• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot, za którym się obejrzysz

Michał Jelionek
18 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (132)
Nowy Peugeot 408. Nowy Peugeot 408.

Projektanci Peugeota nie zwalniają tempa i kolejny raz dali popis swoich niemałych możliwości. Stworzyli model, który bez dwóch zdań, ma to "coś". Który wyróżnia się w tłumie i który wywołuje emocje. Poznajcie bliżej Peugeot 408, bo właśnie o nim mowa.



Czy podoba ci się nowy Peugeot 408?

Peugeot 408 został zaprezentowany światu w połowie 2022 roku jako zupełnie nowy model w gamie francuskiego producenta. Choć pewnie wielu czytelników kojarzy, że przecież istniał już model 408. To prawda, debiutant przejął jego nazwę.

Nie jest niespodzianką, że nowe 408 w ofercie Peugeota pozycjonowane jest między kompaktowym 308 i flagowym 508. Trzeba przyznać, że brakowało mocnego reprezentanta, który wypełniłby tę lukę. I o to jest - 408, który z przytupem wjechał na motoryzacyjne salony.

Co do pozycji 408 w gamie Peugeota nie mamy wątpliwości, te jednak pojawiają się przy pozycjonowaniu go w rynkowych segmentach. To auto z pogranicza dwóch segmentów - C i D. To poniekąd połączenie kompaktu z cechami auta z wyższego segmentu D.

Warto przy tym dodać, że 408 to techniczny brat bliźniak Citroena C5 X, którego jakiś czas temu również testowaliśmy.

  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.

Stylistyka



O gustach się nie dyskutuje - to oczywiste. Ale moim zdaniem to samochód, który ma to "coś". A trzeba przyznać, że to sztuka w dzisiejszych czasach, w których masa modeli niczym szczególnym się nie wyróżnia. Co gorsza - te auta są bardzo podobne do siebie. 408 to model, za którym prawdopodobnie się obejrzysz.

Bez dwóch zdań, projektanci Peugeota stanęli na wysokości zadania. Bryła jest zgrabna, spójna i sportowa. Stylistyka - szczególnie w topowej wersji GT - to majstersztyk. Charakteru nadają liczne przetłoczenia na karoserii, dzięki którym design 408 jest zadziorny, z lwim pazurem.

  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
W pasie przednim uwagę przyciągają reflektory z ostrymi, pionowymi "kłami" do jazdy dziennej. Równie ciekawie prezentuje się grafika atrapy chłodnicy.

Znakiem rozpoznawczym nowego 408 jest wyraźnie opadająca linia dachu. Na klapie bagażnika, pod delikatnie zaakceptowanym spojlerem, widzimy światła z motywem potrójnego śladu pazurów.

Spoglądając na Peugeota 408 z profilu, widać oryginalnie poprowadzoną linię okien w tylnej części auta. Linie zakończone są ostrym szpicem - co wygląda ciekawie.

Warto również zwrócić uwagę na interesujący wzór 20-calowych felg. Podsumowując, design 408 to potężna broń tego modelu.

  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.

Silnik



Peugeot 408 dostępny jest w wersji benzynowej i hybrydowych typu Plug-in. Do jazd testowych otrzymaliśmy mocniejszy wariant hybrydowy. Moc układu to 225 KM (360 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Hybryda bazuje na silniku benzynowym o pojemności 1,6 litra. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 233 km/h.

Co można powiedzieć o tym napędzie? Jest wystarczająco żwawy. Mimo że auto jest dość ciężkie - waży ponad 1,8 tony.

Dodam, że 408 na samym prądzie realnie jest w stanie przejechać około 40 km. Bateria ma pojemność 12,4 kWh.

  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
Silnik został zestrojony z 8-biegową automatyczną skrzynią. I tutaj chyba największe rozczarowanie. Być może to wadliwa sztuka, ale przy dynamicznym przyspieszeniu, przy zmianie 6 i 7 biegu czuć było lekkie szarpanie. Ten mankament zdecydowanie do poprawy. Stawiam, że to jednostkowy przypadek.

Podróżując w trybie hybrydowym możecie liczyć na naprawdę rewelacyjne zużycie paliwa, w granicach 2 litrów na 100 km. Gdy prąd się skończy, a wy macie ochotę na bardziej dynamiczną jazdę (do czego zresztą 408 zachęca) - wzrośnie apetyt na paliwo. Podczas jazd testowych średnie zużycie oscylowało w granicach 7 l na 100 km.

Dwa słowa o samej jeździe. 408 prowadzi się kapitalnie. Niska pozycja za "kółkiem" i do tego czucie pojazdu dają bardzo dużo frajdy podczas jazdy. Usztywniony Peugeot efektywnie klei z podłożem. Można poczuć namiastkę sportowego auta.



  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.

Wnętrze



408 mierzy 4687 mm długości, 1848 mm szerokości i 1478 mm wysokości. Dzięki sporemu rozstawowi osi (2787 mm) we wnętrzu udało się wygospodarować sporo przestrzeni dla pasażerów. Pojemność bagażnika przy standardowej konfiguracji siedzeń wynosi 536 l (po złożeniu tylnej kanapy - 1611 l).

Sportowa kierownica (świetnie się nią prowadzi), wygodne fotele i ciekawy styl - tak zapamiętam wnętrze Peugeota 408. Jedyne, do czego mógłbym się przyczepić, to mało intuicyjna obsługa multimediów. Francuzi wciąż tego nie poprawili.



We wnętrzu 408 znajdziemy m.in. 10-calowy dotykowy ekran centralny z programowalnymi wirtualnymi przyciskami i-Toggles, najnowszą generację i-Cockpit, system nagłośnienia Focal (10 głośników wysokiej jakości, subwoofer i 12 kanałowy wzmacniacz o mocy 690 W) czy bezprzewodową komunikację Mirror Screen (Apple Carplay i Android Auto).

Poza tym, w kwestii bezpieczeństwa wyposażono 408 w: aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, funkcję Night Vision, która poprawia widoczność w nocy, ostrzega kierowcę o obecności zwierząt, pieszych lub rowerzystów na drodze zanim pojawią się w świetle reflektorów, system monitorowania martwego pola dalekiego zasięgu (do 75 m) czy ostrzeganie o pojazdach zbliżających się w poprzek z lewej lub prawej strony podczas jazdy na wstecznym bieg.

  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.

Cennik



Peugeot 408 dostępny jest w trzech opcjach wyposażenia: Allure, Allure Pack i GT.

Cennik Peugeot 408 w wersji benzynowej startuje od kwoty 143 tys. zł. Za 180-konną hybrydę typu Plug-in trzeba zapłacić co najmniej 190 550 zł. Mocniejsza hybryda to wydatek 202 850 zł. Testowy egzemplarz został wyceniony na kwotę 232 400 zł.

Samochód do jazd testowych udostępnił dealer Peugeot Zdunek.




  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (132)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót PAB?

 

Najczęściej czytane