Mówią na niego "Golf z plecakiem". Niesłusznie. Volkswagen Jetta to udany samochód
Choć teoretycznie ten model powinien być rozwinięciem VW Golfa, sylwetką i rozmiarami bliżej mu do Passata B6. Z Golfa nowa Jetta przejęła deskę rozdzielczą z kierownicą i zegarami, klamki i panele drzwi oraz siedzenia. Ma też coś jeszcze, fantastycznie twarde zawieszenie, które daje kierowcy poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.
Nowa Jetta, którą zaprezentowano w kwietniu tego roku na salonie samochodowym w Nowym Jorku, trafiła właśnie do polskich salonów. Za kwotę od 69 290 do 105 tysięcy złotych Volkswagen oferuje nam przestronne i bardzo dobrze prowadzące się auto, z lepszym wyposażeniem niż odmiany w USA.
Wśród elektronicznych wspomagaczy kierowcy znajdują się te dobrze znane, choćby system nawigacji stosowany jeszcze w Octavii II i Golfie V, ale także nowości. Na przykład Blind Spot Monitor, który obserwuje samochody w martwym polu widzenia lusterek zewnętrznych. Volkswagen jako nowość reklamuje także kolejną generację czujników parkowania, o nazwie Rear Traffic Alert. Na pokładzie może pojawić się także autostradowy radar i reflektory biksenonowe.
Pod maską samochodu może znaleźć się jeden z trzech silników benzynowych o mocach od 105 KM do 150 KM, lub jeden z dwóch wysokoprężnych klasyków, wypracowujących moc 110 KM i 150 KM. Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny mają pojemność 1,2 l lub 1,4 l i osiągają moc odpowiednio 77 kW/105 KM oraz 92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM. Turbodiesel o pojemności 2,0 l dysponuje mocą 81 kW/110 KM lub 110 kW/150 KM.
Na rynku amerykańskim nowa Jetta jest oferowana z silnikiem TDI Clean Diesel nowej generacji oraz w wersji hybrydowej, w której łączna moc zespołu napędowego wynosi 170 KM.
W Polsce Jetta będzie dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Wyposażenie podstawowej wersji obejmuje m.in.: system ESC, czołowe oraz boczne poduszki powietrzne z przodu, kurtyny powietrzne, radio RCD 210, system Start-Stop, klimatyzację Climatic, komputer pokładowy oraz dojazdowe koło zapasowe. Najbogatsza wersja Highline posiada dodatkowo przyciemniane szyby, reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, kierownicę multifunkcyjną, sportowe fotele, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, tempomat oraz czujnik deszczu.
Nam najbardziej podobały się jednak szerokie, przednie siedzenia i królewska ilość miejsca na nogi na tylnej kanapie. Rzecz w tej klasie ciągle nieczęsto spotykana.
Jetta nie wyczerpuje listy nowości, jakie w pierwszej połowie tego roku zagoszczą w pomorskich salonach VW. W pierwszym kwartale 2015 trafią do nich: Golf R i Golf GTD w nadwoziu Variant. Ten pierwszy charakteryzuje się napędem na 4 koła i dysponuje mocą 300 KM. Z kolei Golf Variant GTD łączy użytkowe walory samochodu kombi oraz auta sportowego. Jego silnik rozwija moc 184 KM, jest bardzo dynamiczny i oszczędny.
Kolejną nowością w nadwoziu Golfa będzie odmiana Golf Alltrack. Jej charakterystyczne cechy to napęd na wszystkie koła 4Motion, zwiększony prześwit poprzeczny i poszerzone nadwozie. Golf Alltrack będzie wyposażony do wyboru w jednostki napędowe o mocy od 110 do maksymalnie 184 KM. W połowie bieżącego roku zadebiutują dwa vany: odświeżony Sharan oraz zupełnie nowy Touran, który zadebiutuje podczas moto-salonu w Genewie.
Planujesz zakup Volkswagena. Tutaj znajdziesz dobre adresy