• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Rok - wyższe ceny samochodów

mJ
15 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Czeka nas rewolucja na motoryzacyjnym rynku. Czeka nas rewolucja na motoryzacyjnym rynku.

To nieuniknione - od 1 stycznia 2020 r. ceny nowych samochodów poszybują w górę. Najbardziej podrożeją modele małe i stosunkowo tanie. Wszystko przez zaostrzone, unijne przepisy dotyczące emisji CO2. A to dopiero początek rynkowej rewolucji.



Ceny nowych aut z salonu są:

Od Nowego Roku ceny samochodów mogą wzrosnąć nawet o 20 proc. Co jest przyczyną tak dużej zwyżki? Śrubowane przez Unię Europejską normy emisji dwutlenku węgla. Obecnie dopuszczalny poziom emisji CO2 to 130 g/km, a od 1 stycznia 2020 r. ten limit będzie niższy o 35 g/km. W myśl zaostrzonych przepisów od Nowego Roku 95 proc. aut sprzedawanych przez producenta na terenie Unii Europejskiej będzie musiało spełniać limit emisji na poziomie 95 g/km (od 2021 r. będzie to już 100 proc. aut).

Aktualnie w Europie Zachodniej średni poziom emisji dwutlenku węgla utrzymuje się na poziomie 120 g/km, a w naszym kraju oscyluje w granicach 130 g/km.

Po Nowym Roku przekroczenie limitu będzie oznaczało sankcję. Zakładając, że emisja aut danego producenta pozostanie na poziomie 130 g/km, wówczas koncern będzie musiał zapłacić karę finansową w wysokości 95 euro za każdy gram ponad normę. W praktyce dopłaci za każdy zarejestrowany samochód około 14 tys. zł. Jak nietrudno się domyślić, te kary odbiją się na cenach samochodów, w praktyce zapłaci za to klient.

W grę wchodzą samochody sprzedane i zarejestrowane. Dlatego też producenci będą starać się kształtować sprzedaż tak, aby średnie zużycie paliwa sprzedawanych aut w jak najmniejszym stopniu przekraczało obowiązujący limit emisji spalin.

Najbardziej poszkodowanymi samochodami rynkowej rewolucji będą modele najmniejsze i najtańsze. Dlaczego? Gdyż stosowane będą przeliczniki wagowe. Cięższe auta to wyższe limity, a lżejsze - niższe. Przykładowo, mały model ważący około 1100 kg będzie prawdopodobnie objęty limitem oscylującym w graniach 85-86 g/km, a auto o masie 1400 kg nie będzie mogło emitować więcej CO2 niż wspomniane już 95 g/km. Cięższe SUV-y będą objęte limitem na poziomie 102 g/km.

Co zrobią producenci? Będą wdrażać bardziej ekologiczne rozwiązania i innowacyjne technologie. To oczywiste. Będą prawdopodobnie także inwestować w modele hybrydowe i ekologiczne, gdyż dla tego typu aut ustawodawca przewidział bonusy. W końcu będziemy świadkami aliasów między producentami aut zeroemisyjnych (jak chociażby Tesla) z koncernami samochodów korzystających z tradycyjnego napędu. Będą to tzw. grupy rozliczeniowe, za których stworzenie ogromne pieniądze zapłacą producenci aut z "brudnym" napędem.

Jak już wspomnieliśmy, to dopiero początek rewolucji. Bo ambitny plan UE zakłada, że do 2030 r. emisja spadnie o nawet 37,5 proc względem roku 2021.

mJ

Opinie (130) 3 zablokowane

  • (3)

    Taaa, dzisiaj jechało przede mna takie ładne biemdablju. Chyba ktoś tam zamontował piec na węgiel.

    • 45 6

    • (2)

      no i tradycyjnie popsute kierunki - chyba fabrycznie te auta tak mają

      • 12 3

      • W samochodach na b kierunkowskazy nie działają (1)

        A o czymś takim jak bluetooth to nawet nie słyszał nikt
        Bo jakoś tzw kierowcy tych bmw dzwoniąc, trzymają telefon przy uchu .....

        • 6 0

        • bo oni dzwonią do serwisu zapytać się jak włączyć kierunkowskaz :)

          • 4 0

  • Zawsze kupuję w stałej cenie 10 tys. zł i koniecznie tdi (4)

    • 51 5

    • prawidlowo. (1)

      jestesmy eko. Produkcja nowych samochodów i ich kupno to obciach. Dojdzie to do was!

      • 6 0

      • Nareszcie głos rozsądku. Kupujcie używane, nie tylko samochody. Konsumpcjonizm wykończy naszą planetę.

        • 2 0

    • A później zastanawia się skąd ten smog.

      • 3 2

    • Smutne

      • 5 7

  • (4)

    A miałem zamiar kupić nowe małe auto miejskie za jakies pół roku... wygląda na to że trzeba będzie poszukać używki.

    • 21 0

    • (2)

      Musisz się pośpieszyć. Małe auta niedługo znikną z rynku. Niektóre już zniknęły z oferty dealerów np. Citago/Up.

      • 2 0

      • (1)

        będą elektryki

        • 1 1

        • Tylko my nie jesteśmy Norwegią, gdzie na każdym zapyziałym parkingu są stacje ładowania.

          • 4 0

    • albo kupić teraz, dealerzy będą rejestrowali dużo samochodów na siebie na zapas

      • 1 9

  • Idzie kryzys motoryzacyjny... (4)

    Dealerzy zejdą z marży....nic auta nie zdrożeją

    • 34 15

    • Z marży nie zejdą. Poprostu przestaną sprzedawać małe samochody.

      • 3 0

    • (2)

      To tak nie działa. Marża spada przy bardzo dużym popycie i podaży. Wtedy duży obrót rekompensuje małą marżę. Więc raczej podniosą cenę jeszcze bardziej, by te kilka sprzedanych sztuk utrzymało salon.

      • 5 4

      • Marże nie spadną pewnie bo i tak są relatywnie niskie. (1)

        Ale koncerny raczej zacisną pasa i obniżą ceny bazowe - teraz są absurdalne - jako tako wyposażony maluch to 80k zł.

        • 12 1

        • pamiętam ceny w 2013, były znacznie niższe niż teraz

          • 10 0

  • Kierowca dojna krowa. (3)

    Caly transport na ziemi produkuje 6 % CO2 . Urzednicy w parlamencie U.E. musza sie czyms wykazac ze pracuja i sa potrzebni i wymyslaja durne przepisy drapiac sie przy tym po roznych czesciach ciala. A co z pozostalymi 94% CO2.

    • 20 2

    • urzędnicy w parlamencie europejskim to Polacy przecież

      PiS popierał wszystkie ustawy ekologicznie jednogłośnie, sprawdź sobie głosowania

      • 1 1

    • Spokojnie (1)

      Na krowy i wulkany tez nałożymy sankcje

      • 8 2

      • Krowy emitują CO2 w ramach zbilansowanego cyklu (ten CO2 jest wcześniej wychwytywany z atmosfery przez rośliny które które są pożywieniem dla krowy). Zaś wulkany emitują ledwo 1% tego co człowiek (https://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-wulkany-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz-czlowiek-58)

        • 6 0

  • Komu producenci będą płacić te opłaty? (1)

    Unijnym biurokratom a oni już widzą jak się nachapać z tej kasy

    • 13 1

    • przecież PiS głosował za

      o co ci chodzi? o których biurokratów?

      • 0 1

  • (2)

    Niemiec za jedna wyplate kupuje to na co w Polsce pracujemy cztery miesiace. Za dniowke tankuje do pelna spory zbiornik.

    • 21 2

    • PiS obiecał podnieść pensję minimalną

      i obniżyć podatki dla najbiedniejszych, będzie nas stać bez problemu

      • 0 0

    • Musimy doszlusować.

      • 1 0

  • To prawda

    Jedyną marką która obroni się przed podwyżka związaną z nowa emisją 95g/km będzie Toyota. Ze względy na duży udział w sprzedaży aut hybrydowych nowe normy producenta dla rynku EU mają już spełnione. Zatem będą tańsze od konkurencji i będą dostępne cenowo. Wracając do elektryków to Chińczycy rozwijają się w tej branży 5 razy szybciej od producentów z Europy.

    • 3 1

  • To prawda

    Samochody będą droższe. Zapaść rynku samochodów nowych w Polsce zbliża się dużymi krokami. Kowalski kupi 2-3 letnie auto zamiast nowego. Floty kupią nowe bo muszą. A reszta pseudo wyniku sprzedażowego zrobi reeksport. Czekamy zatem na elektryki. To jedyne samochody które będą taniec bo muszą być sprzedawane w UE.

    • 2 0

  • Te przepisy to kompletny nonsens. (1)

    Limity powinny być takie same dla wszystkich kategorii.

    Jako klient mam przesiadać się do większych samochodów bo mają większe limity? To nonsens. Z ekologicznego punktu widzenia lepiej byśmy podróżowali małymi samochodami miejskimi niż większymi niewydajnymi SUVami. Producentom nie będzie opłacało się też zmniejszać wagi samochodów (np. stosując elementy z metali lekkich) - co byłoby w gruncie rzeczy korzystne dla ekologii, i samych samochodów, ale nieopłacalne z punktu widzenia przepisów o normach emisji spalin.

    Techniczne rzeczy powinni zostawić inżynierom, a nie d**ilom z partii zielonych

    • 11 0

    • Bardzo dobrze myślicie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane