• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki na ul. Małomiejskiej. Czy trzeba się do nich przyzwyczaić?

Ul. Podmiejska w Gdańsku.
Ul. Podmiejska w Gdańsku. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Mieszkańcy Oruni i Oruni Górnej narzekają na ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Podmiejskiej zobacz na mapie Gdańska do centrum. Ich powodem ma być zmieniony program sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska na czas toczących się prac drogowych. Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali. Zmiana sygnalizacji na splocie Traktu i ul. Podmiejskiej ma być dopiero wprowadzona. Sprawdzamy, czy poprawi sytuację drogową.



Co może wpłynąć najbardziej na odkorkowanie ul. Małomiejskiej?

Zobacz wyniki (701)
Od sierpnia, kiedy rozpoczął się remont Traktu św. Wojciecha, mieszkańcom Oruni i Oruni Górnej dokuczają ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej do centrum. Pokonanie 1,5 km odcinka drogi zajmuje w godzinach szczytu nawet 30 minut. Szybciej mieszkańcy poruszają się tam piechotą. Wielu kierowców zrezygnowało z jazdy wspomnianymi ulicami i wybierają drogę okrężną - m.in. al. Havla, która nad ranem od kilku tygodni również nie wygląda zachęcająco.

Mieszkańcy upatrują problemu w źle ustawionym programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Dojazd do centrum z Oruni Górnej zajmuje 45-60 minut, a przecież jedziemy zaledwie kilka kilometrów. Co gorsza, problem dotyczy autobusowej komunikacji miejskiej. Korki zaczęły doskwierać szczególnie po rozpoczęciu prac na Trakcie św. Wojciecha. Teraz, gdy można już jeździć na Trakcie dwiema nitkami, na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej wciąż są duże korki. Drogowcy z pewnością zapomnieli o poprawieniu przy tej okazji programu sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha - mówi pani Wioletta, mieszkanka południowego Gdańska.
Czy inżynierowie ruchu faktycznie przeoczyli zmianę świateł?

- Niczego nie zmienialiśmy podczas remontu Traktu - sygnalizacja działa obecnie w identycznych cyklach, jak przed remontem i w jego trakcie - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, program sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej ma się dopiero zmienić. Inżynierowie ruchu przyklasnęli pomysłowi radnych dzielnicy, którzy zachęcali władze miasta do przeniesienia przejścia dla pieszych ze zjazdu z ul. Podmiejskiej w Trakt Św. Wojciecha. Piesi będą mogli przejść przez czteropasmową jezdnię za skrzyżowaniem (patrząc od strony ul. Podmiejskiej) - na wysokości sklepu Lidl.

Kto zyska czas, a kto straci?

- Układ cykli sygnalizacji zmieni się dopiero po przeniesieniu przejścia dla pieszych. Wtedy jednak nie zmienią się warunki jazdy dla kierowców z ul. Podmiejskiej, a dla tych, którzy jadą ul. Sandomierską i Traktem Św. Wojciecha - cykl dla Traktu zostanie skrócony, wydłużony zostanie za to cykl dla pojazdów na Sandomierskiej - wyjaśnia Wawrzonek.
Inwestorem prac przy przeniesieniu przejścia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska i prowadzi je w ramach przebudowy Traktu św. Wojciecha. Inwestycja ma być gotowa do końca listopada tego roku.

Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej.
Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i Sandomierskiej. mat. prasowe

Poznaj historię przedwojennej pralni przy dzisiejszym Trakcie św. Wojciecha

Opinie (185) 8 zablokowanych

  • Jedyna rada (12)

    Wychodzimy 45 minut wcześniej śpiochy oruńskie

    • 84 116

    • (5)

      mam życie

      • 17 11

      • i marnujesz je na dojazdy do pracy! gratuluję (4)

        • 22 6

        • (3)

          ja śpię te 45 minut po prostu znam inne dojazdy, nie jesteś taki mądry i nie umiesz czytać myśli...więc nie wciskaj głupot i załatw sobie życie to nie będziesz taki marudny.

          • 11 8

          • może podziel się swoim "innym dojazdem" żeby trochę rozładować korki? :) (2)

            by żyło się lepiej!

            p.s. o mnie się nie martw, mieszkam na dolnym tarasie, nie stoję w korkach.

            • 5 1

            • I tej porze roku musi Ci być zimno na tym tarasie

              Ja wolę mieszkać w mieszkaniu.

              • 5 2

            • Inny dojazd, który całkowicie rozładuje korki - dojazd autobusem. Nic tak nie zmniejsza korków, jak znacznie mniejsza ilość samochodów.

              • 9 0

    • proponuję tydzień wcześniej, jak lubisz...

      • 19 8

    • cicho, bo i my w korkach stać będziemy!

      nie podpowiadaj śpiochom!

      • 16 1

    • (1)

      Ja myślałem że mieszkańcy Oruni jeżdżą furmankami, lub zbiorczo wozami drabiniastymi Teraz jak się dowiedzą że w okolicy pętli na Havla planuje się ośrodek dla uchodźców , ciekawe co zrobią .

      • 4 9

      • ?

        gdzie można znaleźć informację na ten temat?

        • 4 2

    • Dobrze gadasz. (1)

      Orunia to wies zabita dechami

      • 0 7

      • ty c...!

        W miescie nie byles!

        • 0 0

  • Zmieńcie nazwę (2)

    ulicy na Wielkomiejską, to korki same znikną.

    • 80 2

    • Metropolitalną!!! Transgalaktyczną!!! (1)

      • 19 1

      • Imienia Budynia Wspaniałego

        Samodzierżawcy WMG et cetera....

        • 1 0

  • Buduwać mi drugą jezdnię w końcu! (9)

    I drogę rowerową, bo co rusz jakiś cyklista pęta mi się po jezdni.

    • 64 42

    • druga jezdnia nic nie da, nadal będą korki

      całe szczęście po ilości "zgadzam się" widzę że inni już o tym wiedzą :)

      • 12 6

    • Nie podwójne potrójne jezdnie a WĘZŁY czyli skrzyżowania wpływają na drożność.

      • 17 2

    • przebudować po 4 pasy w każdą strone :D

      • 7 3

    • Stan świadomości społeczeństwa (3)

      Sonda i ta wypowiedź pokazują w którym miejscu rozwoju cywilizacyjnego jesteśmy. Ciągle wierzymy, że betonowanie miast kolejnymi drogami rozwiąże problem korków!!!
      Owszem, można poszerzyć jezdnię, ale tylko pod Buspasy lub ścieżki rowerowe. To żenada, że kilka kilometrów do centrum ludzie wożą tyłki w samochodach. Nie można tolerować bezgranicznego lenistwa i budować nowe drogi, bo komuś się nie chce jechać bus'em lub rowerem.

      • 16 7

      • 1.5 km autem? Tych ludzi pogielo? To 15 min spaceru! (1)

        • 15 2

        • 1,5 samą małomiejską, ale potem trzeba jeszcze "iść" dalej do pracy...

          • 10 1

      • "busem", nie "bus'em"

        • 3 1

    • co "mi" to nie twoja jezdnia! Cyklista nie tworzy korków, więc nie wydłuża jazdy samochodów, a je skraca dzięki temu że jedzie rowerem, a nie samochodem. Więc widząc każdego cyklistę wiedz, że dzięki niemu jedziesz szybciej do pracy.

      • 8 2

    • a potem trzecią jezdnię. I czwartą. I piątą, i siódmą.

      Korki dalej będą.

      • 3 1

  • póki pogoda dopisuje polecam motocykl! (4)

    • 27 13

    • polecam nie pracować!

      • 32 2

    • Jeżdziłem do niedawna skuterem,ale juz odstawiłem,niebezpiecznie na takich kółeczkach

      • 3 2

    • A ja własne nogi. (1)

      Co to jest kilka km dla sprawnej osoby?

      • 7 0

      • To obciach:)

        Dla większości tych, co wola wystawać w korku, to obciach iść pieszo lub jechać rowerem. Nie liczy się, jakim jesteś człowiekiem, tylko ile masz (a raczej ile możesz pokazać). Więc wolą wozić tyłki starymi rupieciami, byleby nikt nie zobaczył, że idą pieszo.
        Mentalność z rosyjskiej prowincji się kłania.

        • 10 4

  • wcześniej wstajemy!!! (2)

    • 21 30

    • "Będę wstawać jeszcze pół godziny wcześniej - powiedział Koń." (G.Orwell "Folwark zwierzęcy")

      • 7 0

    • Jak wszyscy,to będą korki - masz lepsze rozwiązanie ?

      • 2 1

  • (6)

    Naj lepiej by było zrobić trzeci środkowy pas który rano jest włączony w stronne gdańska a popołudniu w stronne oruni górnej, w nocy wyłączany, tak jest w niektórych krajach.

    • 69 6

    • Naj lepiej popołudniu

      • 2 0

    • to samo myślałem o spacerowej.

      • 0 0

    • to moze lepiej od razu zrobic z niego buspas? (1)

      • 1 3

      • i najlepiej, żeby ten buspas był dwukierunkowy przez cały dzień ...

        • 1 2

    • Tak, a przez cały dzień by służył Bogusiom do wyprzedzania "na trzeciego", dzięki! Nie jesteśmy w " niektórym kraju", tylko w Polsce.

      • 1 2

    • noo, masz rację

      • 0 0

  • BUS PAS na Trakcie na całej długości, bo na tramwaj na Orunię nie ma co liczyć. (5)

    • 68 11

    • BUSPAS (1)

      Tylko mowa jest o korkach na Małomiejskiej, a tam nie da się zrobić buspasa.

      • 9 1

      • Drożność Traktu wpływa prost na drożność Stoczniowców, Małomiejskiej i Starogardzkiej.

        Nie wpuszcza się całego ruchu z tych ulic na Trakt bo trakt całkowicie by się zapchał.

        • 0 2

    • (2)

      Ten tramwaj istnieje. Nazywa się PKP SKM.

      • 5 3

      • Niech zrobią przystanek za Lidlem to ludzie z niego skorzystają

        • 8 0

      • Linie kolejowa jest

        Tylko pociągi na niej nie jeżdżą. SKM 8 razy dziennie, PR upchane, że ludzie przez okna wypadają.

        • 11 1

  • (1)

    dla Traktu cykl zostanie skrócony? to korki przeniosą się po prostu w inne miejsce... brawo.

    • 25 8

    • wg oficjalnych zaleceń wydziału propagandy m.Gdańsk nie używamy zwrotu "korki"

      w Gdańsku nie ma kroków - czasem są najwyżej zatory

      • 4 2

  • (6)

    Jak ma być dobrze na Malomiejskiej jak na odcinku Ok. 500 metrow mamy 3 swiatla beznadzienie zsynchroniziwsne

    • 63 7

    • (4)

      Korek tworzą samochody, a nie światła. Dowód - w nocy światła nadal włączone, a korków nie ma.

      • 9 13

      • (3)

        owszem tylko policz samochody wieczorową porą i w godzinach porannych
        korek tworzą samochody które nie mogą płynnie opuścić ulic a w tym przeszkadzają min. źle ustawione światła, zła organizacja ruchu pieszych itp

        • 12 1

        • korki tworzy zbyt duża liczba samochodów! Światła nie przeszkadzają, tylko umożliwiają płynny ruch w innych kierunkach (w tym (2)

          a także: złe ruszanie ze świateł,
          jazda samemu samochodem gdy można wybrać autobus
          jazda autobusem gdy można wybrać rower
          jazda rowerem po ulicy
          zbyt szybka jazda
          zbyt wolna jazda
          zły układ gwiazd
          itp itd

          • 2 6

          • Nie nie nie ... (1)

            Zobaczcie, że auta skręcające z Małomiejskiej na górę w stronę Chełmu blokują nieraz całą zmianę świateł i nikt oprócz nich nie może pojechać ani 1m do przodu...
            Albo ustawić zakaz wjazdu na Chełm (co będzie kłopotliwe bo słabo z rozsądnymi alternatywami), albo zmodyfikować program świateł - czerwone od Traktu zapala się wcześniej co pozwoli na skręt w lewo i puszczenie pozostałych samochodów...
            Pewnie i tak się ktoś z tym nie zgodzi, ale obiektywnie patrząc ma to sens...

            • 12 0

            • zgoda

              Przez pewien czas był zakaz, ale go znieśli nie wiem, dlaczego.
              Jak ktoś chce na Chełm, to niech jedzie od razu do Havla albo do Wawelskiej.
              Podejrzewam jednak, że i tak pozostanie problem z wjazdem na Trakt.
              Dużo by dała pewnie dobra komunikacja, w moim przypadku np. sensowny rozkład SKM z Oruni do Przymorza. Nie rozumiem, dlaczego jest tylko kilka SKM-ek dziennie do i z Pruszcza. To jest masa ludzi pozbawiona alternatywy i zmuszona do jazdy samochodem.

              • 0 0

    • lewoskręt w zamiejską

      Lewoskręt też mocno hamuje ruch. Czsdem trzeba stać kilka zmian świateł zanim uda się zjechać w dół

      • 7 0

  • Dojazd jabloniowa, havla (6)

    "..wybierają drogę okrężną - m.in. al. Havla, która nad ranem od kilku tygodni również nie wygląda zachęcająco" od kilku tygodni? Przejazd autobusem przez Jabloniowa, Havla to koszmar. Nie trwa on od kilku tygodni, tylko od dawien dawna. I niestety, od poczatku wrzesnia, kiedy wszystko pcha sie na petle Siedlce z koszmaru mamy traumatyczna walke o jakis normalny czas dojazdu i modlitwy o to aby autobus pojawil sie na czas.

    • 43 2

    • Społeczeńśtwo się bogaci (2)

      każdy musi mieć auto i nim dojeżdżać do pracy. Przez to są korki :)

      a narzekają że pensje takie małe

      • 7 3

      • #polskawruinie (1)

        • 2 1

        • Złoty czas dla Polski

          Wg Bronka K.

          • 1 0

    • sygnalizacja na Havla/ Łostowiciej, to najbardziej kretyńsko zrobione światła jakie widziałem, tam stoisz na czerwonej fali nawet w nocy!

      • 11 0

    • ja z Havla jezdze tramwajem (1)

      i jest git!

      • 0 1

      • Jak poginasz samym tramwajem, pewnie jest git. Schody zaczynaja sie wtedy, kiedy do tego tramwaju trzeba sie dostac autobusem. Wtedy git zamienia sie w kit... :)

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ogłoszenia polecane

Wydarzenia

Rozpoczęcie Wakacji Klasycznie 2022

zlot

Gran Turismo Polonia 2022

zlot, pokaz

Baltic Moto Show 2022

zlot, pokaz

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?