- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (213 opinii)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (134 opinie)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (211 opinii)
- 4 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (222 opinie)
- 5 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 6 138 policjantów z drogówki na torze (26 opinii)
Peugeot czy seat? Fiesta czy butik?
Małe jest... W przypadku peugeota 208 i seata ibizy przymiotniki można by mnożyć. Wyraziste charaktery i mocne atuty obu marek sprawiają, że wybór takiego auta może być całkiem sporym wyzwaniem. Które z nich kusi bardziej?
Francuzi wyciągnęli wnioski z lekcji jaką był mało wyrazisty 207. Teraz zbudowali samochód całkowicie emocjonalny. Nieco mniejszy od poprzednika, za to zdecydowanie bardziej designerski. Nakreślony dynamicznymi liniami, z pięknymi jak wenecka gondola, wyciągniętymi reflektorami z zalotnymi "brewkami" pełniącymi rolę świateł do jazdy dziennej. Z chromowanymi listwami i ramkami. I świetnie leżącą w dłoni małą kierownicą i wysokiej jakości, oryginalnym wnętrzem, które może być wzorem dla producentów aut segmentu premium.
Z kolei Seat zrywa z do bólu poprawną, a przez to wręcz bezpłciową stylistyką koncernu Volkswagena. W designie seata ibizy główne partie grają dwa elementy: ostrości chociażby w grafice reflektorów czy diod oraz subtelne akcenty jak rzeźbiarskie smaczki w obudowach lusterek czy ładne podcięcia pseudoprogów w drzwiach. Ibiza już stojąc na parkingu pokazuje, że jest gotowa dać z siebie trochę sportowych emocji. Hasło "sport" nawet w wersji fr należy potraktować jednak czysto rekreacyjnie. Tu nie będzie współzawodnictwa z innymi samochodami, tylko bezpretensjonalna radość z jazdy. Co ważne, w przestronnym z przodu wnętrzu, gdzie wszystko rozplanowano bardzo przejrzyście i logicznie. Nie zapominając o paru smaczkach, jak chociażby czerwone przeszycia na kierownicy.
208 nie ma być pragmatyczny. Ma wspaniale wyglądać. Błyszczeć przy modnej ulicy w Sopocie i dobrze jeździć. Do tego służy mu bardzo odpowiednio zestrojone zawieszenie i dynamiczny turbodiesel eHDi o pojemności 1.6 litra i mocy 115 KM. Ibiza zaś niczego nie udając, kusi południowym charakterem. Cicho i spokojnie przemyka np. w korkach, na trasie robi się dynamiczna , a jej zawieszenie pokazuje, że stać je na naprawdę spory wysiłek. Bardzo poprawnie współpracuje z nim sztandarowy silnik ery downsizingu, czyli benzynowe 1.2 TSI o mocy 105 KM. Zużycie paliwa w obu autach jest na tyle niewielkie, że nie drenuje kieszeni kierowcy i nie wzbudza lęku przed zatankowaniem do pełna.
208 dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia. W najtańszej wersji, czyli kosztującej 39 900 złotych odmianie access, klienci w standardzie otrzymają m.in.: ABS, ESP, poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny przedniego i tylnego rzędu, reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej, centralny zamek, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane szyby z przodu, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz komputer pokładowy.
Ceny najtańszego seata zaczynają się od 42 290 zł za trzydrzwiową wersję z silnikiem 1.2 o mocy 60 KM, pięciodrzwiowa z silnikiem 1.2 70 KM kosztuje 44 790 zł. W podstawowej wersji samochód wyposażono m.in. w elektrycznie regulowane szyby przednie, przyzwoity zestaw audio czy ciekawy pakiet e-ecomotive (system start&stop + system odzyskiwania energii podczas hamowania + ESC + EBA + wskaźnik poziomu ciśnienia w oponach + hill hold control + pakiet aerodynamiczny, przedni i tylni spoiler + zamknięty przedni grill). Testowana wersja fr z silnikiem 1.2 TSI to wydatek 56 304 zł.
Opinie (52) 2 zablokowane
-
2012-07-16 23:08
Francuzy (16)
Francuskie auta= KUPA !!!, chociaż koncern Volkswagena też od paru lat daje d*py z silnikami itp.
- 15 24
-
2012-07-17 16:22
tylko citroen (9)
niemieckie=szajs
- 3 3
-
2012-07-18 12:14
Loeb z c4 ma tylko nazwę, (3)
pooglądaj specyfikację
- 2 2
-
2012-07-18 12:28
(2)
chlopcze mam takowe autko, nazwa jest taka bo jest to najmocniejsza wersja c4 vts i sygnowana przez Loeba bo zdobyl c4-ka kilka tytulow mistrza swiata
- 1 3
-
2012-07-18 13:01
Gimbusie, ta c4, którą Loeb zdobył tytułu na z Twoją jedynie znaczek i może ew. (1)
ale jak widać nie pojąłeś zawoalowanej myśli, cóż, bywa....
- 3 2
-
2012-07-19 16:04
..
wal sie buraku
- 1 3
-
2012-07-18 10:17
Aha, spójrz na ceny takich 4-5 letnich wspomnianych przez Ciebie "szajsów" i "cytrynki". (4)
dziekuję za uwagę, bujaj się aż do zgnicia swoją "cytrynką" lub jak ktoś napisał "pedziem" (co za określenie, no chyba, że wskazuje na właściciela, ale to tylko luźne skojarzenie)...
- 2 3
-
2012-07-18 11:14
(3)
no wlasnie mam lepsze wyposazenie, mocny silnik a place duzo mniej
- 1 3
-
2012-07-18 12:14
postaraj się "toto" sprzedać w przywoitej cenie (2)
- 2 2
-
2012-07-18 12:25
po co (1)
po co mam sprzedawac dobre auto
- 1 3
-
2012-07-18 13:02
to nazywane jest wyparciem...
mam dobre auto, mam dobre auto, mam dobre auto...
- 2 2
-
2012-07-18 09:41
tylko Pedzie lub Cytrynki (1)
aktualnie mam dwa Pedzie i jestem z nich zadowolony jeden ma 155000 drugi 120000 i nie mam żadnego problemu. To już się pozmieniało ja osobiście nigdy już nie kupie niemca miałem 3 i zawsze problem, francuzy miąłem też 3 jeden to niestety renia której nie polece
- 3 1
-
2012-07-18 10:18
kurcze jestem hetero, czy mogę mieć auto z PSA
- 1 0
-
2012-07-18 09:54
niemieckie=KUPA
kupa to jezdzisz szwabska, we francuzie nigdy nie siedziales i nigdy nie zaznasz tego komfortu orz wyposazenia, bujaj sie dalej szwabska nuda i tandeta
- 1 1
-
2012-07-17 08:27
zgadza się (1)
francuzy = jednorazówki (podobnie jest z japończykami)
- 0 8
-
2012-07-17 08:40
Nigdy nie miałeś ani francuza ani japończyka.
Powielasz tylko stereotypy dresów z wioski, dla których szczyt marzeń to VW lub Audi TDI (Tylko Dla Idiotów).
- 6 2
-
2012-07-17 07:20
taaa....
przeczytales w takiej gali dla dresow? auto-moto albo inny pseudo-moto tabloid
- 6 6
-
2012-07-16 23:28
Moj golf 2 1.8 16v idzie lepiej (2)
ma czip,duzy wydech,nowe czesci,alusy i przyciemniane szyby
- 26 8
-
2012-07-18 20:01
Zdrowia życzę!
Pozdrawiam WBR bardzo serdecznie! Ten duży wydech, to musi być coś!
- 2 0
-
2012-07-17 23:04
zapomniałeś dopisać podtlenek lpg, diody i szpojlerex mocy.
- 3 0
-
2012-07-16 22:28
Materiał tendencyjny promujacy francuski badziew (2)
Nigdy francuza = części i ceny was zjedzą
- 16 29
-
2012-07-18 09:37
tyllko peugeot lub cytrynka
aktualnie mam dwa pedzie i jestem z nich bardzo zadowolony 1.6 hdi bez fapa i koła dwumasowego, jeśli regularnie serwisujesz nic się nie dzieje
- 4 1
-
2012-07-17 23:03
tylko vw?
A iloma francuzami kolego jeździłeś?
Przypuszczam, że do "włoszczyzny" podobnie?
A to Cię kolego zdziwię. Jeżdżę od lat włoskimi autami, włoskimi motocyklami i sobie chwalę.- 4 0
-
2012-07-17 00:35
Z tych aut wybieram Toyote Yaris. (1)
Bije Seata i 208 na glowe juz teraz nie mowiac o tym, ze za 5 czy 10 lat to bedzie kosmos.
- 2 9
-
2012-07-17 23:05
Nie ten segment.
- 0 2
-
2012-07-16 23:20
CITROEN DS3 RACING (1)
- 10 9
-
2012-07-17 16:23
cytrynka
masz racje inne wynalazki niemieckie nie maja szans
- 1 1
-
2012-07-16 21:47
Do autora (2)
Seat jest nazwą własną - piszemy z wielkiej litery.
- 9 10
-
2012-07-17 16:22
sorry
akurat oglądałem breloczek i długopis co dostałem od dealera ze napisanie tego artukułu i małą literę wcisnąłem- 1 0
-
2012-07-17 12:22
S.E.A.T.
to skrót
- 3 0
-
2012-07-16 21:05
(4)
Odpowiedz jest prosta...Zaden :)
Prawdziwe auta skonczyly sie na poczatku XXI wieku,teraz to produkowana jest masowka ktora ma wytrzymac 3-4 lata a potem czesci do wymiany bez mozliwosci regeneracji:) Taki system.
Poza tym przeginaja ze stylizacja,linie aut sa po prostu brzydkie,jest kilka wyjatkow rzecz jasna.- 23 8
-
2012-07-17 08:26
potwierdzam (1)
teraz wszystkie auta wyglądają tak samo
- 5 0
-
2012-07-17 16:21
?
nie bo wieswageny wygladaja jak toi toie ich stylistyka zatzymala sie na latach 80
- 1 0
-
2012-07-17 07:18
hał hał hał hał.... (1)
pie@!*()&nie bez sensu!
1985 tez tak mowili.. "prawdziwe auta to sie skonczyly w 70tych!"- 0 6
-
2012-07-17 09:05
Gosc ma racje,to co teraz produkuja to jest dopiero chala:)
A komentarz Twoj z czystej przekory,pewnie masz jakiegos merasia z 2010 roku w ktorym maly paproszek w paliwie blokuje Ci cala wyprawe...ale spoko juz nie wnikam:)- 6 0
-
2012-07-17 15:05
Peugeot (1)
Szczerze mówiąc to ta 208 prezentuje się całkiem ładnie, tylko cholera te wszystkie obecne auta to plastik.
- 2 1
-
2012-07-17 15:28
a co chcialbys w mahoniu?
- 0 2
-
2012-07-17 15:04
peugeot czy seat?
opel omega 3.0 LPG - niewazne jak jedzie, wazne zeby bylo duzo blachy
- 1 1
-
2012-07-17 00:34
najlepszy miejski samochod to... (1)
pick up
- 10 7
-
2012-07-17 12:40
to akurat jest rolniczy samochód
dla wieśniaków jak sama nazwa wskazuje
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.