- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (295 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (221 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (213 opinii)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (100 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
Opel Grandland X z nowym, 180-konnym silnikiem
Do tej pory osoby przymierzające się do zakupu Opla Grandlanda X z silnikiem benzynowym pod maską nie miały wyboru. Musiały zdecydować się na 130-konną wersję. Teraz - nareszcie - oferta silnikowa została wzbogacona o mocną, 180-konną jednostkę. Sprawdziliśmy, jak jeździ.
180-konna, turbodoładowana jednostka posiada bezpośredni wtrysk paliwa i filtr cząstek stałych GPF. Dynamiczny silnik został zestrojony z ośmiobiegowym automatem, który radzi sobie bez zastrzeżeń. Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest przekazywany wyłącznie na przednią oś. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku dostępny będzie napęd na wszystkie koła.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 8 sekund, a prędkość maksymalna to 222 km/h. Przy żwawej jeździe średnie spalanie w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 11 litrów paliwa na 100 km. To sporo.
Trójmiejskie salony samochodowe
Najmocniejszy "benzyniak" z roku produkcyjnego 2019 dostępny jest w dwóch topowych wersjach wyposażenia - Elite i Ultimate. Jego cennik otwiera kwota 132 250 zł. Słabszy silnik benzynowy w tym samym wyposażeniu Elite z automatyczną skrzynią biegów jest tańszy o 12 tys. zł.
W ofercie Opla Grandlanda X, oprócz dwóch jednostek benzynowych, znajdują się także dwa diesle (1.5 i 130 KM oraz 2.0 i 177 KM).
Auta do jazd testowych użyczyła firma Konocar.
Miejsca
Opinie (57) 2 zablokowane
-
2019-05-29 16:47
Fajny! (1)
Muszę przyznać, że naprawdę ładne auto. Co do jazdy się nie wypowiem, bo nie jeździłem ale design naprawdę fajny. Cena za automat i silnik 1,6 180KM raczej w normach aut nowych z tego segmentu.
- 0 0
-
2019-05-30 15:20
japan
Ładna to jest c-hr toyoty z silnikiem 1.8 jak ktoś szuka wyższego i oszczędnego crossovera na miasto, jeżeli trzeba coś większego o większej mocy rav4. Japońskie pod względem wyglądu są ładniejsze
- 1 0
-
2019-05-29 16:51
Crossovery - taka moda
teraz na rynku jest od cholery aut o wyglądzie SUVa, ale już nie koniecznie o właściwościach tego segmentu aut. Każda marka, wypuszcza modele suvopodobne, czyli jak to ładnie nazywają crossovery. Grunt, żeby się wysoko siedziało, taka moda i tyle. Jedni uznają, że to fajne inni, że nie. Patrząc na ulice, chyba więcej jest tych pierwszych bo aż roi się od tych "crossoverów".
- 0 0
-
2019-05-30 13:29
teren
Jedno co wiem to to, że to wszystko suvopodobne, po jeździe próbnej rextonem z silnikiem 2.2 prędko żadne auto nie zmieni tego odczucia, auto na wzmacnianej ramie i kawał terenówki
- 0 0
-
2020-02-22 11:32
Grzegorz
Użytkuję od ponad roku wersję 180 KM z 8-śmio biegowym automatem.Nie mogę powiedzieć złego słowa.Auto bardzo dynamiczne a to dzięki małej masie.8 sek. do 100 km/h to całkiem przyzwoicie i pozostawia zbliżone auta konkurencji daleko w tyle.Zanotowane zużycie to max.11 litrów w mieście.Średnie zużycie trasa i miasto to około 8 litrów.Trasa 7 litrów nie przekraczając 150 km/h.Pojemny bagażnik.Wersja Ultimate w kolorze Topaz(niebieski) czarny dach i koła 19 cali zmieniają wygląd auta diametralnie w stosunku do standardu.Cena adekwatna do wyposażenia.Inne marki w tej cenie
z mniejszymi silnikami typu 1.2 itp. nie do przyjęcia.Porównywalny Hyundai Tuscon 1.6 T ale cięższy i przebogacony w srebrnych dodatkach(jak dla mnie)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.