• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki na ul. Małomiejskiej. Czy trzeba się do nich przyzwyczaić?

Maciej Naskręt
3 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Ul. Podmiejska w Gdańsku. Ul. Podmiejska w Gdańsku.

Mieszkańcy Oruni i Oruni Górnej narzekają na ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Podmiejskiej zobacz na mapie Gdańska do centrum. Ich powodem ma być zmieniony program sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska na czas toczących się prac drogowych. Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali. Zmiana sygnalizacji na splocie Traktu i ul. Podmiejskiej ma być dopiero wprowadzona. Sprawdzamy, czy poprawi sytuację drogową.



Co może wpłynąć najbardziej na odkorkowanie ul. Małomiejskiej?

Od sierpnia, kiedy rozpoczął się remont Traktu św. Wojciecha, mieszkańcom Oruni i Oruni Górnej dokuczają ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej do centrum. Pokonanie 1,5 km odcinka drogi zajmuje w godzinach szczytu nawet 30 minut. Szybciej mieszkańcy poruszają się tam piechotą. Wielu kierowców zrezygnowało z jazdy wspomnianymi ulicami i wybierają drogę okrężną - m.in. al. Havla, która nad ranem od kilku tygodni również nie wygląda zachęcająco.

Mieszkańcy upatrują problemu w źle ustawionym programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Dojazd do centrum z Oruni Górnej zajmuje 45-60 minut, a przecież jedziemy zaledwie kilka kilometrów. Co gorsza, problem dotyczy autobusowej komunikacji miejskiej. Korki zaczęły doskwierać szczególnie po rozpoczęciu prac na Trakcie św. Wojciecha. Teraz, gdy można już jeździć na Trakcie dwiema nitkami, na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej wciąż są duże korki. Drogowcy z pewnością zapomnieli o poprawieniu przy tej okazji programu sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha - mówi pani Wioletta, mieszkanka południowego Gdańska.
Czy inżynierowie ruchu faktycznie przeoczyli zmianę świateł?

- Niczego nie zmienialiśmy podczas remontu Traktu - sygnalizacja działa obecnie w identycznych cyklach, jak przed remontem i w jego trakcie - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, program sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej ma się dopiero zmienić. Inżynierowie ruchu przyklasnęli pomysłowi radnych dzielnicy, którzy zachęcali władze miasta do przeniesienia przejścia dla pieszych ze zjazdu z ul. Podmiejskiej w Trakt Św. Wojciecha. Piesi będą mogli przejść przez czteropasmową jezdnię za skrzyżowaniem (patrząc od strony ul. Podmiejskiej) - na wysokości sklepu Lidl.

Kto zyska czas, a kto straci?

- Układ cykli sygnalizacji zmieni się dopiero po przeniesieniu przejścia dla pieszych. Wtedy jednak nie zmienią się warunki jazdy dla kierowców z ul. Podmiejskiej, a dla tych, którzy jadą ul. Sandomierską i Traktem Św. Wojciecha - cykl dla Traktu zostanie skrócony, wydłużony zostanie za to cykl dla pojazdów na Sandomierskiej - wyjaśnia Wawrzonek.
Inwestorem prac przy przeniesieniu przejścia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska i prowadzi je w ramach przebudowy Traktu św. Wojciecha. Inwestycja ma być gotowa do końca listopada tego roku.

Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej. Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej.

Poznaj historię przedwojennej pralni przy dzisiejszym Trakcie św. Wojciecha

Miejsca

Opinie (185) 8 zablokowanych

  • rok temu z Gornej do Wrzeszcza autem jakies 20-25 minut, Havla lub Malomiejska (4)

    a teraz ta sama droga co najmniej 45-50, dziekuje za uwage, niech klamia dalej

    • 7 12

    • sam siebie okłamujesz (2)

      jeśli nie zrozumiesz, że tkwiąc samochodem w korku sam go tworzysz.

      Szukaj alternatyw i wspieraj innych, którzy z tych alternatyw już korzystają lub dążą do poprawy ich jakości.

      Nie lajkuj tych, którzy uważają że poszerzanie dróg redukuje korki: poszerzanie dróg jedynie przesuwa je gdzie indziej i kosztuje coraz więcej.

      • 7 7

      • czym jest empiryczna wiedza o dynamice ruchu ulicznego i tworzeniu się korków, wypracowywana na wielu uczelniach świata, w porównaniu z mocnym przekonaniem kierowcy?

        Symulacje wykazują, że korki zlikwidować można dopiero, jeśli się poświęci 120% powierzchni miasta na drogi. Czyli nie da się zlikwidować korków poprzez budowę dróg.

        • 3 0

      • wedlug twojej logiki rok temu wiecej osob jezdzilo komunikacja miejska niz teraz i dlatego byly mniejsze korki? bulszit!

        • 1 0

    • A pięć lat temu 60-70 minut.

      • 0 0

  • dopóki nowe miejskie układy drogowe będą wykonywane w najtańszej wersji bez mostów, tuneli estakad to nie ma bata że będzie lepiej
    dziwie się że zamiast SKM Śródmieście albo równolegle nie zaprojektowano przystanku SKM z węzłem autobusowym w miejscu wybudowanego LIDLA przy Sandomierskiej?

    • 7 2

  • Czas na zmianę sposobu myślenia, to znaczy .......... (2)

    Należy zacząć wyprowadzać z Centrum Miast wszelakie urzędy, które dla wyłącznie własnej wygody umiejscowiły się w centrach miast, mając do dyspozycji własny parking, natomiast mając w "głębokim poważaniu" petenta, klienta czy jak tam zwał. Jedynym urzędem w centrum powinien być urząd Prezydenta miasta jako miejsce reprezentacyjne, natomiast cała reszta powinna być na peryferiach. W przypadku Gdańska UM, Sąd, ZDiZ, UOP, więzienie i inne urzędowe przybudówki powinny zostać wyeksmitowane np. na Chełm lub Orunię Dolną. Tam ci terenów i miejsca na parkowanie nie brak a przy okazji może wreszcie zostaną naprawione drogi. Czas poddać pod rozwagę nowemu rządowi ten pomysł. Lokowanie urzędów i biur w centrum miast to czysta, bez perspektywiczna paranoja pomysłodawców, czego efekty widać właśnie w centrum Gdańska i we Wrzeszczu ale i w innych miastach Polski, jak choćby w Warszawie. Co o tym sądzicie ?.

    • 16 6

    • O widać już jeden urzędnik się obruszył, bo dał na "minus" (1)

      O widać już jeden urzędnik się obruszył, bo dał na "minus". I jeszcze jedno, niektóre miasta zaczęły lokować sądy, więzienia lub inne organy władzy w miejscach z wolną przestrzenią co znakomicie rozwiązało wiele problemów.

      • 2 4

      • GumiBear - jak nie przestaniesz myśleć o poruszaniu się samochodem po mieście

        to nie nasuną ci się pomysły na realne odblokowanie miasta.

        Jeśli myślisz, że to urzędnicy cię minusują, to znaczy masz kłopoty z wyobraźnią.

        Samochód naprawdę nie jest jedynym a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po współczesnym mieście.

        Urzędy i inne instytucje miejskie powinny być budowane w miejscach dobrze obsługiwanych komunikacją publiczną, a nie w miejscach z wolną przestrzenią wokół nich.

        • 1 2

  • Dlaczego w ankiecie nie ma opcji "budowa torów SKM"?

    To jest najlepsza opcja by odkorkować Trakt i okoliczne ulice.

    Obecnie SKM korzysta tam z mocno obleganych torów PKP i w ciągu dnia jeździ raptem kilka SKMek

    • 9 0

  • (6)

    Po co pchać się samochodem do Centrum z Oruni Górnej 50 minut, skoro można tramwajem w 20 minut?

    • 13 7

    • a jesteś pewiem że 20 minut? (5)

      • 5 4

      • (3)

        Jestem pewien.

        • 2 4

        • jestes w bledzie (2)

          40 minut

          • 1 2

          • Czego to Pōlaczek sobie nie wmówi,żeby usprawiedliwić kiszenie się w korku... Z pętli do Dworca PKP jest 21 minut tramwajem. A nawet na Klonową dojedziesz w 35 minut. Mama nie nauczyła, że nieładnie jest kłamać?

            • 1 2

          • To ja bez kozery powiem pińcet minut! Co se będę żałował

            • 0 0

      • Nie, 21 minut! Wygrałeś internety!

        • 0 1

  • Nie budować dróg Nowej Bulońskiej Świętokrzyskiej Chmielnej itd itd (1)

    Budować gdańskie METRO czyli więcej linii tramwajowych.
    Gdyby Trakt, Małomiejska Chmielna miały linie tramwajowe byłoby wspaniale.
    Tak samo rozwijać linie tramwajowe w Oliwie Przymorzu Zaspie.

    • 4 4

    • jakby w Gdańsku był system rowerów publicznych ze stacjami dokującymi

      na osiedlach i w pobliżu stacji SKM / PKM, to mogłoby się okazać, że nie ma potrzeby dobudowywania kolejnych pasów wiecznie zakorkowanych jezdni.

      • 1 1

  • przyczyna - lewoskręt w Sandomierską (4)

    wiecie dlaczego są korki? dlatego, że od jakiegoś czasu zrobili dodatkową sygnalizację (lewoskręt) z Traktu w Sandomierską - dokładnie to obserwuję i jak nie było lewoskrętu było ok, po dodaniu tej sygnalizacji korek korek korek, ale tego ci od sygnalizacji nie powiedzą tylko klepią, że nikt nie przeprogramował sygnalizacji, a najlepsze jest to, że nawet jak nic nie stoi na lewoskęcie to i tak zielone sie zapala i to nie na 2 sekundy tylko sporo dłużej ale w końcu to Polandia..............

    • 3 3

    • cicho, to jest układ z lidlem. (3)

      • 1 4

      • Zawsze był lewoskręt z Traktu w Sandomierską, tam mieszkają ludzie od zawsze! (2)

        • 2 1

        • (1)

          lewoskręt z oddzielną sygnalizacją?
          pierwsze słyszę...
          lewoskręt był, lecz bez oddzielnej sygnalizacji
          trzeba czytać ze zrozumieniem

          • 1 1

          • A od tamtej pory natężenie ruchu wzrosło. Tak to jest - im więcej aut, tym bardziej restrykcyjne są potrzeby kierowania ruchem - na pustej drodze światła niepotrzebne. Przy dużej ilości aut - potrzebna jest m.in. faza lewoskrętu.

            • 0 2

  • Mieszkańcy Chełmu (w tym "Oruni Górnej") mają nową Havla po co pchają sie na Małomiejską (1)

    • 7 10

    • k3jt

      na Havla jest to samo

      • 2 0

  • (3)

    "Dojazd do centrum z Oruni Górnej zajmuje 45-60 minut, a przecież jedziemy zaledwie kilka kilometrów"

    Przeciez jest tramwaj, jedzie jakies 20 min do centrum. Mozna tez rowerem dojechac, pewnie taki sam czas dojazdu.
    No i jest Havla.
    Ludzie to masochisci, niech sobie stoja w korku.

    • 12 8

    • (2)

      proszę bardzo, jechałeś tym tramwajem ok 7...do 8...jest masakrycznie ciasno, duszno...juz teraz jeździ tramwajem mnóstwo ludzi..

      • 4 1

      • k3ju (1)

        tramwaj do wrzeszcza jedzie 40 minut !!

        • 1 3

        • Strzyża to nie Wrzeszcz. Na Klonową dojedziesz w 35 minut. Czemu kłamiesz?

          • 0 2

  • Pan Naskręt zapomniał o problemie Oruni z przejazdami kolejowymi...

    Kto zyska na przeniesieniu przejścia? Zyskają firmy i mieszkańcy poruszający się w ruchu okrężnym pomiędzy przejazdami kolejowymi Sandomierska i Dworcowa (jedyne drogi dojazdowe do obszaru w centrum Oruni za torów). Pominoł Pan zupełnie w sądzie sprawę budowy Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej! Czy aż tak Pan nie lubi starej Oruni? ;)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ABS?

 

Najczęściej czytane