• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odcinkowy pomiar prędkości na drodze z Trójmiasta do Helu

Maciej Naskręt
5 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Fragment drogi na Hel, na którym wprowadzony jest odcinkowy pomiar średniej prędkości.


Na trasie z Trójmiasta na Półwysep Helski uruchomiono pierwszy na Pomorzu odcinkowy pomiar prędkości. 1,9-kilometrowym fragmentem drogi lepiej nie jechać szybciej niż 60 km/h.



Co najbardziej zniechęca kierowców do przekraczania dopuszczalnej prędkości?

Od 1 grudnia na odcinku drogi wojewódzkiej nr 216, pomiędzy Redą a Rekowem Górnym, działa odcinkowy pomiar średniej prędkości. Jest to pierwsza w Polsce instalacja, która została wybudowana na drogach wojewódzkich.

- To powinno się przyczynić do tego, że z mapy wypadków na drogach województwa pomorskiego zniknie kolejny "czarny punkt" - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy województwem pomorskim a Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego, nowo wybudowany odcinkowy pomiar średniej prędkości na drodze wojewódzkiej został włączony do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

Inwestycja została zrealizowana przez firmę Sprint i pochłonęła 1,2 mln zł.

Lokalizacja odcinkowego pomiaru prędkości na drodze w kierunku Helu. Lokalizacja odcinkowego pomiaru prędkości na drodze w kierunku Helu.
Odcinek drogi wojewódzkiej nr 216 Reda - Rekowo Górne był jednym z najbardziej niebezpiecznych w sieci dróg wojewódzkich na Pomorzu. Zgodnie z wykonanym w bieżącym roku audytem bezpieczeństwa, na tym odcinku drogi w latach 2012 - 2014 doszło do wypadków, w których zginęło pięć osób, a 14 zostało rannych.

Główną przyczyną tych zdarzeń było niedostosowanie prędkości do warunków na drodze.

Odcinkowy pomiar prędkości to system, który oblicza czas, jaki upłynął od chwili minięcia pierwszej bramki do momentu przejechania przez drugą bramkę. Na tej podstawie wylicza średnią prędkość przejazdu na monitorowanym odcinku. Jeśli będzie ona większa, niż pozwalają limity, kierowca otrzyma mandat.

Miejsca

Opinie (304) ponad 10 zablokowanych

  • Jak to się ma do motocykli?

    Cyka fotkę z przodu czy z tyłu?

    • 0 0

  • Moze lepiej niech zrobią audyt w Bozym Polu nikt nie pisze ile tam było wypadków i ofiar.

    • 0 0

  • Bez sensu

    Bez sensu te bariery sa od początku. Pomiar ok, to jeszcze coś. Mój tata mimo to, że jest z zawodu budowlanki tez twierdzi, że te bariery sa bez sensu. Latem tędy droga jest nieprzejezdna na Hel i powrót. Więc latem nie będzie co stawiać mandatów. Niedawno i tak był tam wypadek, samochód wpadł do rowu iz na drodze było ślisko... a szczególnie jak ci rowerzyści mają jeździć w okresie letnim? Szczególnie to dla nich jest niebezpieczna droga - przynajmniej ja bym się czuła niebezpiecznie... :(.

    • 1 0

  • Pamiętajcie tą logikę: zawsze winni są kierowcy nigdy nie jest winny stan dróg (1)

    Do większości wypadków dochodzi podczas wyprzedzania. Dlatego dawno temu wynaleziono dwu-trzy- cztero- osmiopasmowe drogi dostosowane do natężenia ruchu. Ktoś wpadł na to że wyprzedzanie wolno jadących pojazdów jest koniecznością zapewniajacą płynną jazdę a nie zachcianką oszalałych z brawury kierowców. Niestety ta wiedza nie dotarłą jeszcze do Polski. Nie dość że w pomorskich dyrekcjach dróg siedzą inżynierowie którym sie wydaje że postawienie nieoświetlonego plastokowo stalowego pala na środku drogi, położenie garbów na drogach dojazdowych i brukowanie całych pasów ruchu usprawnia jazdę (patrz Kartuska, Trakt św Wojciecha) to jeszcze dochodzi teraz ideologia pseudoekologiczna która każe wszedzie zachęcać do jeżdżenia rowerem co przy pomorskim klimacie i topografii może być zajęciem dla młodych i silnych sportowców, ale nie dla normalnych ludzi żyjących w kilkusettysiecznej aglomeracji, którzy muszą sie po niej poruszać. Ad rem: Droga z Redy do Władysławowa powinna być dwupasmowa na całej długości a na Rekowskiej Górze powinny być trzy pasy pod górę i dwa w dół rozdzielone barierami. Obwodnica trójmiasta powinna być 3x3 pasy na odcinku od Wysokiej do Rusocina.(leśnicy i tak wycinają do zera TPK więc co za różnica) Podobnie dwupasmowa powinna być droga 22 do Kościerzyny. To jest jedyny środek na zwiększenie bezpieczeństwa i zwiększenie pzrepustowości tych podtsawowych nitek transportowych regionu.Tak to wygląda na zachodzie - buduje sie autostrrady poszerza drogi. Niech nasi decydenci pojadą troche do roziwniętych cywilizacyjnie krajów i podpatrzą. Zwalnianie ruchu, mandaty, fotoradary, garby i inne formy szykanowania kierowców to jest działanie szkodliwe i zacofane.

    • 1 2

    • Wytłumaczę ci to:

      masz rację, że droga jest niebezpieczna. Wiedzą to również drogowcy. Dlatego stawiają znaki ograniczeń prędkości i zakazu wyprzedzania. Jedź zgodnie ze znakami, to nie będziesz miał kogo wyprzedzać: obecnie nawet ciągniki rolnicze potrafią przemieszczać się 60 km/h

      • 1 1

  • więcej takich punktów kontroli prędkości

    Obwodnica trójmiasta od Karwin do Osowej najwięcej wypadków i kolizji tam powinien być odcinkowy pomiar i to jak najszybciej . Stacjonarne fotoradary Straży Miejskiej powinny być przejęte przez Policje , powinny działać rejestrować i prewencyjnie odstraszać tych co za szybko jada . Taka jest konieczność .

    • 1 1

  • Każda droga jest bezpieczna

    o ile zachowuje się odpowiednią dla niej prędkość.

    • 0 0

  • A w lato (6)

    nie będzie co mierzyć. Bo takie korki, że więcej niż 20 km/h się nie pojedzie :D

    • 293 2

    • (4)

      latem 20?? nie realne

      • 3 1

      • Realne, ale w nocy (1)

        Przecież często nasz kwiat młodzieży pędzi tam na dyskoteki latem

        • 1 2

        • to sami mieszkańcy

          jeżdżą tam szybko.
          Ludzie z 3M przestrzegają przepisów.

          • 0 0

      • ekologia w lecie

        Tysiąc samochodów przez kilka godzin na "Jedynce". Powietrze zatrute w całym powiecie..

        • 1 0

      • latem z góry wszystko się turla z prędkością pełznącego ślimaka 20 km/h to przy tym ekspres

        • 9 0

    • Ale ktoś te barierki wyprodukował, ktoś je zamontował i kasy sporo wydano. Ciekawe jak będzie wypadek i duży korek jak dojadą straż i policja. Będą rżnąć te barierki.

      • 5 0

  • Pomiar pomiarem. Ale jadąc dzisiaj tamtędy wzdłuż metalowych barierek pomyslałam: lato ruch i wypadek. Ani karetka ani straż nie dojedzie, bo nie lata. Zresztą helikopter też nie ma gdzie wylądować.

    • 1 1

  • "odcinkowy pomiar średniej prędkości" - masło maślane
    "Jest to pierwsza w Polsce instalacja, która została wybudowana na drogach wojewódzkich." - na innych drogach też są różne instalacje
    "nowo wybudowany odcinkowy pomiar średniej prędkości" - nie wiedziałem, że pomiary się buduje...

    • 1 0

  • PYTANIE (3)

    Jeśli do strefy wjedzie kierowca A a następnie zamieni sie z pasażerem, czyli ze strefy wyjedzie kierowca B. I prędkość dozwolona zostanie przekroczona to wtedy kto płaci mandat? Przecież nie może byc jednocześnie 2 sprawców.

    • 25 2

    • Tylko, że to jest praktycznie nierealne, aby z zatrzymaniem na tak krótkim odcinku przekroczyć średnią 60 km/h.

      • 0 0

    • Jak sie zaterzymasz to średnia prędkość spadnie. ..

      • 1 1

    • i oczywiście polskie kombinatorstwo cwaniactwo

      Zdecydujecie kto jest sprawcą, ewentualnie właściciel pojazdu zapłaci.

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Ferrari?

 

Najczęściej czytane