• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opel insignia. Bez ostentacji

Bawo,Mart,Ps
7 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Nie wyróżnia się, a dużo może. Opel insignia z mocnym silnikiem i napędem 4x4.



Sedany z segmentu D zwykle nie wywołują nagłego wyrzutu adrenaliny. Opel insignia z mocnym silnikiem i napędem 4x4 pozwala jednak na odrobinę sportowych emocji. Choć na pierwszy rzut oka nie daje tego po sobie poznać.



Następca masywnej vectry, zdążył już przyzwyczaić nas do swoich kształtów. Mimo iż sporo czasu minęło od jego rynkowego debiutu, insignia wciąż wygląda nowocześnie i świeżo. I będzie tak, nawet po debiucie VW Passata pięćdziesiątej generacji. Wersję z napędem 4x4 i mocnym silnikiem poznamy tylko po znaczku z tyłu.

Kierowcy przyzwyczajeni do opli, we wnętrzu insigni poczują się znajomo, nowicjusze będą musieli trochę czasu poświęcić na postudiowanie instrukcji obsługi, bądź samodzielne rozwiązanie zagadki "co projektant miał na myśli". Obsługa licznych przycisków mogłaby być bardziej intuicyjna, a pokrętło sterowania na tunelu środkowym trochę przesunięte, bo zbyt często w czasie jazdy nadusza się je przypadkowo łokciem. To jednak drobiazgi, o których zapomina się po ustawieniu fotela i kierownicy. Jest bardzo wygodnie, z dobrym podparciem, przestronnie i w otoczeniu dobrych materiałów. Do brązowej tonacji wnętrza też można się przyzwyczaić.
  • Opel Insignia 4x4


Wrażenia z jazdy

Dwulitrowy, benzynowy silnik turbo ma 260 KM. Do tego napęd na obie osie i sześciobiegową, automatyczną skrzynię. Nawet w trybie "sport" samochód nie jest demonem prędkości, a to dzięki dzięki dość długim przełożeniom automatu. Zawsze jednak czuć, że naciskając pedał gazu, mamy pod dostatkiem spory zapas mocy, pozwalający na naprawdę wiele. Możliwości insignii kończą się sporo ponad 200 km/h. Spalanie? Gdy jeździmy łagodnie i spokojnie, w mieście będzie to ok 10, 11 litrów "na 100". Cięższa noga oznacza wzrost zużycia o nawet trzy litry.

Niezależnie jaki tryb jazdy jaki wybierzemy - normalny, sportowy czy w zamierzeniu producenta, najbardziej komfortowy "tour", insignia zawsze będzie twarda. Dobrze sprawdza się napęd na obie osie. Pozwala np. czysto i ładnie pokonywać zakręty, szybciej niż przeciętnie i to bez ingerencji elektroniki. "Nasz" opel w czasie testu załapał się jeszcze na zimowe warunki. Napędzany tył, dzielnie wspomagał przód i insignia bez problemu parła do przodu tam, gdzie auta z przednim napędem musiały uznać wyższość zimowej aury nad techniką.

Insignia w tej wersji to ciekawe auto, szybki sedan ze sportowymi ambicjami. Gdyby oceniać go w skali od jeden do pięć, dostaje zupełnie zasłużoną czwórkę. Cena? W tej wersji zaczyna się od ok 130 tys zł. Liczne dodatki (tak jak w testowanym egzemplarzu) windują ją oczywiście do o wiele wyższego pułapu.

Samochód do testów użyczyła firma Serwis Haller, przedstawiciel marki Opel w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (108) 1 zablokowana

  • KAZIMIERZU (2)

    MATIZ TEŻ JEST SPOKO, MAŁO PALI

    • 18 3

    • (1)

      i nie psuje się

      • 2 0

      • i mieści się w przedpokoju

        • 1 0

  • dziwne....... (4)

    W kraju o zarobkach dziadowskich , gdzie cena paliwa bije rekordy , wciskaja nam bryke za kuuupe kasy , majaca 260km i 4x4.......czegos nie kumam. Bylkem w Japonii kilka razy ostatnio przed tsunami jeszcze i tam jezdzi cala masa udelkowatych malych samochodzikow o poj ok 600 ccm. Jezdzi tego cala masa wiec auto jak tico czy matiz to normalka. Pala malutko paliwa i maja ogromne znizki w oplatach za male pojemnosci. Do tego sa napachane elektronika i niezawodne. Tutaj w kraju wioecznych europejskich biedakow tendencja jest aby kupowac paliwozerne wielkie samochody. Ni ma drog nawet w 1/3 jak w Japonii ,korki wszedzie a ludziskom sie wciska kobyle palaca kupe paliwa za grube iles dziesiat tysi...po co?????

    • 14 3

    • Kraj biedy, ale też ludzi bardzo majętnych, których stać na takie auta. A co ważniejsze, czy znasz staropolskie przysłowie "O chlebie i wodzie, byle w samochodzie"? To jest właśnie to, co powoduje, że Polacy mimo, że teoretycznie ich nie stać zrobią co się da, byle w aucie się pokazać. Do bogactwa też trzeba dorosnąć.

      • 2 0

    • ciebie nie stać, mnie nie stać na to auto ale sa ludzie w tym kraju którzy zarabiają spora kasę i spalanie 15 ltr w samochodzie za 130 tys zł nie robi wrażenia

      • 4 0

    • (1)

      ale Polska jest 8 lat po wojnie

      • 9 0

      • No nikt nie wciska

        klient nasz pan, kupuje co chce.

        • 1 5

  • spalanie wersji TURBO 4x4 (2)

    Insignia jest super, ale informacja w artykule o spalaniu jest nieprawdziwa - Insignia 220KM z automatem i napędem 4x4 pali w mieście 15-17 litrów/100 km przy normalnej, nie wyścigowej, jeździe. W trasie znacznie lepiej - zarówno na szosach jak i autostradzie ok. 10-11 litrów. Jeśli przełknąć wydatki na paliwo to polecam.

    • 2 1

    • (1)

      widziałem jak Insignia wywaliła niebieskiego Subaraka ze szpojlerem niopodel Bramy Oliwskiej, dziwne ale Subarak tylko furczał jak czołg a Łopelka wyrzuciło jak z armaty,
      chyba nie taka CH&jowa ta Insignia co ?

      • 3 0

      • chyba czas do szkoły

        analfabeto

        • 0 3

  • ŁAdny był podczas premiery ale... (5)

    Sąsiad ma i wiecznie jeździ autem zastępczym i wszystko w temacie.
    A może nie to zastępcze też raz mu holowali :-)

    • 10 3

    • sąsiad nazywa sie stłuczkowski :) (2)

      • 2 0

      • Może lubi panią z recepcji.....

        • 1 0

      • nie

        ale może ciebie odnaleźć pracuje w służbach

        • 0 0

    • szkoda, ze sasiad ma, (1)

      a ty musisz to ogladac z przystanku autobusowego

      • 2 9

      • nawet nie przystanku słuchaj muszę hulać rowerem zimą

        normalnie masakra aż smarki w nosie zamarzają. No ale zawsze sobie popatrzę na błyszczącego opla no nie :-)

        • 2 0

  • moim zdaniem... (6)

    za tą cenę lepiej opłaca się kupić Golfa IV , wstawić dobry gaz i pośmigamy tym jeszcze długo... a ile zaoszczędzone.

    • 9 28

    • Nawet Golf III już by stykał... (4)

      Opel Sropel :D

      • 4 1

      • toyota yaris 1,0 + lpg i jeździsz jak gość (3)

        • 7 1

        • (2)

          skoda fabia 1.3 htp, gaz, naklejka z rybą na klapie, różaniec na lusterko, przygładzić wąsa, poprawić kapelusz i jazda do Biedronki na zakupy

          • 24 1

          • w skodzie fabii (1)

            nie było silników 1,3

            • 0 0

            • who cares

              • 0 0

    • dziadowo

      błe

      • 0 1

  • (4)

    Testujacy: na kurs doskonalenia jazy marsz - co to za trzymanie kierownicy podchwytem ?????

    • 31 3

    • dokładnie - na kurs marsz!

      Powinno Wam być wstyd pokazywać coś takiego w teście.
      I jak potem ufać testowi, jak widać że testujący nie mają podstawowej wiedzy nt jazdy...

      • 3 0

    • Ja nie moge - 260konna fura,a test jak matiza... (2)

      nie mogliscie na obwodnice sie wbic i pokazac jakie to wiadro ma osiagi?

      • 7 0

      • (1)

        ty wiesz ile to pali!!! na paliwo nie mieli

        • 8 0

        • Podobno jest powiedzenie : Kupuje Opla ten, komu w życiu nic nie wyszło.

          • 1 2

  • fajnie wyglada na zewnatrz

    sam wachalem sie przed kupnem tego auta ale po przeczytaniu opinii po kilku jazdach prbnych niestety przegrala z Fordem Mondeo

    • 1 2

  • Ten telewizor na środku deski wygląda koszmarnie

    jak miało być ekskluzywnie to nie trzeba było rubina montować w kokpicie tylko rzutnik na szybę.
    bez zaparkowania nie da się obsługiwać niczego w tym prototypie. Masakra.

    • 3 1

  • Jeśli wam sie podoba to kupcie bliżniaczego chewroleta

    już od 80 tysiecy złotych i wyprodukowany przez koreańczyków a więc solidniejsze niż ze starch taśm produkcyjnych u helmuta.

    • 3 0

  • OPEL CORSA (1)

    OPEL CORSA rocznik 96 i kurde smiga jak ta lala i malo pali !!!!

    • 6 3

    • taaa

      tylko nie próbój skręcać nagle na obwodnicy przy 90km/h bo zacznie ci skakać i szczekać nawet

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Acura?

 

Najczęściej czytane