• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki na ul. Małomiejskiej. Czy trzeba się do nich przyzwyczaić?

Maciej Naskręt
3 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Ul. Podmiejska w Gdańsku. Ul. Podmiejska w Gdańsku.

Mieszkańcy Oruni i Oruni Górnej narzekają na ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Podmiejskiej zobacz na mapie Gdańska do centrum. Ich powodem ma być zmieniony program sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska na czas toczących się prac drogowych. Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali. Zmiana sygnalizacji na splocie Traktu i ul. Podmiejskiej ma być dopiero wprowadzona. Sprawdzamy, czy poprawi sytuację drogową.



Co może wpłynąć najbardziej na odkorkowanie ul. Małomiejskiej?

Od sierpnia, kiedy rozpoczął się remont Traktu św. Wojciecha, mieszkańcom Oruni i Oruni Górnej dokuczają ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej do centrum. Pokonanie 1,5 km odcinka drogi zajmuje w godzinach szczytu nawet 30 minut. Szybciej mieszkańcy poruszają się tam piechotą. Wielu kierowców zrezygnowało z jazdy wspomnianymi ulicami i wybierają drogę okrężną - m.in. al. Havla, która nad ranem od kilku tygodni również nie wygląda zachęcająco.

Mieszkańcy upatrują problemu w źle ustawionym programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Dojazd do centrum z Oruni Górnej zajmuje 45-60 minut, a przecież jedziemy zaledwie kilka kilometrów. Co gorsza, problem dotyczy autobusowej komunikacji miejskiej. Korki zaczęły doskwierać szczególnie po rozpoczęciu prac na Trakcie św. Wojciecha. Teraz, gdy można już jeździć na Trakcie dwiema nitkami, na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej wciąż są duże korki. Drogowcy z pewnością zapomnieli o poprawieniu przy tej okazji programu sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha - mówi pani Wioletta, mieszkanka południowego Gdańska.
Czy inżynierowie ruchu faktycznie przeoczyli zmianę świateł?

- Niczego nie zmienialiśmy podczas remontu Traktu - sygnalizacja działa obecnie w identycznych cyklach, jak przed remontem i w jego trakcie - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, program sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej ma się dopiero zmienić. Inżynierowie ruchu przyklasnęli pomysłowi radnych dzielnicy, którzy zachęcali władze miasta do przeniesienia przejścia dla pieszych ze zjazdu z ul. Podmiejskiej w Trakt Św. Wojciecha. Piesi będą mogli przejść przez czteropasmową jezdnię za skrzyżowaniem (patrząc od strony ul. Podmiejskiej) - na wysokości sklepu Lidl.

Kto zyska czas, a kto straci?

- Układ cykli sygnalizacji zmieni się dopiero po przeniesieniu przejścia dla pieszych. Wtedy jednak nie zmienią się warunki jazdy dla kierowców z ul. Podmiejskiej, a dla tych, którzy jadą ul. Sandomierską i Traktem Św. Wojciecha - cykl dla Traktu zostanie skrócony, wydłużony zostanie za to cykl dla pojazdów na Sandomierskiej - wyjaśnia Wawrzonek.
Inwestorem prac przy przeniesieniu przejścia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska i prowadzi je w ramach przebudowy Traktu św. Wojciecha. Inwestycja ma być gotowa do końca listopada tego roku.

Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej. Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej.

Poznaj historię przedwojennej pralni przy dzisiejszym Trakcie św. Wojciecha

Miejsca

Opinie (185) 8 zablokowanych

  • blachosmrody co dziennie paraliżują miasto!!! (4)

    powinno się wprowadzić opłaty za wjazd autem do centrum miasta!!Kolejne pasy nic nie dają raz ze niema na nie miejsca to tam gdzie jest wystarczyły by tylko na kilka lat.Przyrost aut nie nowych tylko starego złomu bo taka jest bieda wynosi 100%rocznie. To znaczy ze nowa droga do zakorkowania starcza na max 5 lat.Dlatego władze powinny inwestować w komunikacje kolejne autobusy i bus pasy oraz tramwaje.Bieńkowska powiedziała,że UE chce całkowitej likwidacji diesla dlatego już połowa państwa w UE niema autobusów ropniaków,a Budyń chce kupić kolejne które juz się nigdzie nie sprzedają!!!Obecnie nawet Polacy produkują autobusy na gaz i elektryczne które się doskonale sprzedają na zachodzie,ale i w Polsce coraz więcej miast je kupuje,np Gdynia i inne!@!

    • 6 14

    • zapomniałeś wspomnieć o systemie rowerów publicznych (1)

      na przejazd do 4 km po mieście jak znalazł.
      Akurat tyle by dojechać do najbliższej stacji SKM lub PKM i dalej bez korków.

      • 2 3

      • W Gdańsku jazda rowerem nie jest przyjemna, kilkukrotnie zostałam "spryskana" "taki mamy klimat" ciągle pada.

        Jazda komunikacją publiczną również nie należy do przyjemności z powodu przykrego zapachu, przypuszczam że to materiały z których są wykonane pojazdy, tworzą nieprzyjemny zapach.

        • 1 1

    • ale o co Ci chodzi ?

      • 1 3

    • Opłaty to wynalazek europejski, a teraz przez cztery lata Europa = samo zło!

      • 1 1

  • ZDiZ

    to mówi samo za siebie, przypominam remont na Hucisku. Na lewoskręcie w 3 maja z Nowych Ogrodów, na zielonym przejeżdża 5 samochodów plus 3 na czerwonym, a korek zaczyna się od Bema :) totalny poranny armagedon, zawalone skrzyżowania, tramwaj stoi, bo auta go blokują, autobusy się wciskają i tarasują drugą nitkę..... Jednak ZDiZ "działa dobrze", pensje są, problemu nie ma. Przecież u nich w papierach jest ok i wszystko się zgadza.
    Czy nie można wydłużyć cyklu zielonego światła na lewoskręcie o np 20-30 sek ?? To jest naprawdę takie trudne ????

    • 2 1

  • Bardzo mądrze, że przeniosą przejście dla pieszych!

    • 1 2

  • ale to się dzieje nie tylko w czasie porannego zwiększonego ruchu,

    też to zauważyłam już od jakiegoś czasu, jadąc w trakcie dnia, kiedy teoretycznie korków już nie ma, a im bliżej tych świateł tym korek się zwiększa, a potem pusto, więc coś tam jednak jest na rzeczy

    a co do przeniesienia przejścia dla pieszych, to jakoś dziwnie to wygląda zwłaszcza dla aut jadących z małomiejskiej, tzn teraz mają swoje światła i ruch płynny, a po zmianie to będą miały dwa razy światła? raz żeby zjechać i kolejne przed nowym przejściem?
    wg mnie to rozwiązanie tylko spotęguje tam korki bo będzie jeszcze jedna dodatkowa sygnalizacja (zamiast jednej, która przy okazji reguluje ruch jednocześnie na całym skrzyżowaniu

    • 8 0

  • ...

    Jakiś czas temu jadąc na orunie Górna miałam korek zaczynający się od platynowej a kończący sie na sandomierskiej. Masakra

    • 4 0

  • korki

    nie stac w korkach tylko biegac do klesciolow i na kolana blagac o przebaczenie pijackich grzechow. Proste rozwiazanie : wiecej ludzi w klesciolach - to mniej korkow

    • 1 6

  • ja (1)

    Wdg mnie kierowcy uciekajacy przed korkami z powodu remontu traktu sw wojciecha z przyzwyczajenia i przezornosci uciekaja nadal w zamiejska i w radunska i tak samo w druga strone co z powodu lewoskretow i zakazow skretu na tym skrzyzowaniu mocno spowalnia ruch. Pozniej podmiejska do swiatel przy trakcie odcinek ten jest na tyle krotki ze swiatla na trakcie nie daja juz rady rozladowac tego sznura samochodow. Nie musialy byc zmienione swiatla zeby tak sie dzialo. Sadze ze trzeba poczekac kierowcy ucza sie z zmian i z czasem rozladuja sami korki wybierając mądrzej odpowiednia drogę. Co nie zmienia ze trzeba wybudować nowa droge z wiaduktem nad torami przejazd sandomierska no i dokonczyc ulice kolo tesco do malomiejskiej.

    • 2 0

    • juz nie

      raduńską dojeżdżasz od razu do świateł. stoisz żeby wjechać w małomiejską i dalej...

      • 0 0

  • A ja się pytam, gdzie jest TRISTAR za +200 milionów? (1)

    "Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali"
    To TRISTAR działa na korbę, ręcznie?
    A miał się sam dostosowywać do dynamicznej sytacji na drogach. haha

    • 18 1

    • A przypominasz sobie, żeby w Trakcie były czujniki Tristara? Pewnie dopiero jest teraz kładą.

      • 0 3

  • Zlikiwdować lewoskręt na chełm

    To jest główna przyczyna korków, jak był zakaz skrętu w lewo to korków nie było z rana

    • 7 1

  • godzinowa regulacja świateł (2)

    wystarczy wprowadzić godzinowe sterowanie światłami.
    rano do 9:00 wydłużyć zielone dla kierunku do miasta i odwrotnie od 14:00 dla wyjazdów z centrum.

    • 7 1

    • nad tym trzeba pomyśleć, niektórym jednak to nie wychodzi :)

      • 0 1

    • jte roozwiązanie jedynie zachęci dojeszcze liczniejszego wjeżdzania autamido centrum

      Zatrzymasz się na następnych światłach - cuda nie istnieją.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane