• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot czy seat? Fiesta czy butik?

Bawo,Mart,Ps
16 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Peugeot 208seat ibiza. Francuski szyk czy hiszpański temperament?



Małe jest... W przypadku peugeota 208 i seata ibizy przymiotniki można by mnożyć. Wyraziste charaktery i mocne atuty obu marek sprawiają, że wybór takiego auta może być całkiem sporym wyzwaniem. Które z nich kusi bardziej?



Seat Ibiza i Peugeot 208 Seat Ibiza i Peugeot 208
Francuzi wyciągnęli wnioski z lekcji jaką był mało wyrazisty 207. Teraz zbudowali samochód całkowicie emocjonalny. Nieco mniejszy od poprzednika, za to zdecydowanie bardziej designerski. Nakreślony dynamicznymi liniami, z pięknymi jak wenecka gondola, wyciągniętymi reflektorami z zalotnymi "brewkami" pełniącymi rolę świateł do jazdy dziennej. Z chromowanymi listwami i ramkami. I świetnie leżącą w dłoni małą kierownicą i wysokiej jakości, oryginalnym wnętrzem, które może być wzorem dla producentów aut segmentu premium.

Z kolei Seat zrywa z do bólu poprawną, a przez to wręcz bezpłciową stylistyką koncernu Volkswagena. W designie seata ibizy główne partie grają dwa elementy: ostrości chociażby w grafice reflektorów czy diod oraz subtelne akcenty jak rzeźbiarskie smaczki w obudowach lusterek czy ładne podcięcia pseudoprogów w drzwiach. Ibiza już stojąc na parkingu pokazuje, że jest gotowa dać z siebie trochę sportowych emocji. Hasło "sport" nawet w wersji fr należy potraktować jednak czysto rekreacyjnie. Tu nie będzie współzawodnictwa z innymi samochodami, tylko bezpretensjonalna radość z jazdy. Co ważne, w przestronnym z przodu wnętrzu, gdzie wszystko rozplanowano bardzo przejrzyście i logicznie. Nie zapominając o paru smaczkach, jak chociażby czerwone przeszycia na kierownicy.

  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza


208 nie ma być pragmatyczny. Ma wspaniale wyglądać. Błyszczeć przy modnej ulicy w Sopocie i dobrze jeździć. Do tego służy mu bardzo odpowiednio zestrojone zawieszenie i dynamiczny turbodiesel eHDi o pojemności 1.6 litra i mocy 115 KM. Ibiza zaś niczego nie udając, kusi południowym charakterem. Cicho i spokojnie przemyka np. w korkach, na trasie robi się dynamiczna , a jej zawieszenie pokazuje, że stać je na naprawdę spory wysiłek. Bardzo poprawnie współpracuje z nim sztandarowy silnik ery downsizingu, czyli benzynowe 1.2 TSI o mocy 105 KM. Zużycie paliwa w obu autach jest na tyle niewielkie, że nie drenuje kieszeni kierowcy i nie wzbudza lęku przed zatankowaniem do pełna.

  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208


208 dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia. W najtańszej wersji, czyli kosztującej 39 900 złotych odmianie access, klienci w standardzie otrzymają m.in.: ABS, ESP, poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny przedniego i tylnego rzędu, reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej, centralny zamek, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane szyby z przodu, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz komputer pokładowy.

Ceny najtańszego seata zaczynają się od 42 290 zł za trzydrzwiową wersję z silnikiem 1.2 o mocy 60 KM, pięciodrzwiowa z silnikiem 1.2 70 KM kosztuje 44 790 zł. W podstawowej wersji samochód wyposażono m.in. w elektrycznie regulowane szyby przednie, przyzwoity zestaw audio czy ciekawy pakiet e-ecomotive (system start&stop + system odzyskiwania energii podczas hamowania + ESC + EBA + wskaźnik poziomu ciśnienia w oponach + hill hold control + pakiet aerodynamiczny, przedni i tylni spoiler + zamknięty przedni grill). Testowana wersja fr z silnikiem 1.2 TSI to wydatek 56 304 zł.

Samochody do testów użyczyli: KMJ Kaszubowscy, przedstawiciel marki Seat w Trójmieście oraz Peugeot Polska.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (52) 2 zablokowane

  • Peugot 208 lepszy bo (3)

    Ta firma wlozyla lepszy silnik do auta,trwalszy i dynamiczniejszy na trasie,lepszy do jechania w korkach miejskich.
    Seat moze ociupine wiekszy wiecej zalet juz nie ma,trzeba go trzymac na histerycznych obrotach zeby byl naprawde dynamiczny.
    Ja malych aut nie lubie,ale gdybym musial wybierac pomiedzy tymi dwoma ,wybralbym 208.

    • 28 15

    • (2)

      ja mam seata z 97 r od 3 lat przebieg 217tyś km z tego ponad 200 na lpg i nie narzekam rdzewieje ale tylko tyle w pracy jeżdżę 407 z 2008 tym po lifcie zawieszenie głośne jak diabli w serwisie usłyszałem cecha modelu już kilka razy robili kasety zapłonu wypalają sie żarówki a wszystko drogie

      • 4 5

      • (1)

        Używanie znaków interpunkcyjnych nie boli... To nie złośliwość z mojej strony. Po prostu to brak szacunku do czytelnika.
        A co do 407 się nie zgodzę. Jeżdżę 407 z 2005 roku i bardzo sobie chwalę.
        Pozdrawiam :)

        • 7 2

        • jestem kierowca nie polonista

          nie obrażaj Pan robotnika,któren wspónie z chłopem i inteligentem pracującem...

          • 1 1

  • a to są różne auta ?

    Bo my jesteśmy takie podobne do siebie... wszyscy znajomi mówią o tym u nas w biurze.

    • 0 1

  • Hummera rzadko swego dosiadam

    mam kasę na paliwo tylko w jedną stronę podróży.

    Pora pomyslec o czyms normalnym. Coby jdało radę.
    Wygrał Seat

    • 5 2

  • Deska rozdzielcza Seata to chamski kawał tandetnego plastyku

    bez żadnego stylu, jak wyciosany z kamienia. Trochę te kolorowe wyświetlacze go ratują, ale w tańszych wersjach ich nie ma. Chyba najprymitywniejsze wnętrze z nowych aut. Poza tym jak zwykle u Seata ergonomia totalnie leży. Z zewnątrz tylko wygląda ładnie.

    • 2 3

  • Nissan Patrol GR y60 (1)

    Inwestycja w niezniszczalność, i można jeździć nawet po Orunii i to zimą.

    • 5 1

    • Jeep!!!

      • 0 2

  • A ja mam pieknego czerwonego Opla Corse z 2012r.:P ale chetnie zamienil bym ja na Seata, tylko troszke mocniejszy silnik. Aktualnie przy tych 85km w 1.2 brakuje mi mocy:( no ale co zrobic trzeba jezdzic:)

    • 1 7

  • SEAT

    SEAT

    • 7 12

  • Seat lepszy bo

    Ta firma wlozyla jakosc do auta, maja dobra game silnikow, samochod lepszy do jazdy w trasie jak i parkowania przed lidlem. Dodatkowo ma tansze czesci zapasowe. Do 100tys mozna nie myslec o serwisach, tylko na czas wymieniac olej, swiece itd. Po 100tys wiadomo, przeguby, tarcze hamulcowe... Ogolnie serwis bedzie tanszy, a Tadzik, ktory wczesniej golfy ogarnial napewno bedzie wiedzial jak traktowac ibizke...

    • 16 19

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Marka Rolls-Royce należy do koncernu:

 

Najczęściej czytane