Wiadomości

stat

Peugeot 308 GT. Lew szybki jak jaguar

Klasyczna francuska elegancja plus trochę emocji. to Peugeot 308 GT.



Peugeot rzuca wyzwanie konkurencji, która ma w swojej ofercie "podkręcone hatchbacki". Fundament tej operacji to model 308. Blisko 146 tys. sprzedanych aut i nobilitujący tytuł Car of the Year oznacza, że przepis był udany i trzeba iść dalej. Francuzi nie zapomnieli o klientach, którzy oczekują od auta troszkę więcej emocji - do salonów wjeżdża właśnie usportowiony model 308 GT. Czy Golf GTI oraz Ford Focus ST mają się czego bać?



Wydaje się, że odmiana GT wchodzi do sprzedaży w najlepszym momencie. Wszyscy najważniejsi gracze pokazali swoje karty, czas na ruch Peugeota. Przestylizowany przód od razu zwraca na siebie uwagę, nie jest agresywny, wręcz przeciwnie, nadaje autu charyzmy i harmonii. Co jeszcze dostrzeżemy w odmianie GT? Zmiany są subtelne, ale trafne: logo z lwem zmieniło miejsce i powędrowało z maski na grill. Dołożono również więcej elementów z chromu w przednim pasie, delikatnie zmieniony został przedni zderzak - całość zwieńczyło dodanie loga GT, które podkreśla sportową naturę auta.

Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT mat. prasowe
Z boku samochodu w oczy rzucają się od razu 18­-calowe felgi aluminiowe o nowym wzorze, mocniej poszerzone progi i polakierowane na czarno obudowy lusterek, które harmonijnie łączą się z ciemnymi szybami auta. Peugeota 308 postrzegano jako wyjątkowo ładnego przedstawiciela segmentu C, wersja GT jedynie podkreśla jego agresywniejszą naturę względem zwykłych wersji.

Z perspektywy tylnej części nadwozia najwięcej dzieje się w okolicach zderzaka. Pojawił się modny dyfuzor wraz z podwójnymi końcówkami układu wydechowego oraz spojler na tylnej klapie bagażnika. Bez przesady, ze smakiem i po francusku. Peugeot podkreśla, iż jedynie w wersji GT można spotkać nowy lakier Magnetic Blue, nawiązuje on do innych, sportowych aut ze stajni francuskiej firmy. Przeróbki nie byłyby skuteczne, gdyby nie pokuszono się o obniżenie zawieszenia: przód obniżono o 7 mm, tył o 10 mm w stosunku do "cywilnej" 308­mki. Jest ono również twardsze i pewniej zachowuje się w zakrętach.

Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT mat. prasowe
Producenci usportowionych odmian ostatnio zapominają o wnętrzach, zmieniając jedynie zwykle kilka detali, a jak poradzili sobie z tym styliści 308 GT? Wnętrze nowej odmiany obszyto skórą na kierownicy i boczkach drzwiowych. Są obowiązkowo sportowe nakładki na pedały ze stali nierdzewnej oraz czerwone materiałowe wstawki na fotelach, boczkach drzwi i desce rozdzielczej. Zegary otrzymały czerwone podświetlenie, znane m.in. z modelu 208 GTI. Peugeot 308 GT ma niedużą kierownicę i zegary umieszczone nad jej wieńcem.

Przestrzeń? Silny atut 308 pozostał niezmieniony, cieszy również 380-litrowy bagażnik. Pod maską sportowego Peugeota znajdziemy dwie jednostki napędowe, inżynierowie proponują wersję benzynową i diesla. Mamy więc benzynowy silnik 1.6 THP o mocy 205 KM lub wysokoprężny diesel 2.0 Blue HDI o mocy 180 KM. A jeśli komuś będzie za mało, trzeba poczekać na Peugeota 308 oznaczonego literą R. Jego sugerowana moc to ok. 300 KM.

Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT mat. prasowe
Ale nie zapuszczajmy się daleko w przyszłość. Odmiana GT z benzynowym motorem osiąga pierwsze 100 km/h w czasie 7,5 sekundy przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 5,6 l/100 km. Osiągi to jednak nie wszystko, wspomniany diesel według producenta średnio zużywa tylko 4,0 l/100 km oleju napędowego. Dostępna będzie 6-biegowa skrzynia manualna oraz 6-biegowa przekładnia automatyczna.

Fanom szybszego bicia serca na drodze spodoba się to, iż ESP będące w wyposażeniu standardowym Peugeota 308 GT, jest w pełni odłączalne. Odmiana GT to w kilku słowach lepsza precyzja prowadzenia, głośniejszy wydech i szybsze pokonywanie zakrętów. Oprócz wersji hatchback do dyspozycji klientów jest również model combi oznaczany jako SW. Peugeot 308 GT jest już dostępny w salonach, jego ceny startują od 100 tys. zł.

Salony Peugeota w Trójmieście. Sprawdź w naszej bazie

Opinie (31) 3 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Co to jest CDI?