- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (256 opinii)
- 2 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (211 opinii)
- 3 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (135 opinii)
- 4 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (222 opinie)
- 6 138 policjantów z drogówki na torze (26 opinii)
Nowy peron na budowie PKM w Gdyni już skuty
Wykonawca przystanków PKM w Gdyni zmuszony był rozebrać elementy przyszłego peronu w Karwinach. Beton, z którego zostały wykonane, nie spełniał warunków technicznych ustalonych przez inwestora.
W piątek rano rozebrano jednak elementy przyszłego peronu, który niedawno był pieczołowicie stawiany na przystanku PKM Gdynia Karwiny.
- Na przystanek zostanie wydanych sporo pieniędzy. Tymczasem część z nich może trafić dosłownie w piach. Przez miesiąc wykonawca lał beton, później stawiał na nim betonowe elementy. Teraz wszystko zostało ściągnięte i zaczęła się produkcja... gruzu - mówi pan Wiktor, nasz czytelnik.
Dlaczego ustawiane do niedawna elementy musiały zostać rozebrane?
- Rzeczywiście od kilku dni na budowie przystanku PKM Gdynia Karwiny trwa rozbiórka ścianki peronowej wykonanej przez Budimex jeszcze przed zimową przerwą na budowie. Po ustąpieniu mrozów - czyli w pierwszym możliwym terminie - zleciliśmy wykonanie specjalistycznych badań laboratoryjnych, które wykazały, że użyty przez wykonawcę beton nie spełnia wymaganych przez nas parametrów. Tego typu badania prowadzone są regularnie na każdej takiej inwestycji - mówi Trojmiasto.pl Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Inspektorzy PKM SA, nadzorujący budowę w Gdyni, nakazali wykonawcy rozbiórkę i ponowne wykonanie tych prac w odpowiedniej jakości.
Inwestycja gotowa w wakacje
Przystanki powinny być wybudowane najpóźniej do końca lipca tego roku. Graniczny termin podany w przetargu to 31 października 2017 r.
Oprócz budowy nowych przystanków, architektonicznie nawiązujących do tych w Gdańsku i wyposażonych w podobną infrastrukturę, szczególnie dużej ingerencji poddane zostanie torowisko na wysokości przystanku w Karwinach.
Z racji tego, że przystanek znajduje się na łuku, konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn. Dzięki temu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.
Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł.
Miejsca
Opinie (160) 1 zablokowana
-
2017-03-18 14:00
(1)
A dlaczego nie skontrolowano jakosci betonu zanim zaczeto go lac? Wtedy nie trzebaby nic kuc.
- 2 0
-
2017-03-19 06:33
Bo zarabia się na drogich inwestycjach. Nie dziaduj człowieku.
- 0 0
-
2017-03-19 06:31
Najważniejsze, żeby pan był zadowolony i żona żeby była zadowolona.
- 0 0
-
2017-03-19 01:56
Drogi
To tak jak nasze drogi...
- 0 0
-
2017-03-17 15:10
(6)
Wreszcie jak ruszy PKM w Gdyni będzie alternatywa dla zakorkowanej estakady.
- 43 22
-
2017-03-17 15:26
(1)
gdzie PKM, a gdzie estakada...
- 26 5
-
2017-03-19 00:14
w Gdyni
- 1 0
-
2017-03-17 16:25
Tak Aniu, dzięki przystankowi Karwiny, mieszkańcy północnych dzielnic przesiądą się (2)
- 23 1
-
2017-03-18 09:11
kiss&jam (1)
- 1 1
-
2017-03-18 15:53
KISS & traffic jam
- 0 1
-
2017-03-17 15:30
Tak, będzie alternatywa. Na razie są alternatywy. Cztery.
- 23 4
-
2017-03-18 22:48
i dobrze hu.....m !!! :)
- 0 0
-
2017-03-18 22:45
1
Panowie urzędasy . Wspólny bilet !!!
Podjechać autobusem/tramwajem i dalej PKM na jednym bilecie, w przyzwoitej cenie. Czy to was przerasta ???- 4 0
-
2017-03-17 15:33
(3)
A czy w takiej sytacji wykonawca nie powinien być kopnięty w d..ę i odpowiednio rozliczony - z odpowiedzialnością karną włącznie?
Przecież tu trzeba założyć w pełni świadomą próbę oszustwa. Jeżeli nie - no to w ogóle byłoby przerażające, gdyby wyszło na jaw, że Budimex nie wie jakiego betonu używa do budowy... no mostu, na przykład...
Chyba jednak wypad z tego grajdoła - szkoda życia. I w przenośni i dosłownie!- 29 2
-
2017-03-18 18:20
spoko (1)
Skoro węzeł betoniarski nawalił, a w trakcie normalnej procedury kontroli ujawniono niewłaściwą jakość betonu, to w tej chwili pozostaje tylko postępować tak, jak się postępuje. Generalny Wykonawca ma problem z utrzymaniem się w harmonogramie, co jednak wydaje się być możliwe. Za co i na jakiej podstawie chcesz rozliczać wykonawcę? A może nie wiesz o czym piszesz? Do PiSu się zapisz.
- 1 3
-
2017-03-18 19:59
Jak mnie leczą debile, które we wszystko wkręcają politykę!
A przecież sk....syństwo i złodziejstwo jest ponadpartyjne...
Ta, węzeł się popsuł...
Żenujące.- 4 0
-
2017-03-18 10:14
Na układy nie ma rady
- 3 2
-
2017-03-17 15:57
a rura opecu wisi to najważniejsze (1)
Hahaha hahaha
- 9 2
-
2017-03-18 18:22
srecu nie opecu
Rury ciepłownicze występują parami i są izolowane cieplnie.
- 1 0
-
2017-03-18 17:21
Brak nadzoru i Karwiny do rozbiórki
Jakoś nikt nie mówi o spartaczonych peronach w Karwinach. Nikt nie jest winny, żadnych kar umownych---czyli ,jak to w Polsce Ludowej--nikt za nic nie odpowiada. Podobno na budowach są inspektorzy nadzoru---Ten Inspektor nadzoru z Karwin chyba wziął forsę i uciekł.
- 1 0
-
2017-03-17 15:07
czyli wyszło jak zawsze... (4)
- 33 14
-
2017-03-17 15:20
Jak to u szczura. (2)
- 6 13
-
2017-03-17 19:27
ty już masz paranoję z tym szczurkiem (1)
NIGDY nie dorwiecie się w Gdyni do koryta, NIGDY!
- 6 2
-
2017-03-18 16:09
obsesja jest leczona psychiatrycznie
ale chorzy nie chcą poddać się leczeniu
bo myślą, że to reszta świata oszalała a nie oni :)
klasyczny przypadek kliniczny- 1 0
-
2017-03-17 19:00
Chyba dobrze wyszło?
Firma dała ciała, firma skuje, firma zrobi od nowa. Lepiej tak, niż jakby oddali, a po roku zacząłby się rozpadać.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.