• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Ograniczniki prędkości do 180 km/h w samochodach Volvo już latem

Michał Jelionek
25 maja 2020 (artykuł sprzed 2 lat) 
Opinie (164)
Wprowadzenie ogranicznika prędkości do 180 km/h budzi spore kontrowersje wśród zmotoryzowanych. Wprowadzenie ogranicznika prędkości do 180 km/h budzi spore kontrowersje wśród zmotoryzowanych.

Ten temat przewija się od dobrych kilku lat, ale zdaje się, że w końcu doczekaliśmy się jego realizacji. Volvo zaczęło montować ograniczniki prędkości do 180 km/h w swoich samochodach. Pierwsze egzemplarze aut z ogranicznikami trafią do Trójmiasta już latem.



Czy wprowadzenie ograniczników prędkości do 180 km/h to dobry pomysł?

Volvo to od wielu lat synonim bezpieczeństwa. Marka, która wyznacza pewne trendy. Teraz Szwedzi chcą zapoczątkować pewną rewolucję w motoryzacji. Właśnie montują w swoich modelach ograniczniki prędkości. A to oznacza, że nowymi samochodami marki Volvo nie pojedziemy szybciej niż 180 km/h.

- Firma Volvo Cars dotrzymała obietnicy złożonej w ubiegłym roku: wszystkie samochody produkowane od 2020 roku mają elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 180 km/h. Pierwsze auta do klientów trafią prawdopodobnie już w lipcu - tłumaczy Agata Marszał z Volvo Drywa.
Warto dodać, że aktualnie między producentami aut obowiązuje porozumienie, na mocy którego prędkości w autach są ograniczone elektronicznie do 250 km/h.

Volvo to synonim bezpieczeństwa. Szwedzi chcą jeszcze bardziej zrewolucjonizować motoryzację pod kątem bezpieczeństwa właśnie. Volvo to synonim bezpieczeństwa. Szwedzi chcą jeszcze bardziej zrewolucjonizować motoryzację pod kątem bezpieczeństwa właśnie.

Cel: zero ofiar śmiertelnych



- Opinie klientów są zdecydowanie podzielone. Musimy zatem przypomnieć priorytety naszej marki. Głównym z nich jest bezpieczeństwo, a nie prędkość. Wprowadzenie ogranicznika do 180 km/h stanowi element programu "Wizja 2020", którego głównym założeniem jest zredukowanie do zera liczby śmiertelnych wypadków z udziałem aut Volvo jeszcze przed końcem 2020 roku - dodaje.

Czy klienci odwrócą się od Volvo?



Volvo wprowadzając budzące kontrowersje kierowców ograniczniki, raczej nie obawia się, że klienci nagle odwrócą się od marki. Ponad wszystko stawia bezpieczeństwo.

- Na pewno znajdą się niezadowoleni klienci. Warto jednak przypomnieć, że dopuszczalna prędkość na drogach jest dużo niższa, niż wprowadzona przez Volvo. Przecież w Europie tylko na niektórych niemieckich autostradach można legalnie pojechać szybciej niż 140 km/h - przypomina Marszał.
Volvo ma jeden cel: ograniczenie liczby ofiar śmiertelnych w swoich autach do zera. Volvo ma jeden cel: ograniczenie liczby ofiar śmiertelnych w swoich autach do zera.
Wprowadzenie ograniczników sprawi, że nawet ponad 300-konne modele, które przecież ma w swojej ofercie Volvo, pojadą maksymalnie 180 km/h.

- Każdy model Volvo ma teraz ograniczenie prędkości do 180 km/h oraz funkcję Care Key. Care Key to funkcja, która pozwala właścicielowi lub głównemu użytkownikowi Volvo zaprogramować dodatkowe ograniczenia prędkości maksymalnej. Można ich użyć, gdy pożyczamy samochód innym członkom rodziny lub młodszym, niedoświadczonym kierowcom - zakończyła Agata Marszał.
Pytanie, czy w ślady Volvo pójdą także inni producenci aut. Pytanie, czy w ślady Volvo pójdą także inni producenci aut.

Miejsca

  • Drywa Gdańsk, Uczniowska 40

Opinie (164) 7 zablokowanych

  • Czyli Volvo nie kupujemy !!!

