• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min

Maciej Korolczuk
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym. Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym.

Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.



Wytyczenie buspasa na Słowackiego:

O pomyśle inżynierów ruchu na usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej między Matarnią a Wrzeszczem po raz pierwszy napisaliśmy w czerwcu 2017 r. Wówczas idea zakładała przebudowę ronda de la Salle, by autobusy pięciu linii (110, 122, 126, 157, 210) mogły sprawniej przejeżdżać przez skrzyżowanie i płynnie wjeżdżać w zatoki autobusowe.

Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.

- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza. Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.

Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.

Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.

Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.

W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich zobacz na mapie Gdańska, Podwalu Grodzkim zobacz na mapie GdańskaPrzedmiejskim zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie GdyniMorskiej zobacz na mapie Gdyni.

Opinie (206) 2 zablokowane

  • (1)

    Taa... a podczas realizacji inwestycji będzie się jechało 0,8 km odcinek przez godzinę

    • 9 0

    • A potem 0,25 km/h

      • 0 0

  • Róbcie zatoczki autobusowe gdzie tylko się da

    i gdzie się da róbcie skróty, utwardzajcie polne drogi w mieście itp itd.
    Są ogromne rezerwy w tej materii.

    • 4 4

  • Jak dotąd to wszystkie rozwiązania w Gdańsku to zgniły kompromis, który nie zadowala nikogo. (1)

    Rozwiązaniem, które zadowoli wszystkich jest sprowadzenie tramwajów pod ziemię jak w Brukseli, wybudowanie kolejki miejskiej nad rzeką lub drogą (jak w Wuppertalu). lub rozbudowanie niezależnej od dróg jezdnych linii tramwajowych. Niestety projekty ograniczają się na jedną kadencję władz miejskich i pr,ypomina to leczenie syfilisu maścią na pryszcze bo nie rozwiązują problemów komunikacyjnych problemowo, tylko proponują rozwiązania krótkoterminowe które są załagodzeniem problemów, a nie ich rozwiązaniem.

    • 8 0

    • Paweł miał na to 4 kadencje

      I gdzie jesteśmy w porównaniu do miast które wymieniłeś ?

      • 2 0

  • Buspas również

    dla aut osobowych przewożących min. 4 osoby jak w wielu krajach europejskich. Pokój haterom.

    • 4 1

  • Słowackiego to knot Adamowicza

    Ciagłe korki i beznadeziejne rozwiązanie z estakadą przy Galerii.

    • 5 3

  • PO CO?

    Nie lepiej nowy, trzeci pas udostępnić dla wszystkich? Może nie będą to 4 minuty tylko 2 zysku dla autobusów, ale ile osób uniknie przy okazji stania w korkach na tym odcinku...

    • 5 7

  • Buspas juz jest - tylko zajęty

    Na Słowackiego są dwa pasy, których nie są w stanie obsłużyć / przepuścić skrzyżowania we Wrzeszczu. Możecie zrobić jeszcze pięć pasów, a i tak będzie korek. Można też jeden pas zamienić na buspas - i wtedy jest szansa, przy szybkich autobusach, że ludzie nimi pojadą zamiast samochodami.

    • 3 5

  • nie marudzić

    nie marudzić jaki gospodarz takie pomysły 129 tys poparło pomysły gospodarza to teraz macie

    • 5 2

  • haha..

    zróbcie ze Słowackiego deptak w dół...

    • 3 1

  • Optymalnie

    By było wykorzystać dwa pasy Słowackiego oraz potokowej i zrobić dwupasmowy lewoskręt z wrzeszcza w kierunku moreny. Może ktoś wpadnie na ten genialny pomysł i odkorkuje to skrzyżowanie w godzinach popołudniowych.

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Ferrari?

 

Najczęściej czytane