Nowy VW Jetta. Prawie jak Passat

Mówią na niego "Golf z plecakiem". Niesłusznie. Volkswagen Jetta to udany samochód



Choć teoretycznie ten model powinien być rozwinięciem VW Golfa, sylwetką i rozmiarami bliżej mu do Passata B6. Z Golfa nowa Jetta przejęła deskę rozdzielczą z kierownicą i zegarami, klamki i panele drzwi oraz siedzenia. Ma też coś jeszcze, fantastycznie twarde zawieszenie, które daje kierowcy poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.



Nowa Jetta, którą zaprezentowano w kwietniu tego roku na salonie samochodowym w Nowym Jorku, trafiła właśnie do polskich salonów. Za kwotę od 69 290 do 105 tysięcy złotych Volkswagen oferuje nam przestronne i bardzo dobrze prowadzące się auto, z lepszym wyposażeniem niż odmiany w USA.

Nowy Volkswagen Jetta. Kierowcy lubiący bardziej sportową jazdę docenią twarde zawieszenie pojazdu.
Nowy Volkswagen Jetta. Kierowcy lubiący bardziej sportową jazdę docenią twarde zawieszenie pojazdu. Bawo/Trojmiasto.pl
Wszystkie nowe silniki zamontowane pod maską samochodu są oszczędniejsze i spełniają normę emisji spalin EURO 6. Zużycie paliwa udało się ograniczyć także dzięki zmniejszonemu o 10 procent współczynnikowi oporu powietrza i obniżonym oporom toczenia.

Wśród elektronicznych wspomagaczy kierowcy znajdują się te dobrze znane, choćby system nawigacji stosowany jeszcze w Octavii II i Golfie V, ale także nowości. Na przykład Blind Spot Monitor, który obserwuje samochody w martwym polu widzenia lusterek zewnętrznych. Volkswagen jako nowość reklamuje także kolejną generację czujników parkowania, o nazwie Rear Traffic Alert. Na pokładzie może pojawić się także autostradowy radar i reflektory biksenonowe.

W środku znajdziemy wiele elementów z najnowszej generacji Golfa.
W środku znajdziemy wiele elementów z najnowszej generacji Golfa. mat.prasowe
Pod maską samochodu może znaleźć się jeden z trzech silników benzynowych o mocach od 105 KM do 150 KM, lub jeden z dwóch wysokoprężnych klasyków, wypracowujących moc 110 KM i 150 KM. Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny mają pojemność 1,2 l lub 1,4 l i osiągają moc odpowiednio 77 kW/105 KM oraz 92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM. Turbodiesel o pojemności 2,0 l dysponuje mocą 81 kW/110 KM lub 110 kW/150 KM.

Na rynku amerykańskim nowa Jetta jest oferowana z silnikiem TDI Clean Diesel nowej generacji oraz w wersji hybrydowej, w której łączna moc zespołu napędowego wynosi 170 KM.

mat.prasowe
W Polsce Jetta będzie dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Wyposażenie podstawowej wersji obejmuje m.in.: system ESC, czołowe oraz boczne poduszki powietrzne z przodu, kurtyny powietrzne, radio RCD 210, system Start-Stop, klimatyzację Climatic, komputer pokładowy oraz dojazdowe koło zapasowe. Najbogatsza wersja Highline posiada dodatkowo przyciemniane szyby, reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, kierownicę multifunkcyjną, sportowe fotele, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, tempomat oraz czujnik deszczu.

Nam najbardziej podobały się jednak szerokie, przednie siedzenia i królewska ilość miejsca na nogi na tylnej kanapie. Rzecz w tej klasie ciągle nieczęsto spotykana.

Jetta nie wyczerpuje listy nowości, jakie w pierwszej połowie tego roku zagoszczą w pomorskich salonach VW. W pierwszym kwartale 2015 trafią do nich: Golf RGolf GTD w nadwoziu Variant. Ten pierwszy charakteryzuje się napędem na 4 koła i dysponuje mocą 300 KM. Z kolei Golf Variant GTD łączy użytkowe walory samochodu kombi oraz auta sportowego. Jego silnik rozwija moc 184 KM, jest bardzo dynamiczny i oszczędny.

