• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odmłodzony Mercedes GLC

Michał Jelionek
17 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowy Mercedes-Benz GLC Nowy Mercedes-Benz GLC

Po blisko czterech latach od premiery modelu GLC włodarze Mercedes-Benz zdecydowali się na odświeżenie swojego SUV-a. Odmłodzone GLC otrzymało atrakcyjniejszy wygląd, nowoczesny system multimedialny MBUX oraz nowe systemy bezpieczeństwa. Cennik SUV-a startuje od kwoty 175 tys. zł, natomiast za wersję Coupe trzeba dopłacić 25 tys. zł.



Czy podoba ci się odświeżony Mercedes-Benz GLC?

Mercedes-Benz GLC zadebiutował na rynku pod koniec 2015 roku i zastąpił w ofercie niemieckiego producenta bardzo udaną generację GLK. Nowy model w błyskawicznym tempie zaskarbił sobie sympatię polskich kierowców, bo od swojego debiutu sprzedaje się rewelacyjnie. Tylko w tym roku co czwarty kupiony Mercedes w polskim salonie to właśnie model GLC (SUV i Coupe). To zapewne pokłosie zapowiadanego faceliftingu i kuszących rabatów, jednak nie zmienia to faktu, że GLC to taki mały bestseller Mercedesa w Polsce.

Gdzie zatem tkwi fenomen tego modelu? Po pierwsze jest SUV-em o zgrabnych proporcjach, a to przecież nadwozie uwielbiane przez kierowców. Po drugie, dobrze wygląda, jego stylistyka jest elegancka, ale i subtelna, nie za mocno rzuca się w oczy. No i w końcu po trzecie, można go kupić w całkiem dobrej cenie.

Pora przyjrzeć się odświeżonemu GLC. Co się zmieniło?

  • Dzięki odświeżonej stylistyce SUV upodobnił się do większego brata - modelu GLE.
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
Jak na facelifting przystało - nie ma mowy o rewolucyjnych zmianach w wyglądzie niemieckiego SUV-a. To zdecydowanie ewolucja. W przypadku zmodernizowanego GLC SUV przeprojektowano atrapę chłodnicy oraz przedni zderzak. Dzięki tym zabiegom auto upodobniło się trochę do większego brata - modelu GLE. Szczególną uwagę zwracają nowe reflektory LED High Performance z charakterystycznym świetlnym "obramowaniem", pełniącym funkcję świateł do jazdy dziennej. Demonstracyjny egzemplarz został doposażony w opcjonalne reflektory Multibeam LED, za które trzeba dopłacić 6916 zł.

W tylnej części auta zmodyfikowano zderzak i końcówki układu wydechowego. Całkowicie zmieniono również diodowe lampy, które - podobnie jak te z przodu - wyróżniają się wyraźnymi świetlnymi obwódkami.

Nowe modele aut w trójmiejskich salonach


  • Mercedes-Benz GLC posiada bardzo zgrabne proporcje.
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC - jak sama nazwa wskazuje - bazuje na Klasie C i dzieli z nią bardzo dużo rozwiązań. Chyba najlepszym przykładem jest wnętrze, będące niemal kopią kabiny modelu C. W zasadzie jedyną dostrzegalną różnicą jest nowy panel dotykowy w kolumnie środkowej.

Zmodernizowane i odświeżone wnętrze GLC otrzymało nową wielofunkcyjną kierownicę z charakterystycznymi panelami dotykowymi Touch Control, które służą do sterowania zestawem wskaźników i systemem multimedialnym. Tutaj warto się na chwilę zatrzymać, bo nowe GLC w końcu może się pochwalić inteligentnym systemem MBUX, dzięki któremu możliwe jest m.in. nawigowanie z rozszerzoną rzeczywistością, sterowanie głosowe za pomocą przycisku bądź komendy "Hej Mercedes" czy interakcja dotykowego ekranu.

Potrzebne kierowcy informacje są wyświetlane na dwóch wyświetlaczach o wysokiej rozdzielczości. Ten większy o przekątnej 12,3 cala jest cyfrowym zestawem wskaźników, natomiast drugi, umieszczony centralnie, odpowiada za multimedia, ma przekątną 10,25 cala (1920 x 720 pikseli).

Nowy Mercedes-Benz Klasy C


  • Zmodernizowane GLC otrzymało m.in. unowocześniony system multimedialny MBUX.
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
To nie koniec zmian, bo poszerzona została lista systemów wspomagających kierowcę. Pakiet bezpieczeństwa - w zależności od poziomu wyposażenia - obejmuje m.in. aktywną kontrolę odległości Active Distance Assist Distronic z funkcjami hamowania przed nieruchomymi obiektami, aktywny asystent skrętu Active Steer Assist, funkcja korytarza ratunkowego (w korkach na autostradach przy prędkościach poniżej 60 km/h), regulację prędkości przed zakrętami, rondami czy punktami poboru opłat, a także aktywnych asystentów utrzymywania pasa ruchu, martwego pola i hamowania.

Range Rover Evoque: przebojowy i designerski


  • Charakterystyczne obwódki w lampach z tyłu - to jedna ze stylistycznych zmian.
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
Pod maską testowanego przez nas egzemplarza pracuje silnik diesla nowej generacji (200d). To 2-litrowa jednostka, która generuje moc 163 KM (360 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Silnik został zestrojony z 9-biegowym automatem (9G-TRONIC), a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła (4MATIC).

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,7 sek., a prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym wyniosło 9,4 l paliwa na 100 km. Nie jest to demon prędkości i nie oszukujmy się, trochę tych koni mechanicznych pod maską brakuje, ale do spokojnego przemieszczania się po mieście jest to zdecydowanie wystarczająca jednostka.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowy Mercedes-Benz GLC
  • Nowy Mercedes-Benz GLC
Pora na cennik nowego Mercedesa-Benz GLC SUV. A ten startuje od kwoty 175 tys. zł dla podstawowej wersji 200d Business Edition z napędem na jedną oś. Samochód, którym jeździliśmy, posiada właśnie to wyposażenie, ale ma również napęd 4MATIC i został dodatkowo doinwestowany w opcjonalne elementy (bazowa cena auta z napędem na wszystkie koła jest wyższa o 10 tys. zł). Dlatego też jego cena wynosi 214 tys. zł. Za podstawową wersję GLC Coupe 200d trzeba zapłacić co najmniej 200 900 zł.

Co na to konkurencja wyposażona w podobne silniki diesla?
  • Audi Q5 35 TDI quattro S tronic (2.0 / 163 KM) - od 183 900 zł
  • BMW X3 sDrive 18d (2.0 / 150 KM - od 185 500 zł
  • BMW X3 xDrive 20d (2.0 / 190 KM) - od 199 900 zł
  • Volvo XC60 D4 (2.0 / 190 KM) - od 190 750 zł
  • Volvo XC60 B4 AWD (2.0 / 197+14 KM) - od 201 750 zł

Samochodu do jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski.

Miejsca

Opinie (40) 2 zablokowane

  • (6)

    Biednie to wygląda.

    • 11 10

    • co tam biednie wygląda? (4)

      współczesne kanony elegancji wyczerpuje. Felgi całkiem spore, chromik jest, skóra i jakiś zamsz, wyświetlacze w zegarach. To co ty byś chciał za 2 stówy?

      • 4 5

      • (2)

        I silnik od kosiarki .

        • 2 4

        • Po wuj większy, to ma przecież tylko wyglądać. I kosztować. I wyglądać, że kosztowało.

          • 3 1

        • 2 litry turbo, tak źle?

          pewnie tak bo wszyscy tu jeżdżą fał ósemkami, chcesz większy to dopłać, są w ofercie przecież

          • 4 0

      • Chromik, skora i zamsz - "ekologiczne" plastiki.

        • 1 2

    • Biedny to ty jesteś i stąd taka opinia

      • 4 2

  • Po co ludziom SUV do miasta? (9)

    Czy żeby się dowartościować? Kiedyś wszyscy jeździli małymi maluchami to teraz ludzie sobie to odbijają? Im większym tym lepszy?

    • 15 20

    • Może lubią takie auta? Czasem taką właśnie motywacją kierują się ludzie dokonując wyboru auta.

      • 5 4

    • Mam suva. Nie stać mnie na malucha

      • 2 0

    • Ja mam SUVa i żona też

      Ja zawsze lubiłem duże i chciałem mieć suva ze względu na wygląd. Jak mi jeden g*wniarz załatwił szkodę całkowitą, to kupiłem sobie takiego. Żona mi pozazdrościła, bo "wysoko się siedzi, łatwo wsiada i czuje się w takim dużym aucie bezpiecznie", więc też ma. Nie mieszkamy co prawda w mieście, ale nigdy nie odczuwałem jakoś specjalnie problemów z parkowaniem czy cokolwiek...

      • 5 7

    • zeby straszyc tych w beemce

      • 4 1

    • A co tobie do tego że ktoś ma SUVa w mieście? Kiedyś jeździły maluchy bo ludzie nie mieli pieniędzy na nic dobrego i nie było tego typu pojazdów. Gdyby były to by jeździły. Proste! I wyobraź sobie że ludzie kupują samochody z myślą o swoim komforcie i preferencjach a nie po to żeby szukać uznania w oczach innych.

