- 1 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (39 opinii)
- 2 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (57 opinii)
- 3 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (371 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (213 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (136 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (265 opinii)
Od 1 stycznia 2024 r. zmiany dotyczące rejestracji pojazdów
Nowy rok 2024 przyniesie sporo zmian w wydziałach komunikacji. Po 1 stycznia 2024 r. każdy nowy właściciel auta używanego będzie miał bezwzględny obowiązek jego rejestracji. Zawiadomienie o zakupie pojazdu nie będzie miało żadnego znaczenia. Będzie musiał poinformować także o zbyciu samochodu.
- 30 dni na przerejestrowanie pojazdu - tak jest teraz w teorii
- Zasady rejestracji pojazdu po 1.01.2024 r.
- Jakie kary czekają za niedopełnienie obowiązku rejestracji auta?
30 dni na przerejestrowanie pojazdu - tak jest teraz w teorii
W teorii polskie prawo mówi o tym, że każdy nowy właściciel auta używanego ma 30 dni na przerejestrowanie pojazdu. Życie pokazało jednak, że to martwy przepis i tak naprawdę nigdy brak przerejestrowania samochodu nie był egzekwowany. Bo wystarczyło złożyć stosowne zgłoszenie nabycia pojazdu, które było swego rodzaju parasolem ochronnym przed nałożeniem kary za niedopełnienie obowiązku przerejestrowania samochodu.
I w zasadzie na tym kończyły się formalności i odpowiedzialność nowego właściciela. Teraz się to zmieni.
Zasady rejestracji pojazdu po 1.01.2024 r.
Po nowym roku będą nas czekać nowe zasady rejestracji, a ich niedopełnienie skutkować nałożeniem konkretnych kar. Od 1 stycznia 2024 r. każdy nowy właściciel auta używanego będzie miał bezwzględny obowiązek jego rejestracji. Będzie miał na to 30 dni.
Nie będzie możliwości złożenia wspomnianego wyżej zawiadomienia o nabyciu auta. Zawiadomienie będzie można złożyć w przypadku zakupu używanego auta pod warunkiem, że do nabycia doszło do końca 31 grudnia 2023 r.
Jakie kary czekają za niedopełnienie obowiązku rejestracji auta?
- 500 zł kary dla osoby prywatnej za nieprzerejestrowanie auta w terminie 30 dni od zakupu
- 1000 zł kary dla osoby prywatnej za nieprzerejestrowanie auta w terminie 180 dni od zakupu
- 1000 zł kary dla przedsiębiorcy zajmującym się obrotem aut za nieprzerejestrowanie pojazdu w terminie 90 dni od zakupu (przedsiębiorcy)
- 2000 zł kary dla przedsiębiorcy zajmującym się obrotem aut za nieprzerejestrowanie pojazdu w terminie 180 dni od zakupu (przedsiębiorcy)
Bez zmian pozostaje obowiązek zgłoszenia sprzedaży samochodu. Po zbyciu auta poprzedni już właściciel ma na to 30 dni. Niedopilnowanie terminu może uszczuplić jego portfel od 250 zł.
Ważne zmiany dotyczą także pojazdów z czarnymi tablicami rejestracyjnymi, ale o tym napiszemy w oddzielnym artykule.
Opinie (111) 9 zablokowanych
-
2023-12-19 08:28
Opinia wyróżniona
Zablokowane wydziały komunikacji (1)
Nowe przepisy nakazują , aby każda firma specjalizująca się obrotem aut używanych do przerejestrowania go w ciągu 90 dni. To spowoduje paraliż wydziałów komunikacji , np trójmiejscy dilerzy posiadają takich aut kilka tysięcy w roku , rząd łasi się na dodatkowe pieniądze , narażając zwykłych obywateli na stresy przy próbie dostania się do wydziały komunikacji.
- 17 10
-
2023-12-19 19:25
Nie martw się o to
Przepis jest bardzo dobry, bo wiele aut z zagranicy jest na słupa sprzedawana. Nowe auta będą rejestrowane dopiero przy wyjeździe z salonu.
