• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Trafic - kompaktowy furgon

27 września 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 
Nowy Trafic, o mocnym i oryginalnym designie, jest już w sprzedaży. W momencie jej rozpoczęcia pojazd będzie występował w wersjach furgon, kombi (do przewozu osób) oraz w adaptacjach dodatkowych. Oferta zostanie wzbogacona przez wprowadzenie wersji platformy z kabiną, a następnie, w 2002 r., mikrobusu i wersji podwyższonej.

Trafic jest wyposażony w nowe jednostki napędowe Common Rail Renault i mechaniczną 6-biegową skrzynię biegów pochodzącą od skrzyń
montowanych w Lagunie II. Oferujący najwyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa w swojej kategorii oraz niskie koszty eksploatacji, Nowy TRAFIC ma stać się nowym wzorcem w segmencie kompaktowych furgonów (klasa 2 o dopuszczalnej masie całkowitej w przedziale 2.0t - 2.8t).

W połączeniu z szerokimi drzwiami (1 lub 2 przesuwne drzwi boczne o szerokości 1 m), wyjątkowo niskim progiem i pionowymi bokami zapewnia idealnie sześcienną formę części ładunkowej, optymalizując w ten
sposób przestrzeń przeznaczoną na ładunek. Tylne drzwi furgonu L2H1 mogą również otwierać się pod kątem kąt 270st., tak że przylegają do boków pojazdu.

Nowy TRAFIC będzie początkowo oferowany w 33 wariantach o dwóch rozstawach osi (3098 lub 3498 mm), dwóch poziomach ładowności (1000 i 1200 kg) oraz 3 typach nadwozia (furgon, kombi i platforma z kabiną), umożliwiających optymalne dostosowanie się do wymagań każdej branży. W wersji L1H1 pełnej lub częściowo przeszklonej furgon będzie posiadał pojemność użyteczną 5 m3, przestrzeń ładunkową o długości 2,41 m i wysokości wewnętrznej 1,38 m. Wersja przedłużona L2H1, która zostanie wprowadzona pod koniec roku 2001, będzie oferowała
pojemność użyteczną 5,9 m3 oraz o 40 cm większą długość użyteczną. Kombi, dostępne w wersji przeszklonej lub częściowo przeszklonej, są wyposażone w wyjmowane fotele oraz składane i opuszczane siedzenie tylne, gwarantujące wysoką modularność.

Trafic oferuje funkcjonalną deskę rozdzielczą o wielu schowkach przystosowanych do użytkowania pojazdu dla potrzeb działalności gospodarczej. Zbliżona ergonomią do desek rozdzielczych samochodów
jednobryłowych jest seryjnie wyposażona w górną część przykrywającą dokumenty tak, by nie odbijały się w przedniej szybie, kierownicę o regulowanej głębokości, 2 półki umieszczone pod deską rozdzielczą i schowkiem, uchwyt na mapy, 2 uchwyty na kubki, ruchomą popielniczkę
(oferowaną w Renault Espace) oraz podświetlany i chłodzony schowek, podłączony do klimatyzacji (mieszczący dwie półtoralitrowe butelki). W trosce o ergonomię dźwignię zmiany biegów umieszczono w desce rozdzielczej (co ułatwia przejście do części ładunkowej), a w obu drzwiach przednich przewidziano duże kieszenie z miejscem na butelkę.

Auto jest wyposażone seryjnie we wspomaganie układu kierowniczego, przyciemnione szyby, zamknięty obieg powietrza oraz poduszkę powietrzną kierowcy. Dodatkowo może posiadać centralny zamek, elektrycznie podnoszone szyby, elektrycznie ustawiane lusterka boczne, nową wersję systemu nawigacji i informacji o ruchu drogowym Carminat (dostępną w opcji we wszystkich wersjach, w Polsce zależnie od dostępności systemu), liczne radioodtwarzacze kasetowe lub CD, instalację umożliwiającą montaż telefonu oraz poduszki powietrzne dla pasażerów i poduszki boczne.

W momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowy TRAFIC będzie wyposażony w nowe jednostki napędowe 1.9 dCi o mocy 82 i 100 KM oraz 2.0 16V o mocy 120 KM. Silnik 1.9 dCi rozwija moc 82 KM (60 KW) przy 3500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 200 Nm od 2000 obr/min. Wersja silnika 1.9 dCi o wyższych osiągach rozwija moc 100 KM (74 KW) przy 3500 obr/min i posiada moment maksymalny 240 Nm przy zaledwie 2000 obr/min, przy czym 200 Nm dostępne jest już od 1500 obr/min, co gwarantuje doskonałą elastyczność pracy na niskich obrotach. Wersje te zużywają 7,4 l (furgon) i 7,7 l (kombi) paliwa na 100 km w mieszanym cyklu europejskim. W połączeniu z 90-litrowym zbiornikiem paliwa zapewnia to zasięg blisko 1200 km. Benzynowy silnik 2.0 16V, który sprawdził się już w kilku modelach gamy Renault (Scénic, Laguna
i Espace) rozwija moc 120 KM (88 KW) przy 5400 obr/min i moment 190 Nm przy 3500 obr/min. Zużywa 9,7 l/100 km w mieszanym cyklu europejskim. Oferta jednostek napędowych nowego Trafica zostanie uzupełniona o nowy silnik 2.5 dCi 16V, rozwijający moc maksymalną 133 KM (98 KW) przy 3500 obr/min i moment 310 Nm przy zaledwie 2000 obr/min.

Nowa 6-biegowa skrzynia mechaniczna Renault określana symbolem "PK6", która będzie montowana seryjnie z silnikami 1.9 dCi 100 KM, 2.5 dCi i 2.0 16V, zapewnia lepsze przyspieszenie na przełożeniach pośrednich, a jednocześnie obniża zużycie paliwa i poziom hałasu. Wszystkie połączenia osi z nadwoziem zostały wyposażone w elementy filtrujące drgania, które spełniają wymagania akustyki i dobrego zawieszenia. Przykładowo, przy prędkości 60 km/h na drodze szutrowej (zgodnie ze znormalizowaną procedurą Renault) uzyskujemy poziom hałasu 73
dBA w przypadku furgonu i 69 dBA w przypadku kombi, co plasuje je na poziomie najlepszych samochodów osobowych na rynku.

Oprócz bardzo niskiego zużycia paliwa wydłużone zostały przebiegi między przeglądami - wymiana oleju ma miejsce co 30.000 km (lub co 2 lata), a silniki i skrzynie biegów zostały zaprojektowane w sposób gwarantujący ich trwałość do przebiegu 250.000 km już w momencie
wprowadzenia modelu na rynek. Ocynkowanie całości konstrukcji nadwozia pojazdu oraz zabezpieczenie wszystkich profili zamkniętych woskiem, umożliwia ponadto producentowi zaoferowanie 12-letniej gwarancji antykorozyjnej.

Wszystkie wersje Nowego TRAFICA otrzymują 4 hamulce tarczowe. Z przodu tarcze są wentylowane (średnica 305x28 mm) i wyposażone w zaciski dwutłoczkowe o średnicy 40 i 45 mm. Z tyłu tarcze (średnica 285x12 mm) wyposażone są w zaciski z systemem automatycznej regulacji. Według testów wielokrotnego hamowania przeprowadzonych przy
gorących tarczach w ośrodku badawczym Renault w Aubevoye, pojazd rozpędzony do prędkości 100 km/h zatrzymuje się na odcinku maximum 43 m.

Renault zapowiada, że 90% masy nowego Trafica będzie się nadawalo do powtórnego wykorzystania.




Opinie (1) 2 zablokowane

  • kombinacja alpejska

    na mój gust wygląda tak, jak gdyby ktos wkleił Twingo w jakiegos dostawczaka..

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane