• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min

Maciej Korolczuk
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym. Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym.

Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.



Wytyczenie buspasa na Słowackiego:

O pomyśle inżynierów ruchu na usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej między Matarnią a Wrzeszczem po raz pierwszy napisaliśmy w czerwcu 2017 r. Wówczas idea zakładała przebudowę ronda de la Salle, by autobusy pięciu linii (110, 122, 126, 157, 210) mogły sprawniej przejeżdżać przez skrzyżowanie i płynnie wjeżdżać w zatoki autobusowe.

Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.

- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza. Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.

Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.

Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.

Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.

W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich zobacz na mapie Gdańska, Podwalu Grodzkim zobacz na mapie GdańskaPrzedmiejskim zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie GdyniMorskiej zobacz na mapie Gdyni.

Opinie (206) 2 zablokowane

  • mike

    Też budowa będzie trwała prawie rok jak w Gdyni na Morskiej? (od kwietnia robią, a końca nie widać)

    • 5 3

  • (1)

    Jeśli ma być jednocześnie pasem do skrętu w prawo w kierunku Moreny i Matemblewa to można sobie podarować taką inwestycję.

    • 5 3

    • Nie ma dzielnicy Morena!!

      • 0 0

  • idiotyzm (2)

    Jaki BUSpas, wybudować normalny dodatkowy pas dla samochodów w dwie strony za 2 miliony i to skróci o pół godziny wjazd i wyjazd z GD w godzinach szczytu dla osobówek, a i autobus tez sie załapie....ludzie zacznijcie myśleć

    • 13 13

    • masz rację...

      Twoje myślenie to idiotyzm, bo po wybudowaniu jeszcze nawet 3 pasów nie zmieni się ilość samochodów, a wręcz ich przybędzie. Każdy zjedzie do ronda i co dalej? Korek gigant

      • 4 1

    • no tak, skoro wiecej samochodow i szybciej wjedzie do centrum, to spowoduje mniej korkow

      logika i myslenie godne wyborcy PIS

      • 0 0

  • Kubeł farby kosztuje milion złotych?

    Wystarczyłoby wydzielić bus-pas z istniejącej drogi - byłby kij (dla aut pozostałby 1 pas) i marchewka (autobus nie stoi w korku = przesiądź się na komunikację miejską*)
    *Jak dojeżdżasz z Wypiżdziejewa Górnego czy innego Banina auto porzuć max przy Ikei a nie pchasz się do centrum zawalidrogą.
    Ale do takich rozwiązań dorośniemy za 20 lat dopiero ;-(

    • 7 14

  • Bardzo dobry pomysł, szkoda że tak mały odcinek. (1)

    Bardzo dobry pomysł. Jedyne uwagi. Szkoda że z pominięciem leśnego odcinka Słowackiego. Personalnie to wytyczyłbym buspas w obu kierunkach od galerii bałtyckiej aż do ronda turbinowego a w kierunku lotniska to chyba aż do biedronki na radarowej.

    Trzeba promować komunikację miejską i szynową oraz pieszy i rowerowy kosztem samochodów.

    • 14 4

    • Na buspasie ok jest przyspieszenie. A co dalej?

      Jazda w tempie samochodów osobowych. Potrzebne są rozwiązania docelowe, a nie doraźne!

      • 0 0

  • Budować buspasy!

    Dzięki buspasowi przy dworcu głównym moja droga do domu skróciła się o 5-10min w jedną stronę. Przesiadłem się z samochodu na zbiorkom. Można poczuć się jak w Europie :)

    • 8 4

  • Taki bus pas powinien powstać od razu, jak powstawała nowa ul. Słowackiego i powinien się ciągnąć aż do Galerii Bałtyckiej

    Taki bus pas powinien powstać od razu, jak powstawała nowa ul. Słowackiego i powinien się ciągnąć aż do Galerii Bałtyckiej. Niepotrzebny jest też taki duży pasa zieleni oddzielający pasy jezdni na odcinku od ronda de La Salle do wiaduktu pkm. a tam gdzie bd trzeba by zlikwidować drogę rowerową można by dopuścić możliwość poruszania się rowerem bo bus pasie.

    • 11 2

  • (1)

    Świetny pomysł. Jeszcze Spacerowa czeka na podobne rozwiązanie.

    • 3 2

    • i AK

      • 2 0

  • Urealnienie rozkładów jazdy. (1)

    Jeżeli autobusy spóźniają się regularnie to trzeba zwolnić palanta, który opracowuje rozkłady jazdy, ponieważ sytuacja na drogach w określone dni tygodnia w określonych dodzinach jest względnie stała. Czas przejazdu jest zmienny zależnie od dni tygodnia i przypadających na nie godzin szczytu. Kto nie potrafi tego przewidzieć, nie powinien pracować w komunikacji miejskiej..Druga sprawa to jeżeli buspas przyspieszy przejazd autobusów na określonym odcinku to zaraz potem znajdzie się wąskie gardło, gdzie autobusy będą poruszać się w tempie samochodów osobowych.. Rozwiązaniem jest niezależne torowisko dla tramwajów, kolej nadziemna nad drogą (lub rzeką jak w Wuppertalu), poszarzenie jezdni o buspas albo zakaz ruchu pojazdów prywatnych.Jeżeli ktoś ma pomysł na inne rozwązanie problemu to będzie mi bardzo miło, że jest fajne rozwiązanie, ale kolejne buspasy to nie jest rozwiązanie problemu o ile powstają bez pomysłu docelowego rozwiązania problemu

    • 9 1

    • I tu jest problem. Kierowcy płacą wg rozkładu, a nie rzeczywistego czasu za kółkiem.

      • 2 0

  • Bus pas powinien byc w obie strony i na całej długosci (1)

    • 8 1

    • Tak! Ale oprócz dotychczasowych pasów ruchu!!!

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane