• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oksywie: tak zmienią się drogi w dzielnicy

Michał Sielski
10 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Jeszcze nie wiadomo, gdzie zostanie przeniesiona kapliczka. Może stanąć na placu lub na środku ronda. Jeszcze nie wiadomo, gdzie zostanie przeniesiona kapliczka. Może stanąć na placu lub na środku ronda.

Rondo zamiast niebezpiecznego skrzyżowania oraz przejścia dla pieszych przy przystankach - tak zmienią się drogi Oksywia, które zostaną przebudowane po konsultacjach z mieszkańcami.



Wolisz klasyczne skrzyżowania czy ronda?

Konsultacje odbędą się w środę 10 lipca o godz. 17:30 w V Liceum Ogólnokształcącym przy ul. Arendta Dickmana 14 zobacz na mapie Gdyni. Będą na nim organizatorzy - czyli urzędnicy gdyńskiego Laboratorium Innowacji Społecznych - oraz przedstawiciele pracowni Poldukt Projekt.

Zmiany na drogach Oksywia



- Po przebudowie, w ramach prowadzonej na Oksywiu rewitalizacji, to miejsce stanie się bezpieczniejsze i wygodne dla wszystkich użytkowników. Będzie też, rzecz jasna, uwzględniać potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Teren wokół zyska na atrakcyjności dzięki nowej roślinności czy elementom małej architektury - mówi Maciej Warszakowski, zastępca dyrektora Laboratorium Innowacji Społecznych w Gdyni.
Skrzyżowanie ul. Dąbka i Bosmańskiej zobacz na mapie Gdyni po przebudowie ma być rondem. Między przystankami Oksywie Górne (w obu kierunkach) zaprojektowano natomiast dwa nowe przejścia dla pieszych.

- Przed rozpoczęciem prac projektowych wykonaliśmy szczegółowe badania natężenia ruchu samochodowego, pieszego i komunikacji miejskiej na obu skrzyżowaniach - mówi Krzysztof Linke z pracowni Poldukt Projekt. - Szczególnie duży ruch samochodowy widoczny jest w godz. 15-16 z kierunku Oksywia Dolnego (ul. Arciszewskich) oraz Dickmana w kierunku ulic Dąbka oraz Bosmańskiej. Znacząco przewyższa on natężenie w relacji odwrotnej. W godzinach porannych ruch we wszystkich kierunkach jest bardziej zrównoważony.
Ponadto przystanek "Oksywie Górne" w kierunku ul. Dąbka i Bosmańskiej będzie miał zatokę autobusową, a w kierunku ulicy Arciszewskich będzie bezzatokowy, co ułatwi włączanie się do ruchu pojazdów komunikacji publicznej.

Zmiany nie tylko na drogach



Powstały też dwie koncepcje zagospodarowania terenu nieopodal hospicjum. Pierwsza zmienia lokalizację kapliczki św. Rocha wraz z ławeczkami wokół. W drugiej jest ona na środku ronda, przez co jest lepiej widoczna, ale już niedostępna. Nie zapomniano o krzewach i innej roślinności, dekoracyjnych wiatach przystankowych czy małej architekturze.

Kolejne - i ostatnie - spotkanie konsultacyjne odbędzie się na przełomie sierpnia i września. Wtedy też poznamy ostateczną koncepcję skrzyżowań oraz wariant zagospodarowania oksywskich terenów.

Miejsca

Opinie (96) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (7)

    Hej młody junaku smutek zwalcz i strach, przecież na tym piachu za 30 lat...

    • 60 1

    • byc moze bedzie biegla.... (2)

      • 12 0

      • (1)

        Zamiast d**ilnego TriStar wystarczyło jak w Wrocławiu zamontować liczniki świateł. Lecz to by przerosło mózgi naszych włodarzy.

        • 6 3

        • Miś na miarę naszych możliwości....

          Liczniki są zbyt tanie.

          • 11 1

    • (1)

      Czy ma kto wiedze na temat budowy ronda na skrzyowaniu Unruga z Pucką? MTM postawił tam jakieś g*wno i znak imitujący rondo i nic nie robią od 3-ech miesięcy (może dłużej)

      • 14 4

      • Tak zostanie...

        • 8 1

    • Łucyk godny następca szczura, ten sam poziom absurdu.

      • 12 2

    • jak zakończyła się sprawa łucyka z CBA?

      • 12 2

  • "Najbardziej potrzebna inwestycja drogowa (9)

    W gdyni". Kto ich wybrał do tego um? Kto ustala priorytety? Tam ruch to 5 samochodów na godzinę i 2 autobusy.

    • 94 28

    • (3)

      Już 3 minusy. . . Wojtek dał ,Marek i Marika

      • 16 6

      • już 8...wszyscy ktorzy wyszli na fajka, też musieli "łapnąć w dół" (1)

        • 8 5

        • a te 54 plusy to napewno edka

          • 3 4

      • O znowu hehehehe

        • 3 4

    • Pewnie nigdy nie jechałeś tą ulicą... (3)

      ... ale wiesz jaki tu jest ruch. Nie pleć bzdur gościu...

      • 11 8

      • (2)

        jaki ruch może być na samym końcu peryferyjnej dzielnicy ? tylko trepy do roboty tamtędy jeżdżą

        • 14 6

        • nie zorientowałeś/aś się jeszcze, że właśnie o to chodzi?

          trzeba zakorkować osiedla tam, gdzie jeszcze da się w miarę normalnie przejechać. Konsultacje to ściema, obstawiam, że jest już gotowy projekt, oczywiście z obowiązkową sygnalizacją świetlną.

          • 10 2

        • Masz łeb peryferyjny, zaryzykuje stwierdzenie, człowieku.

          • 4 1

    • ble ble ble

      człowieku przyjedź tu w godzinach 15 do 16 to sam zobaczysz :) super miasto :) dziękuję :)

      • 4 0

  • Temat wałkowany jakieś 15 lat (1)

    Gdyby to było Kielno, Szemud czy Bojano - inwestycja już byłaby przeprowadzona. Prosty nie wymagający doktoratów temat. W Gdyni jednak tradycyjnie prowadzony przez dyletantów.

    • 82 6

    • Może przyłączyć Obłuże, Oksywie i Pogórze do Kosakowa?

      W ostatnich 5 latach wybudowali więcej km dróg niż Dubaj Północy.

      • 13 3

  • (6)

    Kolejna dostawa Mefedron do Urzędu Miasta w Gdyni. Tam gdzie mały ruch robią rondo ( Oksywie ) tam gdzie duży ( płk Dąbka ) robią skrzyżowanie,z którego każdy ucieka na ul.Leduchowskiego bo prawy pas nowego skrzyżowania to kolejny kilku metrowy bus bas na którym autobusy w godzinach szczytu blokują przepustowość. Swoją drogą pytanie do władz miasta. Czy przy tej ilości imprez, pomników i hektolitrow farby na ścieżki rowerowe,nie stać Gdyni by wyfrezować te cholerną Kwiatkowskiego?

    • 108 8

    • (2)

      Rozumiem że osoba która dała minus, uważa że Kwiatkowskiego jest w super stanie? Marika,odejdź już od komputera.

      • 31 0

      • To wyznawca szczura, jemu fakty nie wystarczą

        • 18 0

      • To dostawcy Mefedronu.

        • 8 0

    • Po co frezować ? Przecież za xxx lat będzie robione

      Nie można marnować środków z budżetu LOL xD

      • 13 1

    • piszesz do swiń w chlewie, a one tylko żrą...

      • 9 1

    • frezowania

      straciliśmy już na tym zęby

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Co to da? Napewno nie odkorkuje dzielnic. Wyjazdówki trzeba zrobić i porządne skrzyżowania a nie wewnętrzne ulice które nie tworzą korków.

    • 59 8

    • szczurek od lat mówi: nie da się:)

      • 9 3

    • Zgadzam się

      Mieszkam w tej lokalizacji od 15 lat I nigdy, nigdy nie było tu zadnych wypadkow - do czasu jednej pijanej laski ktora prawie potracila dzieci. Po tym wielkie halo ze trzeba rozbudowac skrzyzowanie. Po co?! Zamiast usprawnic pas do skretu z estakady? Zamiast przeznaczyc pieniadze na otwarcie peronu skm na dolnym oksywiu ktore odkorkuje lokalizacje?!

      • 8 1

  • (1)

    Pięknie. Będzie się lepiej mieszkało mieszkańcom

    • 15 16

    • zwłaszcza jak kapliczka zostanie ustawiona na środku ronda

      może ktoś po pijaku zdejmie ten zabobon.

      • 1 4

  • Cała płk Dąbka na Oksywiu i Oblużu (3)

    To dramat i porażka....
    Może ktoś o tym napiszę w końcu artykuł

    • 83 3

    • Chyba Powieść....

      • 20 0

    • 'może ktoś napiszę' ? to ktoś czy ty napiszesz ?

      • 4 1

    • cały PO - PIS OD 89 to porazka

      ale tak zmanipulowany narod wierzy w ich uklad raz my pozniej wy i tak w kółko

      • 3 1

  • Przecież to kropla w morzu potrzeb. (1)

    Co z całą dojazdową Dąbka?? Dziura na dziurze, brak kanalizacji deszczowej. Dno!

    • 67 1

    • Jedno male skrzyzowanie robia przez rok, zrobienie calej Dabka to minimum dwa stulecia.

      Plus jeszcze jedno stulecie na nieprzewidziane opoznienia.

      • 18 1

  • dopiero jak juz można koło urwać to wjeżdża ekipa i naprawia krótki odcinek (3)

    Cała północna Gdynia jest zapomniana przez władzę, inwestycji brak.

    • 63 3

    • i północna, i południowa (2)

      w północnej to chociaż wstrzymają się z tymi remontami na czas openera... Jedyna w miarę doinwestowana dzielnica to Chwarzno - wiadomo czemu.

      • 15 0

      • (1)

        A dlaczego Chwarzno, bo ja akurat nie wiem?

        • 2 0

        • Ty wiesz kto po nim stapal?

          • 1 2

  • Laboratorium Innowacji Społecznych? (9)

    • 33 3

    • Taka ladna nazwa kolejnej przystawki do UM (1)

      - rybka neon, napisy z papieru w oknach PPNT... tego typu "innowacje".

      Laboratorium bada jak dlugo spoleczenstwo sie nie zorientuje, ze to przystawka Wojciecha S. i samorzadnosci.

      Miasto Wspolne to z kolei of miasta wspolnego Samorzadnosci i kilku deweloperow.

      • 25 2

      • a to nie ci od korkowania dróg?

        garby, przejścia naziemne, kontrapasy i inne antykomunikacyjne pomysły. Zresztą już po 8, zaraz sami się tu przedstawią.

        • 9 3

    • Ta instytucja zatrudnia..... 73 osoby:))) (3)

      Biurokracja

      • 19 3

      • jeśli to prawda, to jestem pod wrażeniem! (2)

        • 9 0

        • pod wrażeniem czego? (1)

          kreatywności w wydawaniu pieniędzy podatników? Fantazji im nie można odmówić, to fakt.

          • 11 3

          • Tyle osób, to już powinno solidny budżet przerabiać. A jakoś nie słychać o spektakularnych osiągnięciach.

            • 9 0

    • tani chwyt marketingowy

      to zwykła denominacja jednostki UM. W tym roku odpowiadali m.in. za budżet obywatelski. Jak już będą zbierać za dużo krytyki, rozwiąże się laboratorium i powoła jakąś nową klikę.

      • 16 1

    • (1)

      Zatrudnienie w gdyńskim Laboratorium Innowacji Społecznych w niewiele ponad dwa lata wzrosło czterokrotnie - wynika z danych ujawnionych przez Urząd Miasta Gdyni. Na koniec 2016 roku pracowało tam 18 osób. Teraz zatrudnionych w LIS-ie jest już ponad 70 urzędników.
      Zdaniem gdyńskiej opozycji, to przykład na to, jak rozdmuchana jest administracja publiczna w mieście. Według władz Gdyni, zwiększanie liczby etatów w LIS-ie jest całkowicie uzasadnione.

      - Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nawet nie wiadomo, czym ta instytucja tak naprawdę się zajmuje. Nazwa "Laboratorium Innowacji Społecznych" oznaczać może i wszystko, i nic - mówi Ireneusz Trojanowicz, radny miasta ze "Wspólnej Gdyni" i autor interpelacji w sprawie poziomu zatrudnienia w LIS-ie.

      - Instytucja ta jest swoistym symbolem małej transparentności władz miasta. Brakuje tak naprawdę informacji, z czego wynika tak duży wzrost zatrudnienia w Laboratorium Innowacji Społecznych. Co więcej, brakuje jasnego przekazu, czym pracownicy LIS-u się zajmują. Jako radnemu, udało mi się to choć częściowo ustalić. Mieszkańcy takich informacji nie otrzymują, a to z ich podatków wypłacane jest kilka milionów złotych rocznie na pensje dla osób zatrudnionych w tej instytucji - dodaje Trojanowicz

      • 20 1

      • Głosowałam w ostatnich wyborach na Wspólną Gdynię. Czemu o was nie słychać? Gdzie jakieś akcje? Twitter? Facebook?

        • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane