- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (101 opinii)
- 2 "Leżący policjant" na... polnej drodze (60 opinii)
- 3 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (44 opinie)
- 4 Kolejne drogi w Gdyni do naprawy po zimie (72 opinie)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (71 opinii)
- 6 Ile aut skonfiskowała policja? (131 opinii)
Padł rekord natężenia ruchu na Obwodnicy Trójmiasta
101 tys. 200 samochodów przejechało jednego dnia Obwodnicą Trójmiasta . Największy ruch zanotowano 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem. Eksperci: to sygnał do budowy Obwodnicy Metropolitalnej i poszerzenia istniejącej ekspresówki, inaczej Trójmiastu, m.in. w wakacje, grozi drogowy paraliż.
Tym samym został pobity rekord z ubiegłego roku - 1 lipca, Obwodnicą Trójmiasta przejechało 100 tys. 820 pojazdów.
Eksperci przestrzegają, że rosnące natężenie na Obwodnicy Trójmiasta w najbliższych latach wywoła m.in. korki na drogach w centrum Gdańska i Gdyni. Problemy z ruchem będą miały także gminy ościenne - Żukowo, Kolbudy, czy Pruszcz Gdański. Ruch rozleje się na nie na zasadzie naczyń połączonych.
- Tak duża liczba aut to sygnał, że należy budować drogę alternatywną. Dla Obwodnicy Trójmiasta jest to Obwodnica Metropolitalna, która po otwarciu odciążyłaby istniejącą ekspresówkę. Ponadto w drugiej kolejności należałoby poszerzyć istniejącą obwodnicę o kolejny - trzeci pas ruchu - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora do spraw utrzymania w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Problem w tym, że Obwodnica Metropolitalna jest blokowana przez cztery osoby i gminę Kolbudy. Sprawa utknęła w sądzie administracyjnym w Warszawie. Z kolei najpierw poszerzenie obwodnicy, a potem budowa ewentualnego objazdu oznaczałaby paraliż Trójmiasta.
- Ponadto w przypadku tak dużych natężeń trzeba dokładniej planować prace remontowe na obwodnicy, a kierowcy powinni lepiej analizować to, co dzieje się na obwodnicy i dokładniej planować godziny przejazdu wspomnianą trasą - dodaje Markowski.
Eksperci podkreślają, że powoli zacierają się granice szczytów drogowych. Na obwodnicy panuje cały czas duży ruch. Jeśli nie chcemy stać tam w korku, trasę powinniśmy omijać w godz. 7-9 i 15-18. Trzeba pamiętać, że przed długimi weekendami zatory na obwodnicy mogą dokuczać od godz. 13 do nawet 23.
Miejsca
Opinie (307) ponad 10 zablokowanych
-
2017-07-15 22:07
Kto będzie jeździł Obwodnicą Metropolitalna? (2)
Trzeba zweryfikować, ile aut, z których dalszych lokalizacji korzystałoby z OM, ile aut z Pruszcza, Gdańska, Sopotu, Gdyni i sąsiednich miejscowości nadrabialoby kilometry jadąc np z Gdańska lub Gdyni, by spokojnie dojechać na drugi koniec Trójmiasta, nie wiedząc jaka sytuacja panuje w danej chwili na starej obwodnicy. Chyba, że zamontuja przed zjazdami i na jedną i na drugą obwodnicę tablice z obciążeniem obu tras. W przeciwnym wypadku jestem za poszerzeniem do 3 pasów tylko.
- 1 2
-
2017-07-15 22:26
Jak na całym świecie na tablicy się wyświetla o korkach i zmianie ruchu. (1)
- 0 0
-
2017-07-16 07:09
Na całym świecie być może tak
Ale czy w Gdańsku widziałeś takie komunikaty?
- 1 0
-
2017-07-16 02:50
Gdańsk niepokorny
To nie ma i budowy żadnej drogi, zresztą i tak niedługo nie będą powstawały już żadne w całym kraju.
- 2 1
-
2017-07-16 09:12
Z dróg muszą zniknąć złomy.
Jeżeli z naszych dróg znikną złomy, które nigdy nie powinny przejść pozytywnie badania technicznego, to od razu będzie luźniej. A do centrum miast wjazd dla aut z min. normą Euro 6.
- 0 3
-
2017-07-16 11:33
Rowery = OC !!! (1)
OC !!! dla rowerzystów jeżdzą po ulicach powodując korki a obok jest ścieżka... Nie patrząc na ruch samochodowy i powodują zarysowania aut i uciekają !!! Kiedy Pis wpadnie na to żeby Rowery miały OC !!!
- 2 2
-
2017-07-16 16:49
Mają OC
Jak ubezpieczysz mieszkanie to masz OC w życiu prywatnym, które obejmuje nieumyślne uszkodzenia mienia.
Wiec rowerem chyba też się łapie.
Problem że to ubezpieczenie na max. 50 - 100 tys więc porządny wypadek i może zabraknąć.
Ale drobne otarcia / wgniecenia powinno się dać zrobić- 0 0
-
2017-07-16 13:52
ZJAZDY, WJAZDY, POBOCZA
Czasami lepiej zacząć od poprawienia tego co już jest. Brak pobocza - kolizja STOP, WJAZDY ZJAZDY SA EXTREMALNE między innymi Kowale Szadolki za krótkie... Ale i tak tego nikt nie czyta
- 1 0
-
2017-07-16 16:38
10 złotych za litr! (1)
Najlepsze rozwiązanie to zwiększyć cenę paliwa do 10 złotych za litr i wtedy problem paraliżu z głowy.
- 0 2
-
2017-07-16 16:46
A możesz rozwinąć myśl bo nie kumam co chcesz uzyskać ?
Zwiększyć ceny, inflację, konkurencyjność polskiej gospodarki ?
- 0 0
-
2017-07-16 17:25
To nie jest problem ilosci aut, tylko polityki drogowej
Tzn drogi przeznaczone uprzednio jako uplynnienie ruchu obwodowego są zabudowywane osiedlami mieszkaniowymi i sklepami więc zmienia się ich przeznaczenie. Stąd więcej na nich aut bo służą zarówno jako przelotówka jak i dla osób codziennego domowego użytku.
To samo zrobili z grunwaldzka stawiając tam biurowce i blokując ruch.- 2 1
-
2017-07-16 19:31
(1)
nie ma się czym chwalić czy ktoś pomyślał jaki potężny hałas wytwarza 100 tys samochodów bez przerwy dzień i noc może w końcu ktoś pomyśli o ekranach akustycznych a nie budować kolejne muzeum
- 0 1
-
2018-07-01 14:38
ekrany akustyczne
Wzdluz autostrad dzesiatki km.ekranow.dla zab .a czlowiekowi sie naleza.gdzie sa zieloni!!!
- 0 0
-
2017-07-17 02:03
To już nie jest ekspresówka
Ta droga już dawno nie jest obwodnicą (bo nie idzie wokół, a obecnie raczej przez środek trójmiasta), nie jest już drogą ekspresową jako taką, a po prostu przelotową drogą przez trójmiasto.
To już nie omija trójmiasta a prowadzi przez wielkie trójmiejskie dzielnice.
Konieczność zbudowania drugiej obwodnicy to jedno.
Natomiast druga konieczność to rezygnacja z "ekspresowych" aspiracji i obniżenie standardu drogi do zwykłej drogi w mieście.
Prędkość maksymalna wystarczy 70, do tego gęstsze dobudowanie zjazdów/wjazdów które obecnie są głównym problemem.
Nawet można rozważyć skrzyżowania kolizyjne (ze światłami).
A nowa obwodnica w standardzie autostrady czy drogi ekspresowej powinna powstać i omijać trójmiasto.- 0 6
-
2017-07-20 10:46
SKMka
Jadąc autem które pali 6l ON na 100 km z Gdyni Grabówka do Centrum Gdańska (35km) płaci się mniej niż za bilety SKM które kosztują 15 zł w obie strony. Gratuluje podejścia i pomysłu na odkorkowanie trójmiasta.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.