- 1 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (314 opinii)
- 3 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (113 opinii)
- 4 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (400 opinii)
Peugeot 508 dostępny także w nadwoziu kombi
Peugeot 508 w nadwoziu liftback zachwycił nas niezwykle atrakcyjną stylistyką. Teraz do świetnego wyglądu Francuzi dorzucili przestronność i funkcjonalność. Poznajcie 508 SW, czyli króla lwa w nadwoziu kombi. Jego cennik startuje od kwoty 129 400 zł.
Kilka miesięcy później, już za kierownicą masywniejszego 508 SW, mogę powiedzieć dokładnie to samo. Nic się nie zmieniło. Sylwetka SW - mimo zdecydowanie bardziej ociężałego tyłu niż sedan - nic a nic nie straciła na swojej atrakcyjności i zadziorności. Brawa dla projektantów Peugeota.
Przyglądając się 508 SW z boku widzimy potężne kombi ze zgrabnie wkomponowanym bagażnikiem. A ten w standardowej konfiguracji siedzeń jest w stanie pomieścić 530 l (to o 43 l więcej od liftbacka). Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa powiększy się do 1780 l. Sam bagażnik jest całkiem spory, próg załadunku poprowadzony zaskakująco wysoko (655 mm), ale otwór ładunkowy mógłby być nieco szerszy.
Jak pojemność kufra 508 wypada na tle konkurencji? Przeciętnie. Daleko z przodu są Skoda Superb (660 l) i VW Passat (650 l), natomiast porównywalnej wielkości bagażniki posiadają: Ford Mondeo (525 l), Mazda 6 (522 l), Opel Insignia (560 l) i Renault Talisman (572 l).
Dodajmy, że Peugeot 508 SW mierzy 4780 mm długości, 1859 mm szerokości i 1420 mm wysokości. Rozstaw osi ma 2793 mm. Miejsca w kabinie jest dużo. Osoby zasiadające w drugim rzędzie na pewno nie będą narzekały na brak komfortu.
Nowy Peugeot 208: lwiątko wypiękniało
Futurystyczne wnętrze Peugeota 508 SW to oczywiście kopia tego, co już wcześniej zaserwował nam sedan. Mała, spłaszczona u góry i u dołu kierownica, którą świetnie się operuje - to już niemal znak rozpoznawczy nowych modeli spod znaku lwa. Powyżej kierownicy umiejscowiono 12,3-calowy wirtualny kokpit zegarów, natomiast w panel środkowy wkomponowano 10-calowy dotykowy wyświetlacz multimedialny z "fortepianowymi" przyciskami obsługi. Obsługi, która nie do końca jest intuicyjna - tutaj Francuzi powinni się poprawić. Nie zmienia to jednak faktu, że udało im się skroić kabinę w bardzo nowoczesnym, a zarazem eleganckim stylu.
Peugeot 508: nowy król lew
Pod maskę testowanego przez nas egzemplarza trafił dwulitrowy diesel BlueHDi o mocy 160 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie oszukujmy się, dla tak dużego, ważącego blisko 1,6 tys. kg, auta mocy powinno być więcej. SW od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,4 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.
Jednostka współpracuje z ośmiobiegowym automatem EAT8, natomiast moment obrotowy przekazywany jest na przednią oś. Jazdy testowe zakończyliśmy z dokładnie takim samym wynikiem średniego spalania, jak w przypadku 508 liftback. W obu przypadkach wyniosło 8,8 litra paliwa na 100 km, z tym że sedan dysponował nieco większą mocą (180 KM). To niezły rezultat.
Artykuł - standardowo - kończymy ceną. Cennik Peugeota 508 SW startuje od kwoty 129 400 zł. A to oznacza, że bazowo jest droższy od liftbacka o 5 tys. zł. Demonstracyjny egzemplarz został wyceniony na 183 700 zł.
Patrząc na cenniki konkurencji, startowa cena 508 SW jest wysoka, niestety. Przykładowo ceny Passata rozpoczynają się od 105 tys. zł, Mazdy 6 od 104 tys. zł, a Skody Superb od 96 tys. zł. Widać, że Francuzom w każdym aspekcie bardzo zależy na dorównaniu klasie premium. Czy to dobry sposób? Oceńcie sami.
Samochód do jazd testowych użyczyła firma Intervapo Sopot.
Miejsca
Opinie (66) 5 zablokowanych
-
2019-12-05 14:49
Jechal ktoś 508ką ze światłami full led?
Wydaja się świecić bardzo jednorodnie i jasno, zauważalnie lepiej niż u konkurentów. Może ktoś potwierdzić?
- 3 3
-
2019-12-05 14:50
nigdy francuza
tylko Japończyki !
- 2 12
-
2019-12-05 14:56
8, 8 litra ? Dobry rezultat ?! (3)
Mam dwulitrowego diesela 177 koni w szeciobiegowym automacie. Spalanie 6, 7 litra .
- 2 4
-
2019-12-05 15:15
To jak nim ciśniesz, do 120 km/h to pewnie 4,5.
Co to znaczy "w sześciobiegowym automacie"?- 0 2
-
2019-12-05 15:21
Dla nowych aut jest to niezły wynik. Zwróć uwagę, że nowe samochody palą coraz więcej... Ekologia :)
- 1 1
-
2019-12-05 18:14
W czym go masz?
Nie każdy liczy każdą złotówkę.
- 0 0
-
2019-12-05 18:22
Co to za tło do zdjęć?
Pasuje na plener dla Panzerkampfwagen IV, ewentualnie dla SU-76M, ale nie dla nowoczesnego auta. Nic wam tam nie zniknęło podczas sesji foto?
- 5 0
-
2019-12-05 18:43
W cenie zawarte są koszty napraw gwarancyjnych
Stąd 187 tys. zamiast 105 tys. PLN.
- 5 2
-
2019-12-05 22:28
(1)
530 l bagażnika, to chyba jakiś żart w takiej dużej budzie. Głupia Dacia ma 600 l.
- 3 4
-
2019-12-05 22:53
Nie każdy ma potrzebę odstawiania świniaków do skupu żywca.
- 7 0
-
2019-12-06 12:35
Ładny ten Peugeot. Jednak bardziej menelskiej okolicy, nie dało już się znalezć
- 3 0
-
2019-12-06 12:36
Ta cena to chyba 80 tyś zł
- 0 0
-
2019-12-06 14:40
Ładnie wygląda i to wszystko. Wystarczy usiąść za kierownicą, żeby dostrzec, że rozmiary zewnętrzne nie mają pokrycia w przestrzeni wewnątrz. Bagażnik ma parametry auta z klasy jeden stopień niższej. Motory wysilone, o czym świadczy spalanie, będą awaryjne przy próbach dynamicznej jazdy i respektowaniu reżimów serwisowych (przeglądy co 30 tys km). Cena nieadekwatna do oferty.
- 3 2
-
2019-12-06 14:55
Postawić auto za 130 tysięcy na Biskupiej Górce?!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.