- 2 2
-
2023-12-19 06:38
Opinia wyróżniona
Jak uczciwie przerejestrować po zakupie pojazd (39)
który nie ma przeglądu, a naprawa związana jest np. z trudnym uszkodzeniem i dłuższym czasem trwania naprawy, oczekiwaniem na część z serwisu ponad 30 dni, czy inną życiową sytuacją? Czy urzędy będą przyjmowały rejestrację pojazdów bez przeglądu? Bo jeśli nie, to te nowe przepisy są niekonstytucyjne - nie można karać za coś na co nie ma człowiek kompletnie wpływu. Chyba, że chodzi o całkowite wyeliminowanie możliwości sprzedaży pojazdów bez przeglądu? Przepis chory i do poprawy.
- 48 15
-
2023-12-22 09:59
do niekonstytucyjnych przepisów musisz się przyzwyczaić
tak teraz będzie
- 0 0
-
2023-12-19 19:27
Sprawdzali ci przegląd prz przerejestrowaniu?
W dodatku to problem sprzedającego nie twój. Masz wątpliwość to nie kupuj szrotu.
- 1 2
-
2023-12-19 17:03
no nie wiem
może zbijasz cenę o dodatkowe 1000zł ponieważ nie da się pojazdu zarejestrować w terminie?
Płacisz w urzędzie co się należy i możesz reperować nieprzerejestrowany tak długo, jak Ci potrzeba.- 1 1
-
2023-12-19 08:09
do przodu polskoooo (1)
do boju polskoooo
- 3 1
-
2023-12-19 09:37
Tylko Polacy ?
- 1 1
-
2023-12-19 08:08
Jak słyszę że niekonstytucyjne to już widzę że świr (6)
Jeśli cokolwiek ci nie pasuje i w jakiś sposób ogranicza, to znaczy że niekonstytucyjne, tak? Zaraz pewnie usłyszę, że płatne parkowanie też jest niekonstytucyjne, a limitowanie prędkości ogranicza twoją wolność.
- 4 6
-
2023-12-19 11:51
przecież ci wyraźnie napisał czemu niekonstytucyjne (4)
ale powtórzę, bo jest to karanie za coś na co nie ma się wpływu. Jakbyś rpzeczytał to nie byłoby to dla ciebie tak świrowate.
- 4 2
-
2023-12-20 05:35
Ma się wpływ. I wybór. Można nie kupować pojazdu, który
nie będzie zdolny do przejścia przeglądu przez miesiąc. Tyle. Mam nadzieję, że pomogłem.
- 1 1
-
2023-12-19 12:10
Ktoś Ci podrzuca ten samochód, czy jak? (2)
Zaraz jeszcze powiesz że mandaty za prędkość są niekonstytucyjne...
- 2 4
-
2023-12-19 12:42
a musi podrzucać? Co jest złego w kupowaniu zepsutego pojazdu który da się naprawić? (1)
po raz ostatni powtórzę bo widzę że dalej nie łapiesz "karanie za coś na co nie ma się wpływu". Na prędkość akurat mamy wpływ.
- 4 2
-
2023-12-19 19:33
Masz wpływ
Załatw to ze sprzedającym aby doprowadził auto do stanu umożliwiającego przegląd i kup zaraz po.
- 2 2
-
2023-12-19 09:37
Urzędy też mają plan finansowy do wykonania , więc ściągają !
- 0 1
-
2023-12-19 07:45
Co ma Konstytucja do rzeczy? (1)
Jak już, to niezgodne z Konstytucją byłoby stwarzanie zagrożenia dla obywateli przez rejestrację niesprawnego, stanowiącego zagrożenie złomu.
- 3 2
-
2023-12-19 08:30
No to gość pisze że chce przywrócić do życia jakieś auto. Uszkodzona może być na przykład skrzynia biegów co nie dyskwalifikuje pojazdu z jazdy jako całości.
- 3 3
-
2023-12-19 07:37
(5)
Niesprawne na śmietnik, zamiast naprawiać, tak nakazuje eurokołchoz.
- 8 5
-
2023-12-19 09:33
Nowe to Rydzol przyjmuje w daŻe dla Danielsa . (1)
- 1 2
-
2023-12-19 12:17
Raczej Danielsa przyjmuje w darze
Jacka Danielsa, w dużych nominałach - min. 1l
- 0 2
-
2023-12-19 07:42
(2)
Czyli jak w nowej furze coś klęknie po wyjeździe od dealera to laweta prosto na szrot?
- 5 2
-
2023-12-19 08:48
To należy po Polsku podrutować ile się da.
- 1 1
-
2023-12-19 08:29
Oczywiście. Odbierasz Tesle i od razu porzucasz ją w lesie.
- 4 0
-
2023-12-19 07:34
Najpierw jeździmy po całej Polsce i szukamy okazji na Śląsku lub pod Poznaniem, organizujemy lawety, (6)
cuda nie widy, ale potem nie ma czasu pójść na 30 minut do urzędu, który jest oddalony od nas 20 minut tramwajem. To jest większość przypadków tego typu, a nie pasjonaci, którzy remontują 40-letnią Corvette i jednocześnie walczą z rakiem.
- 18 5
-
2023-12-22 15:37
hahaha 30 min w urzedzie, jaki towar palisz bo dobry jest :) Widac, ze nigdy w urzedzie nie byles, hahaha
oddalony 20min tramwajem??? te 20min to stracisz na sama przesiadke, jak bedziesz mial szczescie. Chyba nawet nie wiesz jak czesto tam tramwaje jezdza,
- 0 0
-
2023-12-19 11:50
no ale co w związku z tym?
Do tej pory było za dobrze więc trzeba to zepsuć? Przecież i tak miałeś obowiązek poinformowania urzedu. System działał dobrze, nie było problemu.
- 4 0
-
2023-12-19 08:28
(3)
Miejsca są zajęte przez firmy, które rejestrują pojazdy.
- 3 2
-
2023-12-20 05:33
Bzdura. W kilku oddziałach rejestracji pojazdów (1)
w Gdańsku masz masę wolnych miejsc do umówienia się na wizytę przez internet. Nic nie jest zajęte
- 0 1
-
2023-12-22 15:38
Tak, wlasnie chcialem umowic wizyte i jakos nie moge, wiec nie klam
- 0 0
-
2023-12-19 09:32
Aj ,waj , jak możesz ? Te prezenciki , uśmieszki obdarowanych urzędniczek itp .
- 1 0
-
2023-12-19 07:25
Dolicz sobie do kosztu remontu 500zł (1)
I masz pół roku na skończenie grzebania. A następnym razem nie kupuj gruza.
- 18 8
-
2023-12-19 11:48
chodzi o sprawiedliwość
bo to że da się jakoś znieść głupie przepisy to coś zupełnie innego. W PRL też się dało żyć co nie znaczy że był to fajny ustrój.
- 8 1
-
2023-12-19 07:25
(3)
odpowiedź na twoje pytanie jest banalnie prosta - nie kupować takich śmietników.
- 16 6
-
2023-12-19 11:47
(2)
sam jesteś śmietnik, przecież może to dotyczyć również dobrego tylko rzadkiego pojazdu do którego nie produkuje się już części od lat
- 4 1
-
2023-12-19 19:29
Masz jakiś przykład takiego auta? (1)
Wiesz ze poza nadwoziem wszystko jes częścią zamienna?
- 1 4
-
2023-12-21 08:44
Od cholery jest przykładów, gdzie części łatwo nie znajdziesz...
Większość aut naprawdę zabytkowych, modele, które nie były nigdy oficjalnie sprzedawane w Polsce czy nawet szerzej - w Europie jak dosyć popularny Dodge, który ma w Polsce autoryzowanego dealera marki, ale defacto jest to prywatna firma, która importuje z USA nowe auta i tak samo części do nich i nie ma sieci serwisowej, więc musisz w razie awarii
Większość aut naprawdę zabytkowych, modele, które nie były nigdy oficjalnie sprzedawane w Polsce czy nawet szerzej - w Europie jak dosyć popularny Dodge, który ma w Polsce autoryzowanego dealera marki, ale defacto jest to prywatna firma, która importuje z USA nowe auta i tak samo części do nich i nie ma sieci serwisowej, więc musisz w razie awarii ciągnąć auto lawetą do nich pod Warszawę albo szukać w okolicy warsztatu specjalizującego się w autach amerykańskich i czekać aż zamówią części na Ebayu czy innym Amazonie i te przyjdą z USA, co może potrwać nawet kilka tygodni.
- 1 0
-
2023-12-19 06:56
(5)
W rządzie lewica - masz jeździć rowerem.
- 24 6
-
2023-12-19 07:44
Tylko samochodzikiem i to spalinowym.
W końcu przemieszczanie się bez płacenia haraczu Orlenowi to zbrodnia!- 1 5
-
2023-12-19 07:19
(3)
i PKS-em jak za Gomułki.
- 8 4
-
2023-12-19 19:27
W Gdańsku PKS nawet deweloperom oddali
- 4 0
-
2023-12-19 07:40
PKS obiecał Kaczyński (1)
Ale jak zawsze tylko obiecali, a 800mln na PKS z ministerstwa wyparowały
- 10 2
-
2023-12-20 06:10
PKS już od dawna jest firmą prywatną, część spółki PKS dawno temu została sprzedana Francuzom
Podziękuj za to aktualnemu Premierowi i nie siej fermentu ani nie wypisuj bzdur ...
- 3 0
-
2023-12-19 07:06
Opinia wyróżniona
(12)
Nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze wiosną bieżącego roku znalezienie wolnego terminu w wydziale komunikacji UM Gdynia było sporym wyzwaniem.
- 68 4
-
2023-12-19 10:31
no własnie
w takim przypadku urząd powinien zapłacic karę nie obywatel
- 5 0
-
2023-12-19 10:28
UM Gdyni
Tak, wiem, deklinacja jest w podstawówce, ale nie wszystkim udało się ją skończyć.
- 0 1
-
2023-12-19 09:29
w Gdańsku takich problemów nie ma na szczęscie.
- 2 1
-
2023-12-19 07:26
(3)
aplikacja Gdynia.pl się kłania. Można sobie przez nią zarezerwować wizytę w przeciągu 2-3 dni
- 4 12
-
2023-12-19 10:23
A jak ktoś (2)
Nie chce instalować tuby propagandowej Szczurka, to powinien mieć mniejsze czy równe szanse?
- 4 4
-
2023-12-19 10:27
A jak ktoś nie chce chodzić do urzędu (1)
To urzędnik powinien do niego przyjść, żeby miał równe szanse?
- 5 2
-
2023-12-19 15:11
Tylko, że w aplikacji nie zarejestrujesz się do rejestracji pojazdów
- 1 0
-
2023-12-19 07:15
Bzdury
Bzdury piszesz. Np. na Żaglowej bez problemu, miesiąc temu zarejestrowałem auto nie dłużej niż w 20 minut ;)
- 4 1
-
2023-12-19 07:14
(3)
W Gdańsku nie szukasz żadnego wolnego terminu, po prostu przychodzisz i w max 30 minut wszystko załatwione.
- 12 1
-
2023-12-19 08:47
Byłam... widziałam (1)
no nie do konca.. zalezy jak trafisz... bylam w tamtym tygodniu W gdańsku i prawie 1,5 h spędziłam na zarejestrowaniu auta bo było tyle ludzi
- 4 1
-
2023-12-20 05:37
A można było umówić się przez internet
- 0 0
-
2023-12-19 07:23
A ja jak głupek zarejestrowałem się na konkretną godzinę
Przychodzę do UM, 10 minut przed wyznqczoną godziną, a ludzie po mnie brali numerki i szybciej zostali obsłużeni :)
- 4 1
Wszystkie opinie
-
2023-12-19 06:14
Jak nie wiadomo o co chodzi ..... (3)
To chodzi o kasę ......
- 13 8
-
2023-12-19 06:28
(2)
Wiadomo o co chodzi. Nasi "bracia" kupują auta nie przerejestrowanie ich i powodują wypadki. Po temu szukaj wiatru na stepie.
- 6 3
-
2023-12-19 06:42
Jeśli ktoś ma kupić samochód i powodować wypadek, to kara 500 czy 1000 zł nie powstrzyma go w żaden sposób (1)
więc ten argument jest do ... bani.
- 1 6
-
2023-12-19 09:30
POmyśl , już biuletyn nie obowiązuje .
- 0 0
-
2023-12-19 06:38
Opinia wyróżniona
Jak uczciwie przerejestrować po zakupie pojazd (40)
który nie ma przeglądu, a naprawa związana jest np. z trudnym uszkodzeniem i dłuższym czasem trwania naprawy, oczekiwaniem na część z serwisu ponad 30 dni, czy inną życiową sytuacją? Czy urzędy będą przyjmowały rejestrację pojazdów bez przeglądu? Bo jeśli nie, to te nowe przepisy są niekonstytucyjne - nie można karać za coś na co nie ma człowiek kompletnie wpływu. Chyba, że chodzi o całkowite wyeliminowanie możliwości sprzedaży pojazdów bez przeglądu? Przepis chory i do poprawy.
- 48 15
-
2023-12-19 06:56
(5)
W rządzie lewica - masz jeździć rowerem.
- 24 6
-
2023-12-19 07:19
(3)
i PKS-em jak za Gomułki.
- 8 4
-
2023-12-19 07:40
PKS obiecał Kaczyński (1)
Ale jak zawsze tylko obiecali, a 800mln na PKS z ministerstwa wyparowały
- 10 2
-
2023-12-20 06:10
PKS już od dawna jest firmą prywatną, część spółki PKS dawno temu została sprzedana Francuzom
Podziękuj za to aktualnemu Premierowi i nie siej fermentu ani nie wypisuj bzdur ...
- 3 0
-
2023-12-19 19:27
W Gdańsku PKS nawet deweloperom oddali
- 4 0
-
2023-12-19 07:44
Tylko samochodzikiem i to spalinowym.
W końcu przemieszczanie się bez płacenia haraczu Orlenowi to zbrodnia!- 1 5
-
2023-12-19 07:25
(3)
odpowiedź na twoje pytanie jest banalnie prosta - nie kupować takich śmietników.
- 16 6
-
2023-12-19 11:47
(2)
sam jesteś śmietnik, przecież może to dotyczyć również dobrego tylko rzadkiego pojazdu do którego nie produkuje się już części od lat
- 4 1
-
2023-12-19 19:29
Masz jakiś przykład takiego auta? (1)
Wiesz ze poza nadwoziem wszystko jes częścią zamienna?
- 1 4
-
2023-12-21 08:44
Od cholery jest przykładów, gdzie części łatwo nie znajdziesz...
Większość aut naprawdę zabytkowych, modele, które nie były nigdy oficjalnie sprzedawane w Polsce czy nawet szerzej - w Europie jak dosyć popularny Dodge, który ma w Polsce autoryzowanego dealera marki, ale defacto jest to prywatna firma, która importuje z USA nowe auta i tak samo części do nich i nie ma sieci serwisowej, więc musisz w razie awarii ciągnąć auto lawetą do nich pod Warszawę albo szukać w okolicy warsztatu specjalizującego się w autach amerykańskich i czekać aż zamówią części na Ebayu czy innym Amazonie i te przyjdą z USA, co może potrwać nawet kilka tygodni.
- 1 0
-
2023-12-19 07:25
Dolicz sobie do kosztu remontu 500zł (1)
I masz pół roku na skończenie grzebania. A następnym razem nie kupuj gruza.
- 18 8
-
2023-12-19 11:48
chodzi o sprawiedliwość
bo to że da się jakoś znieść głupie przepisy to coś zupełnie innego. W PRL też się dało żyć co nie znaczy że był to fajny ustrój.
- 8 1
-
2023-12-19 07:34
Najpierw jeździmy po całej Polsce i szukamy okazji na Śląsku lub pod Poznaniem, organizujemy lawety, (6)
cuda nie widy, ale potem nie ma czasu pójść na 30 minut do urzędu, który jest oddalony od nas 20 minut tramwajem. To jest większość przypadków tego typu, a nie pasjonaci, którzy remontują 40-letnią Corvette i jednocześnie walczą z rakiem.
- 18 5
-
2023-12-19 08:28
(3)
Miejsca są zajęte przez firmy, które rejestrują pojazdy.
- 3 2
-
2023-12-19 09:32
Aj ,waj , jak możesz ? Te prezenciki , uśmieszki obdarowanych urzędniczek itp .
- 1 0
-
2023-12-20 05:33
Bzdura. W kilku oddziałach rejestracji pojazdów (1)
w Gdańsku masz masę wolnych miejsc do umówienia się na wizytę przez internet. Nic nie jest zajęte
- 0 1
-
2023-12-22 15:38
Tak, wlasnie chcialem umowic wizyte i jakos nie moge, wiec nie klam
- 0 0
-
2023-12-19 11:50
no ale co w związku z tym?
Do tej pory było za dobrze więc trzeba to zepsuć? Przecież i tak miałeś obowiązek poinformowania urzedu. System działał dobrze, nie było problemu.
- 4 0
-
2023-12-22 15:37
hahaha 30 min w urzedzie, jaki towar palisz bo dobry jest :) Widac, ze nigdy w urzedzie nie byles, hahaha
oddalony 20min tramwajem??? te 20min to stracisz na sama przesiadke, jak bedziesz mial szczescie. Chyba nawet nie wiesz jak czesto tam tramwaje jezdza,
- 0 0
-
2023-12-19 07:37
(5)
Niesprawne na śmietnik, zamiast naprawiać, tak nakazuje eurokołchoz.
- 8 5
-
2023-12-19 07:42
(2)
Czyli jak w nowej furze coś klęknie po wyjeździe od dealera to laweta prosto na szrot?
- 5 2
-
2023-12-19 08:29
Oczywiście. Odbierasz Tesle i od razu porzucasz ją w lesie.
- 4 0
-
2023-12-19 08:48
To należy po Polsku podrutować ile się da.
- 1 1
-
2023-12-19 09:33
Nowe to Rydzol przyjmuje w daŻe dla Danielsa . (1)
- 1 2
-
2023-12-19 12:17
Raczej Danielsa przyjmuje w darze
Jacka Danielsa, w dużych nominałach - min. 1l
- 0 2
-
2023-12-19 07:45
Co ma Konstytucja do rzeczy? (2)
Jak już, to niezgodne z Konstytucją byłoby stwarzanie zagrożenia dla obywateli przez rejestrację niesprawnego, stanowiącego zagrożenie złomu.
- 3 2
-
2023-12-19 08:30
(1)
No to gość pisze że chce przywrócić do życia jakieś auto. Uszkodzona może być na przykład skrzynia biegów co nie dyskwalifikuje pojazdu z jazdy jako całości.
- 3 3
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2023-12-19 08:08
Jak słyszę że niekonstytucyjne to już widzę że świr (6)
Jeśli cokolwiek ci nie pasuje i w jakiś sposób ogranicza, to znaczy że niekonstytucyjne, tak? Zaraz pewnie usłyszę, że płatne parkowanie też jest niekonstytucyjne, a limitowanie prędkości ogranicza twoją wolność.
- 4 6
-
2023-12-19 09:37
Urzędy też mają plan finansowy do wykonania , więc ściągają !
- 0 1
-
2023-12-19 11:51
przecież ci wyraźnie napisał czemu niekonstytucyjne (4)
ale powtórzę, bo jest to karanie za coś na co nie ma się wpływu. Jakbyś rpzeczytał to nie byłoby to dla ciebie tak świrowate.
- 4 2
-
2023-12-19 12:10
Ktoś Ci podrzuca ten samochód, czy jak? (2)
Zaraz jeszcze powiesz że mandaty za prędkość są niekonstytucyjne...
- 2 4
-
2023-12-19 12:42
a musi podrzucać? Co jest złego w kupowaniu zepsutego pojazdu który da się naprawić? (1)
po raz ostatni powtórzę bo widzę że dalej nie łapiesz "karanie za coś na co nie ma się wpływu". Na prędkość akurat mamy wpływ.
- 4 2
-
2023-12-19 19:33
Masz wpływ
Załatw to ze sprzedającym aby doprowadził auto do stanu umożliwiającego przegląd i kup zaraz po.
- 2 2
-
2023-12-20 05:35
Ma się wpływ. I wybór. Można nie kupować pojazdu, który
nie będzie zdolny do przejścia przeglądu przez miesiąc. Tyle. Mam nadzieję, że pomogłem.
- 1 1
-
2023-12-19 08:09
do przodu polskoooo (1)
do boju polskoooo
- 3 1
-
2023-12-19 09:37
Tylko Polacy ?
- 1 1
-
2023-12-19 17:03
no nie wiem
może zbijasz cenę o dodatkowe 1000zł ponieważ nie da się pojazdu zarejestrować w terminie?
Płacisz w urzędzie co się należy i możesz reperować nieprzerejestrowany tak długo, jak Ci potrzeba.- 1 1
-
2023-12-19 19:27
Sprawdzali ci przegląd prz przerejestrowaniu?
W dodatku to problem sprzedającego nie twój. Masz wątpliwość to nie kupuj szrotu.
- 1 2
-
2023-12-22 09:59
do niekonstytucyjnych przepisów musisz się przyzwyczaić
tak teraz będzie
- 0 0
-
2023-12-19 06:50
(4)
Najlepsze że teraz nie trzeba po kupnie zmieniać tablic...już nie będzie głupich komentarzy,ten z GWE,tamten GA itd.Ja mam prawie nowe auto i tablice białostockie heheh))
- 4 12
-
2023-12-19 07:24
Ja po zakupie GKA zmieniłem bo siara
- 10 1
-
2023-12-19 10:01
To wracaj tam
- 1 1
-
2023-12-19 11:53
Ja od 8 lat jeżdżę na blachach z kuj.-pom.
- 0 3
-
2023-12-19 22:27
Pomijając, że bym nie kupił, ale gdybym kupił używane auto na takich blachach jak np. GWE czy GKA to choćbym miał zapłacić 50 tysięcy za przerejestrowanie to by to była pierwsza czynność jaką bym wykonał. Siara jeździć z takimi tablicami.
- 2 1
-
2023-12-19 07:01
Kary śmiesznie niskie. (3)
Kwoty powinny być minimum x10.
- 6 15
-
2023-12-19 07:06
Za takie komentarze
Też powinny być kary - np. publiczna chłosta.
- 9 1
-
2023-12-19 07:07
30x geniuszu
- 2 0
-
2023-12-19 11:53
kara śmierci
- 1 0
-
2023-12-19 07:06
Opinia wyróżniona
(12)
Nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze wiosną bieżącego roku znalezienie wolnego terminu w wydziale komunikacji UM Gdynia było sporym wyzwaniem.
- 68 4
-
2023-12-19 07:14
(3)
W Gdańsku nie szukasz żadnego wolnego terminu, po prostu przychodzisz i w max 30 minut wszystko załatwione.
- 12 1
-
2023-12-19 07:23
A ja jak głupek zarejestrowałem się na konkretną godzinę
Przychodzę do UM, 10 minut przed wyznqczoną godziną, a ludzie po mnie brali numerki i szybciej zostali obsłużeni :)
- 4 1
-
2023-12-19 08:47
Byłam... widziałam (1)
no nie do konca.. zalezy jak trafisz... bylam w tamtym tygodniu W gdańsku i prawie 1,5 h spędziłam na zarejestrowaniu auta bo było tyle ludzi
- 4 1
-
2023-12-20 05:37
A można było umówić się przez internet
- 0 0
-
2023-12-19 07:15
Bzdury
Bzdury piszesz. Np. na Żaglowej bez problemu, miesiąc temu zarejestrowałem auto nie dłużej niż w 20 minut ;)
- 4 1
-
2023-12-19 07:26
(3)
aplikacja Gdynia.pl się kłania. Można sobie przez nią zarezerwować wizytę w przeciągu 2-3 dni
- 4 12
-
2023-12-19 10:23
A jak ktoś (2)
Nie chce instalować tuby propagandowej Szczurka, to powinien mieć mniejsze czy równe szanse?
- 4 4
-
2023-12-19 10:27
A jak ktoś nie chce chodzić do urzędu (1)
To urzędnik powinien do niego przyjść, żeby miał równe szanse?
- 5 2
-
2023-12-19 15:11
Tylko, że w aplikacji nie zarejestrujesz się do rejestracji pojazdów
- 1 0
-
2023-12-19 09:29
w Gdańsku takich problemów nie ma na szczęscie.
- 2 1
-
2023-12-19 10:28
UM Gdyni
Tak, wiem, deklinacja jest w podstawówce, ale nie wszystkim udało się ją skończyć.
- 0 1
-
2023-12-19 10:31
no własnie
w takim przypadku urząd powinien zapłacic karę nie obywatel
- 5 0
-
2023-12-19 07:25
są plusy. W Gdyni wezmą się do roboty i nie bedzie gadania ze prosze sie ustawic w kalendarzyk. Oj UM bedzie świadkiem. (4)
a tak poza tym pamiętajcie. Unia miała być postępem gospodarczym a staje sie socjalistyczno-radykalistycznym tworem
- 49 16
-
2023-12-19 09:02
faktycznie - niewolnik umysłowy
- 1 4
-
2023-12-19 09:25
Sympatyk Prostactwa i Smrodu !
- 0 5
-
2023-12-19 12:29
Ależ urzędnkom to wisi, czy ty się umawiasz, czy też bo nich przychodzisz. Zrobią poczekalnie dla palantów czyli petentów
a ty bedziesz czekał kilka godzin na zalatwienie sprawy.
- 2 0
-
2023-12-19 13:31
Związek Socjalistycznych Republik Europejskich - mialo byc pieknie, tworzy sie totalitarna karykatura
- 1 0
-
2023-12-19 07:40
Wyciąganie kasy (5)
Jak GA kupuje auto od GA to też trzeba będzie przerejestrować?
- 5 3
-
2023-12-19 07:54
Tak (4)
W rejestracji chodzi o to, by można było ustalić właściciela pojazdu. Nie ma znaczenia, gdzie mieszka i od kogo kupił samochód. Wyobraź sobie, że sprzedałeś komuś samochód, a nabywca go nie przerejestrował . A co gorsza spowodował wypadek i uciekł z miejsca zdarzenia. W takim przypadku policja zapuka do Ciebie, bo formalnie Ty jesteś właścicielem pojazdu! I będziesz musiał się tłumaczy, że nie jesteś przysłowiowym wielbłądem. Do niedawna było tak, że jak mieszkasz GA i kupujesz auto od GA, to nie musiałeś zmieniać tablicy. Teraz możesz kupić gdziekolwiek i też nie zmieniać numerów. Co ciekawe np. we Francji numery nadawane są po kolei, nie mając żadnego związku z miejscem zamieszkania właściciela. Ten może jedynie umieścić na tablicy specjalną naklejkę, określającą region zamieszkania np. Bretanię, Normandię czy region paryski.
- 2 2
-
2023-12-19 08:57
Akurat blachy mogłyby być jak w UK przypisane do samochodu na całe jego życie. (1)
Obowiązek przerejestrowania samochodu nie musi przecież oznaczać obowiązku ich zmiany.
- 3 1
-
2023-12-19 10:22
i tak już jest nie ma obowiązku wymiany blach
- 1 0
-
2023-12-19 09:16
też racja
z tym że wtedy wyciąga się umowę kupna-sprzedaży auta z danymi osoby i masz święty spokój - od momentu sprzedaży auta nie jesteś w ogóle za niego odpowiedzialny, no chyba że zgubiłeś umowę kupna-sprzedaży auta, to wtedy mogą się zacząć schody...
- 2 2
-
2023-12-19 12:47
ale nabywca i tak ma miesiąc na rejestrację więc w tym czasie może przecież spowodować wypadek
dlatego na umowie oznaczamy datę sprzedaży, ja jeszcze dorzucam godzinę i mam święty spokój. Dodatkowo przelew od nabywcy ją uwiarygadnia tak że nabywca się nie wyłga że taką umowę spreparowałem. Poza tym do tej pory i tak trzeba było zgłosić nabycie w ciągu miesiąca niezależnie od faktu przerejestrowania więc informacja w urzędzie była
- 0 0
-
2023-12-19 07:42
Najlepsze kasztanu są na Placu Pigalle. (1)
- 1 1
-
2023-12-19 09:39
Tera na Nowogrodzkiej jar Osław piecze !
- 0 0
-
2023-12-19 07:59
Czyli umowy bez daty beda :) (1)
- 2 3
-
2023-12-19 12:37
Wątpliwe bo w interesie sprzedawcy jest wpisanie daty na umowie, a nawet godziny sprzedaży
na wypadek gdyby auto posłużyło do przestępstwa lub gdyby spowodowało wypadek
- 2 0
-
2023-12-19 08:23
Znowu tworzymy tony nie potrzebnych przepisów (3)
- 6 3
-
2023-12-19 08:33
(2)
W tym właśnie specjalizuje się Unia Europejska. Kombinują jak uprzykrzyć życie ludziom w Europie.
- 4 2
-
2023-12-19 08:47
(1)
To kiedy rezygnujesz z uprzykrzenia nazwanego wolny obrót towarami i przestajesz kupować samochody sprowadzone zza granicy?
- 2 2
-
2023-12-19 11:54
a bo to unia jest potrzebna do tego by sobie sprowadzić pojazd?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.