Stało się to, o czym pisaliśmy rok temu - rząd będzie konfiskował samochody pijanych kierowców. Ustawa czeka już tylko na podpis prezydenta. Gdy tak się stanie, nowe przepisy zaczną obowiązywać za rok, od listopada 2023 r.
Komu zabrany zostanie samochód?
Pijanemu kierowcy, który miał 1,5 promila lub gdy spowoduje kolizję/wypadek przy zawartości co najmniej 0,5 promila alkoholu we krwi. Dokładnie taka sama granica zawartości alkoholu tyczy się recydywistów, którzy już kiedyś karani byli za jazdę pod wpływem alkoholu.
W sytuacji, w której pijany kierowca nie jest właścicielem pojazdu (np. jest współwłaścicielem albo prowadzi pożyczone auto) orzekany będzie przepadek równowartości pojazdu.
Wycena będzie ustalana na podstawie średniej wartości rynkowej auta. Wykorzystywany będzie system, z którego korzystają np. urzędy skarbowe. W przypadku braku możliwości ustalenia wartości przez system wyceny dokonywać będzie biegły sądowy.
Gdy pojazd zostanie zniszczony w wypadku, który spowoduje pijany kierowca, zdezelowany samochód nie będzie konfiskowany. W tej sytuacji sprawca również będzie musiał zapłacić równowartość rynkowej ceny auta.

W nowelizacji pojawił się wyjątek - to kierowcy zawodowi zasiadający za "kółkiem" aut należących do pracodawcy. Często to bardzo drogie pojazdy. Dlatego sąd będzie orzekał dla takich osób nawiązkę w wysokości co najmniej 5 tys. zł na rzecz Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej.
W świetle nowych przepisów wzrosnąć ma także wysokość kary dla nietrzeźwych kierowców, którzy spowodują wypadek, wskutek którego ciężkich obrażeń lub śmierć poniosą osoby poszkodowane. Wówczas pijanemu sprawcy sąd będzie mógł wymierzyć do 16 lat pozbawienia wolności (aktualnie do 12 lat).
Opinie wybrane
-
2022-11-17 12:11
Nareszcie (65)
Już dawno o tym pisałem że trzeba tak robić... Wiadomo dalej znajdą się amatorzy kielicha niestety, ale trzeba się dobrać do d... pijakom, bo jeśli ktoś ma powyżej 1,5 promila to przecież wie że jest potencjalnym zabójca...
- 361 505
-
2022-11-17 12:52
jak to dobrze ze o tym pisałeś
gdyby nie takie dobre wujki z wąsem które "dawno o tym pisały" lub "zawsze powtarzają" bylibyśmy zgubieni.
- 35 49
-
2022-11-17 12:54
W łeb się puknij (8)
przyklaskuj tak dalej, a niedługo za inne rzeczy odbiorą Ci mieszkanie, bo tak. Albo równowartość wynajmowanego
- 103 78
-
2022-11-17 23:23
Bronisz potencjalnych zabójców? (3)
Pijany za kółkiem to jak psychopata z przeładowanym pistoletem. Ciekawe co będziesz miał do powiedzenia gdy pijak zrobi mokra plamę z twojego dziecka? Tfu, odpukać!
- 40 77
-
2022-11-18 08:09
Wg raportu Komisji Europejskiej, polscy kierowcy... (2)
.. należą do najbardziej trzeźwych i najbardziej kontrolowanych w całej unii.
- 20 9
-
2022-11-18 15:24
(1)
Bo te statystyki nie liczą księży i innych z imunitetami.
- 4 3
-
2022-11-19 11:25
policji...
- 3 0
-
2022-11-18 04:34
A czego się boisz (1)
Zwisa mi to, dla mnie mogą od razu karę śmierci dawać. Mnie to nie dotyczy. Nigdy w życiu nie jechałem pijany.
- 34 31
-
2022-11-19 11:27
klasyka
martin niemoller! uzupełnić o linijkę
"kiedy przyszli po pijanych kierowców milczałem, bo nie jestm pijanym kierowcą"- 2 2
-
2022-11-18 09:19
Biedni niewinni pijani mordercy. Będą tracić narzędzia mordu... (1)
Będę przyklaskiwał, dopóki poszkodowani są winni. Przestanę gdy bęą cierpieć niewinni. Tak to powinno wyglądać, a nie "zostawmy w spokoju i**otów i morderców, bo następni mozemy być my".
- 6 26
-
2022-11-22 12:33
ta, czyli właściciele aut dostaną karę ok 150-300k, a biedacy 0. Fajna sprawiedliwość.
Niech będzie przepadek KWOTY równowartości auta, jeżeli to auto przestępcy, niech i ono ulega przepadkowi, i pobierana będzie różnica - bo wartość ma być w sumie z rynku wtórnego, co nie.- 1 2
-
2022-11-17 12:54
Karasie jedzą g...o
- 8 1
-
2022-11-17 13:01
(1)
Szok! Chciał pan użyć słowa na literę "d", wynika to z kontekstu! Jest pan potencjalnie wulgarnym trollem! Zgłaszam do moderatora!
- 1 18
-
2022-11-18 01:19
Redakcja tego portalu
Jest tylko za tym żeby pisowcom zabierać. Peowczyki moga jeździć po pijaku
- 5 14
-
2022-11-17 13:04
wystrczy kolizja przy 0,5
- 17 1
-
2022-11-17 13:11
Nie masz pojecia o życiu !. (15)
Czy masz prawo jazdy i jaki masz samochód ?!.
By się wypowiadać na temat miej coś w życiu swojego i pomyśl że ktoś może Ci to zabrać a pracowałeś na to pół życia.
Nie popieram i sam nie jeżdżę pod wpływem.
Ale odróżniam.grabiez od prewencji- 50 48
-
2022-11-17 15:12
Pijany kierowca = morderca. (14)
Nie bądź mordercą nie pij przed jazdą. Bądź mądry. Gwarantuję Ci, że każdy kto zabił po pijaku człowieka. Najmniej przejmuje się utraconym samochodem!
- 36 34
-
2022-11-17 15:31
piszesz jak by nie było na dorgach trzeźwych morderców
- 29 9
-
2022-11-17 15:33
Pijany kierowca to pijany kierowca. (12)
Morderca to morderca.
Żeby pijany kierowca stał się mordercą musi kogoś zabić z premedytacją.
Przeważnie ciężko o premedytację, gdy ktoś jest pijany.- 37 31
-
2022-11-17 15:53
logika jest tak pokrętna że ciężko w to uwierzyć (7)
zmienisz zdani jak jakiś pijany śmieć rozjedzie ci bąbelka albo żonę/męża itp.
- 24 31
-
2022-11-17 15:58
Nie zmienię. (3)
W przeciwieństwie do Ciebie przedstawiłem jasny i logiczny wywód (w dodatku o kwestiach oczywistych).
Ty za to próbujesz uzasadniać swoje "zdanie" (którego niestety nie wyraziłeś w żaden sensowny sposób) poprzez odwoływanie się do skrajnych emocji. Słabe.- 26 22
-
2022-11-17 16:59
(2)
Logiczny powiadasz? Ogólnie wiadomo, że alkohol powoduje utratę kontroli nad swoim zachowaniem. Gdy ktoś pije i wsiada za kółko to ma świadomość, że nie będzie kontrolowal swojego zachowania i może stwarzać zagrożenie dla innych. Akceptuje to zagrożenie. Czy to już premedytacja?
- 20 20
-
2022-11-17 17:13
Pudło.
Logicznie (czemu zaprzeczyłeś swoim komentarzem) rzecz biorąc, skoro alkohol powoduje utratę kontroli zachowań u człowieka, to raczej u takiej osoby również ciężko o świadomość konsekwencji czynów. Stąd takie zabójstwo nie jest z premedytacją, tylko nieumyślne.
- 17 14
-
2022-11-17 22:37
Ogólnie wiadomo że zmęczony po 12 godzinnej zmianie pracownik na drodze to potencjalne kłopoty, zabierajcie auta zmęczonym kierowcom.
- 11 11
-
2022-11-17 16:30
Co to jest bąbelek? (2)
- 4 5
-
2022-11-17 19:44
Co to jest bąbelek?
Mały bąbel. Niewyrośnięty taki.
- 7 2
-
2022-11-17 19:48
folia w którą wtacza się powietrze, wtedy jak jest dużo tych bąbelków to mówimy o folii bąbelkowej
- 3 0
-
2022-11-18 00:00
Wsiadanie za kółko po pijaku (3)
To właśnie ta premedytacja, której szukasz.
- 6 7
-
2022-11-18 08:05
Nie.
To jest nieumyślność.
Mylisz pojęcia.- 6 3
-
2022-11-19 09:01
Jak wisadał piany (1)
To już nie świadomie
Ale abstrahując o tej dyskusji o sytuacjach ekstremalnych, to jak wsiądziesz dzień po i masz 0.5 promila to zabiorą ci samochód.
W takiej Holandii jak masz prawo jazdy 5 lat to jesteś w normie i nawet mandatu nie dostaniesz.
Że już nie wspomnę o potencjalnych błędach pomiarów super nowoczesnego sprzętu naszych sokołów.
Jak zwykle u nas skok na kasę.- 6 0
-
2022-11-19 22:40
W większości krajów Europy na zachód od nas poniżej 0,5 promila nie ma mandatu.
- 3 0
-
2022-11-17 13:48
ale co, w kodeksie nie ma do tej pory kar za takie czyny?
- 8 4
-
2022-11-17 13:51
Jak ktoś ma 1,5 promila to przeważnie mało wie o tym co się dzieje z nim czy wokół. (1)
- 10 13
-
2022-11-18 15:18
i oto chodzi, chodzi tylko o kasę, powoli, małymi kroczkami legalizują kradzież. Jutro wprowadzą coś w stylu zabieżemy ci rowera bo uciskujesz pedała a za tydzień zabiorą ci chałupę bo mieszkasz po numerem parzystym i już.
- 6 0
-
2022-11-17 15:06
Bardziej niż pijanych kierowców boję się ludzi jak ty (19)
Bardziej niebezpieczni niż największe zbiry, obecna zgraja i ludzie, którzy ich popierają.
Za rok albo dwa w opinię publiczną pójdzie "w sumie to kierowca jadący z nadmierną prędkością stwarza takie samo zagrożenie co pijany kierowca, trzeba zrównać karę" i cyk, auta nie ma, później wystarczy w głupich miejscach poustawiać znaki i do budżetu wpada kupa siana na kiełbasę wyborczą- 23 31
-
2022-11-17 15:27
(9)
Konfiskata za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o ponad 50km/h w terenie zabudowanym- jestem jak najbardziej za.
- 22 24
-
2022-11-17 15:32
Konfiskata dla piszących takie komentarze!
- 23 17
-
2022-11-17 15:55
Finlandia, Austria, Dania (5)
i kilku innych to funkcjonuje
- 20 17
-
2022-11-17 16:02
No i?
- 14 8
-
2022-11-17 16:03
Ale mi przykład dania z mentalnością rodem z faszyzmu i gazująca miliony norek niczym hilterowcy ludzi w obozach. A w Austrii jednocześnie masz limit 0,5 promila, a prawko leci dopiero od 0,8. wzwyż
- 25 10
-
2022-11-18 14:30
w Austrii podobno nie można mieć kamerek w aucie... (2)
- 1 0
-
2022-11-19 10:16
(1)
MIeć można, ale nie można tego nigdzie rozpowszechniać jak atencjusze z YT.
- 2 1
-
2022-11-20 20:52
Nie można mieć kamerki zamontowanej na szybie gdyż ogranicza pole widzenia
- 1 0
-
2022-11-18 12:51
(1)
Konfiskata butów za przejście na czerwonym świetle lub w niedozwolonym miejscu i rowerów za przejazd przez przejścia dla pieszych.
- 6 0
-
2022-11-19 11:29
liberalizacja
chętnie oddam rower, nawet na trzeźwo
ten rower wart tyle ile waży
w czarnej stali, no brązowej raczej- 1 1
-
2022-11-17 15:54
to działa w wielu krajach UE (7)
zdziwiony skąd idą przykłady ?
- 12 10
-
2022-11-17 15:58
Nie zdziwiony. (5)
Przerażony.
- 14 6
-
2022-11-17 16:33
(3)
Dlaczego przerażony? Że na drogach będzie bezpieczniej?
- 10 16
-
2022-11-17 16:51
Od kilku słów na kartce papieru nie będzie. (1)
Za to przekazujemy państwu coraz więcej uprawnień i narzędzi do potencjalnego nękania jednostek i wprowadzamy kolejne ograniczenia prawa własności, co powoli sprawia, że tego prawa niedługo nie będzie!
- 19 8
-
2022-11-17 18:36
Wolę państwu przekazać, niż pojedynczym Janom, którzy żyją jak im się podoba i w głębokim poszanowaniu mają inne osoby.
- 3 11
-
2022-11-17 19:51
bezpieczniej? proponuję wreszcie się obudzić, bo ja nie wierzę w to, że będzie bezpieczniej
- 11 4
-
2022-11-17 19:50
dlatego za parę lat będzie przyzwolenie na śluby tej samej płci albo małżeństwa z nieletnimi ;)
- 1 8
-
2022-11-18 14:37
wielu? ilu? a poza UE?
- 1 0
-
2022-11-18 00:01
Miejmy nadzieję, że tak właśnie się stanie.
- 0 2
-
2022-11-17 17:12
zabiorą auta i ziobro zlicytuje i będą mieli na swoja mafijną partie
- 17 2
-
2022-11-17 17:13
(3)
pijanemu pieszemu który spowoduje wypadek to co zabiorą mieszkanie ?
- 12 7
-
2022-11-17 17:22
Buty albo nogi... no chyba że szedł na rękach... (1)
Problem z tymi, co się turlali!
- 13 0
-
2022-11-18 14:31
to rękawiczki, zwł. zimą...
- 0 0
-
2022-11-17 19:52
pijany pieszy to jak zawsze traktowany będzie jak święty
- 6 2
-
2022-11-17 19:30
Pisałem wielokrotnie do wszystkich ministerstw od lat i jak widac w koncu wysłuchali ,a przeciwnikami są tylko piraci drogowi i (2)
tylko piraci drogowi i cała POKOzycja która głosowała przeciwko tak jak sa przeciwko zniesieniu immunitetu dla pajaców z sejmu !!
- 5 20
-
2022-11-17 22:43
Sekta PiS
Tylko PiSooszołomy mogą pisać takie głupoty. Immunitet pisowcowi który wtargnął na czerwonym świetle nie zabrano ale opozycjonistce która plakat powiesiła na drzwiach złodzieja z PiS już zabrano.
- 9 5
-
2022-11-18 00:55
taaa wysłuchali społecznika Mirka
który nieustannie bombardował ich listami
- 3 0
-
2022-11-17 19:45
to samo powinno tyczyć się pod wpływem alko ludzi chodzących po ulicy.
- 5 0
-
2022-11-18 08:41
Taaa
Tylko zapominacie wszyscy o jednej ważnej kwestii. Konfiskaty będą dotyczyły zwykłych kowalskich. Posłowie, politycy , lomendqnci czy inne k..y będą "zwolnione" z tego "przywileju"
- 8 0
-
2022-11-18 09:27
ale księża politycy i celebryci też i rodziny policjantów ? czy tylko zwykły kowalski jak zwykle a świnie mają się za kogoś lepszego ?
- 5 0
-
2022-11-22 12:31
Ale to prawo narusza równość wobec prawa. To jest żenujące co piszesz.
Czyli włąściciele aut będą je tracić, natomiast ludzie zabijający innych nie swoim samochodem będą mieć karę o 300 000 niższą, bo są biedakami? Wspaniałe prawo, bardzo ludzkie.- 1 0
-
2022-11-17 12:49
Karać karać i jeszcze raz karać (35)
To jest to co Polacy uwielbiają. Żeby jeden miał gorzej od drugiego, wtedy jest satysfakcja. Proponuję zwiększyć wszystkie kary do maksimum, żeby za przejście na czerwonym świetle był wyrok śmierci. Może wtedy Polacy będą posłuszni! Jeszcze lepsze by było żeby cała rodzina takiego gagatka została wyeliminowana! Wtedy na pewno Polacy będą się
To jest to co Polacy uwielbiają. Żeby jeden miał gorzej od drugiego, wtedy jest satysfakcja. Proponuję zwiększyć wszystkie kary do maksimum, żeby za przejście na czerwonym świetle był wyrok śmierci. Może wtedy Polacy będą posłuszni! Jeszcze lepsze by było żeby cała rodzina takiego gagatka została wyeliminowana! Wtedy na pewno Polacy będą się słuchać i przestrzegać prawa. Za jazdę po pijanemu państwo nie tylko powinno zabrać samochód ale również nerkę, mieszkanie, majątek i wszelkie prawa takiej niesfornej osoby. Aby wszystkim żyło się lepiej!
- 319 178
-
2022-11-17 15:40
kolejny Świetny zaPiS i "dobra zmiana" (13)
ciekawe jak to będzie pijany kierowca ... Autobusu (powiedzmy MPK) ... to zabiorą Autobus?
albo wywrotki czy dźwigu...
- Bareja wiecznie żywy ;))))- 47 41
-
2022-11-17 15:48
Nie czytałeś komentowanego artykułu... a piszesz. (8)
Nieładnie.
- 35 12
-
2022-11-17 16:07
a jak będziesz jechał samochodem szwagra ... albo firmowym czy poselskim ... (3)
to też nie zabiorą autka ... tylko strzelą ci zaPiSaną nawiązkę 5000zł+?
- 23 15
-
2022-11-17 16:52
A jak będzie padało? (1)
- 3 4
-
2022-11-17 17:23
A co jak będzie śnieżyca?
- 2 2
-
2022-11-19 09:07
NIe
W takim przypadku nawiązką będzie równowartość auta.
- 1 2
-
2022-11-17 17:32
Toż szurostwo ma kłopot bo nie rozumie czytanego słowa. (3)
Za to ma opanowane wklejanie bzdur nie związanych z treścią przekazu. Taki to rodzaj ludzki.
- 7 14
-
2022-11-17 17:37
Za to fajnie ze nawet taki szur może pisać (póki co) co mu się podoba. (2)
Cenię sobie tę wolność.
- 12 2
-
2022-11-17 20:19
Niestety może też głosować. (1)
I potem widzimy w np. w Sejmie różne okazy, a nawet całe partie.
- 10 4
-
2022-11-18 08:08
Taki ustrój.
Od dawna mowie ze demokracja to najgorszy ustrój świata.
- 2 2
-
2022-11-17 15:55
jak byś umiał czytać ze zrozumieniem to byś wiedział co się stanie (1)
- 16 0
-
2022-11-17 17:33
Szur nigdy nie czyta ze zrozumieniem.
Bo i po co.
- 8 2
-
2022-11-17 19:48
Przeczytaj projekt ustawy i będziesz wiedział
- 3 3
-
2022-11-18 09:46
Zapłaci równowartość pojazdu i tyle.
- 1 5
-
2022-11-17 16:28
bat (2)
bat jest w wiekszosci krajow,,znam to z autopsji, tak nauczono ordnungu niemcow, skandynawow,itp,, oni nie sa lepsi od nas,,dziekuje
- 9 15
-
2022-11-17 18:08
kradziez pojazdów jest tylko w kilku krajach, a w de od 0,5 do 1,1 masz wykroczenie
- 17 8
-
2022-11-18 01:22
szybko sie wycogaja z tego, prawo ma byc z calej UE takie samo i na pewno nie bedzie rownac do naszego a raczej do Wloskiego
ALe co tam, ostatnie podrygi przed wyborami, no chyba ze nastepna rakietowa prowokacja sie uda i bedzie stan wojenny i wybory oddala sie.
- 8 5
-
2022-11-17 19:32
Ruski trolu ty bys chciał bezkarnosci bogaczy cwaniaków i złodziejów a biedaków wsadzac za batonika i bułeczke jak było za PO
- 9 15
-
2022-11-17 19:47
(1)
Weź łyk wody i powiedz to rodzinom zabitych czy okaleczonych przez pijaka na drodze. Taki jegomość bez prawa jazdy będzie jeździł dalej i nic go to nie kosztuje chyba że go złapią co przy kondycji i zdolnościach polskiej policji jest prawie niemożliwe, bez samochodu nie pojedzie a jak będzie chciał pojechać musi kupić inny . Ja nie ma problemu bo
Weź łyk wody i powiedz to rodzinom zabitych czy okaleczonych przez pijaka na drodze. Taki jegomość bez prawa jazdy będzie jeździł dalej i nic go to nie kosztuje chyba że go złapią co przy kondycji i zdolnościach polskiej policji jest prawie niemożliwe, bez samochodu nie pojedzie a jak będzie chciał pojechać musi kupić inny . Ja nie ma problemu bo nie siadam po wódce skoro ty masz taki problem będzie to dla ciebie kłopot. Co do konfiskaty mienia niezły pomysł bo byłby pieniądze na naprawę szkody choć w wypadku śmierci ofiary niewiele to zmienia ale rodzinie zabitego może pomóc.
- 15 16
-
2022-11-18 02:00
Pomóc? Chyba w obniżeniu przyznanego odszkodowania. Z kradzieży pojazdu więcej kasy pójdzie na policyjny parking i utrzymanie grata, więc o żadnej napeawie szkód nie ma co gadać. Zamiast mamić bajeczkami jak to nie siadasz po wódce idź wytrzeźwiej.
- 15 4
-
2022-11-17 19:56
Buty (1)
A pijanym pieszym zabierać buty.
- 11 4
-
2022-11-18 01:23
Rowery i hulajnogi tez beda zabierac??? Hmm... smutne to co sie dzieje w tym kraju
- 8 3
-
2022-11-17 20:16
W tym przypadku akurat karać i tyle.
Bez dyskusji.
- 5 11
-
2022-11-17 23:00
tak, chce żeby pijacy za kółkiem mieli bardzo ciężko
tak, byłem za tym by zabierać im samochody, bo bandyci dalej wsiadali i nawte więzienie, potencjalne nie robiło wrażenia.
A teraz, jak trzeba będzie wstać o 5tej rano by iść przez pole na PKS by dojechać do pracy. Ups, nie ma PKSów już. Będzie bieda, płacz i smuteczek- 11 6
-
2022-11-18 06:06
Lubisz wychlać głąbie?
- 5 3
-
2022-11-18 07:40
oczywista oczywistość (1)
Piłeś - nie jedz proste jak drut i tyle w temacie!!!
- 4 7
-
2022-11-19 10:13
nie ma takigo przepisu :)
- 3 0
-
2022-11-18 07:49
Proponuje lekarza (1)
Maja być kary , szczególnie dla tych którzy ryzykują zdrowie i życie innych dla alku.
- 1 2
-
2022-11-18 08:09
A co mi po tej karze??!
- 2 2
-
2022-11-18 10:28
pijak a samochód (1)
może nie tak ostro ale przepis znakomity,samochód w rękach pijanego to narzędzie zbrodni,tak samo jak pistolet czy inne narzędzia zbrodni,cieszy fakt że wreszcie będzie tak jak już dawno powinno być tylko dlaczego dopiero od listopada przyszłego roku,powinno być od nowego roku, do listopada przyszłego roku to za dużo czasu na zabijanie, trzeba skrócić
- 2 6
-
2022-11-18 10:53
bezprawny absurd nigdy nie będzie znakomitym przepisem. narzęzie przestępstwa? widać, żę kolejny troll
- 3 1
-
2022-11-18 14:15
Na wstępie zaznaczam, że się z Tobą zgadzam, lecz zauważ, że gdyby faktycznie za przejście na czerwonym groził szafot, to wszyscy by grzecznie czekali na zielone XD
- 1 1
-
2022-11-19 00:22
Tak bo trudna sztuka - nie łamać prawa.
- 1 1
-
2022-11-21 13:44
proponuję
Proponuję spojrzeć na taryfikatory w krajach zachodnich, a szczególnie w Skandynawii :P Tam kierowcy jeżdżą jak po sznureczku, bo stracić kupę kasy za każdy pierd można błyskiem:)
- 0 3
-
2022-12-04 07:22
Tomas
Na czerwonym a jak ty albo ktoś z rodziny krzejdzie to co? Wtedy
- 1 0
-
2022-11-17 12:21
Niekonstytucyjny przepis (126)
Wszyscy mają być równi wobec prawa. Nie może być tak, że ktoś straci auto za 500 zł, a ktoś za 500 tysięcy zł za to samo wykroczenie.
- 433 193
-
2022-11-17 12:49
(18)
Wystarczy nie jeździć pod wpływem
- 120 143
-
2022-11-17 13:37
(16)
to dajmy od razu dożywocie za każde wykroczenie - wystarczy nie popełniać wykroczeń
- 87 45
-
2022-11-17 15:10
(5)
Powinno być jak w Singapurze.
- 23 11
-
2022-11-17 15:50
jestem za (3)
limit około 0.7 promila, ale wysokie kary za jego przekroczenie
- 23 10
-
2022-11-17 15:59
Nie kary. Wystarczą konsekwencje.
I nie potrzebny nawet będzie limit.
- 9 7
-
2022-11-18 06:57
(1)
limit 0,00 i wysokie kary za jego przekroczenie
- 9 17
-
2022-11-18 08:10
I co to da??
- 6 0
-
2022-11-17 22:08
I na księżycu!!!!!!!
- 5 2
-
2022-11-17 16:36
(8)
Nie próbuj sprowadzać do absurdu. Po pierwsze konfiskata auta to nie dożywocie, po drugie będzie się należała tylko za jedno z najcięższych przestępstw.
- 32 26
-
2022-11-17 16:53
Czyli które? (4)
Bo to nie jest takie.
- 11 23
-
2022-11-17 20:41
(3)
W twoim mniemaniu pijaczku nie jest...
- 20 22
-
2022-11-17 22:12
to zajrzyj sobie do takiej książki pt. kodeks karny, najczesciej czerwona. jest tam część szczególna z karami i przestępstwami. (1)
trudna, ale spróbuj. populistyczne zaostrzanie kar to jedyne co potrafią ci troglodyci legislacyjni i analfabeci prawni.
- 29 10
-
2022-11-18 00:29
zero zadzialal
- 6 3
-
2022-11-18 08:10
Jestem abstynentem akurat.
I nie jest.
- 4 0
-
2022-11-17 17:06
(1)
Ale gdzie tu widzisz absurd? Gdyby za każde wykrocznie było dożywocie, to ludzie by się pilnowali i nie łamali prawa!
- 12 17
-
2022-11-18 05:41
Rozumiem że to ironią, bo jak nie to proponuję wyjazd do Korei Północnej.
- 5 7
-
2022-11-20 14:10
a za miesiąc odkupić może od znajomego komornika
- 0 0
-
2022-11-20 19:44
Jazda po pijaku to stwarzanie zagrożenia zabójstwem
- 0 0
-
2022-11-17 20:57
to nie jest argument za wprowadzaniem bezprawia
- 13 5
-
2022-11-17 12:52
To przestępstwo a nie wykroczenie, lewoskręcie.
- 39 16
-
2022-11-17 12:59
Półtora promila to przestępstwo, a nie wykroczenie.
- 42 6
-
2022-11-17 13:07
Kodeks karny - przepadek narzędzia przestępstwa niezależnie od wartości. Dziękuję. EOT (10)
- 38 25
-
2022-11-17 13:30
Skoro niezależnie od wartości, to czemu uszkodzonych nie chcą zabierać? (9)
Tu chodzi o kasę.
- 44 13
-
2022-11-17 15:43
Aby nie placic za zlomowanie (3)
Wlasciciel by chętnie zostawiał aby nie płacić za złomowanie. Tak ma koszt złomowania plus mandat 5000zl
- 13 11
-
2022-11-17 15:49
I na co to komu?
- 11 13
-
2022-11-17 18:09
I jaki z tego pożytek dla poszkodowanych?
Tylko zyskuje aparat państwowy!
- 15 10
-
2022-11-17 19:53
hehe masz rację, to jest świetny pomysł na złomowanie aut :)
- 2 1
-
2022-11-17 16:39
(4)
Oczywiście że chodzi o kasę. Kasę, którą ma stracić przestępca, który sam zniszczył narzędzie przestępstwa.
- 17 7
-
2022-11-17 16:54
Nieważne kto traci ta kasę, tylko kto ma ją zyskać! (3)
Na tej regulacji kosztem jednostki zyskuje tylko aparat państwowy. Dla mnie absurd.
- 17 18
-
2022-11-18 07:37
(1)
Finansowo tak - zyskuje tylko aparat państwowy, podobnie jak wszystkie inne kary i mandaty. Niefinansowo zyskują normalni ludzie, bo pijak nie będzie miał czym stwarzać zagrożenia.
- 14 6
-
2022-11-18 08:11
Jesteś naiwny. Albo głupi.
Nie wiem co gorsze.
- 8 5
-
2022-11-18 14:38
aparat państwowy, czyli Skarb Państwa? zatem my!
- 3 2
-
2022-11-17 13:10
Niekonstytucyjny przepis (12)
Wszyscy mają być równi wobec prawa. Nie może być tak, że ktoś może wystawiać recepty, inny nie, że ktoś może jeździć autobusem, inny nie, że ktoś może odbierać budowe, inny nie, że ktoś może sędziować mecz piłkarski, inny nie.
- 40 41
-
2022-11-17 13:17
świetne przykłady, długo myślałeś?
- 29 22
-
2022-11-17 13:30
Są, proporcjonalnie do posiadania. (6)
- 10 12
-
2022-11-17 13:32
Czyli nierówno. (5)
Niekonstytucyjne.
- 15 12
-
2022-11-17 15:29
Nie komunistycznie ! (4)
Jak tak można?, wszystkim po równo! Wszyscy mają być biedni !
- 8 9
-
2022-11-17 15:44
Bredzisz. (2)
- 3 4
-
2022-11-17 17:06
a co daje dawanie 4x 500+ takiemu matoołuszkowi z kontem wzbogaconym o 14,9mln zł (1)
na samym tylko przekręcie ziemią kościelną
- 13 7
-
2022-11-17 17:24
A co to ma do tematu dyskusji?
- 6 1
-
2022-11-17 16:04
To z komuną nie ma nic wspólnego.
Jak nie rozumiesz, to nie odzywaj się.
- 2 4
-
2022-11-17 13:34
doucz się, a teraz zrób lekcje
- 3 2
-
2022-11-17 15:19
Długo myślałeś? Kobiety emerytura 60 lat (2)
Mężczyźni emerytura 65 lat.
- 16 3
-
2022-11-17 16:55
To tez jest niekonstytucyjne. (1)
- 9 4
-
2022-11-17 19:55
taaa, zgadza się! gdzie te równouprawnienie :) facet musi pracować dłużej niż kobieta hahaha
@ a statystycznie będzie żył krócej na emeryturze- 11 1
-
2022-11-17 13:25
Nikt ci nie karze kupować tak drogiego auta. (4)
Twoja chęć, twój problem.
- 26 19
-
2022-11-17 13:34
A kto tobie KAŻE
pisać z błędami? Za błędy w pisaniu przepadek komputera.
- 27 20
-
2022-11-17 17:17
(2)
ale tu nie chodzi o własne auto. Ty niemiałeś, nigdy służbowego, nie jechałeś, pożyczonym, lub z wypożyczalni?
- 5 9
-
2022-11-17 20:23
Po prostu nie łącz jeżdżenia z piciem. (1)
Czy to naprawdę takie trudne???
- 18 7
-
2022-11-18 08:12
Nie o tym dyskusja.
- 4 6
-
2022-11-17 13:25
Mądrze napisane. Nalać mu kolejny kieliszek.
- 11 0
-
2022-11-17 14:28
Wszystko jest konstytucyjne (29)
Niech zabierają i tyle. W krajach skandynawskich np Finlandia już dawno jest tak, że jesteś bogaty płacisz wyższy mandat, jesteś biedny mniejszy. Stać kogoś na drugie auto więcej ma do stracenia, niech zastanowi się 100 razy zanim kogoś zabije samochodem po pijaku. Ci co krzyczą że niekonstytucyjne biją się że im zabiorą autka bo jeżdżą po pijaku
- 34 33
-
2022-11-17 14:39
Nieprawda. (28)
Ten pomysł, tak samo jak i proporcjonalne wysokości mandatów czy też podatków są niekonstytucyjne.
Nie można wyżej karać bardziej zaradnych życiowo jednostek tylko dlatego że posiadają większy majątek. Kara winna być ta sama, jeżeli już w ogóle musi z jakiegoś powodu ona być - osobiście wolałbym, by sprawcy szkód ponosili ich konsekwencje zamiast kar.- 31 25
-
2022-11-17 14:58
Zależy od trybu tej kary. (5)
Jeżeli mówimy o administracyjnych karach czy narzucaniu takich kar z automatu, to masz rację. W krajach skandynawskich czy Szwajcarii za przestępstwa i poważne wykroczenia na drodze ma się sprawę w sądzie i tam kara jest wymierzana indywidualnie dla sprawcy. Biorą pod uwagę zarobki i sytuację majątkową (cudze pojazdy nienzależące do sprawcy pod to
Jeżeli mówimy o administracyjnych karach czy narzucaniu takich kar z automatu, to masz rację. W krajach skandynawskich czy Szwajcarii za przestępstwa i poważne wykroczenia na drodze ma się sprawę w sądzie i tam kara jest wymierzana indywidualnie dla sprawcy. Biorą pod uwagę zarobki i sytuację majątkową (cudze pojazdy nienzależące do sprawcy pod to nie podchodzą) oraz powagę czynu i wyrządzone szkody, co powinno grać pierwsze skrzypce, a nie wartość kierowanego samochodu jak nasi "geniusze" z sejmu wymyślili.
- 17 6
-
2022-11-17 15:14
Tryb karania, choć istotny, nie sprawi że to będzie konstytucyjne.
- 3 7
-
2022-11-17 16:03
jakby tak było jak piszesz (3)
to sprawy trwały by po 15 lat i były umarzane. W tym kraju z g* i papieru przez lata nie mogą skazać gości którzy pod wpływem środków odurzających lub alkoholu zabili kogoś na drodze, bo zaraz jakaś papuga wymyśla jakieś z kosmosu schorzenia lub nagle się okazuje że mają immunitety. Skazali ćpuna który jeździł po Monte Cassino albo Długiej ?
- 17 2
-
2022-11-17 16:17
Dlatego ja kwestionuję sensowność kar w ogóle.
- 1 10
-
2022-11-17 19:59
no właśnie, coś wiadomo o tym gościu co rozjeżdżał ludzi na monciaku?
- 4 2
-
2022-11-17 22:15
bezterminowy zamknięty psychiatryk trudno uznać uniewinnieniem
choć laicy uważają inaczej. bo przecie po jakimś czasie ich wypuszczają, co nie?
- 2 0
-
2022-11-17 15:09
Nie ty jesteś od ustalania prawa.
- 4 3
-
2022-11-17 15:56
(5)
No to wprowadzi się mandat w wysokości 50% miesięcznych zarobków i już kazdy jest rowny wobec prawa :)
- 11 1
-
2022-11-17 16:05
Nie jest.
Bo kara wtedy jest różna za taki sam czyn.
- 2 12
-
2022-11-17 16:43
(1)
Jasne - żul zarabia okrągłe zero i Obajtek też. Cierpieć będą ci normalnie pracujący.
- 3 2
-
2022-11-17 20:46
Normalnie pracujących nie stać na alkohol. Stać tylko bogatych żuli i żuli na rentach alkoholowych. Chleją codziennie i piszą że to niekonstytucyjne! Buahahaha - żul ma zawsze rację! ;)
- 5 7
-
2022-11-18 01:01
(1)
ok ale tez wprowadzmy rowne podatki, dla kazdego 15% ;) (ile lat temu tak mialo byc?)
- 0 3
-
2022-11-18 08:14
15% to nie jest równe!!!!!
Równe to jest 15 zł od każdego!
- 2 1
-
2022-11-17 15:58
a kogo to dotyczy ? (1)
zero tolerancji dla pijanych i naćpanych. Bogatego nic nie zaboli mnadat 1000 zł, ale jaku dowalą 100000 to mu coś może się zaświeci.
- 15 6
-
2022-11-17 16:06
Coś zaświeci? Może?
Świetne uzasadnienie dla tej błyskotliwej "regulacji".
- 6 8
-
2022-11-17 16:42
(4)
Ale kara będzie taka sama - przepadek narzędzia przestępstwa. Jak kupisz broń i zaczniesz strzelać do ludzi, to co mnie obchodzi czy dałeś za nią 1000 zł czy 10000 zł.
- 12 4
-
2022-11-17 16:56
Dlatego jest przeciwny takiemu czemuś jak przepadek.
- 4 9
-
2022-11-17 17:15
Tylko ze przepadek o którym mówi kodek skarny, do czego się odwołujesz, nie jest de facto karą.
- 2 2
-
2022-11-17 17:43
Nieprawda. (1)
Kara będzie takiego samego rodzaju, lecz nie będzie taka sama.
- 1 4
-
2022-11-17 17:52
Prawda - kara będzie takiego samego rodzaju, lecz nie będzie taka sama.
I dlatego tez przepadek nie jest nigdy samoistną karą, a raczej dodatkiem do prawdziwej kary orzekanej w wyroku karnym.
- 5 0
-
2022-11-17 19:20
A czy konstytucyjne jest kierowanie pod wpływem alkoholu (5)
czy narkotyków? I np. spowodowanie wypadku, w którym zginą niewinni ludzie, piesi, czy jadący prawidłowo. Czy to jest zgodne z konstytucją? Piłeś - nie jedź. Wypiłeś i jedziesz to licz się z tego typu konsekwencjami.
- 10 7
-
2022-11-17 20:47
Dziwne, prawda?
Każdy żul uważa, że to niekonstytucyjne aby nie mógł zabijać innych na drodze i pod monopolowym po pijaku...
- 8 7
-
2022-11-17 20:59
nie ma prawa zabraniającego jazdy po alkoholu, jest prawo zabraniające jazdy od 0,2 wzwyż
- 8 2
-
2022-11-18 08:15
To nie jest konsekwencja!! (2)
To jest kara która mie ma żadnego celu śni sensu a nadto jest pogwałceniem prawa własności!
- 5 1
-
2022-11-18 22:29
To nie jest konsekwencja (1)
Pogwałceniem prawa własności to jest jak ktoś wsiada po pijaku za kółko i niewinnej osobie narobi szkody w zdrowiu lub odbierze życie!
Żyć w zdrowiu i spokoju to jest nadrzędne prawo każdego człowieka i żaden pijak nie ma prawa swoimi zachowaniami tego zakłócać. Jeśli ktoś się musi napić to niech pije ale innych nie rusza i nie naraża.
Pogwałceniem prawa własności to jest jak ktoś wsiada po pijaku za kółko i niewinnej osobie narobi szkody w zdrowiu lub odbierze życie!
Żyć w zdrowiu i spokoju to jest nadrzędne prawo każdego człowieka i żaden pijak nie ma prawa swoimi zachowaniami tego zakłócać. Jeśli ktoś się musi napić to niech pije ale innych nie rusza i nie naraża.
Państwo ma obowiązek dbać o bezpieczeństwo każdego obywatela i jeśli jest taka potrzeba bo ktoś ma wypalone szare komórki przez alko to trzeba zrobić wszystko aby mu uniemożliwić zakłócanie spokojnego życia.
Koniec i kropka.- 3 4