• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki na ul. Małomiejskiej. Czy trzeba się do nich przyzwyczaić?

Maciej Naskręt
3 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Ul. Podmiejska w Gdańsku. Ul. Podmiejska w Gdańsku.

Mieszkańcy Oruni i Oruni Górnej narzekają na ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Podmiejskiej zobacz na mapie Gdańska do centrum. Ich powodem ma być zmieniony program sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska na czas toczących się prac drogowych. Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali. Zmiana sygnalizacji na splocie Traktu i ul. Podmiejskiej ma być dopiero wprowadzona. Sprawdzamy, czy poprawi sytuację drogową.



Co może wpłynąć najbardziej na odkorkowanie ul. Małomiejskiej?

Od sierpnia, kiedy rozpoczął się remont Traktu św. Wojciecha, mieszkańcom Oruni i Oruni Górnej dokuczają ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej do centrum. Pokonanie 1,5 km odcinka drogi zajmuje w godzinach szczytu nawet 30 minut. Szybciej mieszkańcy poruszają się tam piechotą. Wielu kierowców zrezygnowało z jazdy wspomnianymi ulicami i wybierają drogę okrężną - m.in. al. Havla, która nad ranem od kilku tygodni również nie wygląda zachęcająco.

Mieszkańcy upatrują problemu w źle ustawionym programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Dojazd do centrum z Oruni Górnej zajmuje 45-60 minut, a przecież jedziemy zaledwie kilka kilometrów. Co gorsza, problem dotyczy autobusowej komunikacji miejskiej. Korki zaczęły doskwierać szczególnie po rozpoczęciu prac na Trakcie św. Wojciecha. Teraz, gdy można już jeździć na Trakcie dwiema nitkami, na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej wciąż są duże korki. Drogowcy z pewnością zapomnieli o poprawieniu przy tej okazji programu sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha - mówi pani Wioletta, mieszkanka południowego Gdańska.
Czy inżynierowie ruchu faktycznie przeoczyli zmianę świateł?

- Niczego nie zmienialiśmy podczas remontu Traktu - sygnalizacja działa obecnie w identycznych cyklach, jak przed remontem i w jego trakcie - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, program sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej ma się dopiero zmienić. Inżynierowie ruchu przyklasnęli pomysłowi radnych dzielnicy, którzy zachęcali władze miasta do przeniesienia przejścia dla pieszych ze zjazdu z ul. Podmiejskiej w Trakt Św. Wojciecha. Piesi będą mogli przejść przez czteropasmową jezdnię za skrzyżowaniem (patrząc od strony ul. Podmiejskiej) - na wysokości sklepu Lidl.

Kto zyska czas, a kto straci?

- Układ cykli sygnalizacji zmieni się dopiero po przeniesieniu przejścia dla pieszych. Wtedy jednak nie zmienią się warunki jazdy dla kierowców z ul. Podmiejskiej, a dla tych, którzy jadą ul. Sandomierską i Traktem Św. Wojciecha - cykl dla Traktu zostanie skrócony, wydłużony zostanie za to cykl dla pojazdów na Sandomierskiej - wyjaśnia Wawrzonek.
Inwestorem prac przy przeniesieniu przejścia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska i prowadzi je w ramach przebudowy Traktu św. Wojciecha. Inwestycja ma być gotowa do końca listopada tego roku.

Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej. Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej.

Poznaj historię przedwojennej pralni przy dzisiejszym Trakcie św. Wojciecha

Miejsca

Opinie (185) 8 zablokowanych

  • Po prostu nie ma miejsc paracy na POŁUDNIU Gdańska. Wszyscy walą do Wrzeszcza. (6)

    W małym 20tys miasteczku wszystko się dzieje na powierzchni wielkości Dzielnicy.
    Tylko że w takim miasteczku wszystko jest na miejscu łącznie ze szpitalem i urzędem. A tu w dzielnicy jest trochę usług i reszta to SYPIALNIA.
    Urbaniści powinni więcej rozpraszać przemysł, tak aby zakłady np o mniejszej uciążliwości także wplatać w dzielnicach typowo sypialnianych.

    • 31 5

    • heh ignorant (1)

      Ty kiedykolwiek byłeś w dzielnicach południowych.
      Dla Twej informacji są tu jak najbardziej zakłady i dużo bardziej uciążliwe niż biurowce, bo są tu magazyny, firmy produkcyjne itp.

      Jednakże jest to normalne, że biurowce powstają i są skupione głównie w 1 miejscu ze względu na dostępność usług w tym najważniejszą dostępność do KM.

      Wrzeszcz jest bardzo dobrze skomunikowany stąd nie ma co się dziwić, że powstało tam kilka biurowców, ale i tak ich skupisko to jest Oliwie, a nie we Wrzeszczu.

      Sam mieszkam na południu i jakoś, ani ja, ani żona nie pracujemy, ani w Oliwie, ani we Wrzeszczu, a na Suchaninie i Matarni. Inna sprawa, że przeciągu życia ludzie wielokrotnie zmieniają pracę i co za każdym razem mają zmieniać miejsce zamieszkania ???

      • 2 3

      • za każdym razem nie

        ale niekiedy można taką opcję rozważyć.

        Najważniejsze, by rozważać alternatywy dojazdu do pracy samochodem.
        Jak wszyscy chcą nim jechać do pracy wszyscy stoją (w korkach).

        • 0 2

    • nie przemysł tylko miejsca pracy

      miejsca pracy powstają nie tylko w przemyśle

      • 4 1

    • Co za głupek z ciebie, zaraz zlinczują za to że koło ich domu chcesz budować fabrykę. Przecież wsioki jeden drugiemu zazdrości i nie pozwoli żeby coś miało byc lepiej dla ogółu. Liczy się tylko on/ona. Parszywe to polskie małe piekiełko

      • 2 3

    • Pierwszy byś klekotał, że ci "smrodzą pod oknem" i "rozjeżdżają dzielnicę".

      • 5 2

    • mądra wypowiedź

      popieram

      • 3 1

  • póki pogoda dopisuje polecam motocykl! (4)

    • 27 13

    • A ja własne nogi. (1)

      Co to jest kilka km dla sprawnej osoby?

      • 7 0

      • To obciach:)

        Dla większości tych, co wola wystawać w korku, to obciach iść pieszo lub jechać rowerem. Nie liczy się, jakim jesteś człowiekiem, tylko ile masz (a raczej ile możesz pokazać). Więc wolą wozić tyłki starymi rupieciami, byleby nikt nie zobaczył, że idą pieszo.
        Mentalność z rosyjskiej prowincji się kłania.

        • 10 4

    • Jeżdziłem do niedawna skuterem,ale juz odstawiłem,niebezpiecznie na takich kółeczkach

      • 3 2

    • polecam nie pracować!

      • 32 2

  • Skargi żale

    • 2 0

  • Spece z ZDiZ od lat nie ogarniają tematu, jeśli chodzi o ustawienia sygnalizacji. Dostali komputery, tristary i wciąż są jak (2)

    Skutkiem tego jest między innymi poranna masakra na dole Armii Krajowej. 70% czasu, gdy świeci się zielone światło dla kierowców jadących od strony Chełmu, to oczekiwanie na możliwość wjazdu na skrzyżowanie. Kolejna sygnalizacja skutecznie bowiem blokuje płynność ruchu. Zanim się coś ruszy, to na wyjeździe z AK znów jest czerwone. A korek rośnie i rośnie...

    W dobie sterowania komputerami można ustawić dłuższe i krótsze fazy (np. co drugą, co trzecią), tym bardziej, że o tej porze chociażby do jazdy z Podwala Przedmiejskiego na Trakt św. Wojciecha jest niewielu chętnych. Wystarczą dobre chęci i odrobina inteligencji (o ile się ją ma).

    • 11 4

    • TRISTAR

      jeszcze nie jest ukończony, miał zwiększyć przepustowość o 20% ... a dwa, że jest na gwarancji, nie można go dotykać przez 10 lat, trzy, nawet jak minie okres gwarancji to i tak nikt nie będzie wiedział jak to zrobić, no i cztery, TRISTAR to inteligentny system tak jak jego operatorzy ... Adamowicz kupił swoim dzieciom zabaweczkę ...

      • 3 3

    • zgadzam się z przedmówcą

      tyle kasy poszło w systemy i komputery a na Hucisku z zamkniętym pasem ruchu dalej sygnalizacja działa tak jakby był normalny obustronny ruch. Widocznie zmiana programu i przestawienie sygnalizacji przerasta możliwości ludzi i sprzętu.

      • 3 3

  • orunia

    oruńska patola, tam sie jeszcze nic nie zmieniło

    • 4 18

  • kłamią ze nic nie zmieniali.

    Przynajmniej od wakacji są zmienione czasy na skrzyżowaniu przy sandomierskiej. Samochody stoją od tego skrzyżowania aż do Raduńskiej i tam blokują już przejazd. Wyjazd z Sandomierskiej na Trakt też jest porażką choć chyba dodali ze 2 sekundy bo teraz dają radę przejechać 4 samochody a nie 2 na jedna zmianę świateł.

    • 11 2

  • Dramat!!!!!

    Codziennie rano stoję na havla 30 min i codziennie się spozniam! Jeszcze rok temu nie było tam nigdy korku

    • 7 9

  • (2)

    skąd kasa na drogi, jak wszystko idzie na ECS i Stadion. PO urządza wam igrzyska, buduje muzea Bolkom i Szechterom, myślicie że to za darmo ?

    • 19 9

    • (1)

      Polska w ruinie, ale kasa na kaszlaka i elpidżi jest?

      • 2 4

      • sęk w tym że na kaszlaka i elpidźi jest prywatna

        z tego co zostało jak banda złodziei z platformy obrabowała dochód składkami i podatkami, które poszły na m.in. na ECS, stadion oraz pensje dla tych złodziei

        • 3 6

  • Przeciągnijcie w końcu te tory SKM chociaż do Pruszcza!

    Nikt mieszkający w pasie drogi nr91 od Oruni do Pszczółek nie korzysta z pociągów, mimo że mają tory kolejowe pod nosem, a to z uwagi na nędzną ofertę kolejową (SKM praktycznie się nie udziela, PR są przeładowane dojeżdżającymi z Tczewa). Traktu nigdy nie odkorkujecie, bo skrzyżowań z Małomiejską, Zaroślakiem, Toruńską i Armii Krajowej/Podwalem Przedmiejskim zawsze będą generować korki. Moim zdaniem trzeba stworzyć porządną ofertę na transport szynowy: tramwaj na Świętokrzyską i SKM do Pruszcza (a może nawet i do Kolbud).

    • 17 2

  • Nikt nigdy sygnalizacji nie przestawia...

    a potem, okazuje się, że ktoś faktycznie przeciął podczas remontu jakiś kabel i synchronizacja poszła sie pie***lić. To u nas norma przecież.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdzie odbywał się słynny rajd Wrak Race?

 

Najczęściej czytane