• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Panda zupełnie nowa, a Avensis odświeżona

Bawo,Mart,Ps
2 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Najnowszy Fiat Panda. Czy powtórzy sukces poprzednika?



To jedna z najważniejszych motoryzacyjnych premier tego roku. Ostatniego dnia lutego do salonów Fiata trafiła nowa Panda. Wybierający większe auta powinni zwrócić uwagę na nieco odświeżoną Toyotę Avensis.



Dobrze, że w przypadku tego samochodu Włosi postanowili nie wyważać otwartych drzwi. Najnowsza Panda sporo czerpie z dobrych rozwiązań swojej poprzedniczki, wprowadzając jednocześnie parę ciekawych innowacji. Kto miał już do czynienia z Pandą, wsiadając do nowego modelu nie poczuje, że ma do czynienia z totalną nowością.

To, że każda następna generacja dowolnego w sumie modelu jest większa od poprzednika, to oczywista oczywistość. Panda też jest dłuższa i szersza, mimo niezmienionego rozstawu osi. Skorzystają na tym głównie pasażerowie tylnych siedzeń, bo mają więcej miejsca na kolana. Także dzięki węższym, przednim fotelom. Co ważne, samochód ma też większy i bardziej funkcjonalny bagażnik (260/870 litrów).

W środku dominują twarde plastiki. Podobnie jak na zewnątrz, także w kabinie dominuje motyw zaokrąglonego kwadratu. Do tego mamy też ciekawe przetłoczenia na tapicerce. Widać w tym spójną koncepcję i sporo fantazji projektantów. Do tego mamy w Pandzie do dyspozycji aż 14 schowków!

Silniki? Na razie mamy do wyboru cztery: benzynowe (0.9 TwinAir/65 KM; 0.9 TwinAir Turbo/ 85 KM; 1.2 Fire/69 KM) oraz jeden diesel (1.3 Multijet/75 KM).

Panda trzeciej generacji nie powstaje już w polskiej fabryce Fiata w Tychach. Jej produkcję przeniesiono do Włoch. Podstawowego modelu nie kupimy już też za ok. 28 tysięcy złotych. Model bazowy najnowszej Pandy (wersja Fresh), czteromiejscowy, bez dzielonej tylnej kanapy kosztuje 32 990 zł. Czy kierowcy dysponujący niewielkim budżetem na zakup nowego miejskiego samochodu zaakceptują te zmiany i Panda pozostanie liderem rynku w swoim segmencie? To, oczywiście, zweryfikuje już rynek.
  • Fiat Panda trzeciej generacji


Warto też zwrócić uwagę na jedno z popularniejszych aut segmentu D. Toyota, trzy lata po premierze Avensisa, nieco go odświeżyła. Nowy jest praktycznie każdy element przedniej części nadwozia. Delikatny facelifting widać też z tyłu - inne są przetłoczenia błotników czy kształt tylnego zderzaka i świateł.

W środku za to producent zastosował lepsze jakościowo materiały. Nowością jest system multimedialny Toyota Touch, teraz za pomocą ekranu dotykowego możemy zarządzać wszystkimi funkcjami multimedialnymi samochodu.


  • Toyota Avensis 2012


Nowy Avensis według zapewnień producenta lepiej też jeździ, a to za sprawą np. szeregu zmian w zawieszeniu.

Ponieważ europejscy, w tym i polscy nabywcy Avensisa najbardziej polubili dwulitrowego diesla, w tym silniku dokonano najwięcej modyfikacji mających sprawić, że pracuje ciszej, kulturalniej, a przy tym mniej pali. Ceny Toyoty Avensis po faceliftingu rozpoczynają się od 82 900 zł.

Zobacz trójmiejskie salony Fiata oraz Toyoty.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (31) 5 zablokowanych

  • Mój VW Passat wdeptuje taką tuyotę w glebe. (2)

    • 0 5

    • masz na mysli awaryjnosc?

      • 1 0

    • prowokacja

      nie odpisujcie trollowi na posta. na tym żeruje. nie ma ani toyoty ani VW. probuje wywolac klutnie. w watku o vw napisze ze jego toyota wciaga nosem VW. czlowiek nie warty komentarzy

      • 0 0

  • Fiat jak Fiat Toyota- moze być (1)

    Miałem Toyotę , ostrzegam wszystkich przed serwisem Carter, teraz mam 159 i o dziwo brak problemów. Omijajcie cartera .

    • 0 0

    • ja mialem auta kilku roznych marek

      i tez nigdy nie mialem problemow

      • 0 0

  • (1)

    a ja wolę jeść dlatego nie kupię auta

    • 0 0

    • a ja lubie jesc i miec auto

      • 0 0

  • Nowa Panda doskonałą kontynuatorką swojej poprzedniczki (1)

    Jak dla mnie Panda jest najlepsza. III wersja z wydłużonym nadwoziem, licznymi schowkami i możliwością różnej konfiguracji siedzeń przednich i tylnych sprawia, że ten samochodzik jest bardziej pakowny niż jego poprzedniczka. Przeniesienie produkcji do Włoch nie popsuło jakości tego auta a Włosi dobrze kontynuują rozpoczętą przez Polaków dobrą passę Fiata. Dziś byłem na dniach otwartych w salonie Fiata i miałem możliwość przejechania się tym samochodem. Na prawdę dobra robota auto solidne, dobrze wyposażone, unowocześnione a w dodatku z najlepszymi silnikami jest warte polecenia.

    • 4 3

    • nie za te pieniądze

      • 0 0

  • ładna ta pandzia

    • 1 1

  • ten gość co tak zachwala tą pandę to chyba w marketingu szeptanym pracuje , przyznaj się od kogo garniesz kasę za takie wpisy ?, panda owszem przyzwoite auto ( żona jeżdzi dwójką 1,2) ale ma też swoje wady , pierwszą i niezaprzeczalną jest serwis a raczej jego koszty , następnie słabiutkie zawieszenie przednie - wytrzymuje 40-50 tys i trzeba wymienić praktycznie wszystko , żle zaprojektowana kolumna kierownicy i padające wspomaganie elektryczne - wymiana w serwisie kolumny to 2000pln chore ! zachwyt nad autem tej wielkości za 34000 pln jest nie na miejscu tym bardziej że makarony przenieśli produkcję pod Neapol więc to już nie jest nasze auto , 10 tys droższe od poprzednika i złożone przez NAJWYŻSZEJ KLASY SPECJALISTÓW .....od pizzy -))

    • 1 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?

 

Najczęściej czytane