      • 4 4

    • (1)

      Żeby wszyscy wiedzieli, że mają małego.

      • 4 3

      • a najmniejsze to mają ci w małych autach

        stąd wylewają frustracje bo ktoś ma większe

        • 4 2

    • żeby nie urwać zderzaka pod marketem

      a SUVy wcale nie są większe, wyższe owszem ale nie wieksze. Większe to były VANy

      • 3 0

    • Dziury, dziury, dziury, progi

      koleiny, progi i jeszcze raz dziury.

      • 2 1

  • a czy bedzie wersja ECO na lpg ? (1)

    czy tylko 3 pokazowe wozy na prad ktore beda wystawiane w salonach jak jednorozce
    a nigdy nie zobaczymy ich na ulicach :(

    • 5 4

    • a po ile tera lpg w Kartuzach?

      • 2 1

  • Nowe mietki wyglądają jak... (8)

    ...ziemniaki , a tableciki przyklejone na poxipol do deski to szczyt elegancji i ergonomii.....

    • 18 7

    • Od czasu kiedy odszedl Bruno Sacco to juz rownia pochyla pod wzgledem wygladu. (2)

      Blichtr zamiast elegancji i jakosci.

      • 3 4

      • Bruno Sacco to Ty zostaw w spokoju. (1)

        Jego projekt Mercedesa 190 jest genialny w swej prostocie. Chris Bangle, ten od BMW 7, to on jest temu winien... ;-)

        • 0 2

        • No przeciez pisze, ze od odejscia BS...

          Do dzisiaj ogladam sie za W126, W124 (tylko przedlift), R129 (tez tylko przedlift) czy nawet W140.

          Pozniejsze, juz mniej mi sie widza.

          Pozniej firma w ramach zmiany "wizerunku" przeszla z bezawaryjnosci i klasycznej elegancji na usterkowosc i blichtr plastikowych chromow.

          • 4 1

    • lepszy poxipol niż butapren na który w W124 był przyklejony ozdobny fornir do kawałka blachy na desce (4)

      i te przyciski w panelu centralnym jak ze starego radiomagnetofonu. Nieno auto było trwałe, ale muł niesamowity. Ojciec miał 200D, to auto do setki przyspieszało tylko trochę szybciej od malucha.

      • 3 2

      • To czemu sobie nie kupił 500E? (1)

        Lepiej przyspieszał.

        • 2 3

        • nie wiem, ferrari też lepiej przyspieszały

          • 0 0

      • Dlaczego więc płaczesz?? (1)

        Dzisiejszy kartofel z poxipolem zrobi 130 koła i nastąpi pierwsza poważna awaria a beczka twojego starego walnęła 500 koła i dalej chciała wozić cebule i kalafiory w bagażniku...

        • 5 2

        • przyłączam się do waszego płaczu, po prostu

          jak mój jeździł mercem to twój woził śledzie luzem na tylnym siedzeniu waszego wartburga. Nowy merol spokojnie zrobi 500, stare robiły bańkę. 130 to twoje życzenie i pewnie należysz do tej grupy która twierdzi że nie zmieni swojego pełnoletniego samochodu na nowy bo nowe są gorsze i zupełnie nie ma tu znaczenia aspekt finansowy :D

          • 0 0

  • (2)

    marny

    • 3 1

    • ekologiczny (1)

      brakuje mocy i spalanie 10L na setke

      • 1 2

      • taa bo poniżej 500 koni w aucie z plakatu nad twoim łóżkiem to już żaden plakat nie jedzie

        • 1 1

  • 2.0

    Silniki dla kompaktu a nie suva!9

    • 6 6

  • sliczny i seksowny, (1)

    niestety mnie na niego niestac

    • 7 7

    • Zmien prace wez kredyt

      • 5 0

  • Troche to dziwne - bardzo udany silnik 2.0d 194KM (2)

    w C klasie zużywa 5-6L, a tutaj o połowę więcej?

    • 1 0

    • (1)

      Bo ma większe opory ? Masę może koła itp. Weź pomysl trochę.

      • 0 1

      • Weź sobie porownaj wage i kola, tak bez myślenia.

        Opory ? Porowaj cx. Myślisz że to wyjaśnia o 50% większe spalanie?

        • 0 1

  • Hail mercedes?

    A da się w środku rękę odpowiednio wyprostować?

    • 4 1

  • a w podstawie nie ma nawet lusterek elektrycznych...

    • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdzie odbywał się słynny rajd Wrak Race?

 

Najczęściej czytane