• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki na ul. Małomiejskiej. Czy trzeba się do nich przyzwyczaić?

Maciej Naskręt
3 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Ul. Podmiejska w Gdańsku. Ul. Podmiejska w Gdańsku.

Mieszkańcy Oruni i Oruni Górnej narzekają na ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Podmiejskiej zobacz na mapie Gdańska do centrum. Ich powodem ma być zmieniony program sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska na czas toczących się prac drogowych. Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali. Zmiana sygnalizacji na splocie Traktu i ul. Podmiejskiej ma być dopiero wprowadzona. Sprawdzamy, czy poprawi sytuację drogową.



Co może wpłynąć najbardziej na odkorkowanie ul. Małomiejskiej?

Od sierpnia, kiedy rozpoczął się remont Traktu św. Wojciecha, mieszkańcom Oruni i Oruni Górnej dokuczają ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej do centrum. Pokonanie 1,5 km odcinka drogi zajmuje w godzinach szczytu nawet 30 minut. Szybciej mieszkańcy poruszają się tam piechotą. Wielu kierowców zrezygnowało z jazdy wspomnianymi ulicami i wybierają drogę okrężną - m.in. al. Havla, która nad ranem od kilku tygodni również nie wygląda zachęcająco.

Mieszkańcy upatrują problemu w źle ustawionym programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Dojazd do centrum z Oruni Górnej zajmuje 45-60 minut, a przecież jedziemy zaledwie kilka kilometrów. Co gorsza, problem dotyczy autobusowej komunikacji miejskiej. Korki zaczęły doskwierać szczególnie po rozpoczęciu prac na Trakcie św. Wojciecha. Teraz, gdy można już jeździć na Trakcie dwiema nitkami, na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej wciąż są duże korki. Drogowcy z pewnością zapomnieli o poprawieniu przy tej okazji programu sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha - mówi pani Wioletta, mieszkanka południowego Gdańska.
Czy inżynierowie ruchu faktycznie przeoczyli zmianę świateł?

- Niczego nie zmienialiśmy podczas remontu Traktu - sygnalizacja działa obecnie w identycznych cyklach, jak przed remontem i w jego trakcie - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, program sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej ma się dopiero zmienić. Inżynierowie ruchu przyklasnęli pomysłowi radnych dzielnicy, którzy zachęcali władze miasta do przeniesienia przejścia dla pieszych ze zjazdu z ul. Podmiejskiej w Trakt Św. Wojciecha. Piesi będą mogli przejść przez czteropasmową jezdnię za skrzyżowaniem (patrząc od strony ul. Podmiejskiej) - na wysokości sklepu Lidl.

Kto zyska czas, a kto straci?

- Układ cykli sygnalizacji zmieni się dopiero po przeniesieniu przejścia dla pieszych. Wtedy jednak nie zmienią się warunki jazdy dla kierowców z ul. Podmiejskiej, a dla tych, którzy jadą ul. Sandomierską i Traktem Św. Wojciecha - cykl dla Traktu zostanie skrócony, wydłużony zostanie za to cykl dla pojazdów na Sandomierskiej - wyjaśnia Wawrzonek.
Inwestorem prac przy przeniesieniu przejścia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska i prowadzi je w ramach przebudowy Traktu św. Wojciecha. Inwestycja ma być gotowa do końca listopada tego roku.

Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej. Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej.

Poznaj historię przedwojennej pralni przy dzisiejszym Trakcie św. Wojciecha

Miejsca

Opinie (185) 8 zablokowanych

  • (1)

    no tak, PIS wygrał i od razu korki... witamy w IV RP!

    • 12 17

    • co to za minusy ? dziecko w drodze ze na 500 zł czekacie?

      • 1 3

  • Po prostu nie ma miejsc paracy na POŁUDNIU Gdańska. Wszyscy walą do Wrzeszcza. (6)

    W małym 20tys miasteczku wszystko się dzieje na powierzchni wielkości Dzielnicy.
    Tylko że w takim miasteczku wszystko jest na miejscu łącznie ze szpitalem i urzędem. A tu w dzielnicy jest trochę usług i reszta to SYPIALNIA.
    Urbaniści powinni więcej rozpraszać przemysł, tak aby zakłady np o mniejszej uciążliwości także wplatać w dzielnicach typowo sypialnianych.

    • 31 5

    • mądra wypowiedź

      popieram

      • 3 1

    • Pierwszy byś klekotał, że ci "smrodzą pod oknem" i "rozjeżdżają dzielnicę".

      • 5 2

    • Co za głupek z ciebie, zaraz zlinczują za to że koło ich domu chcesz budować fabrykę. Przecież wsioki jeden drugiemu zazdrości i nie pozwoli żeby coś miało byc lepiej dla ogółu. Liczy się tylko on/ona. Parszywe to polskie małe piekiełko

      • 2 3

    • heh ignorant (1)

      Ty kiedykolwiek byłeś w dzielnicach południowych.
      Dla Twej informacji są tu jak najbardziej zakłady i dużo bardziej uciążliwe niż biurowce, bo są tu magazyny, firmy produkcyjne itp.

      Jednakże jest to normalne, że biurowce powstają i są skupione głównie w 1 miejscu ze względu na dostępność usług w tym najważniejszą dostępność do KM.

      Wrzeszcz jest bardzo dobrze skomunikowany stąd nie ma co się dziwić, że powstało tam kilka biurowców, ale i tak ich skupisko to jest Oliwie, a nie we Wrzeszczu.

      Sam mieszkam na południu i jakoś, ani ja, ani żona nie pracujemy, ani w Oliwie, ani we Wrzeszczu, a na Suchaninie i Matarni. Inna sprawa, że przeciągu życia ludzie wielokrotnie zmieniają pracę i co za każdym razem mają zmieniać miejsce zamieszkania ???

      • 2 3

      • za każdym razem nie

        ale niekiedy można taką opcję rozważyć.

        Najważniejsze, by rozważać alternatywy dojazdu do pracy samochodem.
        Jak wszyscy chcą nim jechać do pracy wszyscy stoją (w korkach).

        • 0 2

    • nie przemysł tylko miejsca pracy

      miejsca pracy powstają nie tylko w przemyśle

      • 4 1

  • ZAKAZ skrętu w Zamiejską jadąc do Traktu!!! (2)

    już dużo poprawi

    • 32 6

    • To będzie napędzać jeszcze więcej aut do Traktu

      Rano nie ma problemu ze skrętem w prawo w Zamiejską, bo bardzo mało samochodów jedzie w górę.

      • 5 8

    • Popieram! Był zakaz w obie strony, było lepiej. Ludzie mogli zawrócić w Raduńskiej.

      • 11 2

  • Może zwolnienie idiotów z planowania z urzedu miasta.... (5)

    albo z architektury co sprzedaja dzialki za 1mln , potem zatwierdzaja plany na wielkie blokowiska - a na koniec mysla jak 1 pasmowka osiedlową poprowadzić dodatkowe 10.000 aut na godzine ?

    zacznijmy od zakonczenia ukladow - to i drogi będa budowane przez developerow a nie przez nas placac za to 2 razy !

    • 33 3

    • rok temu były wybory, (4)

      klasa młodych, wykształconych mieszkańców południowego Gdańska opowiedziała się za Budyniem, jego ekipa, jego sposobem zarządzania i rozwoju miasta. Zresztą od kilkunastu lat grupa ta głosuje za Budyniem. Więc teraz niech nie narzekają tylko czekają kolejne kilkanaście lat na poprawę sytuacji, może przed emeryturą uda się pojeździć w miarę bez korków.
      Budyń zbudował wam tramwaj i PKM więc korzystajcie z tych dobrodziejstw tym bardziej że i tak je współfinansujecie.
      Rozumiem Wasze problem ale wcale mi Was nie żal bo od lat wybieracie tych ludzi, którzy od 20-tu lat nie zrobili zbyt wiele dla poprawy komunikacji w południowych dzielnicach zasłaniając się głównie brakiem pieniędzy.
      Idźcie sobie w weekend do ECS, do teatru szekspirowskiego raz na miesiąc na pusty stadion na Letnicy - zobaczycie gdzie się podziały pieniądze, które mogły poprawić Wasze życie i problemy z dojazdami.

      • 9 4

      • No tak, główny kontrkandydat był wybitnym specjalistą we wszelakich dziedzinach. (3)

        Nie bronię Budynia. Tylko że większość kandydatów w ostatnich wyborach była beznadziejna.

        • 6 2

        • Bo monopol Budynia przez kilkanaście lat spowodował brak możliwości rozwoju kontrkandydatur (2)

          a ten z pis-u to zgadzam się, że nie nadawał się i startował tylko dlatego że mu partia kazała.
          Sytuacje porównałbym do pewnych tych państw gdzie monopol (czytaj reżim) władzy przez lata powoduje brak silnej opozycji. W państwach reżimowych odbywa się to przy pomocy służb i siły, w państwach tzw demokratycznych decyduje o tym dostęp do publicznej kasy. Wbrew pozorom Budyń to bardzo sprytny intrygant i przez lata potrafił tak dzielić i rządzić by uniemożliwić powstanie sensownej opozycji wobec siebie

          • 5 3

          • jakżeś taki mundry to przez kilka lat mogłeś przygotować się do tej funkcji (1)

            dlaczego nie kandydowałeś?

            • 0 2

            • typowo lemingowy argument: jak ci się nie podoba to sam kandyduj

              czy jedyna alternatywą dla władzy, która mi się nie podoba ma być moja kandydatura ?

              • 3 0

  • (2)

    skąd kasa na drogi, jak wszystko idzie na ECS i Stadion. PO urządza wam igrzyska, buduje muzea Bolkom i Szechterom, myślicie że to za darmo ?

    • 19 9

    • (1)

      Polska w ruinie, ale kasa na kaszlaka i elpidżi jest?

      • 2 4

      • sęk w tym że na kaszlaka i elpidźi jest prywatna

        z tego co zostało jak banda złodziei z platformy obrabowała dochód składkami i podatkami, które poszły na m.in. na ECS, stadion oraz pensje dla tych złodziei

        • 3 6

  • ilustracja (1)

    Ilustracja skrzyżowania jakby Gmoch maczał w tym palce .

    Miłego Dnia !

    • 14 1

    • Hahaha, najsympatyczniejszy komentarz na całym tym forum. Dzięki za dawkę humoru. Pozdrawiam!

      • 0 0

  • zróbcie coś z tym! (6)

    pracuję 8-16 we wrzeszczu. czy wyjade o 7 czy o 7;20 i tak jestem spozniona. 30 min w korku zeby zjechac do traktu!! kiedy drugi pas na malomiejskiej ?! kiedy ?

    • 15 9

    • Zmień miejsce zamieszkania (1)

      To proste. Po prostu przeprowadź się do Wrzeszcza.

      • 14 8

      • hahha

        chyba do brudnej kamienicy

        • 2 1

    • (3)

      może warto zmianić auto na tramwaj?? nie wpadłaś na to??

      • 7 8

      • Dojeżdżam z południa Gdańska wyjeżdżam o 7 i jakoś we Wrzeszczu jestem 7:35-7:40, także to ma znaczenie o której się wyjeżdża :)

        • 3 1

      • k3it (1)

        Zapraszam komunikacji miejskiej jest super, jeżdże co dzień, samego rana można się upijć na samych oparach wodki który Pan obok wypił dzień przed i z ran, oczywiscie nie myjąc zębów (jak to by coś dało) ani siebie, zapachy jak w raju. Od czasu do czasu można dostać w twarz torepką lub plecakiem jak siedzisz spokojnie bo pan lub pani nie pomyśleli że coś im wystaje i ludzi zaczepjają.

        • 2 5

        • To najprawdziwsza prawda. Ponadto jest niebezpiecznie! W tramwajach codziennie tłuszcza pożera ludzi żywcem! Setki giną w niewyjaśnionych okolicznościach, wsiadają w tłum i nikt już nigdy ich nie zobaczy! A Budyń i Rząd Światowy wszystko tuszują. By żyło się lepiej!

          • 2 0

  • Piechotą z ul. Krzemowej do ul. Okopowej 38 - 40 min. (3)

    • 22 1

    • Mieszkam w Łostowicach a pracuję przy operze. I rowerem WOLNIUTKIM tempem dojeżdżam 40minut. (2)

      Podkreślam że wolniutkim tempem, takim jak podczas spaceru. I przyjeżdżam do pracy suchutki.

      • 4 1

      • poczekaj na deszcz i snieg, wiatr tez nie pomaga, zakupy tez zrobisz czy cos tam zalatwisz? (1)

        • 1 1

        • Zakupy zrobi wieczorem albo online, a po dwie marchewki nie trzeba jechać passkiem w tediku, troglodyto...

          • 0 1

  • (2)

    Bo to ulica Małomiejska jak sama nazwa wskazuje, a nie miejska. Jeszcze niedawno prowadziła na pola i wsie, a teraz dziesiątki osiedli.

    • 12 3

    • Głupi jak but jesteś, a ul. Wiejska jest w centrum Warszawy i co ty na to powiesz? (1)

      "głupi nie wie że jest głupi a mądry to wie"

      • 2 0

      • Tak, ale na Wiejskiej 460 przedstawicieli bydła siedzi przy korycie, stąd nazwa.

        • 2 1

  • Nowa Małomiejska-Chmielna

    Ale nie w wersji takiej jak miasto chce, tylko w wersji, jedna jezdnia z lewoskrętami i od skrzyżowania Małomiejska x Ptasia wzdłuż obecnej "ulicy" Nakielskiej, skrzyżowanie z Raduńską, między kamienica, a Przedszkolem następnie wiadukt na Traktem, Torami do Sandomierskiej x Równej i Nowa Chmielna czyli obejście Bramy Nizinnej i Nowa Chmielna przez ten stary plac dworcowy gdzie był kiedyś parking i Chmielną do Podwala Przedmiejskiego. Efekt? Odciążenie Traktu, a na Podwalu zbytnio ruch się nie zmieni, bo nowa trasa ułatwi dojazd w kierunku Przeróbki. Już nie wspomnę że obok po całości tramwaj, z możliwe jak najmniejszą liczbą przystanków i tylko sygnalizacja wzbudzana (tak to takie światło jak na Witosa).

    I nie będzie trzeba cudować. A jak będzie alternatywa tramwajowa, to wtedy kierowcy mogą już stać w korkach, aby co trzeci zmądrzał i wsiadł do Komunikacji Miejskiej która nie będzie tkwiła w korku.

    • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest DPF?

 

Najczęściej czytane