Wiadomości

stat

Peugeot 508 dostępny także w nadwoziu kombi

Kilka miesięcy po premierze Peugeota 508 liftback w końcu doczekaliśmy się obszerniejszej wersji SW.
Kilka miesięcy po premierze Peugeota 508 liftback w końcu doczekaliśmy się obszerniejszej wersji SW. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Peugeot 508 w nadwoziu liftback zachwycił nas niezwykle atrakcyjną stylistyką. Teraz do świetnego wyglądu Francuzi dorzucili przestronność i funkcjonalność. Poznajcie 508 SW, czyli króla lwa w nadwoziu kombi. Jego cennik startuje od kwoty 129 400 zł.



Peugeot 508: które nadwozie podoba ci się bardziej?

sedan (liftback) 37%
kombi (SW) 46%
żadne 17%
zakończona Łącznie głosów: 211
Na początku marca miałem okazję po raz pierwszy zasiąść za "sterami" Peugeota 508 w wersji liftback i sprawdzić, jak się sprawuje. Wówczas w artykule napisałem: "pięknie poprowadzona linia nadwozia, agresywny pas przedni z charakterystycznymi "kłami lwa" w postaci reflektorów LED do jazdy dziennej czy tył z tzw. dymionymi lampami - to wszystko sprawia, że Peugeotem 508 po prostu nie da się podróżować niezauważonym. Podczas naszych jazd testowych liczba oglądających się za tym samochodem osób była zdumiewająca".

Kilka miesięcy później, już za kierownicą masywniejszego 508 SW, mogę powiedzieć dokładnie to samo. Nic się nie zmieniło. Sylwetka SW - mimo zdecydowanie bardziej ociężałego tyłu niż sedan - nic a nic nie straciła na swojej atrakcyjności i zadziorności. Brawa dla projektantów Peugeota.

Przyglądając się 508 SW z boku widzimy potężne kombi ze zgrabnie wkomponowanym bagażnikiem. A ten w standardowej konfiguracji siedzeń jest w stanie pomieścić 530 l (to o 43 l więcej od liftbacka). Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa powiększy się do 1780 l. Sam bagażnik jest całkiem spory, próg załadunku poprowadzony zaskakująco wysoko (655 mm), ale otwór ładunkowy mógłby być nieco szerszy.

Jak pojemność kufra 508 wypada na tle konkurencji? Przeciętnie. Daleko z przodu są Skoda Superb (660 l) i VW Passat (650 l), natomiast porównywalnej wielkości bagażniki posiadają: Ford Mondeo (525 l), Mazda 6 (522 l), Opel Insignia (560 l) i Renault Talisman (572 l).

Dodajmy, że Peugeot 508 SW mierzy 4780 mm długości, 1859 mm szerokości i 1420 mm wysokości. Rozstaw osi ma 2793 mm. Miejsca w kabinie jest dużo. Osoby zasiadające w drugim rzędzie na pewno nie będą narzekały na brak komfortu.

Nowy Peugeot 208: lwiątko wypiękniało


Futurystyczne wnętrze Peugeota 508 SW to oczywiście kopia tego, co już wcześniej zaserwował nam sedan. Mała, spłaszczona u góry i u dołu kierownica, którą świetnie się operuje - to już niemal znak rozpoznawczy nowych modeli spod znaku lwa. Powyżej kierownicy umiejscowiono 12,3-calowy wirtualny kokpit zegarów, natomiast w panel środkowy wkomponowano 10-calowy dotykowy wyświetlacz multimedialny z "fortepianowymi" przyciskami obsługi. Obsługi, która nie do końca jest intuicyjna - tutaj Francuzi powinni się poprawić. Nie zmienia to jednak faktu, że udało im się skroić kabinę w bardzo nowoczesnym, a zarazem eleganckim stylu.

Peugeot 508: nowy król lew


Pod maskę testowanego przez nas egzemplarza trafił dwulitrowy diesel BlueHDi o mocy 160 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie oszukujmy się, dla tak dużego, ważącego blisko 1,6 tys. kg, auta mocy powinno być więcej. SW od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,4 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.

Jednostka współpracuje z ośmiobiegowym automatem EAT8, natomiast moment obrotowy przekazywany jest na przednią oś. Jazdy testowe zakończyliśmy z dokładnie takim samym wynikiem średniego spalania, jak w przypadku 508 liftback. W obu przypadkach wyniosło 8,8 litra paliwa na 100 km, z tym że sedan dysponował nieco większą mocą (180 KM). To niezły rezultat.


Artykuł - standardowo - kończymy ceną. Cennik Peugeota 508 SW startuje od kwoty 129 400 zł. A to oznacza, że bazowo jest droższy od liftbacka o 5 tys. zł. Demonstracyjny egzemplarz został wyceniony na 183 700 zł.

Patrząc na cenniki konkurencji, startowa cena 508 SW jest wysoka, niestety. Przykładowo ceny Passata rozpoczynają się od 105 tys. zł, Mazdy 6 od 104 tys. zł, a Skody Superb od 96 tys. zł. Widać, że Francuzom w każdym aspekcie bardzo zależy na dorównaniu klasie premium. Czy to dobry sposób? Oceńcie sami.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Intervapo Sopot.

Nowy Peugeot 508 SW
Nowy Peugeot 508 SW fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Opinie (66) 5 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Co to jest PHEV?