    • 17 1

  • Mój sprintek ma 2 miesiące (1)

    I już ruda się pojawiła ,,,,, masakra

    • 13 7

    • Dwa miesiące w Polsce a wcześniej jeździł po Belgi 12 lat

      • 9 1

  • Nie będzie benzyny z kompresorem ? (1)

    Pytam, bo taki posiadam. Nie cierpię diesli i jeszcze do tego z mocznikiem zwanym adblue

    • 7 3

    • Będzie , bo to był hit sprzedaży

      1 benzyna na 100 000 diesli ;)

      • 0 0

  • (2)

    Każdy dostawczak dzisiaj wyglada identycznie, a do tego silniki też prawie takie same, to co tu opisywać.

    • 6 2

    • Kolejny co się zna i ma wiedzę (1)

      To ty Janusz?

      • 0 4

      • A nie ma racji? Master i Movano? Ducato, Boxer, Jumper? W dodatku mogą mieć też silniki Iveco. Sprinter i Crafter?

        • 0 0

  • Teraz nieźle (2)

    Szanowna redakcjo czy tu jest cenzura ?
    Czemu moje pytanie op czterorzędowy silnik zostało usunięte ?
    Ktoś tu oprócz wiedzy nie ma dystansu do siebie, w razie potrzeby korepetycji z motoryzacyjnych zagadnień służę.
    Ale szczerze mówiąc jestem rozczarowany państwa postawą.

    • 7 4

    • Służysz korepetycjami? (1)

      A co to jest silnik "czterorzędowy"? Pomyliło ci się z kurnikiem! :D

      • 0 2

      • Przyjacielu

        Pytanie było o czetrorzędowy bo tak było w artykule zanim zmieniono na czterocylindrowy.
        Teraz jasne ?:P A w kurniku nigdy nie byłem :D

        • 2 0

  • Nadal po 2 latach taka korozja, że drzwi odpadają?

    • 9 1

  • (1)

    Pszut jak tranzit.

    • 1 2

    • Anojo

      • 1 0

  • rozumiem ze ten naped na przod to sie przydaje jak jedzie w kabinie z przodu 3 miskow po 120kg kazdy? (2)

    bo chyba nie w sytuacji kiedy jakikolwiek ładunek jest Z TYLU?

    • 8 1

    • Cała konkurencja ma przednionapędówki i jak widać na drogach - jeżdżą i dają radę

      Zatem o co chodzi?

      • 2 0

    • Widać nie miałeś dostawczaka z napędem na tył. W zimę muszę pakować ze 400kg na tylną oś bo nie podjadę pod żadną górkę, nowe zimówki nie pomagają. A przecież często w jedną stronę lecę pusty żeby zabrać ładunek. FWD nie ma tych problemów.

      • 0 0

  • Rudy 102 (1)

    Niech blachy poprawią wstyd pod gwiazdą ⭐

    • 7 1

    • Poczytaj a się dowiesz czy poprawili

      Tylko po co czytać ?

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane