• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot 308. Lew kontratakuje

BawoBchDb
27 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Peugeot 308. Konkurent Volskwagena Golfa.

Segment aut kompaktowych to dla większości producentów najważniejsze pole walki o klienta. Mimo iż obecnie największe "bitwy" staczają ze sobą przedstawiciele koncernów niemieckich i koreańskich, to nie możemy zapominać o firmach, które również mają spore doświadczenie na tym polu. Jedną z ostatnich nowości jest Peugeot 308, który na targach w Genewie zaskarbił sobie tytuł "Car of the Year 2014". Czy pozyska także serca i portfele klientów?



Od czasów modelu 306 z pierwszej połowy lat 90. Peugeot z różnym skutkiem stara się zwrócić na siebie uwagę klienteli wybierającej najchętniej kupowane auto w Europie, Volkswagena Golfa. Nowy 308 bardzo upodobnił się do niemieckiego kolegi, ale zachował typowy dla Peugeota charakter.

Salony Peugeota w Trójmieście

Stylistycznie auto jest spokojne, harmonijne i niekrzykliwe, więc wniosek może być jeden: będzie się starzeć niezwykle wolno. Po karoserii widać również, iż kompakt Peugeota dość znacząco urósł, ale zrobił to w bardzo proporcjonalny sposób. Charakterystyczna dla Peugeota atrapa chłodnicy nawiązuje do innych modeli marki, ostrzej osadzone przednie reflektory wykonane w pełnej technologi LED oddają wrażenie sportowego akcentu. Ten samochód ma prawo się podobać, eleganckie srebrne wykończenia przywodzą na myśl samochody z sektora premium.

Dodatkowo istnieje cały szereg możliwości zindywidualizowania auta poprzez gamę pakietów stylistycznych, w skład których wchodzą obręcze z lekkich stopów, metalizowane lakiery czy chociażby wybór dachu auta (metalowy bądź szklany). Do gamy nadwozi już niedługo trafi odmiana SW, która połączy w sobie cechy combi oraz vana.

Wnętrze samochodu to prawdziwa rewolucja. Peugeot zastosował w 308 kilka patentów, które podobno "przeszkadzają" w innych samochodach. Przyciski na kokpicie przeprojektowano do niezbędnego minimum, by nie absorbować uwagi kierowcy. Za obsługę większości urządzeń pokładowych auta odpowiada blisko 10-calowy ekran dotykowy, umiejscowiony centralnie. Obsługa jest intuicyjna, a sam system przypomina użytkowanie prostego smartfona.

  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308
  • Peugeot 308


Kolejna rewolucja to dość znaczące zmniejszenie kierownicy i wysunięcie zegarów bliżej przedniej szyby, dzięki czemu wskaźniki widać nie w kierownicy, a nad nią. Czy ten zabieg był potrzebny, na to odpowiedzieć musi sobie każdy sam. Z jazd testowych wiemy jednak, że w najmniejszym stopniu nie przeszkadza to w prowadzeniu ani czytelności wskazań.

Warte podkreślenia są materiały użyte do wykończenia samochodu, na tym polu Peugeot ociera się o segment premium, spasowanie oraz struktura są przyjemne dla oczu i dotyku. Fotele o świetnym trzymaniu bocznym są również wyjątkowo wygodne, zwłaszcza w dłuższych trasach. Nie można narzekać na ilość miejsca na tylnej kanapie. Jest porównywalna z konkurentami, a bagażnik jest regularny i foremny, ma rekordową dla tej klasy pojemność - 470 litrów. Wyraźnie widać, iż Peugeot bardzo przyłożył się do tego samochodu, a jeszcze bardziej cieszy to, iż nie widać po nim żeby przyłożyli się do niego "księgowi".

Pod maską testowego egzemplarza znajduje się benzynowy, 125-konny silnik 1.6 THP, któremu nie brak wigoru. Rozpędza auto do setki w około 9 sekund. Współpracuje on z sześciobiegową, manualną skrzynią i wynik tego połączenia zadowoli większość użytkowników.

Samochód zbiera się ochoczo nawet z dolnych partii zakresu obrotowego, przy tym jest cichy i oszczędny - rezultat spalania na poziomie 7 l/100 km w cyklu jazdy mieszanej, jest do uzyskania i to bez znaczących poświęceń. To bez wątpienia jeden z najnowocześniejszych obecnie silników 1.6 na rynku, choć warto bardziej rozważyć zakup jego mocniejszej, 155-konnej odmiany.

Wyposażenie wersji Allure nie odbiega od konkurencji: system stabilizacji toru jazdy, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, multimedialny zestaw audio z wejściem USB i AUX, wycieraczki z czujnikiem deszczu, system monitorujący ciśnienie w oponach czy asystent parkowania.

Jazda 308 należy do przyjemnych, auto prowadzi się pewnie, wykazując lekką miękkość w zakrętach. Zawieszenie zestrojono kompromisowo, jednakże na poprzecznych nierównościach można odczuć wrażenie pewnej nerwowości w tłumieniu drgań. Na tym polu Peugeotowi bliżej do innych francuskich samochodów, niż konkurenta z Niemiec. Zastrzeżeń nie można mieć do hamulców, a warto podkreślić, iż to duży kompakt o masie własnej przekraczającej 1200 kg.

Ceny testowanego modelu 1.6 HTP/125 KM w wersji Allure rozpoczynają się od ok. 78 tys. zł.

Samochód do testów użyczony przez Peugeot Polska
BawoBchDb

Opinie (28) 3 zablokowane

  • wyleniały ten lew (6)

    • 5 20

    • Wszyscy znawcy marki i narzekają (4)

      a prawda jest taka, że nawet nie macie zdolności w banku na małą kawalerkę.

      • 14 3

      • (3)

        ale nikt nie ma zdolności na małą kawalerkę

        • 3 3

        • Mała kawalerka (2)

          a francuskie lwiątko to dwie różne historie

          • 1 3

          • (1)

            niekoniecznie, lwiątkiem do kawalerki można sarnę przywieźć

            • 6 0

            • Albo dorodnego jelenia

              • 1 0

    • wyliniały jeśli już

      naucz sie języka gamoniu.

      • 0 1

  • Jedynie co mi sie rzuciło w oczy na minus (2)

    to brak nawiewów dla pasażerów z tyłu no i cena dosyć wysoka, ciekawe jak trwałość tych silników, ale niebawem sie dowiemy.

    • 8 2

    • za 15 lat na alletanio będą za 3 tysie :-)

      • 4 1

    • Ceny oficjalne są wysokie...

      ale w salonie każdy z łatwością uzyska atrakcyjną cenę

      • 3 1

  • Kolejny nudny samochód o nudnym wyglądzie i nudnym silniku (1)

    Nuda.

    • 9 16

    • umyj się

      • 7 4

  • czass lwa dawno minał !

    • 3 6

  • Test bardzo krótki i mało ciekawy... (3)

    w odróżnieniu od samego samochodu, który wnosi swoimi rozwiązaniami we wnętrzu powiew świeżości w klasie. Nie każde auto musi kopiować rozwiązania utarte by było w nim wygodnie i przyjemnie się go obsługiwało.
    Pytanie czy warto dla tak słabych testów zapychać terminarz w parku prasowym?

    • 4 4

    • HTP to oznaczenie dramatycznych 3 cylindrowych silników 1.2 Skody

      THP to zupełnie inna bajka.

      • 5 0

    • Słaby to jest twój komentarz. (1)

      Jota w Jotę widać że to nic innego jak kopia Golfa a Ty tu świrujesz pawiana że nie warto o tym czytać.
      Powiew świeżości we wnętrzu? Kłamstwo, tak samo rozwiązane wnętrze ma choćby nowy Leon.

      • 2 4

      • Tak samo powiadasz?

        ciekawe. Odsyłam do zdjęć

        • 2 3

  • Paszcza lwa (2)

    Mi się ten samochód nawet podoba, ale wszystkie Peugeoty mają te dziwne paszcze. 125 kuni to jakiś żart ?

    • 0 4

    • Też myślę, że do takiego samochodu to minimum V6, ale lepiej V8 - ładnie mruczy po mieście, te 200-300 KM minimum.
      A póki co pozostaje VW w TDI.

      • 6 0

    • 125 KM ma wersja prezentowana w filmiku. Dobrym wyborem jest 1.6 turbo 140 KM. A co do 308 w wersji sportowej. Będzie 308 R z silnikiem z RCZ R - 1.6 turbo o mocy 270 km. Swoją drogą ciekawe, że taką ubogą wersję pokazali w video...

      • 0 1

  • francuski to tylko ,,szampan,, za samochody dziękuję..... (1)

    • 3 8

    • Francuski szampan to ty na filmie z Bondem widziałeś jedynie.

      • 6 0

  • Szkoda ze kosztuje tyle ile Golf:(

    niezle wyglada, tyle ze te zegary i kierownica to zupelnie niepotrzebnie przecudowane. razi ta deska troche. a tak to ok

    • 2 3

  • tylko Maserati kupujemy, pieskowi się strasznie podoba

    • 1 0

  • Spoko auto, mam diesla 307sw ale nie wiem jak można się zachwycać autem (jakimkolwiek) (2)

    ... z grupy aut popularnych, wszystkie (poza Nissanem Juke) wyglądają tak samo i - coraz częściej - tak samo się psują bo są naszpikowane elektroniką.

    • 2 1

    • Witamy w serwisie. (1)

      • 0 0

      • ??? że niby jak?

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ASR?

 

Najczęściej czytane