• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot 308. Lwiątko da się lubić

Mart
24 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 16:54 (24 stycznia 2008)
 Peugeot 308. Sympatyczny Francuz o dynamicznym sercu  Peugeot 308. Sympatyczny Francuz o dynamicznym sercu
Czy projektując tył auta designerom nie zabrakło nieco inwencji? Czy projektując tył auta designerom nie zabrakło nieco inwencji?
Ilość przycisków we wnętrzu można by zredukować. Mogłyby być też nieco większe Ilość przycisków we wnętrzu można by zredukować. Mogłyby być też nieco większe
Z tego silnika Peugeot może być naprawdę dumny! Bardzo dobre 1.6 HDI o mocy 110 KM Z tego silnika Peugeot może być naprawdę dumny! Bardzo dobre 1.6 HDI o mocy 110 KM

Średniej wielkości francuskie auto nie od razu zostaje przyjacielem właściciela. Jesli jednak ten pójdzie na pewien kompromis, zaakceptuje wady i niedoskonałości "trzystaósemki", współpraca między autem i kierowcą ułoży się z korzyścią dla obu stron.



Wyglądowi auta nie można wiele zarzucić; agresywny przód upodabnia 308 do swego większego kuzyna - 407, ale z tyłu widać, że projektantom odrobinę zabrakło inwencji. Niektórym tylna szyba peugeota kojarzyła się z renault megane.

W środku siedzi się zupełnie wygodnie. Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach i standardowa regulacja foteli pozwala na dobranie optymalnej pozycji dla kierowcy. Narzekać nie powinni ani wysocy, ani niżsi kierowcy. Mimo wszystko przednie fotele mogłyby być nieco dłuższe.

W samochodzie musimy niestety przyzwyczaić się do ograniczonej widocznośći. A to wszystko z powodu szerokich przednich i bocznych słupków. Widoczność do tyłu jest poprawna. Wszystkim, którzy nie czują się pewni własnych umiejętności w zakresie parkowania, a nie chcieliby porysować lwiątka, przyda się asystent parkowania dostępny jako opcja.

Można się zastanowić dlaczego konstruktorzy i projektanci z kraju nad Loarą uparli się, by wiele rzeczy robić po swojemu. Na szczęscie nie katują już kierowców klaksonem umieszczonym w dźwigni kierunkowskazów czy innymi nowatorskimi pomysłami, jednak ciągot do utrudniania życia nie udało się z nich wykorzenić.

Obsługa autka jest mało intuicyjna, a większość klawiszy jest po prostu zbyt mała. Zanim przyzwyczaimy się do ich obsługi, będziemy rozpraszać się w czasie jazdy. Szkoda też, że w umieszczonej pod kierownicą dźwigience sterowania radiem, nie ma tak podstawowej i przydatnej funkcji jak regulacja głośności.

Na osłodę należy podkreślić bardzo wysoką jakość wszystkich materiałów użytych do produkcji wnętrza. Idealnie spasowane, przyjemne w dotyku i wysokiej jakości.

Jest jednak coś, czym lwiątko wynagrodzi kierowcy wszystkie swoje mankamenty. Peugeocik wychodzi do nas dosłownie z sercem na dłoni. Nie ma co ukrywać: silnik 1.6 HDi o mocy 110 KM potrafi od razu kupić kierowcę. Do środka nie przedostają się żadne dieslowskie "klekoty". W czasie jazdy nawet z dużymi prędkościami we wnętrzu kabiny jest cicho. Nominalnie "do setki" auto rozpędza się w 12 sekund, co nie jest może oszałamiającym wyczynem, ale w rzeczywistości zupełnie się tego nie czuje. Samochód jest bardzo dynamiczny, a jego moc wystarcza by szybko i pewnie wyprzedzać na trasie.

Niezaprzeczalnym atutem peugeota 308 z tym silnikiem jest też zużycie paliwa. W mieście niewiele ponad 6 litrów, na trasie 4 małym "ogonkiem".

Czym jeszcze chce kupić nas ów Francuz, zanim my (ewentualnie) kupimy jego? Wielka pochwała należy mu się za właściwości jezdne. W każdych warunkach, przy rozsądnym prowadzeniu, auto zachowuje się neutralnie i nie zaskakuje kierowcy. Tu również wielki plus.

Peugeot 308 to samochód dla spokojnego i oszczędnego kierowcy. Nie zaimponuje się nim sąsiadowi, mało kto będzie chciał się z nim ścigać spod świateł, a koleżanki nie zajęczą z zachwytu, gdy podjedzie się nim pod lokal gastronomiczno-taneczny.

To po prostu samochód do codziennego użytku. Wystarczająco przestronny, wygodny i dynamiczny. Tylko tyle, czy aż tyle?

Dane techniczne:

Silnik:

Pojemność skokowa - 1560 cm3
Ilość cylindrów - 4 szt.
Moc maksymalna przy prędkości obrotowej:
- norma CEE 88 obr/min
- norma DIN 110 obr.min
Maksymalny moment obrotowy przy prędkości obrotowej:
- norma CEE 240 przy 1750 obr/min

Wymiary:

Długość całkowita 4276 mm
Szerokość całkowita 1815 mm
Wysokość całkowita 1498 mm
Rozstaw osi 2608 mm
Rozstaw kół przednich 1536 mm
Rozstaw kół tylnych 1531 mm

Mart

Opinie (45) 1 zablokowana

  • do greg

    no zgadzam sie Hondy po 2002r. sa troszkę gorsze gdyz są produkowane w Angli 3drzwiowe z lat 90tych to oryginał Japońskie

    • 0 0

  • ja tam czekam na nowego Accorda

    jw

    • 0 0

  • ZA CENE TYLU UCZUC CHCIALBYM BYC PRZEDMIOTEM...

    jezdze peugeotem od 10 lat, co prawda 106 ale naprawde szkoda mi sie z nim rozstawac...buuuuuu...mam zamiar kupic 308 tylko dlatego ze kiedys auto trzeba zmienic...106tka miala miec 2 kasacje, ale naprawialem w autoryzowanym serwisie nie łaszczac sie na kase po wypadkach...i jezdzi ciagle super, co prawda jestem jej pierwszym i jedynym wlascicielem, ale wychodze z zalozenia ze auto to przedmiot wiec jej nie oszczedzalem (25 tys. km rocznie)...za 5 lat odezwe sie co do 308ki.

    • 0 0

  • Zabawni jesteście

    Poczynając od autora artykułu - chłopie, zanim coś napiszesz, to sprawdź 2 razy, bo się ośmieszasz. W 308 to ty chyba nawet nie siedziałeś albo ślepy jesteś, skoro piszesz, że "dźwignia" (w ogóle wiesz co to dźwignia?) sterowania radiem nie ma możliwości zmiany głośności. Otóż sęk w tym, że MA, tylko trzeba mieć nieco więcej inteligencji od taboretu, żeby to dostrzec!!! Idąc dalej, jeden z komentujących napisał, że miał Peugeota "1.9 HDI". Chyba ci się pomyliło z Passatem 1.9 TDi sąsiada. Gdybyś miał 307, to byś wiedział, że pod maską siedzi motor 2.0 HDI. Pozostali komentujący też się napinają chwaląc swoje padliny z przebiegiem bliskim 300.000km. No cóż, skoro się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

    • 1 0

  • błędy w opisie

    nie wiem kto pisał ten opis auta ale w 308 chyba nie siedział - dźwignia sterowania radiem jest taka sama jak w 307 i od zawsze miała regulację głosności, przednia szyba jest jedną z największych ( wycieraczki maja dł. 700 mm) więc jak widocznośc może być słaba i ciekawe jakie to rzeczy konstruktorzy robią "po swojemu" - ogólnie rzecz biorąc same bzdety w artykule

    • 0 0

  • dźwigience sterowania radiem, nie ma tak podstawowej i przydatnej funkcji jak regulacja głośności.??

    dźwigience sterowania radiem, nie ma tak podstawowej i przydatnej funkcji jak regulacja głośności.
    no widze ze "fachowiec" sprawdzal to autko to w moim 308 taka funkcja istnieje , powiem wiecej istniala juz w MODELU 307!
    zreszta co tu duzo pisac , gdyby zamiast lwa umieszczono znaczek audi czy tez vw to redaktorzy zachwycaliby sie tym autkiem , TAKA JEST PRAWDA !!!!

    • 2 0

  • 308 warty polecenia!!

    Ja jestem bardzo ale to bardzo zadowolony z 308 1,6 HDi, pod każdym względem!!! (I nie zgodze sie z autorem tekstu - mozna sterować głośnością radia za pomocą dżojstika przy kierownicy!)
    Mam porownanie, wczesniej jezdziłem P. 307, a jeszcze wczesniej Passatem, Focusem, Astrą io firmową vectrą. Ja czuje sie w tym aucie bardzo fajnie, moja zona zresztą takze

    • 0 0

  • Polecam

    Mam ten samochod i w kazdym calu spelnia moje oczekiwania. A szklany dach to jest to :)

    • 1 0

  • Polecam

    308SW, 1.6HD 110KM, który mam jest piękny i niezawodny, to tyle szmelcwagenowcy i hondziarze od siedmiu boleści!!!

    • 0 0

  • Polecam

    1.6HDI, przepraszam

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót KM?

 

Najczęściej czytane