- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (64 opinie)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (56 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (238 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (148 opinii)
Po wypadkach przy Galerii Bałtyckiej ZDiZ skontroluje sygnalizację
Jest szansa, że dzięki naszej interwencji na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z al. Grunwaldzką w Gdańsku będzie bezpieczniej. Inżynierowie ruchu z ZDiZ sprawdzą, czy na lewoskręcie w kierunku Matarni należy zamontować dodatkowy sygnalizator.
Skutki poniedziałkowego wypadku przy Galerii Bałtyckiej.
Przypomnijmy: w poniedziałek po południu na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z al. Grunwaldzką skręcający w lewo kierowca dacii nie zastosował się do sygnalizatora - czerwonego światła i wjechał przed nadjeżdżającą z prawej strony Toyotę. W efekcie dacia dachowała, a podróżująca w niej jedna z osób została odwieziona do szpitala.
Natomiast 14 sierpnia 45-letni mężczyzna jadąc al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu samochodem marki Volkswagen Transporter, chcąc skręcić w lewo na skrzyżowaniu w ul. Słowackiego, nie zastosował się do sygnalizacji świetlnej, wjechał na przeciwległy pas ruchu i został uderzony przez pojazd audi, którym kierował 31-latek. W wyniku tego zdarzenia samochód VW Transporter dachował, a sygnalizacja świetlna została uszkodzona.
W maju z kolei miał miejsce podobny incydent. 55-letni mężczyzna jechał Toyotą Land Cruiser od Galerii Bałtyckiej w kierunku ul. Słowackiego. Przejechał na czerwonym świetle, zderzył się z ogromną siłą z jadącą al. Grunwaldzką Toyotą Corollą. Land Cruiser dachował. Do szpitala przewieziono pasażera - 11-letniego chłopca i kierowcę Corolli.
- Możliwe, że bezpieczeństwo w ruchu poprawi dołożenie sygnalizatora na wysięgniku nad drogą. Zanim jednak takie rozwiązanie wykonamy, musimy się upewnić co do jego słuszności - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
Warto pamiętać, że sygnał świetlny S-3 (zielona strzałka w lewo lub prawo) informuje nas, że nie występuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu. W przypadku splotu przy Galerii Bałtyckiej dotyczy to ruchu tramwajowego relacji Wrzeszcz - Oliwa. Kilka metrów za torowiskiem mamy linię warunkowego zatrzymania i kolejny sygnalizator, do których musimy się bezwzględnie zastosować.
Instruktorzy nauki jazdy przekonują, że zielona strzałka jest tam potrzebna, bo pomaga rozładować ruch. I jeśli wszyscy znaliby przepisy, nie stanowiłaby problemu.
- Zielona strzałka ustawiona jest tam nie bez powodu. To rozwiązanie zaczerpnięte z miast Europy Zachodniej. Kierowcy najpierw upewniają się jak wygląda ruch z naprzeciwka bądź po bokach, dopiero na końcu upewniają się jak jadą pojazdy za nimi. Zielona strzałka przy Galerii Bałtyckiej ma skutecznie zapobiegać kolizjom samochodów z pojazdami szynowymi, ale także przeciwdziałać korkowaniu skrzyżowania poprzez wpuszczanie aut na jego środek - mówi Dariusz Tarnowski, właściciel trójmiejskiej szkoły nauki jazdy Vektra.
Miejsca
Opinie (139) 1 zablokowana
-
2013-09-17 23:22
Bzdurny artykuł (1)
cytuję: "Wielu kierowcom niesłusznie wydaje się, że sygnalizator wyposażony w zieloną strzałkę do skrętu w lewo zawsze umożliwia uprzywilejowany przejazd przez skrzyżowanie." Dalej w artykule brak poparcia tej tezy. Skrzyżowanie jest źle oznakowane i tyle. Opinia instruktora nauki jazdy tego nie zmieni. Owy instruktor tylko stwierdza - nie uzasadnia, dlatego nie należy go traktować jak autorytet.
Drodzy czytelnicy. Wystarczy zmienić strzałkę kierunkową na pełne światło. Wtedy sytuacja będzie klarowna - zielone światło oznacza, że trzeba przepuścić kierowców z naprzeciwka a zielona strzałka to bezkolizyjny zjazd.
Dlaczego ZDiZ nie zmieni strzałki na pełny sygnalizator i będzie szło w zaparte, że skrzyżowanie jest dobrze oznakowane? Odpowiedź jest prosta - osoby, które miały wypadek pozwałyby ZDiZ o odszkodowanie i głowy urzędasów by poleciały.- 6 1
-
2013-09-17 23:37
osoby, które miały wypadek pozwałyby ZDiZ o odszkodowanie i głowy urzędasów by poleciały.
głowy urzędasów nie polecą, spoko bo to Ryśki i Staśki "dyrechtora". Niech zainteresowani sfilmują/sfotografują to miejsce bo nagle zmienią znaki i po ptakach
- 1 0
-
2013-09-17 22:48
Zielona strzalka w Europie Zachodniej
Mieszzkam w Uk od 8 lat, jezdze samochodem i nigdy nie widzialem zielonej strzalki. Moze Uk nie jest w Europie Zachodniej?
Obowiazuje jazda w jednym kierunku albo drugim. Bez pieszych na przejsciach. Jesli jest zielone swiatlo dla pieszych - obowiazuje to we wszystkich kierunkach na typowym X skrzyzowaniu. Nie ma mowy o ruchu pojazdow przecinajacych ruch pieszych (zielone strzalki), podobnie jak zielone strzalki w relacji pojazd-pojazd na skrzyzowaniu.- 1 2
-
2013-09-17 22:07
Chciałbym zwrócić uwagę, że po lewej stronie jezdni również jest sygnalizator. Jeżdzę tam codziennie i muszę powiedzieć, że ludzie świadomie przejeżdżają to skrzyżowanie na czerwonym. A jest to po części wina POLICJI, Kórej w tym mieście nie widać!
- 1 2
-
2013-09-17 21:25
Bo swiatła tam programował idiota.
Masz zielone do skrętu w lewo. Ruszasz skręcasz,i ...
masz czerwone przed torami. Dotychczas zielone światło w postaci strzałki skierowanej w lewo uprawniało do skrętu w lewo. Teraz tylko do dojazdu w linii prostej do następnego sygnalizatora. Zresztą nie jest to jedyne tak głupio oznakowane miejsce. Dodać należy, że skręcająco w lewo z lewego pasa kierowca nie widzi sygnalizatora kawałek dalej po prawej stronie- wystarczy że coś większego jedzie obok. Taki sam problem jest przy ETC i ALFie. Jakieś nieuk zaczął stawiać światła. Powinien teraz płacić odszkodowanie. "Sygnał zielony nadawany przez sygnalizator kierunkowy S-3 oznacza, że podczas jazdy we wskazanym kierunku nie występuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu".- 5 1
-
2013-09-17 21:17
Na tym skrzyżowaniu powinien kursować prom.
- 3 0
-
2013-09-17 21:05
Skrzyżowanie jest żle oznakowane.
Według Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych nieprawdą jest że:
"Wielu kierowcom niesłusznie wydaje się, że sygnalizator wyposażony w zieloną strzałkę do skrętu w lewo zawsze umożliwia uprzywilejowany przejazd przez skrzyżowanie."
Otóż Par 97.3 tego rozporządzenia mówi:
"Sygnał zielony nadawany przez sygnalizator kierunkowy S-3 oznacza, że podczas jazdy we wskazanym
kierunku nie występuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu".
Oznacza to iż pod żadnym pozorem nie powinno być podczas przejazdu przez skrzyżowanie innych sygnalizatorów, które pokazywałyby czerwone światło.- 10 2
-
2013-09-17 20:52
W końcu!!!
Aż tyle wypadków musiało być,żeby w końcu się wzięli za to skrzyżowanie??
- 2 0
-
2013-09-17 20:30
Kiedy zostanie Witastwosza ponownie przywrócona do ruchu?
Kase wzięli za te pierdoły dla niby rowerzystów więc już chyba czas przywrócić normalny ruch dla kierowców.
- 2 2
-
2013-09-17 19:38
Ojej ! Ktoś poszedł po rozum do głowy !
- 0 0
-
2013-09-17 14:25
Acha, czyli jak coś zasłoni mi sygnalizator (2)
Zakładam, że jest zielone i ogień. Brzmi sensownie.
- 82 6
-
2013-09-17 15:29
(1)
chciałbym zauważyć że skrzyżowania powinno się projektować tak, aby każdy kto pierwszy raz się na nim znajdzie nie popełnił błędu. Jeżeli ktoś przyjedzie z innego miasta i niefortunnie TIR zasłoni mu ten jedyny (podkreślam JEDYNY) sygnalizator z czerwonym to ta osoba może zasugerować się poprzednim sygnalizatorem w dodatku kierunkowym który wcześniej pokazywał zielone.
- 19 2
-
2013-09-17 19:27
akurat tam są DWA słowne DWA sygnalizatory, jeden lekko po skosie - do jazdy w stronę centrum
no ale jak on może pokazywać inaczej, niż ten nie widoczny? Błąd to strzałka w lewo wcześniej i cały układ drogi + beton kolumn.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.