• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy VW Golf 8: dużo się zmieniło

Michał Jelionek
6 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowy Volkswagen Golf 8 (2020). Nowy Volkswagen Golf 8 (2020).

Do trójmiejskich salonów wjechała ósma generacja Volkswagena Golfa. Ten bardzo popularny na naszych drogach model nigdy nie lubił rewolucyjnych zmian. Ale zdaje się, że projektanci VW tym razem zaszaleli zdecydowanie bardziej niż dotychczas. Sprawdźcie, co się zmieniło. Cennik najnowszego Golfa startuje od kwoty 75 490 zł.



Czy podoba ci się wygląd nowego VW Golfa?

Zacznijmy od nieco kontrowersyjnych początków nowego Golfa na rynku polskim. Otóż pod koniec stycznia Volkswagen Polska pochwalił się cennikiem najnowszej generacji. Wiele osób przecierało oczy ze zdumienia, bo cennik startował od kwoty... 91 990 zł. Golf od wielu lat nie jest już "autem dla ludu", jak pierwotnie zakładano, ale ta cena mogła co niektórych zwalić z nóg. Importer szybko jednak wyjaśnił, że początkowo oferowane będą jedynie bogatsze i mocniejsze wersje, ale szybko się to zmieni.

I zmieniło, bo niespełna dwa miesiące później w ofercie Golfa znalazł się bazowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 90 KM. Tym samym cena startowa automatycznie spadła do 75 490 zł. Dziś kupując ten samochód, w najuboższej wersji "Golf" (nowa nazwa podstawowego wyposażenia), zapłacicie poniżej 70 tys. zł, bo dealerzy nakładają na wszystkie sprzedane egzemplarze rabat startowy w wysokości 6 tys. zł.

  • Pofalowane u dołu matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT.
  • Nowy Volkswagen Golf 8 (2020).
Golf to model, który w zasadzie od początku swojego istnienia nie wybiega poza pewne ramy stylistyczne. Projektanci VW przy nakreślaniu kolejnych generacji mają stworzyć coś świeżego, ale bez szaleństw. Tym bardziej doceniam to, co zrobili, projektując wygląd "ósemki", bo w końcu przestało wiać nudą. Oczywiście wciąż nie można powiedzieć, że to stylistyczna rewolucja, to raczej porządna ewolucja.

Salony samochodowe w Trójmieście


Nowy Golf ma niemal identyczne wymiary, jak jego poprzednik. Nowy Golf ma niemal identyczne wymiary, jak jego poprzednik.
Patrząc na "ósemkę" z boku, widzi się regularną, doskonale znaną bryłę Golfa. Ale kiedy zmienia się perspektywę i spogląda na pas przedni, człowiek zaczyna się zastanawiać, czy to na pewno Golf. Przód zmienił się wyraźnie, głównie za sprawą zaokrąglonych u dołu matrycowych reflektorów LED IQ.LIGHT, przemodelowanego zderzaka i bardziej agresywnych przetłoczeń na masce, która zresztą została niżej poprowadzona. Przez co auto wydaje się smuklejsze.

Z tyłu również zmieniono kształt lamp i przestylizowano zderzak, a napis "Golf" zamontowano centralnie, pod odświeżonym emblematem Volkswagena. I to w zasadzie tyle zmian. Niby niewiele, ale są to zmiany, które robią różnicę.

Wymiary Golfa zmieniły się niezauważalnie. Hatchback zyskał niespełna 3 cm na długości, natomiast stracił 1 cm na szerokości. Rozstaw osi jest praktycznie identyczny jak u poprzednika. Nowy Golf oferuje swoim użytkownikom 381 litrów przestrzeni bagażowej.

  • Nowy Golf oferuje 381 przestrzeni bagażowej.
  • Nowy Volkswagen Golf 8 (2020).
Rewolucji w wyglądzie zewnętrznym Golfa nie ma - to już ustaliliśmy. Do rewolucji doszło natomiast we wnętrzu nowej generacji. Pierwszą, radykalną zmianą, którą dostrzeżecie, jest oczywiście gigantyczny, połączony w jedną całość Innovision Cockpit. To pas z dwoma 10-calowymi ekranami (Digital Cockpit - wirtualne zegary oraz Discover Pro - nawigacja) oraz panelem dotykowym od świateł. Ekran multimediów i wspomniany panel świateł (po lewej stronie kierownicy) zostały delikatnie skierowane ku kierowcy. Połyskujący panel niestety bardzo szybko łapie kurz i przyciąga ślady palców.

Innovision Cockpit oferuje kierowcy bardzo duże możliwości personalizacji, zarówno wirtualnych zegarów, jak i ekranu nawigacji. Nowością jest bezpośrednie wyświetlanie Head-up Display na szybie przedniej.

  • Unowocześnione wnętrze VW Golfa 8.
  • Nowy Volkswagen Golf 8 (2020).
  • Nowy Volkswagen Golf 8 (2020).
Co istotne, projektanci VW praktycznie całkowicie zrezygnowali z klasycznego panelu przycisków w kolumnie centralnej. Tak naprawdę pod ekranem multimediów pozostawili jedynie cztery przyciski. Nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania, szczególnie gdy temperaturę w aucie można zmienić jedynie z poziomu ekranu. Niemcy przemyśleli tę kwestię i na małej półeczce, tuż pod ekranem centralnym, zamontowali panel dotykowy, dzięki któremu można sprawnie zmienić temperaturę.

Jest to jakieś pocieszenie, choć uważam, że akurat panel klimatyzacji powinien składać się z intuicyjnych w obsłudze, klasycznych pokręteł. Sama klimatyzacja w nowym Golfie jest dość mocno rozbudowana, bo składa się z trzech trybów i licznych programów, jak chociażby grzanie stóp lub dłoni.

  • 10-calowy ekran nawigacji.
  • Pod ekranem multimedialnym znajduje się panel dotykowy, dzięki któremu można np. zmienić temperaturę.
Sam system multimedialny jest intuicyjny, responsywny i działa sprawnie, bez zarzutów. Jest bardzo przyjazny osobom, które nie rozstają się ze smartfonami. Choć oczywiście, jak w każdym nowym aucie, trzeba chwili, aby się do niego przyzwyczaić. Naturalnie system jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay.

Mocno zmieniła się także kolumna środkowa. W przypadku skrzyni automatycznej zastosowano bardzo małą dźwigienkę do zmiany biegów. Zrezygnowano także z rolety schowka na napoje. W kolumnie wygospodarowano miejsce na ładowarkę indukcyjną dla smartfonów.

  • Wirtualne zegary.
  • Nowy Volkswagen Golf 8 (2020).
Golf został naszpikowany technologiami, ale i bardzo rzetelnie popracowano nad udoskonaleniem systemów bezpieczeństwa. Auto oferuje szereg jeszcze bardziej zaawansowanych asystentów.

Ciekawostką jest dostępna w podstawowym wyposażeniu funkcja Car2X. Dzięki niej pojazdy na drodze "komunikują" się między sobą, co ma wpływać na bezpieczeństwo na drogach, na zmniejszenie korków i ostrzeganie przed niebezpieczeństwami. Seryjna funkcja ostrzegania o zagrożeniach wspiera kierowcę pomocnymi informacjami, informując go np. przed pracami budowlanymi na drodze lub konwojem pojazdów specjalnych. Komunikacja wykorzystuje technologię Car2X przez WLAN.

Nowy Volkswagen Golf 8 (2020). Nowy Volkswagen Golf 8 (2020).
Pod maskę demonstracyjnego egzemplarza trafiła miękka hybryda (mHEV), czyli silnik spalinowy wspierany przez niewielką jednostkę elektryczną (eTSI). Pierwsze skrzypce w tym związku odgrywa oczywiście 1,5-litrowy silnik benzynowy, który generuje moc 150 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). "Benzyniaka" do życia budzi wspomniana jednostka elektryczna, która zastępuje alternator i rozrusznik. Układ pracuje w 48-woltowej sieci.

Takie rozwiązanie pozwala przede wszystkim sprawniej oraz oszczędniej ruszać, "żaglować" z wyłączonym silnikiem spalinowym (wyłącza się przy prędkości 15 km/h) i rekuperować energię podczas hamowania oraz zwalniania. Odzyskany prąd trafia do akumulatora litowo-jonowego, który zlokalizowany jest pod tylną kanapą, a następnie wykorzystywany jest np. przy dynamicznym ruszaniu.

  • Nowy Volkswagen Golf 8 (2020).
  • Nowy Volkswagen Golf 8 (2020).
Auto do "setki" przyspiesza w 8,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 224 km/h. Silnik współpracuje z 7-stopniowym DSG, a moment obrotowy przekazywany jest przednią oś. Średnie spalanie w cyklu mieszanym, przy dość żwawej jeździe, oscylowało w granicach 8 l paliwa na 100 km.

A jak jeździ Golf 8? To auto może i nie daje ogromnych emocji za kierownicą, ale przecież to nie ten adres. Nowy Golf, zresztą podobnie jak jego poprzednicy, to taki poprawny, ułożony samochód, w którym ciężko jest się do czegokolwiek przyczepić. Kiedy trzeba, 150-konna wersja potrafi stosunkowo szybko rozwinąć prędkość, a do tego nienagannie radzi sobie w ciasnych zakrętach. W codziennej, normalnej jeździe na pewno nie będziecie narzekać na brak komfortu. Ot, cały uniwersalny Golf. Ja osobiście uważam, że silnik 1,5 eTSI to jeden z większych plusów tego samochodu.

  • Nowy Volkswagen Golf 8 (2020).
Jak już wspomniałem na samym początku artykułu, cennik nowego Golfa startuje od kwoty 75 490 zł (1.0 i 90 KM). Egzemplarz demonstracyjny, udostępniony przez firmę Volkswagen CityMotors z Gdańska, został wyceniony na kwotę 131 700 zł. Cena to zdecydowanie największy minus nowego Golfa. Niestety.

Miejsca

Opinie (206) 5 zablokowanych

  • Lipa

    Ale lipa te przednie swiatla i ogolny look a mialem kupić czekam na nastepna gen

    • 0 1

  • (2)

    Złoty leci na ryj, to i ceny produktów importowanych idą w górę. A Pierwszemu Sortowi się zdawało, że rozdawnictwo zrobi ich bogatymi.

    • 14 15

    • Mam nadzieje ze drugi sort nie bierze pieniedzy z rozdawnictwa.

      Wszak wiadomo ze drugi sort POstkomuna ma honor i chce byc przy korycie tylko po to zeby bezinteresownie służyć Polsce.

      • 1 0

    • Nigdy nie zrobi z nich bogatych , dla nich najważniejsze żebyś ty miał mniej!

      • 1 0

  • Jest coś w nim co nie przemawia do mnie, być może oklepane nadwozie bez wyrazu. Sytuacja znacznie lepiej ma się nawet w corolli, w jednostce też nie doszukiwałbym się tu czegoś wow

    • 0 2

  • Ja to jednak wolę japońską motoryzację. Corolla jak dla mnie to lepszy kandydat w tym segmencie, miałem dziesiątą generację z silnikiem 1.6. Auto fajne i dobrze trzymało wartość

    • 0 3

  • Gdzie jest nowy Polonez!!!!!! (1)

    Czesi utrzymali Skode....rumunii swoja Dacie...a my co???
    Nawet fabryka taczek padla w Sfornych gaciach:((((((

    Gdzie autosan,jelcz czy star..wszystko przepadlo:(((

    • 2 0

    • Szkoda Poldka

      Ale tak ktoś zarządzał tą firmą, byly propozycję z grupy VAG to deb..e sprzedali FSO skośno okim, i załatwili naszą produkcję..

      • 0 0

  • Ja jednak

    Wolałbym na corollę 2.0 hybrid postawić. Te jej niskie spalanie i duża moc bardzo mnie kuszą

    • 0 1

  • Z tyłu liceum (1)

    Z przodu muzeum :(

    • 5 1

    • Jak dla mnie w tym aucie nic się nie zmienia patrząc na nowe generację. W corolli, która jest głównym konkurentem w segmencie ciągle są zmiany i to na lepsze

      • 1 1

  • Trzeba się przyzwyczaić do nowego.

    Nie byłem miłośnikiem VW, ale dostałem służbowy samochód tej marki i się przekonałem, w 2016 kupiłem Golfa VII, a teraz poliftowego pod koniec roku, fakt że cena katalogowa jest kosmiczna ale przy wyprzedaży z rabatem nawet 23tys zł ma to jakiś sens, plus ciekawe opcje finansowe sprawiają że dużo w Polsce i Europie tego sprzedają, a jeżeli chodzi o sam samochód to trudno się do czegoś przyczepić, wiadomo że nie ma fajerwerków bo za tą kasę można kupić 7 letnie audi w którym sa, ale nowy samochód to samochód bez awaryjny. Więc zależy kto czego szuka i potrzebuje.

    • 1 4

  • 134 tyś ? (3)

    wiem że zabrzmi januszerką ale przy mojej umowie zlecenie za 1800 pln to naprawdę wolę hondę civic za 1000 pln i mieć nadal w kieszeni 133 tyś zł na mieszkanie / naprawy / rodzinę / hobby i co tam jeszcze / własny biznes ... Trzeba być d**ilem aby tak łatwo oddać 134 tysiące zarobione ot tak. Wiem ,że ludzie cisną bekę z passatów ale serio z czym do ludzi za 1800 pln. I nie piszcie , trzeba było się uczyć. Uczę się , wydałem ponad 250 tyś na prywatną naukę na licencję ATPL ( w trakcie) zamiast kupować sobie drogą furę czy mieszkanie na kredyt. Państwo i Pinokio nic mi nie zasponsorowali !!!! NIC !!! Po zrobieniu licencji nie chcę mieszkać tu dłużej już. Najchętniej zrzekł bym się obywatelstwa. Mam tak tego dość. Będę płacił podatki i zarabiał zagranicą. Wydawał pieniądze za granicą też. Przykre w sumie bo mój dziadek walczył w powstaniu za ten kraj a ja jadę do niemca i jeszcze jestem z tego zadowolony...

    • 3 2

    • Sorry, ale w Twojej wypowiedzi są pewne nieścisłości. (1)

      Gdybyś w całości przeznaczał na naukę to co wypracowujesz, to zajęło by to ok.12 lat, no ale trzeba żyć, no i utrzymać tą hondę civic, więc bez dodatkowego wsparcia nie uzyskasz tej licencji jeszcze przez 20 lat więc do 50-tki raczej się nie uda ;-(

      • 2 0

      • niekoniecznie

        pracowałem wcześniej zagranicą , co mogłem odłożyłem. Wyjechałem zaraz po maturze. Łudziłem się ,że po powrocie do PL uda mi się tu życie ułożyć. Niestety nie.

        • 1 0

    • Frustracja, żal, żal, frustracja...

      • 1 1

  • jak określi każdy rodak, który się zna (16)

    bez TDI - to już nie to

    • 42 19

    • (8)

      W Europie zachodniej liczy się tylko gti. tdi to tylko dla emerytów

      • 4 13

      • (3)

        W Europie zachodniej 20 tys euro to ok siedem pensji. Kropka.

        • 5 0

        • Bliżej 10-11 pensji. (2)

          średnia pensja w Bawarii około 1800 netto i jest to najwyższy wskaźnik w DE

          • 3 4

          • (1)

            Przestan ludziom wciskać kit ze Niemcy tak mało zarabiają. W Bawarii to 4 pensje i masz golfa. Nowymi golfami to kasjerki z lidla jeżdżą.

            • 1 3

            • U nas bezdomni mercedesy rozdają...

              • 1 0

      • I tutaj się mylisz (2)

        TDI w golfie 7 zwanym GTD osiąga moc 240 KM jest szybszy i mocniejszy od GTI. Lepszy jest tylko Golf R. Podobnie będzie w Golfie 8.

        • 0 4

        • Co? W jakiej wersji? (1)

          Przecież GTD ma trochę ponad 180 KM.

          • 0 0

          • Nie jest szybszy i nigdy nie był. Gtd zawsze wolniejszy od gti

            • 3 0

      • trochę w tym racji, Damon Hill - ten kierowca F1 miał kiedyś Audi A3 TDI

        a jako że jest od dawna na emeryturze to by się zgadzało

        • 2 1

    • TDI było i jest (3)

      Golf 7 posiada silniki 1,6 i 2,0 TDI w technologii Common Rail. Ten pierwszy ma niezłe osiągi, niskie zużycie paliwa i mega niski współczynnik zadymienia. Przy tym jest bardzo cichy wewnątrz w ogóle nie słychać, że poruszasz się samochodem z silnikiem wysokoprężnym.

      • 1 1

      • (2)

        A w innych słychać?

        • 0 0

        • Teraz to już chyba w żadnym nie słychać (1)

          pamiętam jak miałem przyjemność pojechać do Rzeszy teścia Chryslerem 300C, 12 lat temu. Silnik 3.0 V6 diesel. Nie mogłem uwierzyć że dźwięki z wydechu to było "bum bum bum" a nie "kle kle kle". Po raz pierwszy stwierdziłem że mógłbym mieć diesla.

          • 1 3

          • Jeśli ty kle kle kle z rury chciałeś uslyszec to gratuluje

            • 3 0

    • Rodak?

      Niemiec?

      • 1 0

    • Racja. Teraz już się posmiales to idź chociaż przepłukać skarpety. Chociaż.

      • 1 3

    • TDI

      To Doch Idze

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane