- 1 Mandat za rozmowę na parkingu (240 opinii)
- 2 Śnieg sparaliżował drogi w Trójmieście (124 opinie)
- 3 Ceny diesla w dół. Olej napędowy i benzyna kosztują niemal tyle samo (45 opinii)
- 4 Czy strażacy potrafią gasić "elektryki"? (185 opinii)
- 5 Kup sobie klasyka (47 opinii)
- 6 Miejsca parkingowe widmo w Sopocie (66 opinii)
Outlander PHEV. Hybrydowy szach i mat
Mitsubishi Outlander PHEV. Pięćdziesiąt kilometrów przejedzie korzystając tylko z napędu elektrycznego.
Samochodów hybrydowych i elektrycznych jest coraz więcej na rynku. Nie przekonały jednak do siebie rzesz klientów. Czy słabą passę hybryd i "elektryków" przełamie Mitsubishi Outlander PHEV? Rozwiązania zastosowane w tym samochodzie wyglądają wręcz rewolucyjnie.
W segmencie samochodów hybrydowych też nie widać radykalnego wzrostu sprzedaży, mimo iż coraz więcej producentów posiada taki model w ofercie. Najlepiej radzi sobie Toyota, która pierwsza wyprodukowała hybrydę, czyli Priusa.
Wielkie szanse na zostanie liderem w klasie hybryd i "elektryków" ma Mitsubishi. Japoński producent proponuje teraz rozwiązanie proste i skuteczne. Oto Outlander PHEV. Hybryda, które oferuje aż trzy alternatywne tryby jazdy.
W dramatycznie pozbawionym stylu suvie, o sylwetce topniejącego bałwana, znajdujemy: silnik elektryczny (60 kw) i wolnossący motor benzynowy o pojemności dwóch litrów i mocy 121 KM. Te znajdują się pod maską. Między osiami pod podłogą umieszczono 45-litrowy bak paliwa oraz litowo-jonowy akumulator. Nad tylną osią znajduje się drugi silnik elektryczny, stale napędzający tylne koła.
Specjalny układ czuwa, by Outlander PHEV jak najdłużej poruszał się w trybie elektrycznym. Pełna bateria zapewnia mu zasięg ok. 50 km. Gdy akumulator się wyczerpie, "wsparcie" zapewnia mu silnik spalinowy, który naładuje baterie za pomocą generatora. Tak samo działa Opel Ampera. Outlander jednak oferuje coś jeszcze. Silnik spalinowy może też zasilać generator i jednocześnie napędzać przednie koła, podczas gdy cały czas pracują oba silniki elektryczne. Efektywna moc takiego zestawu to ok 203 KM.
Ten system wydaje się działać perfekcyjnie. Kierowca może skupić się tylko na prowadzeniu samochodu, a to - dzięki dobremu rozłożeniu masy, stałemu napędowi 4x4, dobrej ergonomii i ciszy w środku - jest niezwykle przyjemne. O tym, że wyczerpały się baterie i do akcji włączył się silnik spalinowy świadczy tylko nagły pomruk silnika spod maski i wskazania pokładowego wyświetlacza.
W Outlanderze PHEV nie znajdziemy skrzyni biegów. Zamiast niej połączenie silnika z kołami zapewnia mokre sprzęgło wielopłytkowe. Łopatkami przy kierownicy reguluje się intensywność hamowania, które zapewnia też odzysk energii.
Zużycie paliwa? Według producenta, średnio wynosi niecałe 2 litry na setkę. Nasze, w czasie krótkiej jazdy testowej nie było o wiele wyższe. Innym testującym udało się osiągnąć wynik nawet poniżej 1,8 litra! Zasięg hybrydowego Mitsubishi wynosi ponad 800 kilometrów.
Czy Outlander PHEV może przyjąć się na naszym rynku? Szczerze życzymy mu sukcesu. Tak naprawdę póki co nie ma konkurencji. Oprócz o wiele droższego Lexusa RX, nie znajdziemy innego, hybrydowego pełnowartościowego suva. Komfort podróżowania, właściwości jezdne, wielkość bagażnika, jakość wykonania czy ilość miejsca wewnątrz niczym nie odbiegają od tradycyjnych pojazdów tej klasy. Miłośnicy technicznych innowacji powinni być całkowicie usatysfakcjonowani.
- Pierwsze egzemplarze Outlandera PHEV powinny pojawić się u nas w maju, samochód można oczywiście już zamawiać - mówi Robert Zygarłowski, kierownik salonu sprzedaży Mitsubishi w Motor Centrum, przedstawiciela marki w Trójmieście. - Wszędzie tam, gdzie Mitsubishi zaprezentowało już ten pojazd, złożono na niego zamówienia. To dobrze rokuje jego przyszłości także w naszym kraju. Ceny samochodu zaczynają się od 176 990 zł. Otlander PHEV z pełnym wyposażeniem to koszt ok 200 000 zł.
Salony Mitsubishi w Trójmieście
Miejsca
Opinie (32) 3 zablokowane
-
2014-03-25 14:39
Pierwsze egzemplarze Outlandera PHEV powinny pojawić się u nas w maju, samochód można oczywiście już zamawiać - mówi Robert Zygarłowski, kierownik salonu sprzedaży Mitsubishi w Motor Centrum
no to ja poproszę dwie sztuki, wy je tu przyszykujcie a ja pędzę do providenta załatwić finansowanie- 18 1
-
2014-03-25 15:28
Nie złość się, że Cię nie stać...
- 5 4
-
2014-03-25 16:06
Czyli ile?
"Zużycie paliwa? Według producenta, średnio wynosi niecałe 2 litry na setkę. Nasze, w czasie krótkiej jazdy testowej nie było o wiele wyższe."
Czyli ile? 8-10L ?- 10 1
-
2014-03-25 16:07
zamiast providenta lepiej szukaj normalnie platnej pracy
- 3 4
-
2014-03-25 16:11
Mam Outka 2
Fajny generalnie to samochod.Przestronny i nawet z silnikiem 2.0DID calkiem malo awaryjny.
Ale dzis patrzac na nowy model to moge tylko napisac ze stylistom tego auta chyba braklo wyobrazni albo poprostu byli wczorajsi...
Jedynka byla ok zwlaszcza turbo bezyna ,dwojka z silnikiem 2.2 jest calkiem calkiem a 3 to chala z wygladu i cena z kosmosu!!!O cenach czesci nie wspomne ,czyste zdzierstwo!!!
No ale..nie kazdy moze jezdzic np mitsu czy Mazda dlatego wszyscy jezdza golfami...- 12 1
-
2014-03-25 17:10
Napęd wyśmienity, jeszcze tylko...
zaprojektować od nowa nadwozie i jakoś to będzie. Już lepiej chyba poprzednią budę klepać aniżeli to COŚ
- 4 0
-
2014-03-25 18:00
Sam jeździsz golfem, ja jeżdżę BMW.
- 1 3
-
2014-03-25 18:05
dzisiejszy ,,misiek,, to syf sztandarowy!
...plastikowe błotniki ,blachy grubości puszki od piwa, plastiki najniższego sortu, oglądałem samochód z 20-to tysięcznym przebiegiem - fotel kierowcy zdeformowany od normalnego użytkowania ,materiał siedziska ,,puszcza na szwie,,,ogólny dramat za nie małą kasę .
- 7 0
-
2014-03-25 19:37
zapytaj o cenę baterii
i czy jest utylizowana w krajach trzeciego świata przez dzieci...
- 5 0
-
2014-03-25 19:38
i rdza na podwoziu
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.