• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsza elektryczna Mazda zaprezentowana w Gdyni

Michał Jelionek
13 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.

W środę w gdyńskim salonie BMG GoworowskiMapka odbyło się wydarzenie o nazwie Mazda Experience Days. Miłośnicy tej japońskiej marki mieli okazję bliżej poznać i odbyć jazdę testową pierwszym w historii Mazdy w pełni elektrycznym modelem MX-30.



Mazda MX-30 oficjalnie zadebiutowała 23 października 2019 roku podczas targów motoryzacyjnych w Tokio. Teraz elektryczny model został zaprezentowany polskim klientom w formie jednodniowych pokazów w stacjach dealerskich. Mazda na prąd zawitała także do Trójmiasta, do gdyńskiego salonu BMG Goworowski. Pierwsze dostawy aut planowane są we wrześniu.

Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.
Za napęd Mazdy MX-30 odpowiada nowa generacja układu e-Skyactiv. Auto napędzane jest przez elektryczny silnik synchroniczny na prąd zmienny, o mocy 143 KM. Jednostka chłodzona jest cieczą i oferuje 264 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przednie koła napędzane są za pośrednictwem jednobiegowej skrzyni redukcyjnej o stałym przełożeniu.

MX-30 zostało wyposażone w baterię litowo-jonową o pojemności 35,5 kWh, która na jednym ładowaniu pozwoli pokonać dystans około 200 km. Baterię można ładować prądem stałym (szybkie ładowanie na stacjach - 80 proc. pojemności do 40 minut) albo prądem zmiennym (ładowanie z domowego gniazdka 230 V - do 6 godzin).

Cennik elektrycznej Mazdy w bazowej wersji Kai startuje od kwoty 142 900 zł. Bogatsze warianty wyposażenia to: Kanjo, Hikari i topowa Enso.

Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.
Pierwszy w historii japońskiej marki elektryczny model mierzy 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1570 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2655 mm. Producent zastosował sprawdzony układ zawieszenia - przednie kolumny MacPhersona i tylną belkę skrętną. Układ hamulcowy wykorzystuje standardowe hamulce tarczowe, z odzyskiwaniem energii hamowania.

Trójmiejskie salony samochodowe


Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.
Stylistyka elektrycznej Mazdy MX-30 wyraźnie nawiązuje do tej stosowanej w spalinowych modelach. Jej charakterystycznym elementem są tylne drzwi, które otwierają się w przeciwległą stronę, co drzwi przednie. To rozwiązanie zapożyczone ze sportowej Mazdy RX-8.

Wyposażenie auta obejmuje m.in. aktywne systemy bezpieczeństwa i-Activsense, cyfrowe zegary na desce rozdzielczej, system multimedialny Mazda Connect z nawigacją, automatyczną, elektronicznie sterowaną klimatyzację, systemy wsparcia pracy kierowcy z wyświetlaczem head-up na przedniej szybie czy system kontroli martwego pola w lusterkach bocznych.

Więcej o autach elektrycznych



  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.

Miejsca

Opinie (83) 6 zablokowanych

  • (2)

    Poruwnujac Mazdę do Kia x Ceed to kia w środkiem wykonania i wyglądem bije Mazdę na głowę taniej i porządniej niestety w mazdach trzeszczą plastiki a pieniądze zbyt wysokie a wykonanie nie wspominając o korozji po2 3 latach na podwoziu i słabych cienkich blachach pozdrawiam

    • 1 3

    • Ha

      Najpierw popracuj nad ortografią, a potem komentuj, haha

      • 0 0

    • Sprawdź zanim wydasz opinię

      Widać człowieku że nie jeździłeś, baa nawet nie siedziałeś w jakiej kolwiek nowej Mazdzie. Jakość wykonania bije na głowę często nawet marki z wyższej półki.

      • 0 0

  • opinia (1)

    200 km na jednym ładowaniu?, to chyba jakaś kpina, to ja tyle przejadę na mojej hulajnodze elektrycznej!, pozdrawiam.

    • 4 1

    • Dokładnie zasięg to porażka. Fajnie mieć elektryka ale nie z takim zasięgiem. Szczególnie jak się nie ma ładowarki na własność. To ja już wolę jeżdzić moim aurisem hybrid. Wóz jest niskoemisyjny, a do tego mało pali. O elektryku pomyślę jak je udoskonalą

      • 0 0

  • (8)

    Ja się pytam po kiego elektryczne auto musi być takie duże? Wszyscy muszą jeździć suvami i crossoverami? Potem nie mieścicie się na miejscach parkingowych. Auto elektryczne z takim małym zasięgiem powinno być małe zwinne, zwrotne z dużą ilością miejsca w środku. Malutkie jak smart albo peugeot 1007, FIAT 500, jak stare wersje Daihatsu Cuore albo Move

    • 3 1

    • Wystarczy że dałoby się takiego biedaka zamówić. Lusterka elektryczne, szyby, radio, zużywa prąd, ja chce takie na korbkę a lusterka, fotel sobie dźwigienką ustawie, nie potrzebuje do tego pierdyliarda silniczków które ważą i skracają zasięg.
      Druga sprawa to napęd na przód, jak samochód nie ma skrzyni biegów, przy takiej rewizji konstrukcji samochodów pod naped elektryczny nierozumiem dlaczego nie próbuje sie wrócić do bardziej właściwego rozwiązania z silnikiem pod podłogą bagażnika i napędem na tył. Pewnie zwrotnice przednie, półosie, wachacze są z jakiegoś benzynowego modelu.

      • 0 0

    • muszą tam upchnąć tyle obowiązkowego wyposażenia

      • 0 0

    • (2)

      Przy takich wymiarach to z bateriami problemos, albo zostaje zasięg 100km.

      • 0 0

      • (1)

        a po co większy zasięg?

        • 0 0

        • Żeby gdzieś pojechać dalej jak 50 km i mieć jak wrócić?

          • 0 0

    • Jest takie, jakie grupa docelowa chce kupować. (2)

      A nie jak się komuś wydaje "że być powinno".

      • 0 0

      • (1)

        wiem, grupa docelowa musi mieć wszystko duże, domy, samochody, telewizory, smartfony, chyba wszyscy rekompensują sobie tym małe genitalia

        • 0 0

        • faceci własne, kobiety swoich facetów.

          • 0 0

  • (1)

    Wygląda całkiem nieźle, tylko trzeba mieć gdzie go ładować. A jak się nie ma takiej opcji to nie ma co się pakować w takie auto, tylko postawić na benzynę. Mam yarisa 1.0 i do miasta sie sprawdza bo spalanie ma całkiem przyzwoite. O elektryku będę myślał jak będzie więcej ładowarek i to szybszych.

    • 3 0

    • no. Ale politycy uśmiercili małe auta bo nie są eko, a wielkie SUVy są ok

      • 0 1

  • 1. Cena zabija
    2. Auto tylko dla tych, którzy mają dom z garażem
    3. Dobre jako drugie albo trzecie auto

    • 4 0

  • Dla kogo?

    Szanowni dziwią mnie niektóre komentarze. To auto jest kupowane jako drugie lub trzecie w rodzinie. Spójrzmy na parkingi, dziś wiele rodzin ma dwa auta i przeważnie to drugie kręci się po mieście robiąc dzienne przebiegi do 50 km. To auto jest skierowane do osób które mają własny dom i możliwość ładowania raz czy dwa razy w tygodniu w garażu, spokojnie przez całą noc a nie na szybkich ładowarkach które niszczą baterie i których jest jak na lekarstwo. Nie narzekajmy że drogie bo auta ogólnie tanie nie są a 150 tys za auto to nic nadzwyczajnego. Ktoś napisze kogo na to stać, jak widać kogoś stać skoro jest tyle marek tyle salonów samochodowych i jakoś wszyscy od lat funkcjonują i istnieją. Silniki spalinowe będą odchodzić do lamusa ale to jeszcze potrwa lata, lecz od czegoś trzeba zacząć. Kiedyś Carl Benz też stworzył automobil i pewnie wielu się dziwiło i do dzis jeździli by konno gdyby nie postęp.

    • 3 0

  • Oprócz tesli i może porsche wszystkie (7)

    te elektryki mają straszny wygląd moi drodzy I kochani nie wiem kto je projektuję ale gustu w tym brakuję..

    • 14 9

    • To celowe

      To taka forma testu Klienta.
      Jeżeli takie auta zaczną się sprzedawać mimo wyglądu to znaczy że jest na nie rynek i warto je produkować

      • 0 1

    • No nie bardzo (4)

      Zobacz Polestar 2, Jaguar I-Pace, Porsche Taycan a nawet Hyundai Kona.
      Nie jesteś za bardzo ogarnięty w tym temacie..

      • 4 0

      • Hyundai Kona :D (3)

        hahaha, dobre sobie :D jeden z najbrzydszych nowych aut.

        • 1 7

        • no i nazwa do kitu. Hyundai Kona? A kiedy skona? (1)

          • 2 0

          • dlatego tak słabo jedzie... bo kona:)

            • 1 0

        • mam odwrotne zdanie

          • 1 1

    • Czy ja wiem, golf e czy reno zoe aż tak źle nie wyglądają. Elektryki jakie proponuje opel tez nie jsą niczym złym. Audi etron też raczej nie można niczego zarzucić.

      • 1 2

  • Troszkę mały zasięg (5)

    Jak na samochód o napędzie tylko elektrycznym, to jednak 200KM (czyli pewnie 80KM w zimie w mieście przy dobrych wiatrach), to jednak trochę mało. Nawet jak ktoś ma możliwość ładowania w domu. No bo jak nie, to chyba trzeba kupić przyczepkę z agregatem (może jest w standardzie?).

    • 15 5

    • Bo to jest (3)

      auto jako drugi albo nawet trzeci samochód w rodzinie. Przy miejskich dojazdach do pracy taka bateria powinna wystarczyć na trzy - cztery dni, czyli akurat.

      • 2 1

      • Dziesiaty albo jedenasty pojazd (2)

        Policz kogo stac ma 3 auta po 150k.

        • 3 0

        • (1)

          uważasz że jak Ciebie nie stać to jest to coś nie zwykłego? jest masa ludzi którzy mają kasę ale tobie się to nie mieści w łepetynce:)

          • 2 2

          • zasięg

            Drugie auto w domu elektryczne z takim zasięgiem jest ok przy założeniu, że współmałżonek nie musi, a może używać auta. Jeśli obydwoje używają aut bo muszą, to 200km zasięg nie da rady bo:
            1) nigdy nie uzyskasz zasięgu 200km bo ani nie ładuje się do 100% ani nie rozładowuje do 0% (niszczenie baterii).
            2) nigdy nawet jadąc mega sprawnie nie uzyskałem "spalania" dającego zasięg z danych wltp. można się zbliżyć ale sporo przy tym wyrzeczeń.

            Wg mnie dla bardzo spokojnego kierowcy zasięg teoretyczny od 100 do 0% będzie ok 180km ale ładując wg zaleceń producenta do 80% i rozładowując do 20% mamy do dyspozycji tylko 60% z 180km czyli niecałe 110km. Da się jeździć, ale to trochę stresujące jak coś wypadnie i trzeba wyskoczyć.
            Zdecydowanie lepsze w tej półce cenowej są renówki i nissany

            • 1 1

    • Rzeczywiście zasięg to trochę żart. Wszystkie inne marki wprowadzające swoje elektryczne modele kręcą się w okolicy 300km.

      Raz, że trzeba wziąć pod uwagę zime a dwa, że nie powinno się rozładowywać baterii poniżej 20% ani ładować na 100% bo ma to zły wpływ na jej żywotność więc zasięg jeszcze nam spada.

      Niestety do zasięgu Tesli na poziomie 400km jeszcze im daleko.

      • 5 2

  • Elektryki to auta typowo do miasta, jednak mieszkańcy miasta nie mają jak takiego samochodu ładować. Mają ciągnąć przedłużacz z 8 piętra na parking pod blokiem? A może prosić wspólnotę o pociągnięcie sieci elektrycznej do hali garażowej? Jeśli infrastruktura nie przyjdzie jako pierwsza, to nigdy nie zobaczymy elektryków na naszych drogach.

    • 3 0

  • opinia

    proponuje zamontowanie na dachu pantografu, to z Sopotu do Gdyni polecimy śmigiem

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane