• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po trasie PKM pojadą elektryczne pociągi

Krzysztof Koprowski
13 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Wizualizacja przystanku Gdańsk Firoga, który powstanie wraz z elektryfikacją linii PKM.
  • Wizualizacja przystanku Gdańsk Firoga, który powstanie wraz z elektryfikacją linii PKM.
  • Wizualizacja przystanku Gdańsk Firoga, który powstanie wraz z elektryfikacją linii PKM.
  • Wizualizacja przystanku Gdańsk Firoga, który powstanie wraz z elektryfikacją linii PKM.

To już niemal pewne: za kilka lat powstanie nowy przystanek kolejowy Gdańsk Firogazobacz na mapie Gdańska, a gdański odcinek PKM zostanie zelektryfikowany. Kolejowa spółka otrzymała właśnie unijne 85-procentowe wsparcie inwestycji szacowanej na ok. 73,1 mln zł.



Który rodzaj taboru kolejowego jest lepszy?

Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej była planowana od samego początku. Realizacja tego zadania została jednak odłożona w czasie w związku z brakiem napowietrznej sieci zasilającej na pozostałych odcinkach trasy, zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, czyli do Gdyni Głównej oraz na Kaszuby.

Ponieważ PLK planuje elektryfikację torów w najbliższych latach, także PKM zdecydowała się wnioskować o niezbędne środki dla budowy infrastruktury energetycznej na swoim odcinku z Wrzeszcza zobacz na mapie Gdańska przez Port Lotniczy zobacz na mapie Gdańska do połączenia z torami PLK za przystankiem Gdańsk Rębiechowo zobacz na mapie Gdańska.

O przyznaniu wsparcia unijnego w wysokości 85 proc. inwestycji wartej ok. 73,1 mln zł poinformowało w poniedziałek Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Nowy przystanek PKM Firoga dla pracowników biurowców



Oprócz elektryfikacji, w ramach inwestycji przewidziano także budowę nowego przystanku kolejowego Gdańsk Firoga zobacz na mapie Gdańska. Będzie on zlokalizowany między przystankami Gdańsk Matarnia zobacz na mapie GdańskaGdańsk Port Lotniczy zobacz na mapie Gdańska i ułatwi dotarcie do pracy osobom zatrudnionym w okolicznych biurowcach.

Niezbędne miejsce pod jego realizację zostało zabezpieczone przy budowie linii kolejowej. Przejście między peronami będzie odbywało się istniejącym już tunelem dla pieszych.

Obecnie nie wiadomo jeszcze, jakie pociągi elektryczne zostaną skierowane na zelektryfikowaną trasę. Poruszające się obecnie po niej spalinowe zespoły trakcyjne będą natomiast skierowane na inne pomorskie szlaki pozbawione sieci trakcyjnej.

  • Wizualizacja sieci trakcyjnej w obrębie przystanku Gdańsk Port Lotniczy.
  • Wizualizacja sieci trakcyjnej w obrębie przystanku Gdańsk Niedźwiednik.
Oprócz PKM dofinansowanie unijne (także w wysokości 85 proc.) otrzymały PKP PLK na budowę nowego przystanku i przebudowę wiaduktu we Wrocławiu oraz Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, które chce utworzyć Szczecińską Kolej Metropolitalną.

Czytaj też: Przymiarki do budowy dwóch nowych przystanków SKM w Gdyni

Miejsca

Opinie (189) 3 zablokowane

  • Juz za drogo (5)

    na rope...przecie elektryki nie dadza rady, za duzo wzniesiej i roznic poziomow na tych trasach...nie ma szans !!!

    • 0 8

    • Puknij się w główkę (3)

      Silniki elektryczne są o wiele mocniejsze. Zmodernizowany kibelek ma łączną moc silników 1MW. Mało?

      • 2 1

      • (2)

        To czemu od razu nie puscili elektrycznych jak skm tylko spalinowki cymbale.

        • 0 1

        • Naucz się czytać głąbie że zrozumieniem (1)

          Nie zrobili sieci od razu, bo czekają na elektryfikację trasy Gdynia - Kościerzyna

          • 0 1

          • Czekaj na takich tępakow, zeby ich wepchnac na tory pod pociag.

            • 1 0

    • Znasz się jak kura na pieprzu. Jest odwrotnie!

      • 3 0

  • przystanek Kielnieńska (1)

    A kiedy Przystanek Kielnieńska ????????????

    • 4 0

    • Chyba w czwartek, tak słyszałem...

      • 1 0

  • Normalne zadaszenie

    Pełen sukces !!!! Pierwszy przystanek PKM który według wizualizacji ma mieć normalne zadaszenie nad całym peronem ... !!!! Tylko tam będzie można wyjść bez parasola podczas deszczu !!! Na innych projektanci doszli do wniosku że stojąc na baczność pod krótkim daszkiem pod ścianką bardziej dbasz o prosty kręgosłup - unikasz skoliozy !!! Projektował je architekt-ortopeda w jednym !!!

    • 7 0

  • zmiany

    a jak było problemem kupienie biletu tak jest kto te beznadziejne biletomaty tak skomplikował że trzeba tam całą litanie przeczytac aby kupic prawidlowy bilet

    • 6 0

  • konia kują a żaba podkłada nogę (3)

    Jaka w tym zasługa PKM/SKM i samorządu?
    Gdyby nie modernizacja linii 201, to pewnie drezyny by nas czekały po zajeżdżeniu szynobusów PKM...
    I należy mieć nadzieję, że ta modernizacja faktycznie będzie miała miejsce. Bo, jak uczy nas doświadczenie, wszystko jest możliwe. A przedsięwzięcie nie wyszło jeszcze z fazy papieru.

    Narracja przedwyborcza...

    • 6 2

    • I dlatego SKM powinna należeć do samorządów. (2)

      • 1 0

      • nie - samorządy powinny umieć współpracować z nadzorem właścicielskim.

        W innym wypadku to gomółkowa autarkia - "ja siama!". Jak nie wiesz co robisz i po co, to każdy Cię oleje. Jak nie wiesz jak definiować/egzekwować wymagania i realizować potrzeby, to żadna forma własności nie jest zbawieniem.
        Samorządy juz pokazały, że zasada TKM nie jest im obca i że fajnie się zdobywa "biznesowe" ostrogi za cudze, gwarantowane pieniądze.

        • 3 0

      • .... dzieki czemu, bedzie dzialac tak sprawnie jak gdanskie tramwaje... ? ;)

        • 1 0

  • wow

    automaty do biletow juz postawiliscie ? dzialaja ?

    • 3 0

  • A kiedy remont/odbudowa lini z Pruszcza do Kartuz ?

    • 9 0

  • (3)

    Co za durnota. Zbudowali linię kolejową pod spalinowe składy aby za chwile elektryfikować?

    • 3 10

    • Co za durnota pisała ten komentarz...

      ...zamiast przeczytać ze zrozumieniem artykuł!

      • 6 0

    • nie wiesz? Bo ktoś z zarzadu PKM-PO musi zarobić na przetargu...

      • 0 4

    • budowali na euro w oparciu o specustawę

      ale nie zdążyli :D

      • 0 2

  • PKM (2)

    Będzie kolejna linia kolejowa dla imprezowiczów. Pijusy już się cieszą. Składy elektryczne już są zarezerwowane. Będą to super nowoczesne EN 57 i EN 71 wycofane przez inne województwa. Jest ich sporo. Takie składy pojawią się też nz liniach SKM i Polregio Oddział Pomorski w Gdyni. Te 5 nowych ETZ to bajer i kiełbasa wyborcza. Zarząd Województwa Pomorskiego jest zdania, że nie opłaca się inwestować w nowy tabor, bo może być tak, że Polska będzie musiała wpuścić przewoźników z UE i co wtedy zrobić z zakupionym składami. Według nich to pieniądze wpuszczone w błoto. A tak nie będzie finansowej straty i pasażerowie z Pomorza będą zadowoleni gdyż przybędzie spelun na szynach.

    • 0 5

    • I dlatego Marszałek chce odkupić akcje SKM?! (1)

      Na razie PKM ma nowoczesny tabor, a należąca do PKP SA SKM-ka ma złom. Dlaczego? Bo PKP traktuje ją jak kurę znoszącą złote jajka i ani w głowie im wkładać tam większe pieniądze. I dlatego nie chcą zgodzić się na przejęcie poprzez podniesienie kapitału o 180 mln złotych przez Województwo Pomorskie! Rządzenie ponad wszystko!

      • 2 0

      • PKM

        Dziwne, że jakiś wcześniej Zarząd Województwa głosił wszem i wobec iż nie przejmie SKM bo to ciężar finansowy nie do udźwignięcia. Teraz przed wyborami zmienili zdanie. Dziwne.

        • 2 0

  • Skomunalizować SKM!!

    Idę o zakład, że PKM będzie zelektryfikowana, a PLK długo jeszcze się będzie grzebać na swojej części. Bo PKP SA jest genetycznie obarczone nieudacznictwem. Od 1945 roku.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Infiniti?

 

Najczęściej czytane