• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki na ul. Małomiejskiej. Czy trzeba się do nich przyzwyczaić?

Maciej Naskręt
3 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Ul. Podmiejska w Gdańsku. Ul. Podmiejska w Gdańsku.

Mieszkańcy Oruni i Oruni Górnej narzekają na ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Podmiejskiej zobacz na mapie Gdańska do centrum. Ich powodem ma być zmieniony program sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska na czas toczących się prac drogowych. Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali. Zmiana sygnalizacji na splocie Traktu i ul. Podmiejskiej ma być dopiero wprowadzona. Sprawdzamy, czy poprawi sytuację drogową.



Co może wpłynąć najbardziej na odkorkowanie ul. Małomiejskiej?

Od sierpnia, kiedy rozpoczął się remont Traktu św. Wojciecha, mieszkańcom Oruni i Oruni Górnej dokuczają ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej do centrum. Pokonanie 1,5 km odcinka drogi zajmuje w godzinach szczytu nawet 30 minut. Szybciej mieszkańcy poruszają się tam piechotą. Wielu kierowców zrezygnowało z jazdy wspomnianymi ulicami i wybierają drogę okrężną - m.in. al. Havla, która nad ranem od kilku tygodni również nie wygląda zachęcająco.

Mieszkańcy upatrują problemu w źle ustawionym programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Dojazd do centrum z Oruni Górnej zajmuje 45-60 minut, a przecież jedziemy zaledwie kilka kilometrów. Co gorsza, problem dotyczy autobusowej komunikacji miejskiej. Korki zaczęły doskwierać szczególnie po rozpoczęciu prac na Trakcie św. Wojciecha. Teraz, gdy można już jeździć na Trakcie dwiema nitkami, na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej wciąż są duże korki. Drogowcy z pewnością zapomnieli o poprawieniu przy tej okazji programu sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha - mówi pani Wioletta, mieszkanka południowego Gdańska.
Czy inżynierowie ruchu faktycznie przeoczyli zmianę świateł?

- Niczego nie zmienialiśmy podczas remontu Traktu - sygnalizacja działa obecnie w identycznych cyklach, jak przed remontem i w jego trakcie - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, program sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej ma się dopiero zmienić. Inżynierowie ruchu przyklasnęli pomysłowi radnych dzielnicy, którzy zachęcali władze miasta do przeniesienia przejścia dla pieszych ze zjazdu z ul. Podmiejskiej w Trakt Św. Wojciecha. Piesi będą mogli przejść przez czteropasmową jezdnię za skrzyżowaniem (patrząc od strony ul. Podmiejskiej) - na wysokości sklepu Lidl.

Kto zyska czas, a kto straci?

- Układ cykli sygnalizacji zmieni się dopiero po przeniesieniu przejścia dla pieszych. Wtedy jednak nie zmienią się warunki jazdy dla kierowców z ul. Podmiejskiej, a dla tych, którzy jadą ul. Sandomierską i Traktem Św. Wojciecha - cykl dla Traktu zostanie skrócony, wydłużony zostanie za to cykl dla pojazdów na Sandomierskiej - wyjaśnia Wawrzonek.
Inwestorem prac przy przeniesieniu przejścia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska i prowadzi je w ramach przebudowy Traktu św. Wojciecha. Inwestycja ma być gotowa do końca listopada tego roku.

Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej. Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej.

Poznaj historię przedwojennej pralni przy dzisiejszym Trakcie św. Wojciecha

Miejsca

Opinie (185) 8 zablokowanych

  • ale to się dzieje nie tylko w czasie porannego zwiększonego ruchu,

    też to zauważyłam już od jakiegoś czasu, jadąc w trakcie dnia, kiedy teoretycznie korków już nie ma, a im bliżej tych świateł tym korek się zwiększa, a potem pusto, więc coś tam jednak jest na rzeczy

    a co do przeniesienia przejścia dla pieszych, to jakoś dziwnie to wygląda zwłaszcza dla aut jadących z małomiejskiej, tzn teraz mają swoje światła i ruch płynny, a po zmianie to będą miały dwa razy światła? raz żeby zjechać i kolejne przed nowym przejściem?
    wg mnie to rozwiązanie tylko spotęguje tam korki bo będzie jeszcze jedna dodatkowa sygnalizacja (zamiast jednej, która przy okazji reguluje ruch jednocześnie na całym skrzyżowaniu

    • 8 0

  • (1)

    dla Traktu cykl zostanie skrócony? to korki przeniosą się po prostu w inne miejsce... brawo.

    • 25 8

    • wg oficjalnych zaleceń wydziału propagandy m.Gdańsk nie używamy zwrotu "korki"

      w Gdańsku nie ma kroków - czasem są najwyżej zatory

      • 4 2

  • Bardzo mądrze, że przeniosą przejście dla pieszych!

    • 1 2

  • ZDiZ

    to mówi samo za siebie, przypominam remont na Hucisku. Na lewoskręcie w 3 maja z Nowych Ogrodów, na zielonym przejeżdża 5 samochodów plus 3 na czerwonym, a korek zaczyna się od Bema :) totalny poranny armagedon, zawalone skrzyżowania, tramwaj stoi, bo auta go blokują, autobusy się wciskają i tarasują drugą nitkę..... Jednak ZDiZ "działa dobrze", pensje są, problemu nie ma. Przecież u nich w papierach jest ok i wszystko się zgadza.
    Czy nie można wydłużyć cyklu zielonego światła na lewoskręcie o np 20-30 sek ?? To jest naprawdę takie trudne ????

    • 2 1

  • Pan Naskręt zapomniał o problemie Oruni z przejazdami kolejowymi...

    Kto zyska na przeniesieniu przejścia? Zyskają firmy i mieszkańcy poruszający się w ruchu okrężnym pomiędzy przejazdami kolejowymi Sandomierska i Dworcowa (jedyne drogi dojazdowe do obszaru w centrum Oruni za torów). Pominoł Pan zupełnie w sądzie sprawę budowy Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej! Czy aż tak Pan nie lubi starej Oruni? ;)

    • 2 0

  • BUS PAS na Trakcie na całej długości, bo na tramwaj na Orunię nie ma co liczyć. (5)

    • 68 11

    • BUSPAS (1)

      Tylko mowa jest o korkach na Małomiejskiej, a tam nie da się zrobić buspasa.

      • 9 1

      • Drożność Traktu wpływa prost na drożność Stoczniowców, Małomiejskiej i Starogardzkiej.

        Nie wpuszcza się całego ruchu z tych ulic na Trakt bo trakt całkowicie by się zapchał.

        • 0 2

    • (2)

      Ten tramwaj istnieje. Nazywa się PKP SKM.

      • 5 3

      • Linie kolejowa jest

        Tylko pociągi na niej nie jeżdżą. SKM 8 razy dziennie, PR upchane, że ludzie przez okna wypadają.

        • 11 1

      • Niech zrobią przystanek za Lidlem to ludzie z niego skorzystają

        • 8 0

  • Dlaczego w ankiecie nie ma opcji "budowa torów SKM"?

    To jest najlepsza opcja by odkorkować Trakt i okoliczne ulice.

    Obecnie SKM korzysta tam z mocno obleganych torów PKP i w ciągu dnia jeździ raptem kilka SKMek

    • 9 0

  • dopóki nowe miejskie układy drogowe będą wykonywane w najtańszej wersji bez mostów, tuneli estakad to nie ma bata że będzie lepiej
    dziwie się że zamiast SKM Śródmieście albo równolegle nie zaprojektowano przystanku SKM z węzłem autobusowym w miejscu wybudowanego LIDLA przy Sandomierskiej?

    • 7 2

  • (2)

    Orunia to wieś . Nie dziwię się, bo ściągnęły do tej dzielnicy same wsioki z pomorza. Brud, smród i kiepskie drogi to wizytówka tej dzielnicy. Poza tym mieszkają tam sami syfiarze.

    • 5 28

    • napisz coś jeszcze (1)

      to bardzo interesujące co piszesz

      • 8 1

      • tak, tak nie przeszkadzaj sobie Klemens kontynuuj

        • 3 0

  • Miasto będzie się korkować jeszcze bardziej, samochodów wciąż przybywa a nie ubywa... (2)

    jedyny ratunek to przeprowadzka bliżej centrum, ale tutaj teraz jest odwrotnie! Każdy kto ma za mało środków na mieszkanie w centrum kupuje mieszkanie dalej, im mniej kasy tym dalej od centrum, nie licząc że w perspektywie 10-20 lat w korkach na paliwo wydadzą majątek. Inwestycje biurowe powstają głównie w okolicy CPU, tam w przeciągu najbliższych 5-10 lat powstanie najwięcej miejsc pracy i tam większość będzie dojeżdżać, do tego dochodzą tereny stoczniowe i portowe gdzie pracują i będą pracować dziesiątki tysięcy ludzi!!

    • 5 3

    • (1)

      Nawet gdyby WSZYSCY mieszkańcy Gdańska mieli środki na mieszkanie w centrum, to uważasz, że by się tam pomieścili? Naprawdę? To chyba normalne, że miasto się rozrasta - właśnie na przedmieściach, a nie kurczy. Rozwiązaniem jest, według mnie, sprawna komunikacja miejska - szynowa, nie stojąca w korkach, albo buspasy, a nie przeprowadzka całego Gdańska do centrum :-)

      • 2 5

      • po co przeprowadzka "całego" Gdańska do centrum?

        wystarczy, by wprowadzić bodźce skłaniające do przesiadania się z samochodu na jego alternatywy: np. zbudować drogę rowerową wzdłuż doliny Potoku Oruńskiego z dojazdem do stacji SKM i poprawić jakość połączeń szynowych z centrum miasta.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane