• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsza elektryczna Mazda zaprezentowana w Gdyni

Michał Jelionek
13 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.

W środę w gdyńskim salonie BMG GoworowskiMapka odbyło się wydarzenie o nazwie Mazda Experience Days. Miłośnicy tej japońskiej marki mieli okazję bliżej poznać i odbyć jazdę testową pierwszym w historii Mazdy w pełni elektrycznym modelem MX-30.



Mazda MX-30 oficjalnie zadebiutowała 23 października 2019 roku podczas targów motoryzacyjnych w Tokio. Teraz elektryczny model został zaprezentowany polskim klientom w formie jednodniowych pokazów w stacjach dealerskich. Mazda na prąd zawitała także do Trójmiasta, do gdyńskiego salonu BMG Goworowski. Pierwsze dostawy aut planowane są we wrześniu.

Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.
Za napęd Mazdy MX-30 odpowiada nowa generacja układu e-Skyactiv. Auto napędzane jest przez elektryczny silnik synchroniczny na prąd zmienny, o mocy 143 KM. Jednostka chłodzona jest cieczą i oferuje 264 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przednie koła napędzane są za pośrednictwem jednobiegowej skrzyni redukcyjnej o stałym przełożeniu.

MX-30 zostało wyposażone w baterię litowo-jonową o pojemności 35,5 kWh, która na jednym ładowaniu pozwoli pokonać dystans około 200 km. Baterię można ładować prądem stałym (szybkie ładowanie na stacjach - 80 proc. pojemności do 40 minut) albo prądem zmiennym (ładowanie z domowego gniazdka 230 V - do 6 godzin).

Cennik elektrycznej Mazdy w bazowej wersji Kai startuje od kwoty 142 900 zł. Bogatsze warianty wyposażenia to: Kanjo, Hikari i topowa Enso.

Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.
Pierwszy w historii japońskiej marki elektryczny model mierzy 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1570 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2655 mm. Producent zastosował sprawdzony układ zawieszenia - przednie kolumny MacPhersona i tylną belkę skrętną. Układ hamulcowy wykorzystuje standardowe hamulce tarczowe, z odzyskiwaniem energii hamowania.

Trójmiejskie salony samochodowe


Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.
Stylistyka elektrycznej Mazdy MX-30 wyraźnie nawiązuje do tej stosowanej w spalinowych modelach. Jej charakterystycznym elementem są tylne drzwi, które otwierają się w przeciwległą stronę, co drzwi przednie. To rozwiązanie zapożyczone ze sportowej Mazdy RX-8.

Wyposażenie auta obejmuje m.in. aktywne systemy bezpieczeństwa i-Activsense, cyfrowe zegary na desce rozdzielczej, system multimedialny Mazda Connect z nawigacją, automatyczną, elektronicznie sterowaną klimatyzację, systemy wsparcia pracy kierowcy z wyświetlaczem head-up na przedniej szybie czy system kontroli martwego pola w lusterkach bocznych.

Więcej o autach elektrycznych



  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.

Miejsca

Opinie (83) 6 zablokowanych

  • (1)

    1kg węgla = 8kw/h = 8 metrów sześciennych spalin. Straty w przesyle sięgają do 60% Ekologiczny pojazd

    • 3 1

    • Jaki kraj

      taki prąd.
      Nie pojazd winny, że w dzikim kraju robią prąd z węgla.

      • 2 1

  • ochyda

    • 1 0

  • (8)

    Ja się pytam po kiego elektryczne auto musi być takie duże? Wszyscy muszą jeździć suvami i crossoverami? Potem nie mieścicie się na miejscach parkingowych. Auto elektryczne z takim małym zasięgiem powinno być małe zwinne, zwrotne z dużą ilością miejsca w środku. Malutkie jak smart albo peugeot 1007, FIAT 500, jak stare wersje Daihatsu Cuore albo Move

    • 3 1

    • Jest takie, jakie grupa docelowa chce kupować. (2)

      A nie jak się komuś wydaje "że być powinno".

      • 0 0

      • (1)

        wiem, grupa docelowa musi mieć wszystko duże, domy, samochody, telewizory, smartfony, chyba wszyscy rekompensują sobie tym małe genitalia

        • 0 0

        • faceci własne, kobiety swoich facetów.

          • 0 0

    • (2)

      Przy takich wymiarach to z bateriami problemos, albo zostaje zasięg 100km.

      • 0 0

      • (1)

        a po co większy zasięg?

        • 0 0

        • Żeby gdzieś pojechać dalej jak 50 km i mieć jak wrócić?

          • 0 0

    • muszą tam upchnąć tyle obowiązkowego wyposażenia

      • 0 0

    • Wystarczy że dałoby się takiego biedaka zamówić. Lusterka elektryczne, szyby, radio, zużywa prąd, ja chce takie na korbkę a lusterka, fotel sobie dźwigienką ustawie, nie potrzebuje do tego pierdyliarda silniczków które ważą i skracają zasięg.
      Druga sprawa to napęd na przód, jak samochód nie ma skrzyni biegów, przy takiej rewizji konstrukcji samochodów pod naped elektryczny nierozumiem dlaczego nie próbuje sie wrócić do bardziej właściwego rozwiązania z silnikiem pod podłogą bagażnika i napędem na tył. Pewnie zwrotnice przednie, półosie, wachacze są z jakiegoś benzynowego modelu.

      • 0 0

  • Mazda 3 albo 6 piękne samochody ale to na tych zdjęciach wygląda trochę słabo.

    • 3 0

  • Czy blachy mają ocynk?

    • 1 5

  • Ocynk

    Moze niech zadbaja o ekologie i zab antykorozyjne?

    • 3 2

  • (2)

    Poruwnujac Mazdę do Kia x Ceed to kia w środkiem wykonania i wyglądem bije Mazdę na głowę taniej i porządniej niestety w mazdach trzeszczą plastiki a pieniądze zbyt wysokie a wykonanie nie wspominając o korozji po2 3 latach na podwoziu i słabych cienkich blachach pozdrawiam

    • 1 3

    • Sprawdź zanim wydasz opinię

      Widać człowieku że nie jeździłeś, baa nawet nie siedziałeś w jakiej kolwiek nowej Mazdzie. Jakość wykonania bije na głowę często nawet marki z wyższej półki.

      • 0 0

    • Ha

      Najpierw popracuj nad ortografią, a potem komentuj, haha

      • 0 0

  • Ciekawe auto z dobrą ceną na brytyjski rynek.

    • 1 0

  • Lopa

    Ładny ale jak ktoś chce zająć miejsce na tylnym siedzeniu to ten z przedniego musi odpiąć pasy bo są one montowane do drzwi.

    • 2 0

  • (1)

    Wygląda całkiem nieźle, tylko trzeba mieć gdzie go ładować. A jak się nie ma takiej opcji to nie ma co się pakować w takie auto, tylko postawić na benzynę. Mam yarisa 1.0 i do miasta sie sprawdza bo spalanie ma całkiem przyzwoite. O elektryku będę myślał jak będzie więcej ładowarek i to szybszych.

    • 3 0

    • no. Ale politycy uśmiercili małe auta bo nie są eko, a wielkie SUVy są ok

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane