• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Panda zupełnie nowa, a Avensis odświeżona

Bawo,Mart,Ps
2 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Najnowszy Fiat Panda. Czy powtórzy sukces poprzednika?



To jedna z najważniejszych motoryzacyjnych premier tego roku. Ostatniego dnia lutego do salonów Fiata trafiła nowa Panda. Wybierający większe auta powinni zwrócić uwagę na nieco odświeżoną Toyotę Avensis.



Dobrze, że w przypadku tego samochodu Włosi postanowili nie wyważać otwartych drzwi. Najnowsza Panda sporo czerpie z dobrych rozwiązań swojej poprzedniczki, wprowadzając jednocześnie parę ciekawych innowacji. Kto miał już do czynienia z Pandą, wsiadając do nowego modelu nie poczuje, że ma do czynienia z totalną nowością.

To, że każda następna generacja dowolnego w sumie modelu jest większa od poprzednika, to oczywista oczywistość. Panda też jest dłuższa i szersza, mimo niezmienionego rozstawu osi. Skorzystają na tym głównie pasażerowie tylnych siedzeń, bo mają więcej miejsca na kolana. Także dzięki węższym, przednim fotelom. Co ważne, samochód ma też większy i bardziej funkcjonalny bagażnik (260/870 litrów).

W środku dominują twarde plastiki. Podobnie jak na zewnątrz, także w kabinie dominuje motyw zaokrąglonego kwadratu. Do tego mamy też ciekawe przetłoczenia na tapicerce. Widać w tym spójną koncepcję i sporo fantazji projektantów. Do tego mamy w Pandzie do dyspozycji aż 14 schowków!

Silniki? Na razie mamy do wyboru cztery: benzynowe (0.9 TwinAir/65 KM; 0.9 TwinAir Turbo/ 85 KM; 1.2 Fire/69 KM) oraz jeden diesel (1.3 Multijet/75 KM).

Panda trzeciej generacji nie powstaje już w polskiej fabryce Fiata w Tychach. Jej produkcję przeniesiono do Włoch. Podstawowego modelu nie kupimy już też za ok. 28 tysięcy złotych. Model bazowy najnowszej Pandy (wersja Fresh), czteromiejscowy, bez dzielonej tylnej kanapy kosztuje 32 990 zł. Czy kierowcy dysponujący niewielkim budżetem na zakup nowego miejskiego samochodu zaakceptują te zmiany i Panda pozostanie liderem rynku w swoim segmencie? To, oczywiście, zweryfikuje już rynek.
  • Fiat Panda trzeciej generacji


Warto też zwrócić uwagę na jedno z popularniejszych aut segmentu D. Toyota, trzy lata po premierze Avensisa, nieco go odświeżyła. Nowy jest praktycznie każdy element przedniej części nadwozia. Delikatny facelifting widać też z tyłu - inne są przetłoczenia błotników czy kształt tylnego zderzaka i świateł.

W środku za to producent zastosował lepsze jakościowo materiały. Nowością jest system multimedialny Toyota Touch, teraz za pomocą ekranu dotykowego możemy zarządzać wszystkimi funkcjami multimedialnymi samochodu.


  • Toyota Avensis 2012


Nowy Avensis według zapewnień producenta lepiej też jeździ, a to za sprawą np. szeregu zmian w zawieszeniu.

Ponieważ europejscy, w tym i polscy nabywcy Avensisa najbardziej polubili dwulitrowego diesla, w tym silniku dokonano najwięcej modyfikacji mających sprawić, że pracuje ciszej, kulturalniej, a przy tym mniej pali. Ceny Toyoty Avensis po faceliftingu rozpoczynają się od 82 900 zł.

Zobacz trójmiejskie salony Fiata oraz Toyoty.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (31) 5 zablokowanych

  • Toyota jak Apple odgrzewany kotlet.

    Amerykance się już wyleczyli z japońców czas na Europe. Tylko Lancia Fiat i VW .

    • 2 20

  • jednak co knut to knut (2)

    ciągle coś się dzieje i to auto kocha warsztaty

    • 2 0

    • wpiszesz F...T a wychodzi knut, dziwne (1)

      • 2 0

      • knut

        • 2 0

  • Fiaty zawsze miały wytrzymałe silniki ciekawe jak będzie z tym dwucylindrowcem

    • 4 5

  • to za pięć lat będę takiej pandy wypatrywać na rynku aut użuwanych

    piąty samochód w rodzinie, jeździł emeryt, pali na dotyk, nie był uderzony, oryginalny pzrebieg 20 000 i właściciel niepalący

    • 3 3

  • A i tak 98% kierowców kupi czeskiego Volkswagena. (3)

    • 5 0

    • (2)

      z Niemiec, rocznik 1995

      • 1 0

      • z niemczech a nie z niemiec po lekarzu rocznik 1937, nic nie stuka nic nie puka (1)

        przelot 120 tys, przy 100 tys zrobiony rozrzad i amorki.

        • 3 0

        • Ten rocznik robi dużo stłuczek

          Prawda taka, że Niemiec dobrego auta nie sprzeda, albo pójdzie w swoim gronie. Większosc przywożonych ma mniejsze lub większe kłopoty. Które oczywiście przy naszych cenach mozna okazyjnie i sprawnie usunac.

          • 2 0

  • (1)

    32 koła za Pande:I... po, co to kupować, walnąć za 20000 jakiegoś sedana używanego 12 tysięcy na konto na paliwo/naprawy i gitara, albo ktoś kto ma te 35tys. używanego Mini kupić, większy, a Pandą z tyłu i tak nie ma sensu rodziny wozić, więc drzwi to tylko podniesienie ceny.

    • 5 9

    • mini kupisz starego i wypierdzianego

      tez bym wolal mini bo ma jajo, ma styl, to auto dla koneserow. ale biorac pod uwage ze bedzie mialo 9-10 lat (mlodsze trudno kupic w dobrym stanie) to nie kazdy by chcial miec autko bez gwarancji, trzeszczace i z duzym przebiegiem. wsrod benzyniakow takie z przebiegiem nizszym od 100 000 sa ewenementami i kupilbym takie tylko gdyby bylo od znajomego ktorego historie przebiegu znam. nieznajomemu nie uwierze w tak niski przebieg.

      a przede wszystkim te auta sa kierowane do innej grupy klientow, mini do kogos kogo stac na druga miejska taczke z klasa a panda do firm i ludzi niezbyt zamoznych przemieszczajacych sie glownie w miescie do pracy.

      • 0 0

  • to chyba będzie porażka Fiata zwłaszcza, że VW, Skoda, Kia, Hundai są bardziej konkurencyjne (1)

    w klasie A.

    • 7 1

    • pod jakim względem?

      są mniejsze i droższe. a skoro nic wiecej nie oferuja to pod jakim wzgledem sa bardziej konkurencyjne? ja w takich taczkach nie gustuje ale wg mnie nie masz argumentow. jesli jest inaczej prosze udowodnij.

      • 0 0

  • (1)

    pamiętajcie że ten fiat już nie jest z TYCH więc duzo lepiej wybrać jakies kia niż płacić włochowi który zwija polski interes

    • 14 1

    • Fiat to nie jest polski interes

      • 0 0

  • Avensis w cenie Octavii (1)

    Oczywiscie wybrałbym Toyota

    • 11 1

    • kumpel kupil 122 konną octavie w cenie 58 tys.

      nie lubie skod bo wieje od nich nuda ale taka cena za spore kombi z klimą i radiem to nie jest duzo. nie kupisz za to avensisa, jedynie corolle.

      • 0 0

  • Wolę Sparka (1)

    To juz 100 razy ładniejszy i tańszy jest Chevrolet Spark od tej Pandy !!!

    • 8 2

    • 100 razy?

      to sie da zmierzyc? obliczyles to?
      bo wg mnie wlasnie panda jest ladniejsza od smarka. z reszta wlosi maja tradycje w projektowaniu aut. koreanczycy vel "amerykanie" w tej klasie co najwyzej w projektowaniu budek telefonicznych przewroconych na bok

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakim autem ściga się młody, gdyński kierowca rajdowy Maciej Liszka?

 

Najczęściej czytane