Peugeot 508. Lew pokaże pazur?

Jak zwykle elegancki - nowy Peugeot 508 prezentuje niepowtarzalny, francuski styl.



Peugeot 508 - dla francuskiego koncernu to najważniejsza premiera w tym roku.
Peugeot 508 - dla francuskiego koncernu to najważniejsza premiera w tym roku. fot.Mart/trojmiasto.pl

Peugeot 508 oficjalnie zadebiutował w Trójmieście. Najnowszy model francuskiego koncernu wyraźnie puszcza oko w stronę klasy wyższej średniej. To jednak tylko flirt, czy coś poważniejszego?



Na pierwszy rzut oka samochód nie wydaje się specjalnie wielki. Zmylić nas może jednak bardzo zgrabna sylwetka auta, bo wymiarami Peugotowi 508 nie udało się tylko przebić Opla Insignii. Długością nadwozia bije nawet dotychczasowych gigantów czyli Forda Mondeo i VW Passata.

W środku 508 jest wystarczająco przestronnie z przodu i dość wygodnie z tyłu. Moszcząc się na tylnej kanapie, od razu jednak nasuwa się jeden wniosek - pod względem przestronności wnętrza to jednak klasa wybitnie średnia.

Czym jeszcze - oprócz eleganckiej sylwetki i bardzo eleganckich materiałów we wnętrzu - kusi Peugeot 508? Przede wszystkim bardzo bogatym wyposażeniem standardowym, jak i dodatkowym. Wiele elementów jakie mogą znaleźć się w 508, do tej pory spotykało się jedynie w droższych samochodach. Do tych "ekstrasów" należy m.in czterostrefowa klimatyzacja, wyświetlacz head-up czy asystent parkowania z pomiarem dostępnego miejsca i wizualizacją.

Dość ciekawie w 508 wygląda konfiguracja silników i skrzyń biegów. "Benzynę" reprezentują dwa silniki o pojemności 1.6 litra - z turbodoładowaniem o mocy 156 KM lub bez o mocy 120 KM. Ten słabszy dostaniemy tylko z automatyczną skrzynią biegów (bez dopłaty). Takie rozwiązanie wydaje się jednak dobre tylko dla spokojnych kierowców. Diesle to silniki o pojemności 1.6 i dwóch litrów oraz topowy 2.2 HDi o mocy 204 KM.

Ciekawe jest, że dla dla gamy 508 francuscy konstruktorzy przewidzieli dwa typy zawieszenia. Zupełnie nowe kolumny McPhersona na przedniej osi opracowano z myślą o zastosowaniu w większości wersji z gamy 508. Dzięki nim wóz ma oferować wysoki komfort podróży przy zachowaniu doskonałej przyczepności. Topową wersję 508 GT wyposażono w podwójne wahacze na przedniej osi, które w połączeniu z rozdzieleniem funkcji odbicia i skręcania kół, pozwalają na osiągnięcie wysokiego poziomu sztywności nadwozia, mają także zapewniać wysoką precyzję prowadzenia.

Ceny? Od 75 800 zł za podstawową wersję 1.6 VTi po 134 000 zł za topowego diesla z bardzo bogatym wyposażeniem. Do wersji kombi - SW dopłata wynosi kilka tysięcy złotych. W 2012 roku planowana jest premiera 508 z napędem hybrydowym.

Opinie (55) 10 zablokowanych

  • Rewelacyjny (9)

    Byłem wczoraj na jeździe próbnej u Kuleja w Gdyni i samochód jest rewelacyjny. Nie ma konkurenta w swojej klasie. Sprzedaje passata i składam zamówienie na naprawde komfortowy samochód. PEUGEOT pokazał klase !!

    • 40 43

    • (2)

      bo nie byłeś jeszcze w Subaru ;)

      • 20 10

      • Subaru?Nie, dziękuję (1)

        A znasz kogoś kto ma auto tej? Skrzynie biegów, sprzęgła oraz zuzycie oleju ponad wszelkie normy to właśnie Subaru

        • 11 5

        • tak, ja mam :P

          częściowo się zgodzę, ale głównie dlatego, że ludzie nie potrafią nimi jeździć. to nie jest miejskie "toczydełko" dla pań w tipsach do jazdy na max 3 biegu, tego auta trzeba intensywnie używać. W tym roku Foresterowi stukną szóste urodzinki, z awarii... padł mi tylko silniczek wycieraczek.

          • 3 4

    • Składaj, składaj... za 5 lat ci przywiozą używany prosto z Paryża. (2)

      Oczywiście nigdy nie bity, nie lakierowany, igiełka.

      • 3 20

      • Aż tak trudno Ci uwieżyc,że ludzie jeżdżą nowymi samochodami? (1)

        • 21 2

        • w dobie Platfusów? tak

          • 11 11

    • niestety cała prawda o VW (1)

      nie zawsze vw czy audi jest najlepsze

      • 13 2

      • fachowiec od spraw niepotrzebnych!

        audi sie nie psuje!

        • 0 4

    • Ten podpis mógł kogoś zylić,

      ale mnie Pan nie oszuka, Panie Kulej!

      • 7 1

  • Zarobki po 300-400 Euro, a cena samochodu 25tys Euro. Witamy w Polsce.

    • 75 2

  • Średnia klasa z silinikami dla emerytów... (5)

    I tyle w temacie... Silnik 1.6 to dobry może być w Peugeot 107.

    • 29 27

    • Taka prawda (3)

      Kit wciskają , silniki nic nie warte , szok , szkoda kasy czasu i życia na takie padaki , i co mam to kopać by jeździło wstyd i tyle Panowie

      • 10 13

      • opinie znawcy powyzej wydali... (2)

        -silniki benzynowe w peugeotach pochodza z bmw z serii ed... mocne ,oszczedne i niezawodne...,w peugeocie 107 ,citro c1 mamy silnik toyoty,pozdrowienia .

        • 16 1

        • A kogo to obchodzi....

          francuz i tak dalej zostanie francuzem

          • 1 8

        • masz rację , znawcy od siedmiu boleści...

          to rowerzyści a jedyny samochód jaki jechali to autobus miejski, znawcy, kury szczać prowadzać a nie o samochodach dyskutować !!!

          • 4 4

    • Jak by dali silnik 3.5 ltr. też byś miałczał że za dużo pali.

      Lepiej zamilcz człowieku zanim coś tu dopiszesz.

      • 11 3

  • Jak wymawiacie markę Peugeot?? (10)

    • 1 17

    • "Peżo"

      • 7 0

    • peżo

      jw

      • 7 0

    • tak jak sie czyta

      • 10 0

    • Pełgeot (1)

      • 5 1

      • PEŻOD

        • 3 0

    • ja mowie francuski szajs na kazdy francuski szajs

      • 3 11

    • pedżo

      • 2 1

    • pierdzio

      • 4 2

    • POŻAR

      ...:-))

      • 1 3

    • peługot ubecja pier...

      no i tyle

      • 0 3

  • Kaszana... (3)

    ponieważ jak mówi stare i prawdziwe przysłowie - "Bez gwiazdy, nie ma jazdy"

    Liczy sie tylko Mercedes SL65 AMG, CL65, a wiec wszedzie tam gdzie na pokladzie
    ryczy 12 cylindrow i dwia kompresory.

    Dla koneserow - CLS, SLR, SLS.

    • 7 41

    • eee ty

      a robiom te gwiazdy w dyzlu? bo jak tak to bym wzioł a wahy to ja lać nie bede

      • 5 1

    • Paw33 - koneser się odezwał, o Boże skąd on dojeżdża?

      • 7 0

    • Nie ma co porównać snobie

      • 0 0

  • Widzę że ta marka też nie podoba się ,tak jak wszystkie inne

    o których tu pisano. Boże - fachowcy od bzykania owcy.

    • 30 3

  • ładny

    ale z tych francuskich to chyba citroen c5 najładniejszy

    • 10 8

  • marny plagiat (3)

    z przodu marnie skopiowany Mitsubishi Lancer tył jakiś przy cięzki jakby doklejony na siłę no i francuz fee...
    Francuzi nie potrafią projektować samochodów!

    • 10 23

    • (2)

      Znafca sie znalazl ... co jak co, ale umiejetnosci projektowania to helmuty i skosnookie moga sie uczyc od francuzow i wlochow

      • 9 3

      • żabojady to potrafią ..... (1)

        .....czołgi konstruować co mają 4 biegi wsteczne i jedan do przodu wrazie ataku od tyłu
        Zadnych samochodów na "F" w tym francuskich;)
        A "znafca" niech się buja żabojadem albo makaroniarzem

        • 2 7

        • ty durniu bez szkoly umiesz czytac ze zrozumieniem prosty tekst?

          • 3 0

  • Auto ładne ale co z tego...

    Miałem peugota i pomimo skóry ładnego lakieru gadżetów na kokpicie zostałem z ręką w nocniku bo padło kilka bardzo drogich rzeczy i auto poszło do handlarza po 4 latach. Duży żal bo zadbane bezwypadkowe z rozsądnym przebiegiem.
    A najbardziej denerwuje to że golf 4 sąsiada (tak pośmiejcie się ze starych dresiarskich golfów) prawdopodobnie powypadkowy i z przebiegiem >200kkm nadal sprawny i bezproblemowy.
    I to jest nauczka jeśli francuskie auto to bezwzględnie bez zawodnej elektryki i elektroniki.

    • 19 8

  • Nie zazdrość !!!Kup Golfa !!!!!

    • 12 6

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ogłoszenia polecane

Wydarzenia

MotoWOŚP - Pomagamy! 2022
MotoWOŚP - Pomagamy! 2022
imprezy i akcje charytatywne
sty 30
niedziela, g. 15:00
Gdańsk

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Porsche znajduje się w:

 

Najczęściej czytane