    • 1 0

  • Bez sensu (15)

    Przecież uderzenie w drzewo czy jakąkolwiek inna przeszkodę przy 180 czy 220 i tak będzie miało taki sam skutek...
    Coraz mniej przyjemności z jazdy zostaje ehh

    • 74 64

    • Otoz jest roznica i to okolo 910 kg !!! (3)

      O tyle wiecej podczas zatrzymania sie w ciagu 0.1 s bedzie wazyl czlowiek o masie 80 kg..

      M=80kg
      V=180km/h czyli jakies 50ms
      F=80x50/0.1= 40000N
      M=F/p=4077 kg

      M=80kg
      V=220km/h 61,11ms
      M=80x61,11/0,1 =48888N
      M=F/p=4983 kg

      Jesli sie pomylilem to protze o poprawienie : )

      • 11 2

      • (1)

        coś tam brzmi ale z fizyki to u Ciebie szóstki nie było ;) przy masie m=80kg (masa to małe m) i prędkości V-= 180km/h ~~50 m/s masz pęd p=4000Ns zaś przy prędkości V=220 km/h~~61 m/s masz pęd p=4880Ns, to wystarczy by wskazać, że przy większej prędkości pęd jest większy
        zapewne chciałeś wyjść do ciężaru P ale nie ma tu przyspieszenia, musimy przyjąć, że V jest constans

        • 1 0

        • tak dokladnie : )

          byla pątka : ) dziekuje

          • 0 0

      • Różnica moze i jest w teorii

        w praktyce i w jednym i w drugim przypadku karetka nie będzie potrzebna...

        • 9 2

    • volvo (2)

      a ja myślę, że to pierwszy krok i uważam jak pewnie 95% innych kierowców, że nic by się nie stało, gdyby zostawić ograniczenie na 155km/h

      • 37 19

      • No nie , bywają sytuacje na drogach że tylko gwałtowne przyspieszenie może uchronić przed zderzeniem z samochodem jadącym z przeciwka który wyprzedza na trzeciego . Taki "bezpiecznik" w samochodzie musi być

        • 1 1

      • Ciekawe czy volvo kiedykolwiek wprowadzi ten przepis u siebie w chinach.

        • 14 7

    • Ależ Ty możesz jechać nawet 300 na godzinę jak chcesz przyrżnąć w drzewo jeżeli 180 to dla ciebie to niehonorowe , wybierz sobie drzewo i wal..Ty jesteś z tego gatunku który myśli...no właśnie czy myśli że cegła na pedale to jedyny sposób prowadzenia samochodu.

      • 1 0

    • Przy 70 już masz bardzo małe szanse (3)

      Nawet ci te gwiazdki z testów eurocar nie pomoga.

      • 21 4

      • dla minusujacych (2)

        "Polecamy materiał filmowy z testu zderzeniowego przeprowadzonego podczas konferencji Nie skreślaj życia tak prędko. Przód samochodu rozpędzonego do 70 km/h i zderzającego się z przeszkodą odkształcił się na ok. 45 cm. Na głowę, szyję i tors kierowcy (i pasażerów) działają bardzo duże obciążenia, które mogą prowadzić np. do pozrywania narządów wewnętrznych." film wiadom na yt.

        p.s 80% jezdzacych na zderzaku ,albo 150 km/h to chyba mysli ,ze ma wlaczona "niesmiertelnosc" ale to tak nie niedzial niestety.

        • 26 4

        • (1)

          Większość uderzeń nie następuje przy prędkości podróżnej. Zazwyczaj jest wcześniej hamowanie, poślizg lub inna częściowa utrata prędkości. Jest od tego jeden wyjątek w postaci zaśnięcia za kierownicą. A tak naprawdę nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i myślenia za kierownicą.

          • 3 2

          • Za to przy niższej prędkości jest więcej czasu na reakcję i hamowanie

            • 2 0

    • kwestią czasu jest e-tacho. I dobrze

      Przekroczysz w mieście prędkość - dostaniesz nastepnego dnia maila z mandatem.

      • 5 1

    • Nie chodzi o skutki wypadku, tylko o jego prawdopodobieństwo...

      Jadąc 180 km/h mimo wszystko masz większe szanse uniknięcia wypadku w sytuacji awaryjnej (np. przez hamowanie czy omijanie) czy uniknięcie utraty kontroli nad pojazdem niż jadąc 250 km/h. Od razu piszę - w Szwecji i innych zacofanych krajach nie uznaje się polskiej, mistrzowskiej kategorii prawa jazdy "Jeżdżę szybko, ale bezpiecznie". Po tym jak podobne ograniczenia wprowadzą Niemcy, Japończycy itd, dalej będzie można jeździć nawet 300 km/m nowymi samochodami polskich marek, więc się nie stresujcie...

      • 9 3

    • Hd

      Bez sensu myślisz :) w drzewo to gdzie ty chcesz zapi..... 250 km/h między drzewami to tobie ograniczenie w myśleniu wyłączyli :) zatrzymaj się do ZERA ze 180 a 250 ? Czas reakcji ,przejechana droga do celu zderzenia jeśli 180 to mało ...

      • 6 0

  • Volvo i tak raczej skierowane jest do emerytów/ludzi którzy nie oczekują jakiejś większej frajdy z jazdy, zatem nie specjalnie ich to ruszy. Jak ktoś chce dynamiczny samochód z zapasem mocy to idzie w Merca, Audi, BMW, Porsche czy wyżej, a ci z miejsca jak chcesz ściągają kaganiec do 300km/h.

    • 1 0

  • Też mi nowość. (3)

    W Seicento miałem to już w latach 90-tych ubiegłego wieku.

    • 140 0

    • Hmmm . . . (1)

      A w maluchu to w latach 80 było ;) coś koło 100 km/h ;)

      • 3 3

      • :))

        120 km/h z górki i z wiatrem, a hałas w środku, jak przy starcie Boeinga :)) Tylko stref zgniotu kończyła się na komorze silnika...

        • 0 0

    • Rzeczywiście, się chińczyki nie wysilili.

      • 9 0

  • czytać ze zrozumieniem

    skoro jest to ograniczenie programowe to - tak jak wszystko - można je wyłączyć...to tak jak ze start-stop: ma warunki brzegowe aktywacji - wystarczy je zmienić i nie 'psuje' akumulatora i auta. Pewnie każdy średnio-zdolny tuner ogarnie to za 100 zł :)

    • 1 0

  • i**otyzm

    Ten pomysł jest tak beznadziejny jak cała Szwecja ze swoim umilowaniem do imigrantów, fanatycznym feminizmem i łatwością w odbieraniu dzieci rodzicom noramlnie je wychowującym. Chory pomysł z chorego kraju.

    • 0 1

  • Proponuję ogranicznik do 60 km/h... (12)

    Będzie jeszcze bezpieczniej, szczególnie przy wyprzedzaniu

    • 84 32

    • Są ograniczniki nawet do 30 km/ h , trzeba tylko znać przepisy i się do nich stosować .

      • 0 0

    • A co mówią lekarze?

      • 0 0

    • wogóle zdelegalizować auta

      niech padnie gospodarka

      • 1 0

    • (2)

      Nie zdziw się. Za parę lat samochody będą synchronizować prędkość z mijanymi znakami. To będzie dopiero ból d.., jak będą cię wyprzedzać 20 letnie rzęchy.

      • 7 1

      • 20 letnie rzęchy będą ustawowo utylizowane (1)

        • 3 4

        • Nie sądzę. A poza tym są jeszcze żółte tablice jakby co.

          • 1 2

    • Ograniczenie (3)

      Przecież kaganiec nie ogranicza dynamiki jazdy A jedynie prędkość maxymslną

      • 11 5

      • tja (2)

        jadąc autostradą 180 km/h i chcąc wyprzedzić to chyba muszę przyspieszyć ponad 180, dynamika nic mi tu nie da geniuszu

        • 6 14

        • Nie możesz jechać 180km/h (1)

          autostradą, poza kilkoma przypadkami w Niemczech.
          Więc nie ma problemu, geniuszu.

          • 14 6

          • Tja znafco, jeśli dla ciebie 70% niemieckich autostrad to kilka to gratuluje geniuszu

            No i rozumiem że w Niemczech Volvo nie sprzedają...

            • 4 6

    • (1)

      pasat b5tdi i janusz łowca predkosci

      • 12 8

      • i tak o wiele szybszy i lepszy od twojego ;)

        • 5 5

  • Czytam wasze opinie, Polska to dziki kraj.

    • 0 1

  • Jadąc autostradą 140 km/ h odcinek 100 km przejeżdżasz 43 minuty , jadąc 200 km/h jedziesz 30 minut. Czy dla tych 13 minut warto ryzykować życie swoje i innych ?

    • 1 1

  • (16)

    No to kolejna marka, której nie biorę pod uwagę przy zmianie auta. Zresztą wcześniej, ich oferta silnikowa, była mało atrakcyjna.

    • 81 62

    • Buraki nie jeżdżą Volvo, ta marka oznacza stateczność , rozum i rozwagę . Kup sobie BMW.

      • 1 0

    • ile i gdzie w PL jechales powyzej 180km/h na drodze nie na kompie i konsoli (8)

      zreszta poza zabudowanym tez juz prawko zabieraja za przekroczenie o 50,czyli na obwodnicy bmw zacznie zniwa

      • 15 10

      • (5)

        Na A1, 200+, regularnie ( i nie jest to szczyt możliwości mojego auta).

        • 7 18

        • Docisnąć gaz to akurat każdy kretyn potrafi. Nie wymaga to żadnej umiejętności. Panu 200+ brakuje ewidentnie wiedzy, wyobraźni i myślenia.

          • 2 3

        • (1)

          Pewnie autem na raty. Przez takich kretynów giną ludzie bo chca się bawić w tor wyścigowy. Przypominam, że śmierć osoby która lekceważy przepisy bo jedzie 200km/h to dobór naturalny. Natomiast głównie na takich d**ilach cierpią osoby postronne narażone przez nich, chociażby inni uczestnicy ruchu. Dlatego jest za blokada. U h..mnie obchodzi skowyt Januszy.

          • 11 6

          • Auto za gotówkę (w zasadzie to przelew bo za dużo zachodu z zamawianiem gotówki w banku z wyprzedzeniem), żadne leasingi ale może w końcu się złamię i wezmę, księgowa się ucieszy. Jeden kaganiec 250km/h wystarczy. 180 bzdura bo to jest końcówka trzeciego/ początek czwartego biegu ;)

            • 4 4

        • A1?

          a w której grze jest dodana A1? też lubie pograć to sobie chętnie pojeżdżę

          • 1 3

        • Aleś mnie zaimponował tą opinią..!!

          • 13 1

      • Chodzi o zasadę

        Nigdy nie jeżdżę nawet powyżej 140. Ale nie chcę samochodu, w którym ktoś odgórnie ogranicza mi osiągi. Też skreślam Volvo z mojej prywatnej listy...

        • 9 5

      • Nie zabierają bo rząd wycofał się z tego projektu

        • 0 2

    • Wy biedaki to se możecie brać pod uwagę fiaty i dacie o Volvo możecie pomarzyć !!
      A te bzdury o słabych silnikach to w buty wsadźcie

      • 1 1

    • (2)

      Twój golf IV zapewne nie ma ogranicznika więc możesz wyżyć swoją frustrację na drodzę dając popis przed Karyną;) Polska- dziki kraj. Kolejny spec od jazdy "szybko ale bezpiecznie". A potem płacz...

      • 31 12

      • tak to Golf, tyle że jest to Golf V R32....

        jeśli jest na to miejsce (autostrada) to nie widzę problemu by docisnąć - tak to od lat działało w Niemczech, gdzie przez lata o takich sprawach decydowali specjaliści w danych dziedzinach, nie kukły - co ma miejsce teraz.....

        • 2 3

      • Słabe... ale za to teraz już wszyscy wiedzą gdzie byłeś i co widziałeś...

        • 9 17

    • bo ten szmelc szybciej nie pojedzie

      to nie ograniczenie prędkości tylko wycie euro-szmelcu i jego prędkość maksymalna

      • 1 1

    • Jeszcze nigdy poza torem nie jechałem więcej niż 140km/h bo... po co?

      • 15 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ogłoszenia polecane

Wydarzenia

Spotkanie High Progress w Audi City

spotkanie, dni otwarte

Premiera nowego Lexusa RX

dni otwarte

Street Meeting Poland 2022

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Kto był gościem specjalnym podczas gdyńskiej edycji Verva Street Racing w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane