• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opel Grandland X z nowym, 180-konnym silnikiem

Michał Jelionek
27 maja 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Opel Grandland X w końcu doczekał się dynamicznego silnika benzynowego. Opel Grandland X w końcu doczekał się dynamicznego silnika benzynowego.

Do tej pory osoby przymierzające się do zakupu Opla Grandlanda X z silnikiem benzynowym pod maską nie miały wyboru. Musiały zdecydować się na 130-konną wersję. Teraz - nareszcie - oferta silnikowa została wzbogacona o mocną, 180-konną jednostkę. Sprawdziliśmy, jak jeździ.



Czy podoba ci się Opel Grandland X?

Zdecydowanie brakowało w ofercie silnikowej Grandlanda X mocnego "benzyniaka". Do tej pory Opel oferował jedynie silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, który generuje moc 130 KM. Sympatycy modelu w końcu doczekali się mocniejszej i bardziej elastycznej jednostki. To oczywiście konstrukcja francuskiego koncernu PSA, doskonale znana jako 1.6 PureTech. W Grandlandzie nosi nazwę po prostu 1.6 Turbo.

180-konna, turbodoładowana jednostka posiada bezpośredni wtrysk paliwa i filtr cząstek stałych GPF. Dynamiczny silnik został zestrojony z ośmiobiegowym automatem, który radzi sobie bez zastrzeżeń. Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest przekazywany wyłącznie na przednią oś. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku dostępny będzie napęd na wszystkie koła.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 8 sekund, a prędkość maksymalna to 222 km/h. Przy żwawej jeździe średnie spalanie w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 11 litrów paliwa na 100 km. To sporo.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Opel Grandland X
  • Opel Grandland X
  • Opel Grandland X
  • Opel Grandland X
  • Opel Grandland X
  • Opel Grandland X
Najmocniejszy "benzyniak" z roku produkcyjnego 2019 dostępny jest w dwóch topowych wersjach wyposażenia - Elite i Ultimate. Jego cennik otwiera kwota 132 250 zł. Słabszy silnik benzynowy w tym samym wyposażeniu Elite z automatyczną skrzynią biegów jest tańszy o 12 tys. zł.

W ofercie Opla Grandlanda X, oprócz dwóch jednostek benzynowych, znajdują się także dwa diesle (1.5 i 130 KM oraz 2.0 i 177 KM).

Auta do jazd testowych użyczyła firma Konocar.
Cennik Opla Grandlanda X. Cennik Opla Grandlanda X.

Miejsca

Opinie (57) 2 zablokowane

  • Cena z kapelusza. (10)

    Można śmiało powiedzieć, że auto jest o około 30k za drogie w stosunku do oferowanego wyposażenia i jakości. Nie wspominając o marce.

    Na dodatek z napędem na jedną oś....

    69.000 za podstawę i może 109.000 za najbogatszą wersję.

    • 24 5

    • ostatni rok

      to okres chorych podwyżek. Wszystkie marki podbiły ceny niesamowicie

      • 10 0

    • Ty sie znasz, buahahaha :) (8)

      Obejrzyj sobie cenniki nowych aut z podobnym wyposażeniem, to może przestaniesz żyć marzeniami. A te wydrukowane przed 5 laty jak najszybciej zabierz ze swojego biurka. Zabawne, że największymi znawcami nowych aut i ich cen są ludzie, którzy jeżdżą starymi używkami i nie mają kasy. Coś w tym jest, coś w tym jest... Tylko co? :):)

      • 6 7

      • Osoba, która ma pieniądze zazwyczaj je szanuje. (4)

        Natomiast bieda prezesi z wypasionym autem na firmę najczęściej nie mają grosza przy tyłku ba - toną w długach.

        Wydanie 140.000zł na średniej klasy Opla jest głupotą.

        • 13 2

        • też mi sie wydawało drogo dopóki nie przejrzałem cen konkurencji

          Opel się wpasowuje w średnią rynkową cenę za tego typu średniej klasy auta. Aż dziw bierze że w 2014 roku kupowałem w tej cenie Forestera. Tyle że forester ma porządny napęd na 4 koła i 240 konnego dwulitrowca pod maską. Ale ostatnio faktycznie wszystko skoczyło do góry.

          • 5 0

        • Weź już daj spokój ze swoim skąpstwem. (2)

          I przestań nazywać to szanowaniem pieniędzy.
          Jeśli uważasz za właściwe szukanie przez 5 lat okazji na rynku używek i polowanie na najniższa cenę za zajechanego grata to Ok.
          Wiedz, że są ludzie, którzy szanują pieniądze i kupują auto za 140 tysi jako prywatne. Bo wszystko jest kwestią dochodów.

          • 5 1

          • Zależy jakie auto. (1)

            Wydawanie 140tyś za to kupsko to szaleństwo.

            • 0 3

            • Jaaaasne...

              Pierwszy bys wsiadl w to kupsko i szpanował nim przed innymi, gdyby tylko było Cię stać. Wiec na razie lecz swoje frustracje w swoim 15 letnim bolidzie za 10 tys :) :) :)

              • 3 0

      • (2)

        Ale te inne auta to nie Ople

        • 0 2

        • Nie ośmieszaj się...

          Ty pierwszy byś chciał jeździć taką ładną nowiutką furą ze znaczkiem opla. A na razie delektuj się swoim 16 letnim audi przespawanym po dzwonie na autobahnie. I ciesz się z tego, co masz :)

          • 3 0

        • a co je różni?

          ale konkrety

          • 1 0

  • Drogo (6)

    Bardzo duża dopłata za ten silnik, a pamietajmy, że Opel wg ADAC awaryjny bardziej niż Dacia.

    • 10 4

    • tak samo awaryjny, to i to należy do Renault

      tak samo zresztą z Nissanem

      • 1 5

    • Buahahahaha :) :) :) (2)

      Sami specjaliści od motoryzacji na tym portalu :) :) Z 5 tysiacami zlotych na koncie i po zaocznej maturze :) :) :)

      • 3 1

      • (1)

        Człowieku ty nie rozumiesz że niektórych stać iść kupić to auto, i niespecjalnie po tym płakać? Chodzi o to że to auto jest tandetne do potęgi. Lepsze wrażenia sa w tym wyśmiewanym przez Ciebie 15 letnim Niemcu, czyt. Nie Oplu.
        I chodzi o wyrzucenie 140k na g*wno. Jak kogoś stać to idzie wyrzucić na g*wno? Ogarnij się i zmień politykę marketingu.

        • 0 1

        • wrażenia w 15 letnim aucie to przede wszystkim strach czy dojedzie

          stare auto to rzęch. To nie wino.

          • 1 0

    • Opel to nie samochód

      • 1 2

    • rav

      Dopłata może i spora, ale jak miałbym juz kupować nowe auto to rav4 z napędem hybrydowym koni ma trochę więcej no i jest bardziej przestronniejsza

      • 1 1

  • Szkoda że wtrysk bezpośredni. (2)

    Nareszcie dobrze opisane auto a nie tak jak inni że najważniejsze to jest ile litrów w bagażniku.

    • 6 2

    • Dla ciebie ważny silnik dla mnie bagaznik (1)

      Jaki bagażnik jest w tym samochodzie?

      • 1 0

      • kwadratowy, mniej więcej podłużny

        • 0 1

  • kolejne auto przypominające mydelniczkę (4)

    zero charakteru

    • 7 5

    • (3)

      Nie to co twój charakterny vw b5.
      Większość takich komentarzy wynika z kompleksow...braku hajsu na nowy.

      • 6 1

      • Brawo! (1)

        W końcu ktoś ujął w prostych słowach całą prawdę o tych "specjalistach" od motoryzacji :)

        • 2 0

        • Żałosny jesteś. Mam używane auto 15 letnie za 130k. Jakoś nie ciągnęło mnie by za podobne cenę iść kupić nowego opla.
          Aha, powtórz jeszcze kilka razy że nikogo nie stac.
          Dziwne że w filmach jeżdżą jakimiś dziwnymi autami a nie oplem. Pewnie ich nie stać, sh*t, zapomniałem.

          • 0 0

      • b5 też wygląda jak mydelniczka

        więc pudło.

        • 1 0

  • (1)

    ekologia :) 11 litrów benzyny

    • 10 0

    • tak właśnie wygląda ekologia wg urzędników.

      • 1 0

  • (9)

    10 letni 3 litrowy diesel 231 koni spala mi 7,5 w mieszanym cyklu bez specjalnego oszczędzania. Z DPF i euro 5 więc i ekologia na plus : ) Strach się bać ile ten francuski Opel spali w 4x4

    • 5 6

    • (2)

      Niestety obecnie w europie zachodniej wchodzi Euro 6 i żaden stary diesel tej normy nie spełnia

      • 2 0

      • (1)

        Euro 6 to już stara norma bo od długiego czasu jest poprawione Euro 6.

        • 2 1

        • Bzdury piszesz a czym się różni stare Euro 6 od nowego ?

          • 0 2

    • Kurde, to masz lepszego... (1)

      Bo ja mam BMW 2-letnie z salonu, a ty 10 latka sprowadzonego po redukcji licznika z 400 na 180 tysi. Więc nie będę się wychylał i poczekam na kolejne mądrości twojego autorstwa.

      • 1 3

      • leszcz jesteś

        moja beemka w tym roku skończyła 52 lata

        • 1 0

    • ło qwa jeździsz jak stary dziad, kup se Tico (2)

      jak ci stary 3 litrowy diesel tyle pali to jeździsz jak ostatnia ci.ta. Mi poniżej dychy w mieście nigdy nie zszedł, ba 11 to była jazda o kropelce. Śmiać mi sie chce z takich jak ty.

      • 1 6

      • (1)

        Jesteś pewnie z tych kierowców ktorym auto mniej pali na tempomacie niż ręcznie.
        Moje Volvo 2.4 220 km, 530 nm przy jeździe z przepisami zamyka się w 6, do 7 wliczając trochę miasta.
        Nikt Ci nie każe wierzyć, widocznie ciężko Ci przełknąć że wydałeś w uj siana na auto i pali więcej niż stary grat, jak to nazywasz.

        • 0 1

        • nie, ja właśnie mam takiego samego starego grata

          żeby palił tyle ile piszesz trzeba dziadować albo większość trasa do 90 km/h. Tak to i taki hopel tyle spali. Tyle że pisanie o 200 czy iluś tam koniach świadczy o totalnej niewiedzy. Co ma do tego moc maksymalna? Wy wiecie w ogóle o czym mówicie? Wiesz ile twoje auto generuje na przelocie ze stałą prędkością 90 km/h? 30 koni? :) coś koło tego. Więc porównanie z tyłka.

          • 0 0

    • 10 letnie bmw

      Haha co ty piszesz człowieku, z tym spalaniem 7.5l. Do 4 litrów nie mogłeś zejść z tym spalaniem. Jeden pisze o 3 litrowych dislach a drugi płacze o instalację gazową.

      • 0 0

  • Jakie jest sens tego auta? (1)

    Nie jest to SUV, nie jest to terenówka, nie jest to pojemne kombi. Nie rozumiem europejskich wynalazków "SUV a like". SUV'a rozumiem jako auto które nada się do ciągnięcia 3-tonowej przyczepy, pojemne i ustawne w środku, a po złożeniu siedzeń robi się dostawczak, auto z możliwością załączenia napędu 4x4 z przełożeniami.

    "An SUV is a powerful vehicle with four-wheel drive that can be driven over rough ground. SUV is an abbreviation for 'sport utility vehicle'."

    Nie kupujcie takich wynalazków, szkoda pieniędzy. Lepiej zakupić pojemne kombi (kombi vs taki euro-suv zawsze wygra) lub van'a. SUV nigdy nie będzie autem do ciasnego pokonywania zakrętów czy gnania po autostradzie. W Europie firmom się definicje mylą, chcesz auto do szybkiej jazdy kupujesz sportowe, chcesz do jazdy w terenie to kupujesz terenowe. A tu wymysły all-in-one, jest takie powiedzenie, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Tu się sprawdza.

    • 6 2

    • trochę wyżej się siedzi, trochę wyżej też jest zawieszony

      dzięki temu nie urwiesz zderzaka pod marketem. No i wg. wielu ludzi euro SUV wygląda po prostu dobrze, inaczej przecież by nie kupowali. Ludzie mają różne potrzeby i różne gusty. Niektórzy nie trawią kombiaków.

      • 3 0

  • hipokryzja (1)

    niby zalezy im na ekologii.....spytajcie w oplu o pojazd z LPG.....a jeszcze 2 lata temu produkowali astre. kiedys dostepna byla rowniez insygnia w LPG i inne modele ale od lat sukcesywnie redukuje sie oferte do 0. zreszta nie tylko opel ale wszyscy producenci za wyjatkiem.....rumunow
    a kazde dziecko wie ze przy skroplaniu gazu oddziela sie 99,99% zanieczyszczen to bardzo czysta paliwo. niech zyja zieloni hipokryci !

    • 4 0

    • Aleś ty mądry!

      Jak Salomona gacie :) a insygnie to chyba sprzedają u ciebie w miescie, bo gdzie indziej tylko insignie.

      • 0 1

  • 99 200 wyjściowo za to blaszane pudło na kółkach z silniczkiem od kosiarki? (6)

    Czy żeście na głowę upadli?

    • 6 2

    • 12-13 litrów to pali moje V6 3,5 wolnossące. 11 litrów pali ten silniczek z doładowaniem? (1)

      pogratulować inżynierom z Opla

      • 4 3

      • silniki turbo są oszczędniejsze gdy się ich nie pałuje

        Jak pociśniesz to nie ma bata, przy wyższym obciążeniu musi jechać na mieszance bogatej żeby nie było spalania stukowego. Nie wiem w czym masz to swoje V6, ja miałem w 300C i miałem też takie spalanie jak u ciebie ale przy dziadkowej jeździe. Ten hopelek spokojnie by zszedł do 9 jakby go nie cisnęli. Natomiast taka fał szóstka i 18 potrafi wychlać przy odrobinę szybszej jeździe. Miałem bekę z tego auta bo żeby przejechać 100 trzeba było zalać za 100. Ot co

        • 1 1

    • Jestes biedakiem... (3)

      Dlatego tak szokują Ciebie ceny nowych aut. Bo widzisz, że nigdy nie wyjedziesz autem z salonu tylko zawsze bedziesz siedzial na allegro i olx i szukal okazji wsrod starych gratow.

      • 2 0

      • ha ha ha, ale wnioski wyciągnąłeś internetowy geniuszu (1)

        znawca rynku zabrał głos, he he he

        • 1 2

        • A co? Prawda boli? :)

          :)

          • 1 0

      • To, że ktoś nie dysponuje środkami na zakup tego pojazdu nie zmienia faktu, że jak na tę puszkę by "uupl" to drogo. W ogóle auta dosyć mocno podrożały, tyją, ale drożeją. Niestety za tym nie idzie w parze jakość więc trochę głupio utopić kasę w kawałku blachy co za 5 lat zacznie ulegać biodegradacji. Nie lepiej pojechać na dalekie wakacje?

        • 1 1

  • Ładny miejski SUV (2)

    Bardzo ładny samochód, testowałem 1,2 130KM i rzeczywiście nie do końca spełnił moje oczekiwania. Osobiście chętnie sprawdzę nowy motor, bo to może zdecydowanie poprawić radość z jazdy tym autem.

    • 3 2

    • (1)

      "miejski suv" - czyli co? Na krawężnik da radę wjechać czy trzeba kupić wersję 4 x 4?

      • 1 0

      • w przeciwieństwie do wielu normalnych aut nie urwiesz zderzaka o krawężnik

        jeśli jeszcze ci się to nie przytrafiło to nie zrozumiesz. W Corsie urwałem tylko "płozę", czy jak ta listwa pod zderzakiem sie nazywa. Na szczęście na zatrzaskach zamontowałem ponownie, ale mocowania na wkręty urwane. W A4 za to żona wyrwała cały zderzak przy cofaniu tak że trzymał się tylko na wkrętach nad atrapą chłodnicy. Mam normalne auta, nie jakieś obniżone.

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane