Wiadomości

stat

Opel Ampera zelektryzował Trójmiasto

Ceny benzyny go nie obchodzą. Oto Opel Ampera.


Gdynia to pierwsze miasto w Polsce, po którego ulicach bezszelestnie sunął elektryczny Opel Ampera. To pionierski samochód, który bez szukania gniazdka do ładowania może pokonać dystans ponad 500 kilometrów. Inne elektryczne auta na razie tego nie potrafią.



Do tej pory samochody typowo elektryczne stanowiły raczej ekscentryczną ciekawostkę. Ich praktyczność, mimo niewątpliwych zalet, ograniczał głównie mały zasięg, sięgający w najlepszym razie nieco ponad 100 kilometrów.

Ampera o wymiarach sporego kompaktu, nadaje się do codziennej eksploatacji nie tylko w miejskich warunkach. Dzięki stałemu, wysokiemu momentowi obrotowemu, bardzo płynnie przyspiesza, komputer pokładowy wyświetla informacje m.in. o stanie naładowania akumulatorów i przepływie energii. Kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji "kompaktową" ilość miejsca, bagażnik Ampery ma 300 litrów pojemności. Zawieszenie elektrycznego Opla jest komfortowe, uważać należy tylko na progi i dziury, gdyż przód auta zwisa dość nisko nad ziemią.



Opel promuje Amperę jako źródło czystego napędu, a także o wiele tańszego w stosunku do samochodów napędzanych tradycyjnymi silnikami.

Auto kosztuje w Polsce ok. 202 tys. zł, a kupujący bardziej ekologiczne samochody nie mogą póki co liczyć na żadne ulgi ze strony państwa. Niewykluczone, że na gest w kierunku właścicieli aut elektrycznych i hybrydowych zdecydują się samorządy. Elektryczny Opel wzbudził zainteresowanie prezydenta Gdyni, Wojciecha Szczurka, który odbył nim krótką przejażdżkę.

Opel Ampera trafi tylko do trzech wybranych stacji dealerskich w Polsce. Oprócz Gdańska kupimy go w Warszawie i Krakowie. Na naszym terenie jako jedyny Amperę sprzedaje i serwisuje Serwis Haller. Do dnia dzisiejszego 35 proc. zamówień na elektrycznego Opla złożono na Pomorzu.

500 kilometrów i 230 voltów

Zasada działania Opla Ampery jest bardzo prosta. W trybie elektrycznym litowo-jonowe akumulatory mogą zasilać silnik na dystansie od 40 do 80 km. Gdy poziom ich naładowania zbliża się do ustalonego minimum, układ napędowy płynnie przechodzi w tryb zwiększonego zasięgu, uruchamiając generator. Przez cały czas koła samochodu napędzane są przez silnik elektryczny. Czas ładowania Ampery w zwykłym trybie wynosi ok. 4 godzin.

Prawie bezgłośna jednostka elektryczna dostarcza 370 Nm stałego momentu obrotowego oraz moc 111 kW/150 KM, co pozwala rozpędzić Amperę do 161 km/h.

Opinie (92) 7 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?