Kolejną nowością w nadwoziu Golfa będzie odmiana Golf Alltrack. Jej charakterystyczne cechy to napęd na wszystkie koła 4Motion, zwiększony prześwit poprzeczny i poszerzone nadwozie. Golf Alltrack będzie wyposażony do wyboru w jednostki napędowe o mocy od 110 do maksymalnie 184 KM. W połowie bieżącego roku zadebiutują dwa vany: odświeżony Sharan oraz zupełnie nowy Touran, który zadebiutuje podczas moto-salonu w Genewie.

Planujesz zakup Volkswagena. Tutaj znajdziesz dobre adresy

Opinie (69) 8 zablokowanych

  • (3)

    Podobny do Passata B7 a nie B6.

    • 27 2

    • wszystkie (1)

      Takie same z wygladu. Brzydkie.

      • 20 4

      • też jesteś brzydki

        • 1 11

    • he

      jeden szajs

      • 0 0

  • nie lubię niemieckich samochodów (12)

    a zwłaszcza posiadaczy czarnych niemieckich Audi, czy BMW

    • 29 32

    • (5)

      A Jakie lubisz ?francuskie?widzę ,że lubisz odwiedzać w takim razie warsztaty.

      • 10 24

      • (1)

        jak to bywa w gamie vw ,nudne i ciagle te same bryły które to cięzko odroznic czy to golf, passat czy jeta lub inne ustrojstwo.Zadnego przelomu.

        • 31 4

        • zgadza się, ale czy to na pewno wada?

          wydaje mi się, że to rzecz gustu, niektórzy lubią nudę i schematyczność. Że się tak wyrażę: mają konserwatywne podejście wychodząc z założenia: po co zmieniać coś, co się sprawdza. Co kto lubi.

          • 6 9

      • Do mc hamer. Gadasz jak złotówa (2)

        stereotypowo

        • 4 2

        • (1)

          rozumiem ,ze pracujesz w serwisie?
          Pracuje w serwisie aso więc mów co chcesz i widzę jaka jest różnica między francuzem a niemieckim autem. W 3 letnim francuzie nic nie chce sie odkrecic .

          • 2 4

          • zycie

            taka rola mechanika było się uczyc a nie srubki odkrecac

            • 2 1

    • taaaaaaaa

      to nie lubisz aut czy kierowców........ a w zasadzie to i tak pewnie z zazrości

      • 2 4

    • zostało Ci to jeszcze po wojnie?

      w sumie to VW to rozwinięcie hitlerowskiego KfD-wagena.. :-D

      • 4 2

    • twoje prawo lubić i nie lubić

      • 3 1

    • re

      jak oceniasz ludzi po tym czym jeżdżą to gratuluje inteligencji...

      • 4 3

    • . (1)

      Wole mojego Francuza nie jest taki awaryjny

      • 3 3

      • francuzy są dobre w testach zderzeniowych

        bo żaden jeszcze nie dojechał do ściany

        • 6 7

  • Nowy VW Jetta. Prawie jak Rapid. (7)

    • 22 14

    • przecież to numer wieksze auto. technicznie to octavia (4)

      • 8 6

      • VW Jetta = Skoda Rapid = Seat Toledo (3)

        kwestia ile kto ma pieniędzy na znaczek na masce i czy gustuje w niemieckiej precyzji, hiszpańskim temperamencie czy czeskim ... nie wiem czym ...

        • 5 3

        • skoczyłeś jakąś szkołę ? na jakiej podstawie Jette porównujesz do Rapida? Jetta to wielkość auta Octavi (1)

          • 2 3

          • ty pewnie kończyłeś zawodówe samochodową, bo ja fizyke na PG stąd wiesz więcej o pojazdach

            • 1 0

        • nonsens

          Octavia zawsze była budowana na płycie podłogowej golfa, od samego początku jej produkcji

          • 1 0

    • NO (1)

      Kaczyński to prawie Napoleon !!!

      • 4 1

      • A Piotr Duda teraz ...

        ... to prawie Andrzej :)

        • 0 0

  • (4)

    radio RCD 210 ??? Na drugiej focie to chyba RNS 310 lub 315

    • 3 4

    • to jest RCD 510 (2)

      • 0 2

      • nie jest. wejście na SD jest z boku więc to RNS

        • 2 0

      • nie

        to rns , wszystko stare jest nawet podłoga ze starego golfa szajs który rdzewieje po 3 latach

        • 0 0

    • a nie Safari 21?

      • 1 0

  • paskudny (6)

    Nie podoba mi się. Brakuje mu klasy takiej jaką ma Toyota i Škoda i Ford.

    • 17 21

    • Klasy jak Toyota Yaris, Skoda Felicia i Ford K....

      Jasne

      • 4 4

    • ford? buhahaa

      znawca

      • 3 5

    • hehe toyota i skoda oraz klasa to wyrazy których nie używa sie w jednym zdaniu

      • 8 3

    • a kogo obchodzi

      twoj wsiowy gust. Szpanowac zardzewiala octawia, to mozesz u siebie na wsi

      • 7 0

    • Skoda ma klasę? a gdzie? badziewie w każdej z klas

      • 4 1

    • Skoda to klasa - kura na masce ?

      widzę, że znasz się na autach --- niedługo porównasz skodę do Ferrari

      • 3 1

  • no właśnie

    "prawie" robi różnicę

    • 7 2

  • A jak tam TSI? Silnik roku... dla serwisu :-) (5)

    dalej klekoczący rozrząd z wyciągniętym łańcuchem i pękające tłoki?

    • 32 9

    • bazujesz na nieaktualnych informacjach (3)

      ja juz mam 3 samochód TSI, a pewnością nie stać CIe więc tak piszesz

      • 3 7

      • powiedz tylko czemu (1)

        już trzeci?

        • 8 2

        • od kiedy to to jest produkowane? od 2006?

          no tak, jak ktoś zmienia auto co 3 lata, to nie ma gdzieś te wszystkie przypadłości

          • 2 0

      • no ja rozstałem się z tym badziewiem raz na zawsze

        przez 55 tys. km 3 rozrządy kompletne (fabryczny + 2 x gwarancja), od nowości rozrząd niby po "modyfikacjach", na koniec przy 55 tys. silnikiem na zimno telepało tak, że cała buda się trzęsła, jeden cylinder nie palił - podejrzenie: pęknięty tłok albo pierścienie (wtryski, świece, wszystko sprawdzone), teraz niektóre modele tsi mają już pasek, co nie zmienia faktu, że trwałość tych silników zapewne jest obliczona na jakieś 150 tys. km, nawet myślałem, aby ich pozwać za zamiatanie pod dwyan ewidentnej wtopy z rozrządem na łańcuchu, ale szkoda czasu na kopanie się z koniem

        • 0 2

    • potwierdzam

      dokładnie trzy miesiące po zakończeniu gwarancji napinacz strzelił i łańcuch zerwał , głowica do regeneracji na własny koszt ,odwołania do VW w Poznaniu i przyznali 70% pokrycia ale tylko kosztów robocizny

      • 0 0

  • (1)

    dajcie zdjęcie wnętrza najtańszej wersji , a nie full opcji

    • 30 2

    • najnisza cena to golas

      Niestety za dodatki trzeba płacić i cena idzie do góry ...

      • 0 0

  • (1)

    Ładna. Szkoda, że to nie Honda, Mazda czy Subaru.

    • 20 5

    • może

      dlatego ładna :-)

      • 1 9

  • Żadna tam nowa

    Przypudrowana konstrukcja bazująca na golfie V z 2003 r.

    Nowa Jetta:)

    • 29 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ogłoszenia polecane

Wydarzenia

MotoWOŚP - Pomagamy! 2022
MotoWOŚP - Pomagamy! 2022
imprezy i akcje charytatywne
sty 30
niedziela, g. 15:00
Gdańsk

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane