• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki na ul. Małomiejskiej. Czy trzeba się do nich przyzwyczaić?

Maciej Naskręt
3 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Ul. Podmiejska w Gdańsku. Ul. Podmiejska w Gdańsku.

Mieszkańcy Oruni i Oruni Górnej narzekają na ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Podmiejskiej zobacz na mapie Gdańska do centrum. Ich powodem ma być zmieniony program sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska na czas toczących się prac drogowych. Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali. Zmiana sygnalizacji na splocie Traktu i ul. Podmiejskiej ma być dopiero wprowadzona. Sprawdzamy, czy poprawi sytuację drogową.



Co może wpłynąć najbardziej na odkorkowanie ul. Małomiejskiej?

Od sierpnia, kiedy rozpoczął się remont Traktu św. Wojciecha, mieszkańcom Oruni i Oruni Górnej dokuczają ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej do centrum. Pokonanie 1,5 km odcinka drogi zajmuje w godzinach szczytu nawet 30 minut. Szybciej mieszkańcy poruszają się tam piechotą. Wielu kierowców zrezygnowało z jazdy wspomnianymi ulicami i wybierają drogę okrężną - m.in. al. Havla, która nad ranem od kilku tygodni również nie wygląda zachęcająco.

Mieszkańcy upatrują problemu w źle ustawionym programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Dojazd do centrum z Oruni Górnej zajmuje 45-60 minut, a przecież jedziemy zaledwie kilka kilometrów. Co gorsza, problem dotyczy autobusowej komunikacji miejskiej. Korki zaczęły doskwierać szczególnie po rozpoczęciu prac na Trakcie św. Wojciecha. Teraz, gdy można już jeździć na Trakcie dwiema nitkami, na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej wciąż są duże korki. Drogowcy z pewnością zapomnieli o poprawieniu przy tej okazji programu sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha - mówi pani Wioletta, mieszkanka południowego Gdańska.
Czy inżynierowie ruchu faktycznie przeoczyli zmianę świateł?

- Niczego nie zmienialiśmy podczas remontu Traktu - sygnalizacja działa obecnie w identycznych cyklach, jak przed remontem i w jego trakcie - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, program sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej ma się dopiero zmienić. Inżynierowie ruchu przyklasnęli pomysłowi radnych dzielnicy, którzy zachęcali władze miasta do przeniesienia przejścia dla pieszych ze zjazdu z ul. Podmiejskiej w Trakt Św. Wojciecha. Piesi będą mogli przejść przez czteropasmową jezdnię za skrzyżowaniem (patrząc od strony ul. Podmiejskiej) - na wysokości sklepu Lidl.

Kto zyska czas, a kto straci?

- Układ cykli sygnalizacji zmieni się dopiero po przeniesieniu przejścia dla pieszych. Wtedy jednak nie zmienią się warunki jazdy dla kierowców z ul. Podmiejskiej, a dla tych, którzy jadą ul. Sandomierską i Traktem Św. Wojciecha - cykl dla Traktu zostanie skrócony, wydłużony zostanie za to cykl dla pojazdów na Sandomierskiej - wyjaśnia Wawrzonek.
Inwestorem prac przy przeniesieniu przejścia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska i prowadzi je w ramach przebudowy Traktu św. Wojciecha. Inwestycja ma być gotowa do końca listopada tego roku.

Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej. Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej.

Poznaj historię przedwojennej pralni przy dzisiejszym Trakcie św. Wojciecha

Miejsca

Opinie (185) 8 zablokowanych

  • My tu piszemy, ale czy jakiś cżłowiek z ZDiZ to przeczyta? (1)

    Tu niektóre pomysły są naprawdę dobre.

    • 3 2

    • Wszystkie pomysły są głupie, oprócz tego że najlepiej korzystać z tramwaju.

      • 0 1

  • blachosmrody co dziennie paraliżują miasto!!! (4)

    powinno się wprowadzić opłaty za wjazd autem do centrum miasta!!Kolejne pasy nic nie dają raz ze niema na nie miejsca to tam gdzie jest wystarczyły by tylko na kilka lat.Przyrost aut nie nowych tylko starego złomu bo taka jest bieda wynosi 100%rocznie. To znaczy ze nowa droga do zakorkowania starcza na max 5 lat.Dlatego władze powinny inwestować w komunikacje kolejne autobusy i bus pasy oraz tramwaje.Bieńkowska powiedziała,że UE chce całkowitej likwidacji diesla dlatego już połowa państwa w UE niema autobusów ropniaków,a Budyń chce kupić kolejne które juz się nigdzie nie sprzedają!!!Obecnie nawet Polacy produkują autobusy na gaz i elektryczne które się doskonale sprzedają na zachodzie,ale i w Polsce coraz więcej miast je kupuje,np Gdynia i inne!@!

    • 6 14

    • zapomniałeś wspomnieć o systemie rowerów publicznych (1)

      na przejazd do 4 km po mieście jak znalazł.
      Akurat tyle by dojechać do najbliższej stacji SKM lub PKM i dalej bez korków.

      • 2 3

      • W Gdańsku jazda rowerem nie jest przyjemna, kilkukrotnie zostałam "spryskana" "taki mamy klimat" ciągle pada.

        Jazda komunikacją publiczną również nie należy do przyjemności z powodu przykrego zapachu, przypuszczam że to materiały z których są wykonane pojazdy, tworzą nieprzyjemny zapach.

        • 1 1

    • Opłaty to wynalazek europejski, a teraz przez cztery lata Europa = samo zło!

      • 1 1

    • ale o co Ci chodzi ?

      • 1 3

  • Na Małomiejskiej pod górkę autobusy skręcające do pętli stoją

    przez taki mały cypel trawnika z latarnią. Przez to mają dużo krótszy lewoskręt - bo jest podzielony na dwa odcinki.

    • 0 0

  • ustawić zakaz wjazdu na Chełm

    Popieram opinię, że auta skręcające z Małomiejskiej na górę w stronę Chełmu blokują nieraz całą zmianę świateł i nikt oprócz nich nie może pojechać ani 1m do przodu...
    Albo ustawić zakaz wjazdu na Chełm (co będzie kłopotliwe bo słabo z rozsądnymi alternatywami), albo zmodyfikować program świateł - czerwone od Traktu zapala się wcześniej co pozwoli na skręt w lewo i puszczenie pozostałych samochodów...

    • 2 0

  • cytat: "Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali" "inżynierowie" kłamią, "zielone" jest o 10 sekud krótsze.

    Czas przejazdu od Madalińskiego do Sandomierskiej wydłużył się o 10-15 minut.
    Od czasu remontu TŚW i jeszcze jedna ciekawostka, odcinek wspominanej ulicy od kładki do skrzyżowania z Sandomierską NIE BĘDZIE NAPRAWIANY.
    Jeszcze kilka uwag projektu "remontu" można było poszerzyć ulicę, przebudować "przystanki autobusowe" jednak komuś zależało, żeby zarobić, a nie zrobić.

    • 1 0

  • 40-50 minut do tych świateł........ jakaś paranoja !!!!!

    Jeżdzę tędy codziennie , zjazd od ronda na Orunię główną do świateł widocznych na zdjęciu , zajmuję mi codziennie 40-50 min to jakaś paranoja!!!!!!
    Od wspomnianych świateł do Nowego Portu jadę 10-15 min w godzinach porannych 6:30-7:00 .
    Zróbcie coś z tym bo można kur.wicy rano dostać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 1

  • Dojazd jabloniowa, havla (6)

    "..wybierają drogę okrężną - m.in. al. Havla, która nad ranem od kilku tygodni również nie wygląda zachęcająco" od kilku tygodni? Przejazd autobusem przez Jabloniowa, Havla to koszmar. Nie trwa on od kilku tygodni, tylko od dawien dawna. I niestety, od poczatku wrzesnia, kiedy wszystko pcha sie na petle Siedlce z koszmaru mamy traumatyczna walke o jakis normalny czas dojazdu i modlitwy o to aby autobus pojawil sie na czas.

    • 43 2

    • ja z Havla jezdze tramwajem (1)

      i jest git!

      • 0 1

      • Jak poginasz samym tramwajem, pewnie jest git. Schody zaczynaja sie wtedy, kiedy do tego tramwaju trzeba sie dostac autobusem. Wtedy git zamienia sie w kit... :)

        • 5 0

    • Społeczeńśtwo się bogaci (2)

      każdy musi mieć auto i nim dojeżdżać do pracy. Przez to są korki :)

      a narzekają że pensje takie małe

      • 7 3

      • #polskawruinie (1)

        • 2 1

        • Złoty czas dla Polski

          Wg Bronka K.

          • 1 0

    • sygnalizacja na Havla/ Łostowiciej, to najbardziej kretyńsko zrobione światła jakie widziałem, tam stoisz na czerwonej fali nawet w nocy!

      • 11 0

  • przyczyna - lewoskręt w Sandomierską (4)

    wiecie dlaczego są korki? dlatego, że od jakiegoś czasu zrobili dodatkową sygnalizację (lewoskręt) z Traktu w Sandomierską - dokładnie to obserwuję i jak nie było lewoskrętu było ok, po dodaniu tej sygnalizacji korek korek korek, ale tego ci od sygnalizacji nie powiedzą tylko klepią, że nikt nie przeprogramował sygnalizacji, a najlepsze jest to, że nawet jak nic nie stoi na lewoskęcie to i tak zielone sie zapala i to nie na 2 sekundy tylko sporo dłużej ale w końcu to Polandia..............

    • 3 3

    • cicho, to jest układ z lidlem. (3)

      • 1 4

      • Zawsze był lewoskręt z Traktu w Sandomierską, tam mieszkają ludzie od zawsze! (2)

        • 2 1

        • (1)

          lewoskręt z oddzielną sygnalizacją?
          pierwsze słyszę...
          lewoskręt był, lecz bez oddzielnej sygnalizacji
          trzeba czytać ze zrozumieniem

          • 1 1

          • A od tamtej pory natężenie ruchu wzrosło. Tak to jest - im więcej aut, tym bardziej restrykcyjne są potrzeby kierowania ruchem - na pustej drodze światła niepotrzebne. Przy dużej ilości aut - potrzebna jest m.in. faza lewoskrętu.

            • 0 2

  • (2)

    Bo to ulica Małomiejska jak sama nazwa wskazuje, a nie miejska. Jeszcze niedawno prowadziła na pola i wsie, a teraz dziesiątki osiedli.

    • 12 3

    • Głupi jak but jesteś, a ul. Wiejska jest w centrum Warszawy i co ty na to powiesz? (1)

      "głupi nie wie że jest głupi a mądry to wie"

      • 2 0

      • Tak, ale na Wiejskiej 460 przedstawicieli bydła siedzi przy korycie, stąd nazwa.

        • 2 1

  • (3)

    "Dojazd do centrum z Oruni Górnej zajmuje 45-60 minut, a przecież jedziemy zaledwie kilka kilometrów"

    Przeciez jest tramwaj, jedzie jakies 20 min do centrum. Mozna tez rowerem dojechac, pewnie taki sam czas dojazdu.
    No i jest Havla.
    Ludzie to masochisci, niech sobie stoja w korku.

    • 12 8

    • (2)

      proszę bardzo, jechałeś tym tramwajem ok 7...do 8...jest masakrycznie ciasno, duszno...juz teraz jeździ tramwajem mnóstwo ludzi..

      • 4 1

      • k3ju (1)

        tramwaj do wrzeszcza jedzie 40 minut !!

        • 1 3

        • Strzyża to nie Wrzeszcz. Na Klonową dojedziesz w 35 minut. Czemu kłamiesz?

          • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane