• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy VW Tiguan przymierza się do klasy premium

Michał Jelionek
15 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Nowy VW Tiguan coraz śmielej puka do bram klasy premium.

Na początku czerwca do polskich salonów wjechał Volkswagen Tiguan drugiej generacji. Sprawdziliśmy jaki jest najnowszy SUV niemieckiego producenta i czy warto było czekać aż osiem lat na kolejną odsłonę Tiguana.



Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych czterech lat światowy popyt na kompaktowe SUV-y zwiększy się o ponad 2 mln. To doskonała wiadomość dla Volkswagena, który rozpoczyna "uterenowioną" ofensywę. Do boju desygnował właśnie nowego Tiguana.

O popularności tego modelu nie trzeba pisać zbyt wiele, liczby mówią wszystko - niemiecki koncern sprzedał blisko 3 mln egzemplarzy premierowej generacji VW Tiguana. Auto produkowane w latach 2007-2015 wykonało swoje zadanie z nawiązką, a teraz doczekało się swojego następcy. Godnego następcy dodajmy.

Przypomnijmy, że w 2011 roku pierwszą odsłonę Tiguana poddano kuracji odmładzającej. To już jednak historia, teraz skupiamy się na najnowszym kompaktowym SUV-ie spod znaku VW.

Przesuń aby
porównać

Nowy Tiguan - jako pierwszy SUV w palecie Volkswagena - bazuje na modułowej płycie podłogowej MQB. Takie rozwiązanie znacząco wpłynęło na wagę pojazdu, bo auto zrzuciło 50 kilogramów. Ponadto w Tiguanie zmieniono proporcje, jest większy i przestronniejszy od swojego poprzednika. SUV został wydłużony o 60 mm (4486 mm), poszerzony o 30 mm (1839 mm) i obniżony o 33 mm (1632 mm). Rozstaw osi wynosi 2681 mm.

Przestrzeń bagażowa liczy 600 litrów. Przestrzeń bagażowa liczy 600 litrów.
We wnętrzu Tiguana siedzimy wygodnie, nie można narzekać na brak przestrzeni. Z tyłu miejsca na nogi jest wystarczająco dużo. Dyskomfort mogą odczuć pasażerowie mierzący powyżej 190 cm wzrostu. Przestronność czuć również w bagażniku, którego pojemność zwiększono do 600 litrów. Niewykluczone, że w przyszłości do Europy trafi również wersja 7-osobowa, która początkowo będzie sprzedawana na rynkach: amerykańskim i chińskim.

Czytaj także: Passat B8 - popisowy model VW robi furorę

  • Druga generacja VW Tiguana.
Testowany przez nas silnik: 2.0 TDI, 150 KM. Testowany przez nas silnik: 2.0 TDI, 150 KM.
W palecie silnikowej Tiguana znajdziemy w sumie kilkanaście pozycji. Niemcy oferują nam pojemności: 1.4 TSI, 2.0 TSI oraz 2.0 TDI. Aktualnie jednostki napędowe występują w sześciu wersjach mocy - od 115 KM do 190 KM. To się jednak zmieni, bo pod koniec lipca i sierpnia do sprzedaży trafią najmocniejsze 2-litrówki TSI i TDI o mocach odpowiednio: 220 KM i 240 KM.

Listę oferowanych silników otwiera "benzyniak" o pojemności 1.4 litra i mocy 125 KM. Z kolei najsłabszą jednostką wysokoprężną w zestawieniu niemieckiego SUV-a jest 2-litrowe TDI generujące moc 115 KM. Osoby zainteresowane zakupem auta ze żwawszym silnikiem powinny przyjrzeć się jednostkom: 2.0 TSI (180 KM) i 2.0 TDI (190 KM). Oba warianty występują z napędem na wszystkie koła.

Klienci staną również przed wyborem przekładni - silniki współpracują z 6-biegowym manualem albo 6- lub 7-stopniową skrzynią automatyczną DSG.

Oferta silnikowa VW Tiguana. Oferta silnikowa VW Tiguana.
My testowaliśmy 2-litrowego diesla o mocy 150 KM (340 Nm). Dla większości kierowców ta stosunkowo dynamiczna jednostka napędowa okaże się wystarczająca. Co prawda Tiguan z tym silnikiem pod maską nie należy do sprinterów, bo do "setki" przyspiesza w 9,3 sek., a prędkość maksymalna wynosi 204 km/h, ale za to w zamian otrzymujemy całkiem oszczędny w eksploatacji motor. Średnie spalanie podczas testów, przy dość ciężkiej stopie, oscylowało w granicach 7,5 litra paliwa na 100 km. Jeśli zdecydowałbym się na zakup Tiguana - to z marszu odrzuciłbym słabsze jednostki od testowanego diesla.

W SUV-ie zastosowano system 4MOTION Active Control, który działanie przeniesienia napędu na cztery koła dopasowuje do warunków panujących na drodze. Kierowcy mają do wyboru kilka trybów jazdy - klasyczny (jazda sportowa, ekonomiczna, normalna i indywidualna), po śniegu oraz dwie opcje off-roadowe. VW Tiguan oferowany jest w trzech standardach wyposażenia: trendline (ceny od 97 980 zł), comfortline (od 111 680 zł) oraz highline (od 135 080 zł).

  • Na karoserii pojawiły się przetłoczenia, które dodają Tiguanowi zadziorności.
Wygląd nowego Tiguana jest wyraźniejszy i bardziej zadziorny od poprzedniej generacji, a sam design wpisuje się w najnowszy kod stylistyczny VW. W porównaniu do poprzedniej generacji projektanci nieco spłaszczyli pas przedni z atrapą chłodnicy i reflektorami. Na karoserii pojawiły się przetłoczenia i delikatne "kanty" nadające Tiguanowi szlachetniejszych rysów, pazura i sportowego charakteru. Chciałoby się napisać... diabeł tkwi w szczegółach. Teraz SUV wygląda zdecydowanie lepiej.

Do sprzedaży trafią trzy interesujące wersje stylistyczne Tiguana: ze specyfikacją off-roadową, w sportowym stylu R-line oraz w wariancie hybrydowym GTE.

Wnętrze Tiguana absolutnie niczym nie zaskakuje. Konsola środkowa jest dokładnie taka, jak chociażby w Golfie czy Passacie. Do czego moglibyśmy się przyczepić? Kokpit jest trochę zbyt... plastikowy. To rzuca się w oczy.

Czytaj także: VW e-Golf - 100 km trasy za 10 zł

  • Wnętrze VW Tiguana niczym nie zaskakuje.
Tiguana za dodatkową dopłatą można wyposażyć w szereg asystentów: parkowania (park assist), manewrowania z przyczepą (trailer assist), zmiany pasa ruchu (side assist) czy utrzymywania pasa ruchu (lane assist). Opcjonalnie możemy również domówić systemy obserwacji otoczenia (area view i front assist) oraz funkcję dynamicznej regulacji świateł (dynamic light assist).

Jesteśmy przekonani, że najnowszy Volkswagen pójdzie śladami swojego poprzednika i odniesie duży rynkowy sukces. Najgroźniejszym konkurentem Tiguana w walce o klienta będzie rywal zza miedzy, czyli Audi Q3 (ceny rozpoczynają się od 117 700 zł). I trzeba przyznać, że pracownicy VW odrobili pracę domową i wyraźnie zmniejszyli dystans do Audi. A to oznacza, że Tiguan coraz śmielej puka do bram klasy premium.

Volkswagena Tiguana do testów udostępnił VW Plichta.

Miejsca

Opinie (76)

  • bardzo ładny i praktyczny samochód.

    dobrze sie prowadzi.

    • 1 6

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowy VW Tiguan: przymiarka do klasy premium

    Premium (1)

    Buahahahah nie dosc ze vw, to jeszcze gwe - premium na maxa;)

    • 3 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowy VW Tiguan: przymiarka do klasy premium

      W życiu cię nie będzie stać umysłowa amebo z falowca...

      • 1 3

  • od Plichty

    Od Plichty to ne wole pojechac do Warszawy

    • 1 0

  • Fajnie poczytać "opinie" sflustrowanyh Januszy (1)

    czy innych tatusiów dojeżdżających 10 -15 letnie passaciki TDI, którzy kupili auto "dla sąsiada" z przebiegiem jedynie 198 tys. km i teraz nie mają kasy na kolejne remonty tego złomu który przed przekroczeniem granicy w DE albo F miał 400 tys nalatane.
    A frustracja powoduje agresję i o nowym Tiguanie tylko pomarzyć mogą...

    • 6 1

    • I co o tym powiesz?

      Tak chwalisz? Nowy, 800 km - nie działa rozpoznawanie znaków i system 4 kamer. Sukces? Jedno wielkie gó..o!

      • 0 0

  • VW

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Type R to sportowa odmiana:

 

Najczęściej czytane