- 1 Mała uliczka, duży problem (195 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (289 opinii)
- 3 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (105 opinii)
- 4 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (68 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (39 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (399 opinii)
Peugeot 308 GT. Lew szybki jak jaguar
Peugeot rzuca wyzwanie konkurencji, która ma w swojej ofercie "podkręcone hatchbacki". Fundament tej operacji to model 308. Blisko 146 tys. sprzedanych aut i nobilitujący tytuł Car of the Year oznacza, że przepis był udany i trzeba iść dalej. Francuzi nie zapomnieli o klientach, którzy oczekują od auta troszkę więcej emocji - do salonów wjeżdża właśnie usportowiony model 308 GT. Czy Golf GTI oraz Ford Focus ST mają się czego bać?
Wydaje się, że odmiana GT wchodzi do sprzedaży w najlepszym momencie. Wszyscy najważniejsi gracze pokazali swoje karty, czas na ruch Peugeota. Przestylizowany przód od razu zwraca na siebie uwagę, nie jest agresywny, wręcz przeciwnie, nadaje autu charyzmy i harmonii. Co jeszcze dostrzeżemy w odmianie GT? Zmiany są subtelne, ale trafne: logo z lwem zmieniło miejsce i powędrowało z maski na grill. Dołożono również więcej elementów z chromu w przednim pasie, delikatnie zmieniony został przedni zderzak - całość zwieńczyło dodanie loga GT, które podkreśla sportową naturę auta.
Z boku samochodu w oczy rzucają się od razu 18-calowe felgi aluminiowe o nowym wzorze, mocniej poszerzone progi i polakierowane na czarno obudowy lusterek, które harmonijnie łączą się z ciemnymi szybami auta. Peugeota 308 postrzegano jako wyjątkowo ładnego przedstawiciela segmentu C, wersja GT jedynie podkreśla jego agresywniejszą naturę względem zwykłych wersji.
Z perspektywy tylnej części nadwozia najwięcej dzieje się w okolicach zderzaka. Pojawił się modny dyfuzor wraz z podwójnymi końcówkami układu wydechowego oraz spojler na tylnej klapie bagażnika. Bez przesady, ze smakiem i po francusku. Peugeot podkreśla, iż jedynie w wersji GT można spotkać nowy lakier Magnetic Blue, nawiązuje on do innych, sportowych aut ze stajni francuskiej firmy. Przeróbki nie byłyby skuteczne, gdyby nie pokuszono się o obniżenie zawieszenia: przód obniżono o 7 mm, tył o 10 mm w stosunku do "cywilnej" 308mki. Jest ono również twardsze i pewniej zachowuje się w zakrętach.
Producenci usportowionych odmian ostatnio zapominają o wnętrzach, zmieniając jedynie zwykle kilka detali, a jak poradzili sobie z tym styliści 308 GT? Wnętrze nowej odmiany obszyto skórą na kierownicy i boczkach drzwiowych. Są obowiązkowo sportowe nakładki na pedały ze stali nierdzewnej oraz czerwone materiałowe wstawki na fotelach, boczkach drzwi i desce rozdzielczej. Zegary otrzymały czerwone podświetlenie, znane m.in. z modelu 208 GTI. Peugeot 308 GT ma niedużą kierownicę i zegary umieszczone nad jej wieńcem.
Przestrzeń? Silny atut 308 pozostał niezmieniony, cieszy również 380-litrowy bagażnik. Pod maską sportowego Peugeota znajdziemy dwie jednostki napędowe, inżynierowie proponują wersję benzynową i diesla. Mamy więc benzynowy silnik 1.6 THP o mocy 205 KM lub wysokoprężny diesel 2.0 Blue HDI o mocy 180 KM. A jeśli komuś będzie za mało, trzeba poczekać na Peugeota 308 oznaczonego literą R. Jego sugerowana moc to ok. 300 KM.
Ale nie zapuszczajmy się daleko w przyszłość. Odmiana GT z benzynowym motorem osiąga pierwsze 100 km/h w czasie 7,5 sekundy przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 5,6 l/100 km. Osiągi to jednak nie wszystko, wspomniany diesel według producenta średnio zużywa tylko 4,0 l/100 km oleju napędowego. Dostępna będzie 6-biegowa skrzynia manualna oraz 6-biegowa przekładnia automatyczna.
Fanom szybszego bicia serca na drodze spodoba się to, iż ESP będące w wyposażeniu standardowym Peugeota 308 GT, jest w pełni odłączalne. Odmiana GT to w kilku słowach lepsza precyzja prowadzenia, głośniejszy wydech i szybsze pokonywanie zakrętów. Oprócz wersji hatchback do dyspozycji klientów jest również model combi oznaczany jako SW. Peugeot 308 GT jest już dostępny w salonach, jego ceny startują od 100 tys. zł.
Salony Peugeota w Trójmieście. Sprawdź w naszej bazie
Miejsca
Opinie (31) 3 zablokowane
-
2015-02-26 20:19
czekam
ok czekam za 8 lat może mnie bedzie stać biore diesla zrobie program i 200ps bedzie dobrze...
- 1 0
-
2015-02-26 20:48
(1)
1.9 TDI po wiejskim tuningu ma 180. O co kaman i halo?
- 2 2
-
2015-02-27 10:58
a ty zapozniony jestes?
- 0 1
-
2015-02-26 22:02
Jeżdżę takim fajne auto. Bez napędu na 4x nie ma o czym gadać. 200 kuce bez dsg d*py nie urywa i kosztuje to 12000tys
- 0 2
-
2015-02-27 05:38
nie ma co (1)
GT 205KM i około 100 000zł a jest Nissan PULSAR 1.6 190KM i od 0-100 w 7,7 i kosztuje tylko 86000
- 5 0
-
2015-02-27 14:43
Nie licz na to ze za 100 000 masz tego GT
pewnie diesel jest za tyle. I golas na dodatek.
- 0 0
-
2015-02-27 12:07
Jakiś taki nijaki
b. wątpliwe te dane techniczne - to prima aprilis czy jak?
- 1 2
-
2015-02-27 13:19
Tylko idiota kupuje peżota. Albo dewota
- 3 3
-
2016-06-11 12:59
Polecam
Większość negatywnych opinii udzielają osoby, które nie miały do czynienia z tym samochodem. Spróbuj a dopiero oceniaj . W mojej opinii bardzo przyzwoite auto. Dobrze przyśpiesza, dobrze się prowadzi. Nie mam zastrzeżeń.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.