• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy w Polsce nowy Mustang trafił do Gdyni

Michał Jelionek
17 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowy Ford Mustang w gdyńskim salonie. Nowy Ford Mustang w gdyńskim salonie.

Do gdyńskiego salonu FordStore Euro-Car zobacz na mapie Gdyni przyjechał długo wyczekiwany gość - najnowszy Ford Mustang po kuracji odmładzającej. Pierwszy egzemplarz odświeżonego modelu, który trafił do Polski, nie musiał długo czekać na swojego właściciela, bo ten zgłosił się po Mustanga dwie godziny po udostępnieniu przez dealera zdjęć na facebooku.



Ford Mustang to niestety towar deficytowy. Każdy z krajowych przedstawicieli FordStore, w tym Euro-Car, otrzymuje roczną pulę tych amerykańskich samochodów. Gdyńskiemu dealerowi przydzielono łącznie 20 egzemplarzy. A jako, że auto można zamawiać już od trzech miesięcy, w puli pozostało zaledwie 10 sztuk. Dlatego osoby, które planują zakup najnowszego Forda Mustanga - muszą się po prostu spieszyć.

Przypomnijmy, że szósta generacja Forda Mustanga do oferty trójmiejskiego dealera trafiła w sierpniu 2015 roku. Teraz do Gdyni przyjechał pierwszy zmodernizowany Mustang w nadwoziu Fastback. Pod jego maską pracuje benzynowy silnik 2.3 EcoBoost legitymujący się mocą 290 KM i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mustangi dwa - po lewej ten przed faceliftingiem, a po prawej najnowsze wcielenie muskularnego Forda. Mustangi dwa - po lewej ten przed faceliftingiem, a po prawej najnowsze wcielenie muskularnego Forda.
Co zmieniło się w Mustangu? Sprzedażowy hit Forda został dopieszczony, wzmocniony, usztywniony i doprecyzowany. Zabiegi stylistyczne ograniczają się do kosmetycznych zmian. Delikatnie zmodyfikowano przednie lampy, maska otrzymała nowe wloty powietrza, zmieniono również zderzaki, a światła z przodu i z tyłu wykonano w technologii LED.

Więcej zmian zastosowano we wnętrzu Mustanga. Fachowcy z Forda zamienili tradycyjny zestaw wskaźników na cyfrowy, który zmienia sposób eksponowania parametrów samochodu w zależności od wybranego trybu jazdy. Pojawił się też większy wyświetlacz w konsoli centralnej. Co istotne, podniesiono jakość wykończenia niektórych elementów kokpitu, jak chociażby deska rozdzielcza czy boczki drzwi.

Ford odrobił pracę domową i po oblanych testach Euro NCAP doposażył Mustanga w nowe systemy bezpieczeństwa. To aktywny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu. Ponadto, w celu wykrzesania sportowego charakteru Mustanga, odświeżony model wyposażono w nową, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów (zastąpiła niezbyt precyzyjny automat z 6 przełożeniami), aktywny układ wydechowy oraz - opcjonalnie - aktywne zawieszenie Magne Ride. Zwiększono również moc w topowym silniku 5.0 V8 - z 421 do 450 KM.

FordStore Euro-Car na pierwsze jazdy testowe zaprasza w kwietniu.


Miejsca

Opinie (115) 2 zablokowane

  • Jezeli w 3 miesiace sprzedali zaledwie 10 sztuk znaczy, ze auto jest slabe. (8)

    • 27 69

    • problemem jest (3)

      sprzedaż samochodu który w stanach kosztuje tyle, co dobrze wyposażony focus (od $25-50k, focus $18-40k) i podobnie jest pozycjonowany, w cenie marek premium tylko dlatego, że 'mustang'. jego wykonanie i wyposażenie nijak się ma do ceny i tyle ( i 5l silnik aż takiego wpływu na to nie ma, po prostu taka strategia). jak ktoś się napali i ma kasę, to kupi, pozostali zapewne wybiorą coś innego.

      • 15 3

      • Mijasz sie z prawda. (2)

        Podliczylem wersje 5,2L V8 i koszt z jednym dodatkiem to 61 tys $. Policzmy 61000 x 3,4 = ok 208 000 pln teraz zaczynamy dodawac podatki i tak wychodzi ok 92 400 $ czyli ok 314 000 pln !

        Jakies pytania?

        Natomiast w Polsce V8 w manualu kosztuje 195 tys pln. A wiec w Polsce po doliczeniu podatkow jest taniej.

        • 5 4

        • nie wiem, skąd tą cenę wziąłeś:) (1)

          właściwie to chyba wiem i to Ty się mylisz.
          wziąłeś wersję 5,2 v8 shelby, niedostępną w polsce.
          wersja dostępna w polsce to 5,0 v8, która w stanach kosztuje od $35k (+ dodatek jak chcesz $400-2000 ). do tego dochodzi podatek stanowy, który nigdy nie jest umieszczany na stronach internetowych, bo w każdym stanie jest inny:)
          czyli na nasze jakieś 120k, z podatkami 140-170...
          dla porównania focus rs zaczyna się u nich od $41k, u nas od 160k...a więc za samochód tego samego koncernu, który jest u nich tańszy o 20k zł, u nas płacisz +55k :) widzisz różnicę? to nie jest tylko kwestia podatków, to kwestia polityki cenowej marki- a ta jest do bani. ale to ich sprawa, może z jakiegoś powodu tak im się bardziej opłaca.
          obstawiam, że shelby u nas kosztowałoby >400k :D

          • 4 0

          • i sprawdziłem

            cennik shelby- zaczyna się od $58k, po prostu ma do wyboru kilka pakietów dodatków po $3k każdy, czyli znacznie drożej, niż w normalnych wersjach, ale też dostajesz kilka rzeczy na raz. więc całe Twoje rachunki trochę tracą na aktualności:D

            • 1 0

    • Mustang=LEGENDA (1)

      Ciekawe ile Bavaria Motors Poland sprzeda M1 M3 M4 M5 M6, X3m, X5m,X6m? pominąłem inne modele bo ponieważ...

      • 0 7

      • Ach te biseksualne bmw co na xdrive wdrapują się na krawężniki i dachują.

        • 8 1

    • ile wyciąga w korku

      musi sporo 500 KM z Gdańska do Gdyni to pewnie w 0,5 godziny się zmieści

      • 4 4

    • Bardzo dobrze sprzedaje się Dacia

      Musi być dużo lepsza

      • 1 0

  • ale brzydki. (12)

    ciężki, niepotrzebnie duży. Dlaczego amerykańscy producenci tak ukrywają informacje o spalaniu? Pytanie retoryczne.

    • 16 74

    • (3)

      Popieram, tylko Passat

      • 25 7

      • Ale do b5...

        • 6 3

      • Truciciel małpek

        • 2 0

      • Vergeudungs Wagen Passeck B

        • 2 0

    • spalaniu czego?

      Twojej biedy?

      • 13 1

    • i tu w błędzie jesteś bo w US mozna wypożyczyć/kupić "mustanga" w jednostce

      rzędowej a nie V mają różne wersje dla tego SAMEGO modelu od ECO po HEMI potwory ...

      • 3 1

    • oni nie ukrywaja... (3)

      oni sie nie przejmuja spalaniem bo w US paliwo za litr masz w centach i spalanie maja gdzies

      • 9 1

      • no tak, ale tutaj Polska a nie USA (1)

        • 0 0

        • ale auto amerykańskie

          w Polsce tylko syrenką?

          • 0 0

      • w sumie nie, w cenniku amerykańskim podają wartości mpg

        dla każdej wersji dla miasta i autostrady

        • 1 0

    • Jest wielkości Fiesty, tyle waży i silniki z Fiesty oprócz tego V8

      • 0 0

    • ...

      Spójrz w lustro i odpowiedz sobie jaki ja brzydki jestem

      • 1 0

  • Niczym sie nie rozni od starego mustanga (1)

    A najlepsze to sa te pierwsze a nie tenowe z elektronika, gdzie ten stary duch motoryzacji?

    • 30 16

    • W komisie pod Kartuzami

      Tam masz ducha przeszłości

      • 14 0

  • nowy mustang (7)

    Hmm... Ford Mustang I ecokupa silnik?? No, ale ja Was prosze... To profanacja modelu. Koniec I kropka.

    • 66 16

    • Z tym silnikiem to żenada (5)

      • 14 2

      • Tylko 5.0 V8 (1)

        • 17 2

        • Albo swap na 1.9 tdi

          • 12 1

      • To jest wersja na Europę (1)

        • 1 2

        • w usa też jest dostępna

          jest oszczędniejsza i tańsza, a wbrew pozorom nawet oni się tym przejmują.

          • 1 0

      • Może żenada ale gdyby dziś wyszła pierwsza generacja
        Mustanga, to właśnie z tym silnikiem eko.
        Ja bym wolał V6 turbo ale może kiedyś będzie.
        To auto jest nadal lekkie a nie jest też super sportem i nie kosztuje tyle co BMW.

        • 0 1

    • I tak jak ktoś lubi szpanować to taki 2.3 ecoboost jest dobry i będzie budził większą sensację

      u blachar niż oklepany BMW czy AUDY, Tak prawda.
      Ciekawe czy można zamówić pakiet stylistyczny ala SHELBY - MPacket albo jak S line jak u Niemca.
      Coś śledź ala łosoś te pakiety.
      Kupi A4 w biedadieslu 2.o z pakietem Sline i udaje S4.

      • 0 0

  • Jako kolejne autko może być w garażu.... (2)

    Napewno nie jako główne.

    • 16 9

    • Poki co kup pierwsze no i wyprowadz sie od mamy

      • 11 5

    • Xxx

      Dlaczego?? Mam camaro z 2012r i spokojnie poruszam się z żoną i dzieckiem. W tych autach fotele są bardzo duże i wygodne. Jak silnika nie wkrecasz na obroty spalanie zamknie się w 11-14l, auto stosunkowo tanie chociaż utrzymanie niektórych może zabolec. Generalnie wolę auta z USA niż europejskie, wcześniej miałem nissana pathfindera 5,7. Samochody nie do zdarcia. Pracują na bardzo niskich obrotach a przy wyprzedzaniu nie musiałem nawet redukować biegu.

      • 4 0

  • (2)

    Wygląda z przodu jak nowa Mazda MX-5

    • 22 6

    • I SSmart CME

      • 0 0

    • dziurim

      ciekawe czy gnije tak samo jak maździura ;D

      • 0 0

  • Co konkretniej redaktor ma do zarzucenia (4)

    poprzedniej skrzyni 6A/T?
    Bardzo ciekawi mnie rozwinięcie myśli "niezbyt precyzyjnej". Będę wdzięczny za wyjaśnienia.

    • 26 6

    • No gdzies tak wyczytal w necie.

      • 29 3

    • A ja prowadziłem mustanga przed liftem i przyznaje racje - skrzynia nieco za wolna, mulasta

      • 5 1

    • Pojeździłbyś DSG, PDK albo S-Tronikiem to byś wiedział, co ma na myśli Pan redaktor. (1)

      • 3 0

      • Ferrari to tak zgadza się
        Dla mnie istnieją tylko te auta..
        Ferrari, Ford, Tesla
        Jestem miliarderem wirtualnym ale jak sprzedam aktywa to se takie kupie. Jakieś dwa tuziny.

        • 2 0

  • Czy tłusty Rydzyk się wreszcie doczekał darowizny od bezdomnego???? (6)

    • 58 20

    • twojej głupoty nie powinno sie leczyc z NFZ :) (2)

      • 3 30

      • Za to twoją tak i to poza kolejnością

        • 10 0

      • PiSokatolu co tu robisz , nie siedzisz w kościele??

        • 4 1

    • Za tani dla tego wieprza

      On jeździ klasa biznes, limousine.

      • 26 1

    • Pan Stanislaw z Warszawy

      umarł niestety..

      • 11 1

    • Ty

      Żałosny jesteś pajacu

      • 0 2

  • auto złom po operacji plastycznej (6)

    czasy wielkich paliwożernych trupów się kończą przy cenie od 170 tys do 204 tys nie wróżę mu sprzedaży za szybkiej tej pozostałem 10 a ta pierwsza to tylko przez efekt "nowości"

    • 6 29

    • (3)

      Mówisz bo nie miałeś. Mój 300C ma już 450 tyś nalatane i tylko eksploatacyjne elementy. Nie wiesz ile kosztują remonty tych turbo pierdziawek. Pali Ci 4-6L mniej a jak Ci walnie w najmniej oczekiwanym momencie to naprawa leci w tysiącach.

      • 7 0

      • a teraz policz sobie te 5 litrów na 100 km razy 450 tys i wyjdzie Ci dopiero kwota która pokryje kilka nowych turbo albo wręcz (2)

        cenę za która można kupić cały nowy silnik

        • 3 4

        • kupic caly nowy silnik gdzie? W salonie za 50tys pln, czy od janusza z allegro za 3tys pln w stanie dobrym, bez wyciekow, odpala?

          • 5 3

        • Ta kupisz używane i znów nie znasz dnia i godziny. A tak wydajesz tyle samo lub mniej i masz spokój.

          • 4 0

    • Zgadza sie.
      Tez mam auto z vag 1.9 tdi
      Bedzie tylko drozalo...

      • 2 0

    • Kur....a, jak to się czyta. Pisz poprawnie głąbie.

      • 2 1

  • Czy to auto elektryczne ? Jak nie znaczy ze jest tylko przestarzałą kupą złomu :) (6)

    • 9 33

    • (5)

      Lepsze auto na benzyne niz na wegiel

      • 6 4

      • Nie masz racji (4)

        Nie powtarzaj bredni powtarzanych przez lobby TDI. Wlacz myslenie

        • 2 7

        • No tak, bo w PL przeciez prad mamy tylko z atomu i zrodel odnawialnych.

          • 7 1

        • Włącz (2)

          ...myślenie

          • 0 2

          • (1)

            Jak nie masz Passata w Tdi jesteś nikim na dzielni. Tyle w temacie.

            • 5 2

            • Zgadza sie. Kolega odwiozl mnie do domu swoim warszawskim Maserati pod blok i kumple smiali sie ze jakies chlopcy szukaja hotelu.

              • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane