Wiadomości

stat

Podpisano umowy na dwa kolejne odcinki Trasy Kaszubskiej

Przebieg Trasy Kaszubskiej. Odcinki z Gdyni do Bożegopola Wielkiego mają już wykonawców. Odcinek do Lęborka na razie nie powstanie.
Przebieg Trasy Kaszubskiej. Odcinki z Gdyni do Bożegopola Wielkiego mają już wykonawców. Odcinek do Lęborka na razie nie powstanie. graf. trojmiasto.pl

40 km Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Bożegopola Wielkiego ma już wykonawców. Dziś podpisano umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków, które jadącym z Trójmiasta na zachód pozwolą ominąć tzw. małe trójmiasto kaszubskie. Trasa ma być gotowa w drugiej połowie 2021 r.



Która z tras na Pomorzu jest dla ciebie najważniejsza?

Obwodnica Metropolitalna

29%

Trasa Kaszubska

17%

droga S7 przez Żuławy

12%

via Maris do Władysławowa

6%

poszerzenie Obwodnicy Trójmiasta

36%
Od poniedziałku zegar odlicza czas wykonawcom do wybudowania dwóch odcinków Trasy Kaszubskiej:


  1. z Szemuda do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł w 34 miesiące

  2. z Luzina do Bożegopola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł w 31 miesięcy


Oba odcinki mają po ok. 10 km długości, każdy z nich będzie miał dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz szeroki pas awaryjny.

Przypomnijmy: 20-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Szemuda wybuduje Polaqua za 817 mln zł. Tę umowę podpisano jeszcze w marcu.

Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu, które na tę chwilę jeszcze nie są znane.

Na koniec trzeba podkreślić, że nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.

Czytaj też: Obwodnica Metropolitalna w formule ppp? Menedżerowie są ostrożni w ocenach

Moment podpisania umowy na kolejne dwa odcinki Trasy Kaszubskiej.
Moment podpisania umowy na kolejne dwa odcinki Trasy Kaszubskiej. fot. GDDKiA
Trasa Kaszubska

Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.


Odcinek Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.


Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony

Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (182)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia