• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot czy seat? Fiesta czy butik?

Bawo,Mart,Ps
16 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Peugeot 208seat ibiza. Francuski szyk czy hiszpański temperament?



Małe jest... W przypadku peugeota 208 i seata ibizy przymiotniki można by mnożyć. Wyraziste charaktery i mocne atuty obu marek sprawiają, że wybór takiego auta może być całkiem sporym wyzwaniem. Które z nich kusi bardziej?



Seat Ibiza i Peugeot 208 Seat Ibiza i Peugeot 208
Francuzi wyciągnęli wnioski z lekcji jaką był mało wyrazisty 207. Teraz zbudowali samochód całkowicie emocjonalny. Nieco mniejszy od poprzednika, za to zdecydowanie bardziej designerski. Nakreślony dynamicznymi liniami, z pięknymi jak wenecka gondola, wyciągniętymi reflektorami z zalotnymi "brewkami" pełniącymi rolę świateł do jazdy dziennej. Z chromowanymi listwami i ramkami. I świetnie leżącą w dłoni małą kierownicą i wysokiej jakości, oryginalnym wnętrzem, które może być wzorem dla producentów aut segmentu premium.

Z kolei Seat zrywa z do bólu poprawną, a przez to wręcz bezpłciową stylistyką koncernu Volkswagena. W designie seata ibizy główne partie grają dwa elementy: ostrości chociażby w grafice reflektorów czy diod oraz subtelne akcenty jak rzeźbiarskie smaczki w obudowach lusterek czy ładne podcięcia pseudoprogów w drzwiach. Ibiza już stojąc na parkingu pokazuje, że jest gotowa dać z siebie trochę sportowych emocji. Hasło "sport" nawet w wersji fr należy potraktować jednak czysto rekreacyjnie. Tu nie będzie współzawodnictwa z innymi samochodami, tylko bezpretensjonalna radość z jazdy. Co ważne, w przestronnym z przodu wnętrzu, gdzie wszystko rozplanowano bardzo przejrzyście i logicznie. Nie zapominając o paru smaczkach, jak chociażby czerwone przeszycia na kierownicy.

  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza


208 nie ma być pragmatyczny. Ma wspaniale wyglądać. Błyszczeć przy modnej ulicy w Sopocie i dobrze jeździć. Do tego służy mu bardzo odpowiednio zestrojone zawieszenie i dynamiczny turbodiesel eHDi o pojemności 1.6 litra i mocy 115 KM. Ibiza zaś niczego nie udając, kusi południowym charakterem. Cicho i spokojnie przemyka np. w korkach, na trasie robi się dynamiczna , a jej zawieszenie pokazuje, że stać je na naprawdę spory wysiłek. Bardzo poprawnie współpracuje z nim sztandarowy silnik ery downsizingu, czyli benzynowe 1.2 TSI o mocy 105 KM. Zużycie paliwa w obu autach jest na tyle niewielkie, że nie drenuje kieszeni kierowcy i nie wzbudza lęku przed zatankowaniem do pełna.

  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208


208 dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia. W najtańszej wersji, czyli kosztującej 39 900 złotych odmianie access, klienci w standardzie otrzymają m.in.: ABS, ESP, poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny przedniego i tylnego rzędu, reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej, centralny zamek, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane szyby z przodu, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz komputer pokładowy.

Ceny najtańszego seata zaczynają się od 42 290 zł za trzydrzwiową wersję z silnikiem 1.2 o mocy 60 KM, pięciodrzwiowa z silnikiem 1.2 70 KM kosztuje 44 790 zł. W podstawowej wersji samochód wyposażono m.in. w elektrycznie regulowane szyby przednie, przyzwoity zestaw audio czy ciekawy pakiet e-ecomotive (system start&stop + system odzyskiwania energii podczas hamowania + ESC + EBA + wskaźnik poziomu ciśnienia w oponach + hill hold control + pakiet aerodynamiczny, przedni i tylni spoiler + zamknięty przedni grill). Testowana wersja fr z silnikiem 1.2 TSI to wydatek 56 304 zł.

Samochody do testów użyczyli: KMJ Kaszubowscy, przedstawiciel marki Seat w Trójmieście oraz Peugeot Polska.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (52) 2 zablokowane

  • Francuzy (16)

    Francuskie auta= KUPA !!!, chociaż koncern Volkswagena też od paru lat daje d*py z silnikami itp.

    • 15 24

    • tylko citroen (9)

      niemieckie=szajs

      • 3 3

      • Loeb z c4 ma tylko nazwę, (3)

        pooglądaj specyfikację

        • 2 2

        • (2)

          chlopcze mam takowe autko, nazwa jest taka bo jest to najmocniejsza wersja c4 vts i sygnowana przez Loeba bo zdobyl c4-ka kilka tytulow mistrza swiata

          • 1 3

          • Gimbusie, ta c4, którą Loeb zdobył tytułu na z Twoją jedynie znaczek i może ew. (1)

            ale jak widać nie pojąłeś zawoalowanej myśli, cóż, bywa....

            • 3 2

            • ..

              wal sie buraku

              • 1 3

      • Aha, spójrz na ceny takich 4-5 letnich wspomnianych przez Ciebie "szajsów" i "cytrynki". (4)

        dziekuję za uwagę, bujaj się aż do zgnicia swoją "cytrynką" lub jak ktoś napisał "pedziem" (co za określenie, no chyba, że wskazuje na właściciela, ale to tylko luźne skojarzenie)...

        • 2 3

        • (3)

          no wlasnie mam lepsze wyposazenie, mocny silnik a place duzo mniej

          • 1 3

          • postaraj się "toto" sprzedać w przywoitej cenie (2)

            • 2 2

            • po co (1)

              po co mam sprzedawac dobre auto

              • 1 3

              • to nazywane jest wyparciem...

                mam dobre auto, mam dobre auto, mam dobre auto...

                • 2 2

    • tylko Pedzie lub Cytrynki (1)

      aktualnie mam dwa Pedzie i jestem z nich zadowolony jeden ma 155000 drugi 120000 i nie mam żadnego problemu. To już się pozmieniało ja osobiście nigdy już nie kupie niemca miałem 3 i zawsze problem, francuzy miąłem też 3 jeden to niestety renia której nie polece

      • 3 1

      • kurcze jestem hetero, czy mogę mieć auto z PSA

        • 1 0

    • niemieckie=KUPA

      kupa to jezdzisz szwabska, we francuzie nigdy nie siedziales i nigdy nie zaznasz tego komfortu orz wyposazenia, bujaj sie dalej szwabska nuda i tandeta

      • 1 1

    • zgadza się (1)

      francuzy = jednorazówki (podobnie jest z japończykami)

      • 0 8

      • Nigdy nie miałeś ani francuza ani japończyka.

        Powielasz tylko stereotypy dresów z wioski, dla których szczyt marzeń to VW lub Audi TDI (Tylko Dla Idiotów).

        • 6 2

    • taaa....

      przeczytales w takiej gali dla dresow? auto-moto albo inny pseudo-moto tabloid

      • 6 6

  • Moj golf 2 1.8 16v idzie lepiej (2)

    ma czip,duzy wydech,nowe czesci,alusy i przyciemniane szyby

    • 26 8

    • Zdrowia życzę!

      Pozdrawiam WBR bardzo serdecznie! Ten duży wydech, to musi być coś!

      • 2 0

    • zapomniałeś dopisać podtlenek lpg, diody i szpojlerex mocy.

      • 3 0

  • Materiał tendencyjny promujacy francuski badziew (2)

    Nigdy francuza = części i ceny was zjedzą

    • 16 29

    • tyllko peugeot lub cytrynka

      aktualnie mam dwa pedzie i jestem z nich bardzo zadowolony 1.6 hdi bez fapa i koła dwumasowego, jeśli regularnie serwisujesz nic się nie dzieje

      • 4 1

    • tylko vw?

      A iloma francuzami kolego jeździłeś?
      Przypuszczam, że do "włoszczyzny" podobnie?
      A to Cię kolego zdziwię. Jeżdżę od lat włoskimi autami, włoskimi motocyklami i sobie chwalę.

      • 4 0

  • Z tych aut wybieram Toyote Yaris. (1)

    Bije Seata i 208 na glowe juz teraz nie mowiac o tym, ze za 5 czy 10 lat to bedzie kosmos.

    • 2 9

    • Nie ten segment.

      • 0 2

  • CITROEN DS3 RACING (1)

    • 10 9

    • cytrynka

      masz racje inne wynalazki niemieckie nie maja szans

      • 1 1

  • Do autora (2)

    Seat jest nazwą własną - piszemy z wielkiej litery.

    • 9 10

    • sorry
      akurat oglądałem breloczek i długopis co dostałem od dealera ze napisanie tego artukułu i małą literę wcisnąłem

      • 1 0

    • S.E.A.T.

      to skrót

      • 3 0

  • (4)

    Odpowiedz jest prosta...Zaden :)
    Prawdziwe auta skonczyly sie na poczatku XXI wieku,teraz to produkowana jest masowka ktora ma wytrzymac 3-4 lata a potem czesci do wymiany bez mozliwosci regeneracji:) Taki system.
    Poza tym przeginaja ze stylizacja,linie aut sa po prostu brzydkie,jest kilka wyjatkow rzecz jasna.

    • 23 8

    • potwierdzam (1)

      teraz wszystkie auta wyglądają tak samo

      • 5 0

      • ?

        nie bo wieswageny wygladaja jak toi toie ich stylistyka zatzymala sie na latach 80

        • 1 0

    • hał hał hał hał.... (1)

      pie@!*()&nie bez sensu!
      1985 tez tak mowili.. "prawdziwe auta to sie skonczyly w 70tych!"

      • 0 6

      • Gosc ma racje,to co teraz produkuja to jest dopiero chala:)

        A komentarz Twoj z czystej przekory,pewnie masz jakiegos merasia z 2010 roku w ktorym maly paproszek w paliwie blokuje Ci cala wyprawe...ale spoko juz nie wnikam:)

        • 6 0

  • Peugeot (1)

    Szczerze mówiąc to ta 208 prezentuje się całkiem ładnie, tylko cholera te wszystkie obecne auta to plastik.

    • 2 1

    • a co chcialbys w mahoniu?

      • 0 2

  • peugeot czy seat?

    opel omega 3.0 LPG - niewazne jak jedzie, wazne zeby bylo duzo blachy

    • 1 1

  • najlepszy miejski samochod to... (1)

    pick up

    • 10 7

    • to akurat jest rolniczy samochód

      dla wieśniaków jak sama nazwa wskazuje

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego dealera należy sopocki salon Porsche?

 

Najczęściej czytane