Wiadomości

stat

Peugot 508 SW. Zimny Francuz

Z polskim akcentem. Peugeot 508 SW.



Peugeot 508 SW. Pasuje do chromów i szkła.
Peugeot 508 SW. Pasuje do chromów i szkła. Fot. BaWo/trojmiasto.pl

Sam o sobie pewnie chętnie mówi "król lew" i zgodnie z ostatnią modą dzielnie udaje samochód o klasę wyższy. Lepiej jednak poczuje się w nim urzędnik niż król. Peugeot 508 doskonale sprawdzi się jako auto korporacyjne.



Ze względów wizerunkowych naturalnym otoczeniem nowego 508 wydają się budynki ze stali i szkła. W swojej ojczyźnie lepiej poczułby się w paryskiej dzielnicy La Defence niż w Luwrze. U nas świetnie "dogadał się" z budynkiem gdańskiego oddziału Intela. W pewien sposób są nawet do siebie podobni. Intel już cieszy oko z zewnątrz, chociaż jeszcze nie "ożył", 508 mimo iż jest już w sprzedaży, bardzo rzadko pojawia się na naszych drogach.

Wnętrze auta również uporządkowane jest niczym korporacyjny biurowiec. Wszystko dobrej jakości i na swoim miejscu. Zastrzeżenia można mieć jedynie do ergonomii. O ile kierowca przeciętnego wzrostu znajdzie dla siebie odpowiednią pozycję za kierownicą, to osoby bardzo wysokie będą miały z tym problem. Fotele mogłby by być też usadowione odrobinę niżej. Świetnie za to zaprojektowano nawigację. Wskazówki jak jechać, możemy obserwować na dwóch ekranach - na konsoli środkowej i między zegarami. Komunikaty podawane są w graficznie oszczędny, lecz bardzo przejrzysty sposób. Podarować sobie za to można wyświetlacz HUD - w innych samochodach komunikaty wyświetlane są na szybie, w Peugeocie na czymś w rodzaju lusterka chowanego za kierownicą. Dziwne rozwiązanie, w dodatku nieco tandetnie wygląda. Wszystkie wskaźniki i oświetlenie wykonano w technologii ledowej. Przez to wnętrze samochodu sprawia bardzo techniczne i zimne wrażenie.

Długością nadwozia 508 ustępuje tylko Oplowi Insigni. Pod względem wielkości bagażnika konkurencja jest jednak nieco lepsza. Miejsca wewnątrz, nawet z tyłu, spokojnie wystarczy za to dla trzech pasażerów słusznego wzrostu.

Jeden tytuł królewski z pewnością się jednak peugotowi należy. Śmiało możemy nazwać go królem oszczędzania paliwa na trasie. Dwulitrowy diesel o mocy 140 KM podczas podróży z Warszawy do Gdańska spalił zaledwie 4,8 litra oleju. To naprawdę świetny wynik. W mieście spalanie wynosi ok. 9 litrów na każde 100 km. Wielki plus za kulturę pracy silnika.

508 może mieć dwa rodzaje zawieszenia. Inne jest w zwyczajnych wersjach, inne w topowej GT. To podstawowe jest nieco twarde i sprężyste. Układ kierowniczy pracuje w charakterystyczny dla francuskich aut koncernu PSA w nieco "gumowy" sposób, jest jednak wystarczająco precyzyjny.

Charakter samochodu sprawia, że Peugeot 508 może stać się popularnym autem wśród pracowników korporacji i urzędników "podszczypując" niezwykle popularnego w tych kręgach chociażby VW Passata. Ów korporacyjny design już się zresztą spodobał przedstawicielom biurokracji. Ponad 50 tych peugotów pojawi się we flocie aut podczas prezydencji Polski w Radzie UE.

Ceny 508 SW? Do wyboru mamy cztery różne wersje wyposażenia: Access (ceny od 78 800 zł), Active (od 90 900 zł), Allure (od 100 000 zł) oraz GT (139 000 zł).

Opinie (88) 4 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

BMG Goworowski to trójmiejski przedstawiciel marek: